Elon Musk naznačuje Supercharger v3 s výkonem přes 350 kW a ostrovní funkcí

Akcionáři nedávno posvětili spojení společností SolarCity a Tesla. Částečky tak zapadly do sebe a Elon Musk může pokročit zas o kus dál. Plánuje nabíjecí stanice Tesla Supercharger s výkonem přes 350 kW!

Majitelé elektromobilů Tesla Model S a Model X nabíjejí dnes u stanic Supercharger výkonem max. kolem 135 kW. V budoucnu, zejména s nástupem Tesla Model 3, chce ale Elon Musk jejich výkon výrazně zvýšit.
foto: Tesla

Zatímco dnes se musíme u rychlonabíjecích stanic spokojit s výkonem do 50 kW. Majitelé vozů Tesla pak u nabíjecích stanic Supercharger nabíjejí výkonem až 135 kW. Elon Musk aktuálně na svém Twitteru, že budoucí verze Supercharger v3 nabídne výkon přes 350 kW!

Všechno začalo, když se šéfredaktor magazínu Electrek Fred Lambert zeptal Muska jak to vypadá se Superchargery vybavenými solárními panely. Musk odpověděl, že některé už jsou, ale „Plné nasazení vyžaduje Supercharger v3 a Powerpack v2, plus SolarCity.“ A dodal, že teď je na tento krok vše připraveno.

Když se Lambert zeptal na plánovaný výkon třetí verze Superchargeru a zmínil 350 kW, odvětil Musk: „Jen 350 kW… to mluvíš o nějaké dětské hračce?“ V Evropě a USA je přitom hodnota 350 kW považována za příští standard rychlonabíjení.

Nakonec Musk dodal, že díky využití solárních panelů a úložiště PowerPack budou některé méně vytížené stanice Supercharger ve slunečných oblastech moct fungovat zcela ostrovně, bez připojení k rozvodné síti.

Tesla je dnes jedinou automobilkou, která ke svým elektromobilům poskytuje také celosvětovou síť nabíjecích stanic Supercharger. Ty navíc neustále vylepšuje, podobně jako svá auta, a přístup k Superchargerům je v pro všechny, kdo si elektromobily Tesla koupí do konce letošního roku, zdarma.

Twitter

21 Comments on “Elon Musk naznačuje Supercharger v3 s výkonem přes 350 kW a ostrovní funkcí”

            1. Omyl, v ceskem casovem pasmu
              Omyl, v ceskem casovem pasmu jeste cas na spani nenastal 🙂

              Vic nez virtualni plat „virtualniho pritele na internetu“ me zajima, kdy v nasich koncinach pujde EV s PRO ME pouzitelnym dojezdem REALNE koupit. Ampera-E se sem nejspis nedostane jeste rok, T3 dva (a to jsem optimista), nic dalsiho zatim oznameno neni… Zoe uz by asi jakz takz dojezdem stacilo, ale nelaka me zbytkem…

              EDIT: jen OT pro „nasrani“ ceskych elektromobilistu – co probehlo nekde na electreku, pronajem (asi ekvivalent naseho operaku) na Leafa je v USA $99, srovnejme si to s 12k, co sviti v reklame vedle.

    1. Já myslím, že Elonovy
      Já myslím, že Elonovy výroky obecně je třeba chápat tak, že jakmile to bude technicky možné (bude dostupná technologie) tak nebude váhat ani minutu s jejím zavedením… Na rozdíl od současného přístupu zavedených automobilek.

      Samozřejmě že taková technologie baterií teď na trhu není a ještě nějaký ten pátek nebude. Dle současného vývoje s námi 150kW spolehlivě vydrží do 2020.

      1. no nejaka ta technologii
        no nejaka ta technologii baterii co to zvladaji asi bude, pokud je znamo, tak Porsche s Allego to jiz prez rok testuji, a pridali se k nim BMW a Audi aby to mohli v pristim roce zacit zkouset i jinde nez jen nekde v hale Porsche, priti rok maji postavit prvni zkusebni 350kW CCS na verejnem prostoru v Nizozemsku, kde bude slouzit pro vsechny automobilky ktere se k tomu pridaji

        prozatim se k tomu hlasej Porsche, Audi, VW, BMW, Renault, Magna, Allego

        ta prvni zkusebni verejna nabijecna s 350kW ma stat 13 milionu eur vcetne vyvoje subsystemu okolo, tedy vcetne palubnich elektronik a baterii k tomu vhodnych

        1. No ona je otázka co
          No ona je otázka co vlastně testují. Podle mne především vlastní 800V systém a vše co s ním souvisí. Ono 350kW při 100kWh baterii je 3,5C a zhruba tolik už dneska má povoleno Kia a Hyundai s pouch články od SK Innovation. Ale tyto články dají dnes třeba do velikosti Porsche zase jen cca 50kWh.

          Tím netvrdím že to do roku 2020 nebo kdy má to auto konečně jít do prodeje nezvládnou. Ale dnes takové články pro sériovou výrobu nejsou k dispozici.

  1. 350kW je už myslím dost i
    350kW je už myslím dost i na Teslu, aby to nějakou dobu vydrželo, dokud nebudou auta s kapacitou 100kW+ běžnou záležitostí, mělo by to i jim stačit.

    Jestli bude schopný opravdu některé stanice předělat na ostrovní bude to jistě zajímavé, při těch vzdálenostech na některých transamerických cestách to myslím i celkem dává větší smysl než tahat kabely.

    Bohužel je velmi smutný faktem že se krom této společnosti nikdo jiný pořádně nesnaží.

Napsat komentář