Jason Hughes je ten kutil, který napájí svůj ostrovní dům energií z baterií elektromobilu Tesla Model S. Teď se mu podařil další husarský kousek: změřil přesné kapacity baterií elektromobilů Tesla.
foto: Tesla
Hughes se naboural do systému správy baterií několika elektromobilů Tesla Model S a z nich vyčetl následující: původní Tesla Model S 60 má celkovou kapacitu 61 kWh, využitelnou 58,5 kWh. Model S 85/P85/85D/P85D má 81,5 kWh celkově, 77,5 kWh využitelných.
Tesla Model S 90D/P90D má 85,8 kWh celkově, 81,8 kWh využitelných. Původní Model S 70 má 71,2 kWh celkově, 68,8 kWh využitelných. 75/75D má, asi jako jediný, přesně 75 kWh celkově, 72,6 kWh využitelných. Softwarově omezené verze 60/60D mají 62,4 kWh využitelných a 70/70D pak 65,9 kWh využitelných.
Celková kapacita baterie a využitelná kapacita baterií se liší u všech elektromobilů, Teslu nevyjímaje. Mluvčí automobilky se k věci pro magazín Electrek vyjádřili tak, že celková kapacita baterie do značné míry závisí na nejrůznějších podmínkách jako je míra vybíjení a teplota, a že tak jednoznačně kapacitu určit nelze. Což je fakt.
to vypadá že Hybrid si
to vypadá že Hybrid si vzal dneska vánoční dovolenou 😉
Autobaterie HE3DA
he3da.cz/aplikace
a nemusí furt šrotovat alternátor 😉
Nevzal, byli jsme na
Nevzal, byli jsme na slavnostním otevření výrobní linky HE3DA a reportovali vše živě na našem Facebooku.
aha, tak to jo, supr už jdu
aha, tak to jo, supr už jdu číst nový článek, my jaksi fejsbůk nepodporujem 😉
Prostou logikou mi
Prostou logikou mi vychází, že je nejlepší si koupit softwarově omezený model 60d
HE3DA
seznam.cz/zpravy/clanek
HE3DA
seznam.cz/zpravy/clanek/cesky-elon-musk-vymyslel-revolucni-baterii-a-hlasi-ze-ma-na-sto-let-dopredu-vyprodano-7680
Díky, to je zajímavé.
Díky, to je zajímavé.
off
Amazon zUberizuje i
off
Amazon zUberizuje i kamionovou dopravu. Koukám, že infernetový a komunikační molochové hodlaj spolknout kde co. Po tom co Amazon rozjel vlastní supermarkety bez pokladen a bez placeni, prostě dáš do tašky a jdeš (btw technologie sledování cvrkotu asi podobná jako u autopilotů), má vlastní letadla a snad i lodě, tak udělá možná dost masivní zářez do kamionový dopravy a ještě před její úplnou robotizací stihne zásadně zamávat s cenou spedičních služeb. Mno všechny ty dopravní firmy z toho budou asi sakra nervozní stejně jako vykuové taxíkáři.
Schválně jak to bude pasovat s tím co chce provozovat Nikola.
http://connect.zive.cz/bleskovky/amazon-pripravuje-uber-pro-kamiony-chce-ovladnout-dulezitou-cast-logistickeho-retezce/sc-321-a-185326/default.aspx
spousta spedic ma dnes
spousta spedic ma dnes dispecery jako ty orli oka ktery nad vsim dohlizej, predpokladam ze sakra rychle zjistej ze nekteri ridici se s nim abavit nebudou protoze jim treba nebudou rozumet a ikdys uvidej na mape tecku kde zrovna kamion je s tim danym kusem zbozi, tak s tim prdf nadelaj 😀
dispoeceri mensich spedicnich firem jsou dnes prave takovi ty prostrednici co komunikujou mezi objednavatelem a zidicem, a z toho co jsem poslouchal treba okolo Alsetu nebo firem co jezdi pro Pery, tak spoutsa klientu si rada priprlaci nemale penize prave proto ze umej jejich dispeceri to cele odkomunikujou kdys je problem, takze Amazon usetri par susni na dispecerech spedicni firmy a as zjisti ze neumej vyresit problemy na silnici, tak budou muset najimat vlastni dispecery/operatory ktery proste jafasujou v callcentru telefon a budou je stat casto treba i mnohem vic
Uber ma vyhodu v tom ze prepravovane zbozi je sam klient, kdys je problem tak vystoupi a zavola si jinej taxik
TESLA MODEL X dnes na
TESLA MODEL X dnes na ledovce na D1 !!
blesk.cz/galerie/zpravy-krimi/599329/serie-smrtelnych-nehod-na-d1-cast-dalnice-zavreli-policie-radi-nevyjizdet?foto=6
blesk.cz/galerie/zpravy-krimi
blesk.cz/galerie/zpravy-krimi/599329/serie-smrtelnych-nehod-na-d1-cast-dalnice-zavreli-policie-radi-nevyjizdet?foto=10
blesk.cz/galerie/zpravy-krimi/599329/serie-smrtelnych-nehod-na-d1-cast-dalnice-zavreli-policie-radi-nevyjizdet?foto=16
Tezla na ledovce nebyla, to
Tezla na ledovce nebyla, to jen ten valník na kterým ji vezli 😉
jj je to dobrý jen ji
jj je to dobrý jen ji škrábli o svodidla, i čumák vcajku. Bude jezdit 😉
Tato diskuze už tu i jinde
Tato diskuze už tu i jinde byla vedena. To že 85kWh baterie za normálních/nominálních podmínek nedosahuje 85kWh ale jen těch ~81,5kWh se ví už dlouho. To co teď Jason prolomil (přesněji řečeno rozklíčoval) je energie kterou měří a ukazuje BMS Tesly. A to dokazuje pouze to, že jim to měří celkem přesně.
Pavlásek TV: Žijeme v
Pavlásek TV: Žijeme v počítačové hře. Porno v Bílém domě a E.T. Krejčíř volá domů :)))
video.aktualne.cz/lukas-pavlasek-tv/pavlasek-tv-zijeme-v-pocitacove-hre-porno-v-bilem-dome-a-et/r~66abfe18ad7811e6a12d002590604f2e/
Stát poprvé řeší
Stát poprvé řeší Hyperloop
ekonomika.idnes.cz/stat-hyperloop-rychlovlak-cena-jizdenky-ffh-/eko-doprava.aspx?c=A161216_150932_eko-doprava_suj
poprve a naposledy 😉
poprve a naposledy 😉
fóbka co se nechat zavřít
fóbka co se nechat zavřít do trubky :))))
tim to neni. vytahem jezdim
tim to neni. vytahem jezdim denne. je to tim, ze je to medialni blabol. nic vic.
Softwarove upravena 60/60D
Softwarove upravena 60/60D ma skutecne vyuzitelnych 62,4kWh? Tedy jen o 3,5kWh mene nez 70/70D?
Aktualni novinka: Tesla bude
Aktualni novinka: Tesla bude uctovat $0.40 za kazdou minutu, kdy auto zustane pripojene k SC dele nez 5 minut po ukonceni nabijeni: electrek
JJ, konečne!
JJ, konečne!
Taky už je asi známá cena
Taky už je asi známá cena za kWh, bude to 0,21€.
Tj. zhruba 5,70 kč za kWh.
tesla.com/en_EU/corporate
coze?:) nechapu
coze?:) nechapu
Ta cena je uváděný
Ta cena je uváděný průměr cen v zemi a nemá nic společného s cenou kWh na SC…
Tento poplatek bude
Tento poplatek bude účtován pouze v případě že budete blokovat jiné v nabíjení. Je to super nápad velmi toto opatření vítám protože neohleduplnost taxikářů ve městech kde jsou SC je opravdu velká.
To pridali dodatecne (zrejme
To pridali dodatecne (zrejme po negativnim ohlasu), puvodne to tam nebylo…
Přesně tak, toto byla
Přesně tak, toto byla jedna z nejčastějších výtek. Na druhou stranu to vidím jen jako dočasné řešení než se podaří dotáhnout to automatické připojovaní konektoru. Odjet kousek do pryč by snad už Tesla auta zvládala teď.
A nejen taxikářů. Onehdy
A nejen taxikářů. Onehdy jsem nabíjel v Plzni a u nabíječky stála TX. Nabita, ale zapojena. Už jsem chtěl připojit Mennekes, ale nějak mne nevím co osvítilo, tak jsem si milostivě dovolil vyjmout kabel z TX a připojit k svému. Po nabití zrovna přišla panička a že prý jak jsem to dokázal…. Myslím že Tesla umí říct pomocí apky že je nabitá a pak by bylo záhodno aby řidič vozu se laskavě dostavil a neblokoval další potenciální řidiče. Byl by sice dobrý zvyk nechat za sklem tel.číslo.,ale proč bych měl shánět někoho já, pokud má dobito a není imbecil a zhruba ví za jak dlouho má nabito, že? Alespoň v těchto začátcích by to bylo takové slušné. Až tady budou místa z 10 – a víc místy a bude volné místo kdykoli přijedeme, je mi to buřt, ale takhle to bude docela občas vopruz….
Nevidím důvod, proč by
Nevidím důvod, proč by softwarově nešlo nastavit, že po nabití na 80 % bude možné nabíjení na rychlonabíjecí stanici ukončit a konektor vyjmout. Je to opravdu jen otázka softwaru a pár instrukcí if/then.
Myslím, že to je POUZE
Myslím, že to je POUZE BULVÁRNÍ článek.
Za prvé, to bude jen vejtaha a né žádný Hacker a za druhé, Jak to dokázal? Dal k dispozici nějaký protokol?
je třeba dodržet při měření všechny parametry. A 100% je kolik ?
A na kolik mě povolí vybíjení? Takže POUZE musíme věřit matematice -kapacita x počet článků. Jako u všeho do mobilu přes Notebook až po….. nevím…
Samosebou že je to vejtaha.
Samosebou že je to vejtaha. Kdyby nebyl vejtaha tak by popřel hlavní motivaci každýho hackera a šel by radši pěstovat ředkvičky 🙂
Btw přidal autopilota s veškerým železem do Tezly manželky i když to byl model kde nikdy bejt neměla 🙂
Ale prej se to finančně vůbec nevyplatí a je to takovej voser, že už by to nikdy nechtěl dělat znovu.
Není tak úplně pravda,
Není tak úplně pravda, že zda „baterka ma o par kWh vice nebo mene nez vyrobce uvadi je uplne zbytecne“. Z této skryté kapacity lze usuzovat na rálnou životnost baterie – čím blíže k nule se vybíjí, tím kratší je životnost baterky. Tedy čím větśí přebytek kapacity, tím méně se baterky musí vybíjet pro garantovaný dojezd. Pŕebytek kapacity naznačuje, co můźe majitel očekávat od baterie po 5ti či 10ti letech provozu. Vzhledem k tomu, že je to parametr skytý zákazníkům, bude samozřejmě od konkurence snaha tuto skrytou kapacitu osekat co nejvíce, protože tím jde cena dolu a jaké problémy bude mít majitel po skončení záruky je výrobci víceméně ukradené.
zdalo sa mi ze boli v ponuke
zdalo sa mi ze boli v ponuke clanky ktore maju zabudovanu elektroniku, ze pustia iba tolko aby sa nenicil clanok, a to sa zaroven uvadza ako kapacita.
takze, ako sa da urcit volna kapacita este inak nez meranim V ak V kolise v zavislosti od narazovej zataze.
Tusim sony, v davnej historii preto prislo s niecim co pomenovalo Infolithium. Pravda je, ze aj sucastne aj vyrobne licencovane sony telefony, ukazuju stav nabitia a drzia aj pri nizkych kapacitach, co bolo moje prve stretnutie po case s android telefonom, o malej kapacite ktory vazne drzal 2 tyzdne 😀 ako hluchy dvere.
Je skoda, ze elektro-chemicke baterie su tak priserne analogove 😀
Li batérii vadí oveľa
Li batérii vadí oveľa viac nabíjanie nad povolenú hodnotu ako vybijanie. Preto sa pre predĺženie životnosti nenabijaju články na 4.2V ale povedzme na 4.15V a životnosť ide hore.
Já mám v autě 98
Já mám v autě 98 článků a maximální napětí akumulátoru je 354V. Takže to má daleko i k 3.80V.
Treba rozlišovať
Treba rozlišovať nominálne a maximalne napätie článku. Tu sa bavíme práve o tej hornej hranici pre 18650 do Tesly S. A taktiež sú rôzne batérie podľa chémie kde môže byť vrchol 4.1V až 4.35V . V tvojom aute asi nie sú články 18650.. Píšeš o Nissan Leaf?
Ty máš ale asi Suzuki
Ty máš ale asi Suzuki Splash a v ní LiFePo baterie,které mají narozdíl od LiIon baterií maximální napětí článku 3.6V.
Anebo peugeot 9T35326 se
Anebo peugeot 9T35326 se žlutými LFP.
ozana.rajce.idnes.cz/Electric_Marathon_2016_Ostrava/
Maximum LFP060AHA je 4.00V
Maximum LFP060AHA je 4.00V (myslel jsem že 4.2). Nabíjí se na 3.6 a nominál je 3.2V.
A to je právě ono,LiIon
A to je právě ono,LiIon mají nominál okolo 3.6V,kdeźto LiFePo 3.2V.
LiIon mají nominál 3,8 V.
LiIon mají nominál 3,8 V. Třeba ty v Leafu. Vím to. Mám je tu doma a lze to dohledat.
Liion maj nominal dle svého
Liion maj nominal dle svého technickýho listu. Předpokládám že se to liší dle výrobce a typ od typu. Co jsem zatím svým laickým okem pohlédl na 2 tech. listy od starejch vykuchanejch notebůkovej článků, tak se myslím hodnoty mírně liší.
Jo, je to různý podle
Jo, je to různý podle chemie. Ono už jen rozeznávání podle typů li-ion nebo li-pol či li-fe je zcestný. Mělo by se uvádět spíše LiMnCo apod.
Prostě je lepší přesně
Prostě je lepší přesně vědet co mám za model baterky a vod toho mít technickej list.
3,7-3,8V je napětí pro
3,7-3,8V je napětí pro inicializační(první)nabíjení. 3,6V je opravdu maximum a i při tomhle napětí, pokud se články dlouho ponechávají jsou schopny se nafouknout.
LiFe od 3,5V začíná
LiFe od 3,5V začíná smrdět elektrolyt. Proto se baterie pomalu nabíjejí do max. 3,45V kdy ještě nesmrdí. Při rychlonabíjení se bere v úvahu vnitřní odpor článku. No ale komu stačí 2000cyklů, ten ať si nabíjí klidně do 3,6V.
Ja by som povedal ze zopár
Ja by som povedal ze zopár batérií tesly s už bolo rozobratých takže vieme koľko je tam kusov batérií 18650 a vieme aj to ze sú to Panasonic články s kapacitou myslím 3100 mAh. Takže počet článkov *kapacita 1ks a mame celkovú kapacitu. Využiteľná kapacita je už iná alchýmia a myslím že sa bude meniť s teplotou aj spôsobom odberu. Iná kapacíta bude pri odbere 30A a iná pri odbere 150A. Iná pri teplote 20 stupňov a iná pri teplote 40 stupňov.
Celkom by ma zaujimali technické údaje článkov z gigatovarne.. Myslím 20700 trochu širšie a dlhšie ako 18650.
Už som to aj našiel 7104ks.
Nyní už jen 2070.
Nyní už jen 2070.
Pozerám práve že je to
Pozerám práve že je to asi 21700 nie 20700
Máš recht 2170, poslední
Máš recht 2170, poslední nulu zahodili.
https://electrek.co/2016/11/02/tesla-panasonic-2170-battery-cell-highest-energy-density-cell-world-cheapest-elon-musk/
Nulu zahodili..už som
Nulu zahodili..už som našiel aj technické údaje samsungu..21mm/70mm váha 75g a kapacita 4750mAh..je to divné lebo daktoré zdroje uvádzajú pre TESLU/PANASONIC 2070 a daktoré 2170.. predpokladám že technické údaje budú podobné tomu Samsungu 21700
Pár kusů článku bylo
Pár kusů článku bylo vidět při „otevírání“ Gigafabriky, ale šupléru asi sebou nikdo neměl 😀
http://www.myelifenow.com/2016/08/tesla-gigafactory-launch-visit.html
Ak su rovnake clanky aj v
Ak su rovnake clanky aj v powerwall..hadam sa to dozvieme ked to dáky kutil rozoberie 🙂
Postaviť dnes továreň na baterie môže byť celkom dobrý business 🙂 Auta, elektro bicykle, domáce úložiská…dopyt bude len stúpať .
V PW můžou mít články
V PW můžou mít články zřejmě trochu jiný chemický složení.
http://fortune.com/2015/05/18/tesla-grid-batteries-chemistry/
Je zvlastne, ze LG do takeho
Je zvlastne, ze LG do takeho rozmeru dokaze dat iba 2,2 a Panasonic az 3,1. K dobru pre LG je ze ich 2,2 vazne znesie vela. Ina chemia ?
Už sú aj 3600 a Sanyo ma
Už sú aj 3600 a Sanyo ma myslím 3500 a neboj dokaze to ak LG.. Aj LG ma také kapacity-prave zostavujem batériu z článkov LG 3200mAh. Tých kapacít je veľa podľa využitia.. Keď chcem väčší prúd.. Povedzme 10C tak ide dolu kapacita.LG ma u niektorých inú chémiu lebo nekončia na 4.2V ale až 4.35V.
Nejsou dulezita cisla
Nejsou dulezita cisla kapacity, ale realny dojezd, a ten maji Tesly jednoznacne nejlepsi.
Pomer cena/dojezd uz mozna trochu pokulhava, ale stale je to jedina dobra volba pokud nechcete jezdit jenom na nakupy. Tedy resit jestli ta ci ona baterka ma o par kWh vice nebo mene nez vyrobce uvadi je uplne zbytecne. Leda by se zase chteli nejaci joudove soudit, ze byli osizeni.
Kdyz uz by se melo neco resit tak aby neuvadeli automobilky dojezdy podle te stupidni normy NEDC.
Mam vyzkouseno, ze pri mem stylu jizdy lehce za hranou povolene rychlosti (dle GPS) s pomerem dalnice a mimo dalnici cca 50/50 v Tesle S 70d musim realny dojezd vynasobit 1,6 abych se dostal na uvadeny dojezd dle NEDC.
NEDC je laboratorní
NEDC je laboratorní kvazihodnota dobrá leda tak k porovnávání aut mezi sebou, ale ne ke určení reálného dojezdu.
Ono i to porovnávání mezi
Ono i to porovnávání mezi sebou může být zavádějící.
Od toho je právě ta
Od toho je právě ta laboratoř nějakého ouřadu, aby to bylo co nejbližší. I když to není 100% je to aspoň něco uchopitelného.
Jj, ale stejně už by to
Jj, ale stejně už by to někdo mohl těm laboratorním krysám vysvětlit, že ti co ty auta kupují jezdí v reálném světě.
A co je to ten „realny
A co je to ten „realny svet“?
Nic takoveho jako jediny spravny realny svet neexistuje, zvlast u veci, jejiz spotreba se tak drasticky meni s podminkami/stylem jizdy jako u EV. Takze pokud chceme alespon jakouz takouz porovnatelnost, tak to proste musi byt za umele stanovenych/omezenych (laboratornich, chces-li) podminek.
Téma teorie relativity tady
Téma teorie relativity tady asi otevírat nebudeme.
Pokud ovšem můžou bejt i ti bláznivý amíci s jejich EPA normou téměř na hodnotách, kterých jsem dosáhl v praxi (nebudu tedy psát reálných), tak proč nám tady servírují takové nesmysly?
Protoze ten americky cyklus
Protoze ten americky cyklus je o skoro 20 let novejsi? Takze muzeme prejit na otazku proc.
Schopnejsi urednici? Nemusi se dohodnout xy statu, ale vyda to jedna federalni agentura? Soudni spory v pripade neodpovidajicich dat? Priznam se, nevim…
Ty stejně žiješ mimo
Ty stejně žiješ mimo realitu tak ti to může bejt ukradený.
to je ako pri uvadzani
to je ako pri uvadzani efektivnosti benzinu, bud uvedies vyhrevnost, rychlost rozpinania alebo bulharske cislo efektivity benzinoveho motora. ze je u nas dolezity aj udaj vyhrevnosti a aj ten treba zaratat do efektivnosti, to sa nerobi, lebo inokedy a inde asi zima nie je. inak povedane, nezanedbatelna cast tepla nie je odpad a je nutne fo efektivite priznat. a tak sa razom zmeni 40% na ..strelim 60%. Ze je na vyfuk mozne zavesit aj vymennik co ja viem so stirlingom na dobijanie niecoho, je tiez moznost a ak nevyzitelna znamena to snad ze sme sa uz priblizili 90% ?
Nasadenie BEV do praxe postupne bura vsetky ocakavania, robia sa komplikovane, poruchove, drahe s drahym DC nabijanim, nedostupnym dojazdom lebo efektivita bola precenena normami a elektromotor zapalkovej skatulky sa akosi nedokaze v efektivite rovnat elektromotoru co zaberie miestnost co ma vinutia podla tabuliek, hoci obom sa prifari 400kW
To su skratka hausnumera a jedina vacna otazka je, kde a za co tu elektrinu vyrobim, uskladnim, zdanim a predam a hlavne kam to auto zaprkujem ked nikde nie je volny flek.
No patrne jste jeste nemel
No patrne jste jeste nemel tu cest si poradne vyzkouset. Pak by jste totiz pochopil, ze ev nebori ocekavani, ale myty a dezinformace. Treba takove dezinformace jake jste prave uvedl.
Jeste pred pul rokem jsem smyslel stejne. Ted mam zaplacenou zalohu na dve Tesly. Jednu pro kolegu (spolecnika) a druhou pro sebe. A uz ted vim, ze to bude jedna z nejlepsich investic meho zivota.
četl jste co napsal, než
četl jste co napsal, než jste odpověděl? Kde jsou jednoduché auta? Nacpali tam tolik elektroniky, že by terminátor mohl závidět. Tu musí někdo zaplatit i když ji nepotřebuje a když se na ní něco pokazí, tak u zaplatit… Co vy? Nestačil by vám citystromer(golf) s moderníma lionkama za pul mega místo hypermoderního golfa za mega s ficurimkama co ani nepoužijete?
Von vám někdo někde
Von vám někdo někde sliboval nějaký jednoduchý auta? :)))
Neříkám, že bych si jedno hnedle nekoupil 🙂