Toyota ukázala na CES 2017 elektromobil Concept-i

Toyota na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas ukázala elektromobil. Škoda, že jde opět o nepraktický futuristický koncept, který se nikdy na továrnu nepodívá ani z dálky.

Není těžké odtušit, že auta těchto tvarů na silnicích nejspíš ještě nějakou dobu vídat nebudeme.
foto: Toyota

Hádáme, že elektromobil Concept-i vznikl jedině z toho důvodu, že Toyota nechtěla jakožto jedna z mála automobilek zůstat mimo CES 2017. Bez okolků přiznává, už v názvu auta, že jde o koncept a téměř nezmiňuje, že jezdí na elektřinu.

Mnohem víc se japonská automobilka pyšní tím, že na palubě uvítá uživatele pokročilá umělá inteligence, která se učí a „roste“ spolu s ním. Toyota si představuje, že nějak takhle budou vypadat auta pro rok 2030 a dál. A během několika následujících let chce tento koncept v praxi ozkoušet na japonských silnicích.

Pokročilá AI na palubě si má v průběhu času budovat vztah s uživatelem vozu. A pochopitelně mu pomáhat auto bezpečně řídit. O plné autonomii Toyota kupodivu nijak hlasitě nemluví, ale zdůrazňuje, že řidič si za určitých podmínek (není řečeno jakých) bude moct zvolit zda chce řídit sám, nebo zda má řídit auto samo.

tisková zpráva

15 Comments on “Toyota ukázala na CES 2017 elektromobil Concept-i”

  1. Doposud jsem chápal
    Doposud jsem chápal ‚koncept‘ jako něco, na čem se ověřují a odlaďují nové technologie.

    Po tomhle mám pocit, že ‚koncept‘ je příšerně drahá hromada nepraktických nápadů, která se po veletrhu obvykle sešrotuje.

    PS: výměna žárovky je u některých vozů skutečně chuťovka. Teď to doplnili user-friendly výměnou zadního kola.

  2. pane horciku nezapominejte,
    pane horciku nezapominejte, ze prave toyota je ta, ktera zpusobila, ze slovo hybrid se stalo tak popularni, ze si jej vzal za sve i server, na kterem pisete tyhle clanky. toyota je se svym hybridem rozhodne nejlepsi na svete a ma uspech i na poli ekologie zaruceny nejblizsich patnact let. vyhodit spalovaci motor a zvetsit objem baterii myslim zvladne levou zadni. na rozdil od vsech tesel, faradayu a nikolu a nevim ceho jeste bombastickeho je ty auta i schopna prodat jako realnou alternativu, ne jako hracku pro milionare ani jako mazlicka zadotovaneho a podporovaneho ze vsech stran vsech eko fanatiku vcetne vlad, ktere nevedi co s penezma. proto bych do toyoty fakt nekopal takovymhle stylem. navic v tomhle pocinu hraje fer. jasne tvrdi, ze je to koncept. a je to koncept. nic vic, nic min.

      1. nevim. tipoval bych, ze v
        nevim. tipoval bych, ze v ciste elektromobilite zatim nevidi takovy potencial. a treba taky nema potrebu medialne prekryvat skandaly jako dieselgate. anebo je take schopna nizke emise dosahnout svymi hybridy a nemusi se vykupovat cistymi elektromobily. kazdopadne odpovim trosku protitvrzenim: to, ze „ceka“ rozhodne neznamena, ze to neumi.

      1. nejenom v oblasi hybridu.
        nejenom v oblasi hybridu. ale v oblasti moblility obecne. je schopna delat spalovaci motory, hybridy, vozy na vodik, a verte nebo ne ale je rozhodne schopna delat i elektromobily. co nejednou ve sve historii dokazala. ze je nedela ve vetsi mire znamena rozhodne neco vic nez to, ze zaspala dobu. jak v nekterych clancich rad naznacujete.

        1. Hybrid bylo pokrokové slovo
          Hybrid bylo pokrokové slovo před lety. Proto se i tak jmenuje zdejší server. Ale Svět neustrnul na mrtvém bodě, vládu převzali elektromobily.

          Proto slovo a význam „hybrid“ už dnes neznamená pokrok, ale minulost.

          Kritika je na místě, neb Hybrid.cz hledí vzhůru do budoucna.

          1. hluboce se mylite.
            hluboce se mylite. elektromobily prevzali jenom medialni vladu. a dlouho to tak zustane. realita je, ze prodeje elektromobilu jsou spise statisticka odchylka, nez skutecny trend. az na par vyjimek krajin, ktere si to muzou dovolit. ironii je, ze bohatnou na rope. dokud nedojde k revoluci v bateriovem prumyslu, o ciste elektricke budoucnosti v doprave muzeme jenom snit. a slovo hybrid mozna nebude in, ale budeme radi i za to.

  3. Celkem příjemné že
    Celkem příjemné že baterkářské firmy ukazují aspoň funkční koncepty a prototypy hrnoucí se do výroby (TM3, FF91, Lucid Air) zatímco dinosauři jen stylisticky exhibují s nevyrobitelnými koncepty, ztrácej čas, vyhazujou peníze a o budoucnosti jenom žvaněj nesmysly v sovětském stylu poručíme větru dešti…
    Jejich vývojáři asi budou dost frustrovaný z toho, že taky nemůžou ukázat na čem pracujou.

Napsat komentář