O čínsko-americkém start-upu Lucid Motors/Atieva jsme nedávno psali. Teď automobilka konečně odhalila svůj první stroj: elektromobil Air se slibovaným dojezdem 640 km a cenou „přes $100 000“.
foto: Lucid Motors
Jestli se ptáte proč Lucid Air tak moc připomíná Tesla Model S, je odpověď jednoduchá. Ve firmě pracuje několik lidí z Tesla, kromě jiného i původní šéfinženýr Modelu S Peter Rawlinson.
Luxusní sedan Lucid Air byl představen v oblasti San Franciska, kde sídlí také Tesla Motors. Překvapí extrémně luxusní interiér se dvěma pohodlnými křesly vzadu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla kvalitou připomíná německá auta ze 70. let, říká šéfinženýr Maserati
Co se týká technických specifikací, chce automobilka Lucid Motors nabídnout dvě verze s bateriemi 100 kWh a 130 kWh. Takhle vysoké kapacity údajně dosáhla díky spolupráci se Samsung SDI.
Max. dojezd je avizován 640 km, duální pohonná jednotka (opět podobná Tesla Model S) nabídne výkon 1000 koní a zrychlení 0-100 km/h během 2,5 vteřiny. To jsou prakticky totožné parametry jaké nabízí Tesla Model S P100D.
Lucid Motors tvrdí, že cena elektromobilu přesáhne $100 000. Prvních 255 vyrobených aut, „Launch Edition“, má stát $160 000. První zájemci už si mohou auto rezervovat, pokud se odhodlají složit zálohu $25 500. Takových se asi mnoho nenajde.
Nová automobilka slibuje ale i levnější verzi se standardními zadními sedačkami, která bude stát asi $65 000. Tyto je možné si rezervovat za $2500. První auta mají vyjet z nově budované továrny v Arizoně v roce 2018. Mají být „připravena“ pro autonomní řízení.
Klid soudruzi, tadle kraksna
Klid soudruzi, tadle kraksna jsou jen pindy bandy zaplacených bílých blbých zlatem placených koní jejichž cílem je jen odpoutat pozornost od TESLY :))) Pár čmáranic a kde nic tu nic, jen si vzpomenme jak Elon tezce budoval Teslu. Takže Lucid Air a sériová výroba za 2 roky?? hahaha dobrej vtip :)))))))))
Ano dábel je v
Ano dábel je v detailech.
Je zajímavé že se tu nezmínilo jak na Tesle v Norsku vysoudili díky lživým údajům vrácení cca 200tis na autě ( asi 170 lidí).
To by se asi místním teslo tleskačům moc nelíbilo že.
Musí bejt těžký žít s
Musí bejt těžký žít s mindrákama 😀
Jo jo to musí, jak je ,pro
Jo jo to musí, jak je ,pro všechny slepé Teslo tleskače, vidět.
Místo toho, aby byli rádi že někdo něco dělá, je lepší vše ostatní jen hanit.
panove, na tomhle se tesla
panove, na tomhle se tesla vychvaluje do nebes. pokud chcete nedejboze o tesle diskutovat nezaujate, jste opravdu na spatnem miste. bezte si na nejake smradometove dinosauroautomobilove servry 😉
https://goo.gl/images/5fkWBm
https://goo.gl/images/5fkWBm
Komu to připomíná Tesla model S ať zvedne ruku. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Teslu nedela jen design,
Teslu nedela jen design, baterka a motor. Nejvetsi prim hraje zakaznicky servis. Zatim se s takovym servisem nemuze pochlubyt zadna jina automobilka. Vyrobit takovou karu asi neni slozite, komponenty jsou na trhu a staci poskladat do nejake karoserie. Vse ostatni kolem je o dost slozitejsi.
Za par let bude mozne postavit vlastni EV z komponent volne dostupnych na trhu, skoro jako dnes nejaky multicopter/dron.
myslis ten servis kde se v
myslis ten servis kde se v nekterych servisnich mistech Tesly musis i na banalni opravy objednat az mesic predem? jo to je opravdu super servis
Web s videem. Vtipná ta
Web s videem. Vtipná ta sada vyklápěcích pidi světílek 🙂
Zatím je to spíš vic koncept než produkční verze. Půdorysně překvapí kolik místa zabere prostor za zadníma sedačkama. To asi hodně sežere z prostoru kufru. Asi bude extra malej na velikost auta. Víko od kufru bude stejný jako u TM3 je s o kus větší dírou, pochybuju źe se bude otvíret i se zadním sklem.
https://lucidmotors.com/
Rezervace
https://lucidmotors.com/car/reserve
taky souhlasim s
taky souhlasim s diskutujicimi ze to Model S vubec nepripomina… Jiste to pro nej bude prvni konkurence, ale jinak? Kde lidi vidi tu podobnost nechapu 😀
V ceně, v dojezdu a že je
V ceně, v dojezdu a že je to na elektriku a z Kalifornie. Tím to hasne 🙂
Jako by to dělal někdo od
Jako by to dělal někdo od Citroenu
https://www.youtube.com/results?search_query=citroen+concept+car
Hurá a přeju mnoho
Hurá a přeju mnoho štěstí na cestu. Konečně řádná konkurence, sice zase jen v luxusním sektoru, ale pořád lepší než nic. Hlavně je sympaticky tah na bránu co se týče dojezdu. Další hřebík do rakve spalovákům. Výroba aut není procházka růžovým sadem tak ať maj co nejmíň dětskej nemocí a stíhaj vyrábět. Evidentně to není 5ti místní auto 🙂 Asi jim bude citelně chybět, že nemaj síť superdobíječek, přecijenom při těch kapacitách.
Za chvíli ukáže svůj už více reálnej kousek Faraday tak aspoň lidi získaj pocit, že se opravdu něco děje a nepřející budou nuset svůj vztek rozdělit mezi více značek 🙂
Model S to připomíná akorát tím, že to má 4 kola a volant jinak vůbec. Čumák je úplně jinej, zadek taky, zadní sloupky jsou naprosto jiný, sedačky taky a boční prvky maj taky vlastní charakter. Akorát ty prořezy na prazích působí poněkud prapodivně. Takže kromě velkýho dotykáče na vejšku tam není podobnosti ani zbla. Myslím, že velmi zajímavé budou reálné výkony Samsung baterky, především v poměru ke hmotnosti a ve formě konstrukce. Vlastnosti autopilotů mě až tak nevzrušují, pokud je funkční a neškodí tak je to jen plus. Výměna předního skla bude pěkně masná u Modelu X to koštuje 2500 $.
U modelu X stoji vymena
U modelu X stoji vymena predniho skla 1400e. Pred dvema tydny mi to potvrdili z Videnske Tesly po te co se dotazovali az za velkou louzi. Potreboval jsem to vedet kvuli nabidce na pojistku s pripojistenim skel.
Matně jsem si pamatoval
Matně jsem si pamatoval částku z tohoto članku. Výměna přišla majitele na 2300 $
Tesla Owner Says It’ll Cost Him $2300 to Replace Model X Windshield
http://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/news/a29409/tesla-model-x-windshield-replacement-cost/
Ono se toho napíše.
Asi
Ono se toho napíše.
Asi jako když se skoro všude psalo, že kdo si objedná Teslu ještě do konce roku bude mít doživotní nabíjení na superchargerech zdarma.
Ve skutečnosti je ta podmínka obsáhlejší, že musí být auto také předané do 31.3.17, a to už ani u modelu S, který má kratší dodací lhůty nejde stihnout, i když ho objednáte dnes.
porad muzete vzit nektery,
porad muzete vzit nektery, ze skladovych (<50km) vozu nebo predvadecich/nahradnich (>50km) vozu
To co jsem objednával
To co jsem objednával skladem nemají, ale ještě jsem to stihnul. Slíbili, že i když to nedodají do konce března tak free nabíjení mít budeme.
Spíš jsem to uváděl jako příklad jak se někdy dezinformuje:
http://www.hybrid.cz/tesla-oznamila-konec-nabijeni-zdarma-prichazeji-kredity
tady píšou, že:
“
Zároveň ale ujistila majitele všech až do 1. ledna 2017 objednaných vozů Tesla, že oni budou mít i nadále přístup k síti Tesla Supercharger zcela zdarma
a tady:
http://www.teslarati.com/tesla-begin-charging-supercharger-access-supercharger-credits/
se můžete dočíst to co mi potvrdili v Tesle, tedy že:
“
Oznámení říká, že změny nebudou platit pro každého, kdo si objedná novou Teslu před 1. lednem 2017, za předpokladu, že dodávka bude dokončena před 1. dubnem 2017
“
Zdá se to jako drobnost, ale nebýt toho, že jsem se byl ve Vídni na to Xko podívat tak bych to stoprocentně propásnul.
Ďábel je v detailech.
Ďábel je v detailech.
nevim proc, ale ja v tom
nevim proc, ale ja v tom Model S teda nevidim vubec, naopak v tom vidim prvky uplne jinych aut
zbejva jen Lucid Motors poprat stesti at se jim auto povede a je treba kvalitnejsi nez zminena Tesla S, pri cene $65000 by to byl v roce 2018 asi velice solidni kauf v pripade te 100kWh baterky a beznych zadnich sedacek, snad bezne verze nebudou mit vyrazne horsi kvalitu a pouzite materialy interieru 🙂
Do roku 2018 se toho dost
Do roku 2018 se toho dost změní, fain vize….
No rekneme ze ony podobnosti
No rekneme ze ony podobnosti s model S jsou dany z velke casti i tim, ze to moc jinak delat nejde.
Pokud chcete slusny dojezd, tak musite mit dobrou aerodynamiku, coz zasadne ovlivnuje tvar auta.
Pokud ma auto podavat velke vykony, tak potrebujete minimalne 2 motory, nebo jeden a prevodovku, coz ale neni uplne idealni)…
aerodinamika ma dopad na
aerodinamika ma dopad na dizajn, to ano. Ale ze sa to da robit aj inak dokazuje Prius…..ten je fakt skaredy.
Inak mne to model S nepripomina vobec.