Prodej aut v Česku: alternativy s podílem 1,95 %

Od ledna do listopadu 2016 se v České republice prodalo zatím 237 780 nových osobních aut. Z toho 4634, tedy necelá 2 %, tvořily vozy s alternativním pohonem.

Škoda Octavia G-TEC je jednoznačně nejprodávanějším vozem na alternativní palivo v Česku
foto: Škoda

Nejoblíbenější alternativou mezi českými řidiči je stlačený zemní plyn (). Do listopadu 2016 se prodalo cekem 2587 (1,09 %) aut s tímto pohonem. Vedoucí automobilkou je Škoda (2008) následovaná mateřským koncernem Volkswagen (404).

Druhou nejoblíbenější alternativou jsou hybridy s 1375 kusy (0,58 %). Tady je jasným lídrem Toyota (820) následovaná vlastní značkou Lexus (191). Třetí nejolíbenější alternativou je v Česku (446/0,19 %).

Tam je vedoucí automobilkou Opel (223), druhá je Dacia (134). Na posledním místě jsou mezi alternativami elektromobily se 219 kusy a podílem 0,09 %. Vede BMW (71), druhý je Nissan (61), třetí Tesla (50) a čtvrtý Volkswagen (29).

SDA

6 Comments on “Prodej aut v Česku: alternativy s podílem 1,95 %”

  1. Kdyby to tak koncern myslel
    Kdyby to tak koncern myslel s metanem vážně… tak by to podobně jako u Opelů nacpali do 1.4Turbo a konečně by to někoho začalo zajímat. Kdo by si kupoval nějakou maloobjemovou atmosférickou j….u. Když už má někdo vztah k alternativnímu pohonu, trochu ho auta zajímají a dá si tu práci a najde si pořádnou ojetinu s pořádným motorem. U mě to vyhrála Mazda 6 2009-2012 s 2.5 MZR 125kW. Přestavba LPGTech a vstřikovače Dragon včetně elektronického přimazávání do přívodu plynu za 33 tis. a už se mi vrátila dvakrát. Spotřeba na plyn 8,6 litru dlouhodobě. To se to pak jezdí, když člověk nemusí myslet na to, kolik ho stojí každé šlápnutí na plyn:-)

    1. hlvane LPG je tahounem v
      hlvane LPG je tahounem v oblasti prestaveb a novych aut s LPG se tak proda minimum, casto se to vyplati finacne prestavbou i u toho noveho, cos zas neni v prodeji novych aut zapocteno, jednu dilnu kde delaji prestavby na LPG mam par kroku od baraku a denne tam maj nove auto, a takovejch dilen kde delaj prestavby na LPG budou desitky az stovky, ostatne v registru vozidel je prez 230 tisic aut se zapisem pohonu LPG

      1. Přesně tak, statistiky
        Přesně tak, statistiky rozhazuje fakt, že auta na CNG jsou z většiny už z výroby, zatímco většina LPG se přestavuje.
        Celou statistiku navíc rozhazuje fakt, že Sǩoda (VW) nemá v současnosti jediný schopný motor, vhodný na přestavbu na LPG (leda koupit G-Tec a předělat ho z CNG na LPG, ale to by byl drahý špás).

Napsat komentář