Hacker naměřil skutečnou využitelnou kapacitu baterií elektromobilů Tesla

Jason Hughes je ten kutil, který napájí svůj ostrovní dům energií z baterií elektromobilu Tesla Model S. Teď se mu podařil další husarský kousek: změřil přesné kapacity baterií elektromobilů Tesla.

Takže kolik že se tam ve skutečnosti vejde kWh?
foto: Tesla

Hughes se naboural do systému správy baterií několika elektromobilů Tesla Model S a z nich vyčetl následující: původní Tesla Model S 60 má celkovou kapacitu 61 kWh, využitelnou 58,5 kWh. Model S 85/P85/85D/P85D má 81,5 kWh celkově, 77,5 kWh využitelných.

Tesla Model S 90D/P90D má 85,8 kWh celkově, 81,8 kWh využitelných. Původní Model S 70 má 71,2 kWh celkově, 68,8 kWh využitelných. 75/75D má, asi jako jediný, přesně 75 kWh celkově, 72,6 kWh využitelných. Softwarově omezené verze 60/60D mají 62,4 kWh využitelných a 70/70D pak 65,9 kWh využitelných.

Celková kapacita baterie a využitelná kapacita baterií se liší u všech elektromobilů, Teslu nevyjímaje. Mluvčí automobilky se k věci pro magazín Electrek vyjádřili tak, že celková kapacita baterie do značné míry závisí na nejrůznějších podmínkách jako je míra vybíjení a teplota, a že tak jednoznačně kapacitu určit nelze. Což je fakt.

69 Comments on “Hacker naměřil skutečnou využitelnou kapacitu baterií elektromobilů Tesla”

  1. off
    Amazon zUberizuje i

    off

    Amazon zUberizuje i kamionovou dopravu. Koukám, že infernetový a komunikační molochové hodlaj spolknout kde co. Po tom co Amazon rozjel vlastní supermarkety bez pokladen a bez placeni, prostě dáš do tašky a jdeš (btw technologie sledování cvrkotu asi podobná jako u autopilotů), má vlastní letadla a snad i lodě, tak udělá možná dost masivní zářez do kamionový dopravy a ještě před její úplnou robotizací stihne zásadně zamávat s cenou spedičních služeb. Mno všechny ty dopravní firmy z toho budou asi sakra nervozní stejně jako vykuové taxíkáři.
    Schválně jak to bude pasovat s tím co chce provozovat Nikola.

    http://connect.zive.cz/bleskovky/amazon-pripravuje-uber-pro-kamiony-chce-ovladnout-dulezitou-cast-logistickeho-retezce/sc-321-a-185326/default.aspx

    1. spousta spedic ma dnes
      spousta spedic ma dnes dispecery jako ty orli oka ktery nad vsim dohlizej, predpokladam ze sakra rychle zjistej ze nekteri ridici se s nim abavit nebudou protoze jim treba nebudou rozumet a ikdys uvidej na mape tecku kde zrovna kamion je s tim danym kusem zbozi, tak s tim prdf nadelaj 😀

      dispoeceri mensich spedicnich firem jsou dnes prave takovi ty prostrednici co komunikujou mezi objednavatelem a zidicem, a z toho co jsem poslouchal treba okolo Alsetu nebo firem co jezdi pro Pery, tak spoutsa klientu si rada priprlaci nemale penize prave proto ze umej jejich dispeceri to cele odkomunikujou kdys je problem, takze Amazon usetri par susni na dispecerech spedicni firmy a as zjisti ze neumej vyresit problemy na silnici, tak budou muset najimat vlastni dispecery/operatory ktery proste jafasujou v callcentru telefon a budou je stat casto treba i mnohem vic

      Uber ma vyhodu v tom ze prepravovane zbozi je sam klient, kdys je problem tak vystoupi a zavola si jinej taxik

  2. Tato diskuze už tu i jinde
    Tato diskuze už tu i jinde byla vedena. To že 85kWh baterie za normálních/nominálních podmínek nedosahuje 85kWh ale jen těch ~81,5kWh se ví už dlouho. To co teď Jason prolomil (přesněji řečeno rozklíčoval) je energie kterou měří a ukazuje BMS Tesly. A to dokazuje pouze to, že jim to měří celkem přesně.

      1. A nejen taxikářů. Onehdy
        A nejen taxikářů. Onehdy jsem nabíjel v Plzni a u nabíječky stála TX. Nabita, ale zapojena. Už jsem chtěl připojit Mennekes, ale nějak mne nevím co osvítilo, tak jsem si milostivě dovolil vyjmout kabel z TX a připojit k svému. Po nabití zrovna přišla panička a že prý jak jsem to dokázal…. Myslím že Tesla umí říct pomocí apky že je nabitá a pak by bylo záhodno aby řidič vozu se laskavě dostavil a neblokoval další potenciální řidiče. Byl by sice dobrý zvyk nechat za sklem tel.číslo.,ale proč bych měl shánět někoho já, pokud má dobito a není imbecil a zhruba ví za jak dlouho má nabito, že? Alespoň v těchto začátcích by to bylo takové slušné. Až tady budou místa z 10 – a víc místy a bude volné místo kdykoli přijedeme, je mi to buřt, ale takhle to bude docela občas vopruz….

  3. Myslím, že to je POUZE
    Myslím, že to je POUZE BULVÁRNÍ článek.
    Za prvé, to bude jen vejtaha a né žádný Hacker a za druhé, Jak to dokázal? Dal k dispozici nějaký protokol?
    je třeba dodržet při měření všechny parametry. A 100% je kolik ?
    A na kolik mě povolí vybíjení? Takže POUZE musíme věřit matematice -kapacita x počet článků. Jako u všeho do mobilu přes Notebook až po….. nevím…

    1. Samosebou že je to vejtaha.
      Samosebou že je to vejtaha. Kdyby nebyl vejtaha tak by popřel hlavní motivaci každýho hackera a šel by radši pěstovat ředkvičky 🙂

      Btw přidal autopilota s veškerým železem do Tezly manželky i když to byl model kde nikdy bejt neměla 🙂
      Ale prej se to finančně vůbec nevyplatí a je to takovej voser, že už by to nikdy nechtěl dělat znovu.

  4. Není tak úplně pravda,
    Není tak úplně pravda, že zda „baterka ma o par kWh vice nebo mene nez vyrobce uvadi je uplne zbytecne“. Z této skryté kapacity lze usuzovat na rálnou životnost baterie – čím blíže k nule se vybíjí, tím kratší je životnost baterky. Tedy čím větśí přebytek kapacity, tím méně se baterky musí vybíjet pro garantovaný dojezd. Pŕebytek kapacity naznačuje, co můźe majitel očekávat od baterie po 5ti či 10ti letech provozu. Vzhledem k tomu, že je to parametr skytý zákazníkům, bude samozřejmě od konkurence snaha tuto skrytou kapacitu osekat co nejvíce, protože tím jde cena dolu a jaké problémy bude mít majitel po skončení záruky je výrobci víceméně ukradené.

    1. zdalo sa mi ze boli v ponuke
      zdalo sa mi ze boli v ponuke clanky ktore maju zabudovanu elektroniku, ze pustia iba tolko aby sa nenicil clanok, a to sa zaroven uvadza ako kapacita.

      takze, ako sa da urcit volna kapacita este inak nez meranim V ak V kolise v zavislosti od narazovej zataze.

      Tusim sony, v davnej historii preto prislo s niecim co pomenovalo Infolithium. Pravda je, ze aj sucastne aj vyrobne licencovane sony telefony, ukazuju stav nabitia a drzia aj pri nizkych kapacitach, co bolo moje prve stretnutie po case s android telefonom, o malej kapacite ktory vazne drzal 2 tyzdne 😀 ako hluchy dvere.

      Je skoda, ze elektro-chemicke baterie su tak priserne analogove 😀

                1. Liion maj nominal dle svého
                  Liion maj nominal dle svého technickýho listu. Předpokládám že se to liší dle výrobce a typ od typu. Co jsem zatím svým laickým okem pohlédl na 2 tech. listy od starejch vykuchanejch notebůkovej článků, tak se myslím hodnoty mírně liší.

                2. Jo, je to různý podle
                  Jo, je to různý podle chemie. Ono už jen rozeznávání podle typů li-ion nebo li-pol či li-fe je zcestný. Mělo by se uvádět spíše LiMnCo apod.

                3. Prostě je lepší přesně
                  Prostě je lepší přesně vědet co mám za model baterky a vod toho mít technickej list.

  5. Ja by som povedal ze zopár
    Ja by som povedal ze zopár batérií tesly s už bolo rozobratých takže vieme koľko je tam kusov batérií 18650 a vieme aj to ze sú to Panasonic články s kapacitou myslím 3100 mAh. Takže počet článkov *kapacita 1ks a mame celkovú kapacitu. Využiteľná kapacita je už iná alchýmia a myslím že sa bude meniť s teplotou aj spôsobom odberu. Iná kapacíta bude pri odbere 30A a iná pri odbere 150A. Iná pri teplote 20 stupňov a iná pri teplote 40 stupňov.
    Celkom by ma zaujimali technické údaje článkov z gigatovarne.. Myslím 20700 trochu širšie a dlhšie ako 18650.
    Už som to aj našiel 7104ks.

      1. Už sú aj 3600 a Sanyo ma
        Už sú aj 3600 a Sanyo ma myslím 3500 a neboj dokaze to ak LG.. Aj LG ma také kapacity-prave zostavujem batériu z článkov LG 3200mAh. Tých kapacít je veľa podľa využitia.. Keď chcem väčší prúd.. Povedzme 10C tak ide dolu kapacita.LG ma u niektorých inú chémiu lebo nekončia na 4.2V ale až 4.35V.

  6. Nejsou dulezita cisla
    Nejsou dulezita cisla kapacity, ale realny dojezd, a ten maji Tesly jednoznacne nejlepsi.
    Pomer cena/dojezd uz mozna trochu pokulhava, ale stale je to jedina dobra volba pokud nechcete jezdit jenom na nakupy. Tedy resit jestli ta ci ona baterka ma o par kWh vice nebo mene nez vyrobce uvadi je uplne zbytecne. Leda by se zase chteli nejaci joudove soudit, ze byli osizeni.

    Kdyz uz by se melo neco resit tak aby neuvadeli automobilky dojezdy podle te stupidni normy NEDC.
    Mam vyzkouseno, ze pri mem stylu jizdy lehce za hranou povolene rychlosti (dle GPS) s pomerem dalnice a mimo dalnici cca 50/50 v Tesle S 70d musim realny dojezd vynasobit 1,6 abych se dostal na uvadeny dojezd dle NEDC.

            1. A co je to ten „realny
              A co je to ten „realny svet“?
              Nic takoveho jako jediny spravny realny svet neexistuje, zvlast u veci, jejiz spotreba se tak drasticky meni s podminkami/stylem jizdy jako u EV. Takze pokud chceme alespon jakouz takouz porovnatelnost, tak to proste musi byt za umele stanovenych/omezenych (laboratornich, chces-li) podminek.

                1. Protoze ten americky cyklus
                  Protoze ten americky cyklus je o skoro 20 let novejsi? Takze muzeme prejit na otazku proc.
                  Schopnejsi urednici? Nemusi se dohodnout xy statu, ale vyda to jedna federalni agentura? Soudni spory v pripade neodpovidajicich dat? Priznam se, nevim…

                2. Ty stejně žiješ mimo
                  Ty stejně žiješ mimo realitu tak ti to může bejt ukradený.

    1. to je ako pri uvadzani
      to je ako pri uvadzani efektivnosti benzinu, bud uvedies vyhrevnost, rychlost rozpinania alebo bulharske cislo efektivity benzinoveho motora. ze je u nas dolezity aj udaj vyhrevnosti a aj ten treba zaratat do efektivnosti, to sa nerobi, lebo inokedy a inde asi zima nie je. inak povedane, nezanedbatelna cast tepla nie je odpad a je nutne fo efektivite priznat. a tak sa razom zmeni 40% na ..strelim 60%. Ze je na vyfuk mozne zavesit aj vymennik co ja viem so stirlingom na dobijanie niecoho, je tiez moznost a ak nevyzitelna znamena to snad ze sme sa uz priblizili 90% ?

      Nasadenie BEV do praxe postupne bura vsetky ocakavania, robia sa komplikovane, poruchove, drahe s drahym DC nabijanim, nedostupnym dojazdom lebo efektivita bola precenena normami a elektromotor zapalkovej skatulky sa akosi nedokaze v efektivite rovnat elektromotoru co zaberie miestnost co ma vinutia podla tabuliek, hoci obom sa prifari 400kW

      To su skratka hausnumera a jedina vacna otazka je, kde a za co tu elektrinu vyrobim, uskladnim, zdanim a predam a hlavne kam to auto zaprkujem ked nikde nie je volny flek.

      1. No patrne jste jeste nemel
        No patrne jste jeste nemel tu cest si poradne vyzkouset. Pak by jste totiz pochopil, ze ev nebori ocekavani, ale myty a dezinformace. Treba takove dezinformace jake jste prave uvedl.

        Jeste pred pul rokem jsem smyslel stejne. Ted mam zaplacenou zalohu na dve Tesly. Jednu pro kolegu (spolecnika) a druhou pro sebe. A uz ted vim, ze to bude jedna z nejlepsich investic meho zivota.

        1. četl jste co napsal, než
          četl jste co napsal, než jste odpověděl? Kde jsou jednoduché auta? Nacpali tam tolik elektroniky, že by terminátor mohl závidět. Tu musí někdo zaplatit i když ji nepotřebuje a když se na ní něco pokazí, tak u zaplatit… Co vy? Nestačil by vám citystromer(golf) s moderníma lionkama za pul mega místo hypermoderního golfa za mega s ficurimkama co ani nepoužijete?

Napsat komentář