Toyota na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas ukázala elektromobil. Škoda, že jde opět o nepraktický futuristický koncept, který se nikdy na továrnu nepodívá ani z dálky.
foto: Toyota
Hádáme, že elektromobil Concept-i vznikl jedině z toho důvodu, že Toyota nechtěla jakožto jedna z mála automobilek zůstat mimo CES 2017. Bez okolků přiznává, už v názvu auta, že jde o koncept a téměř nezmiňuje, že jezdí na elektřinu.
Mnohem víc se japonská automobilka pyšní tím, že na palubě uvítá uživatele pokročilá umělá inteligence, která se učí a „roste“ spolu s ním. Toyota si představuje, že nějak takhle budou vypadat auta pro rok 2030 a dál. A během několika následujících let chce tento koncept v praxi ozkoušet na japonských silnicích.
Pokročilá AI na palubě si má v průběhu času budovat vztah s uživatelem vozu. A pochopitelně mu pomáhat auto bezpečně řídit. O plné autonomii Toyota kupodivu nijak hlasitě nemluví, ale zdůrazňuje, že řidič si za určitých podmínek (není řečeno jakých) bude moct zvolit zda chce řídit sám, nebo zda má řídit auto samo.
Doposud jsem chápal
Doposud jsem chápal ‚koncept‘ jako něco, na čem se ověřují a odlaďují nové technologie.
Po tomhle mám pocit, že ‚koncept‘ je příšerně drahá hromada nepraktických nápadů, která se po veletrhu obvykle sešrotuje.
PS: výměna žárovky je u některých vozů skutečně chuťovka. Teď to doplnili user-friendly výměnou zadního kola.
pane horciku nezapominejte,
pane horciku nezapominejte, ze prave toyota je ta, ktera zpusobila, ze slovo hybrid se stalo tak popularni, ze si jej vzal za sve i server, na kterem pisete tyhle clanky. toyota je se svym hybridem rozhodne nejlepsi na svete a ma uspech i na poli ekologie zaruceny nejblizsich patnact let. vyhodit spalovaci motor a zvetsit objem baterii myslim zvladne levou zadni. na rozdil od vsech tesel, faradayu a nikolu a nevim ceho jeste bombastickeho je ty auta i schopna prodat jako realnou alternativu, ne jako hracku pro milionare ani jako mazlicka zadotovaneho a podporovaneho ze vsech stran vsech eko fanatiku vcetne vlad, ktere nevedi co s penezma. proto bych do toyoty fakt nekopal takovymhle stylem. navic v tomhle pocinu hraje fer. jasne tvrdi, ze je to koncept. a je to koncept. nic vic, nic min.
když Toyota vše už umí,
když Toyota vše už umí, tak na co teda čeká?
nevim. tipoval bych, ze v
nevim. tipoval bych, ze v ciste elektromobilite zatim nevidi takovy potencial. a treba taky nema potrebu medialne prekryvat skandaly jako dieselgate. anebo je take schopna nizke emise dosahnout svymi hybridy a nemusi se vykupovat cistymi elektromobily. kazdopadne odpovim trosku protitvrzenim: to, ze „ceka“ rozhodne neznamena, ze to neumi.
No jó Toyota by mohla a
No jó Toyota by mohla a uměla, jenže vona nechce. A to bude asi to co lidi nejvíc sejří. Voni si seděj ve zlatý kleci protože voni nejlíp věděj co lidi chtěj. Tak šup, kolik už se tu prodalo Mirai nebo vůbec ve světě?
Jednoznačně vedoucí
Jednoznačně vedoucí pozici Toyoty v oblasti hybridů rozhodně nerozporuji.
nejenom v oblasi hybridu.
nejenom v oblasi hybridu. ale v oblasti moblility obecne. je schopna delat spalovaci motory, hybridy, vozy na vodik, a verte nebo ne ale je rozhodne schopna delat i elektromobily. co nejednou ve sve historii dokazala. ze je nedela ve vetsi mire znamena rozhodne neco vic nez to, ze zaspala dobu. jak v nekterych clancich rad naznacujete.
Hybrid bylo pokrokové slovo
Hybrid bylo pokrokové slovo před lety. Proto se i tak jmenuje zdejší server. Ale Svět neustrnul na mrtvém bodě, vládu převzali elektromobily.
Proto slovo a význam „hybrid“ už dnes neznamená pokrok, ale minulost.
Kritika je na místě, neb Hybrid.cz hledí vzhůru do budoucna.
hluboce se mylite.
hluboce se mylite. elektromobily prevzali jenom medialni vladu. a dlouho to tak zustane. realita je, ze prodeje elektromobilu jsou spise statisticka odchylka, nez skutecny trend. az na par vyjimek krajin, ktere si to muzou dovolit. ironii je, ze bohatnou na rope. dokud nedojde k revoluci v bateriovem prumyslu, o ciste elektricke budoucnosti v doprave muzeme jenom snit. a slovo hybrid mozna nebude in, ale budeme radi i za to.
Toyota je velké
Toyota je velké zklamání,ani se nechce věřit, že jsou to Japonci!
co jste cekal?
co jste cekal?
Celkem příjemné že
Celkem příjemné že baterkářské firmy ukazují aspoň funkční koncepty a prototypy hrnoucí se do výroby (TM3, FF91, Lucid Air) zatímco dinosauři jen stylisticky exhibují s nevyrobitelnými koncepty, ztrácej čas, vyhazujou peníze a o budoucnosti jenom žvaněj nesmysly v sovětském stylu poručíme větru dešti…
Jejich vývojáři asi budou dost frustrovaný z toho, že taky nemůžou ukázat na čem pracujou.
No otazka je jestli ti
No otazka je jestli ti jejich vyvojari maji vubec co ukazat.
Nejspis zrovna uklizi z „rysovacich prken“ do kose nejaky super vylepseni spalovaciho motoru nebo prevodovky, ktery melo za urcitych okolnosti (nejlip, kdyz bude auto stat) usetrit 0,02l na100km.
Tolik práce to muselo dát,
Tolik práce to muselo dát, to udělat…. a taková blbost, co?
OFF
OFF :
http://www.autorevue.cz/svycarsky-swatch-chce-vyrabet-baterie-pro-elektromobily