ČEZ zdražuje paušál za přístup k nabíjecím stanicím

Průběžné zdražování služb ČEZ Elektromobilita pokračuje také s novým rokem. Od 1.1.2017 se bude platit 450 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a aktivovanou kartu.

Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily ČEZ ve Vrchlabí
foto: ČEZ

„Tento krok je v první řadě dán nezbytností přiblížit cenu za službu Elektromobilita reálným nákladům na dobíjení. Dosavadní poplatek byl spíše symbolického charakteru, takže i v upravené výši zůstává velice výhodný pro drtivou většinu zákazníků,“ vysvětluje na svém webu elektromobilita.cz.

ČEZ aktuálně dokončil výměnu všech zbývajících rychlonabíjecích stanic za nové stanice od společnosti ABB. Kromě toho plánuje síť rychlonabíječek v Česku významně rozšířit o 40 stanic u hlavních tahů. Údajně se připravuje také zavedení platby za kWh.

tisková zpráva

232 Comments on “ČEZ zdražuje paušál za přístup k nabíjecím stanicím”

  1. Reakce ČEZu na
    Reakce ČEZu na kritiku

    Vážený pane,

    děkujeme za Vaše stanovisko ve věci úpravy cenových podmínek naší služby Elektromobilita.

    Mrzí nás Vaše rozladění a kritika úpravy cen. Jde však pouze o první krok, který přibližuje který přibližuje cenu energie reálným nákladům. Jsme si vědomi toho, že paušální částka možná není optimálním řešením pro všechny skupiny zákazníků, nicméně pracujeme na produktech, které budou pro zákazníky komfortnější. Např. rozšířené možnosti úhrady, zejména jednorázové platby zohledňující skutečný odběr energie při dobíjení. Zavedení nového systému rovněž dovolí sledovat vytíženost jednotlivých stanic a současně umožní eliminovat některé negativní jevy, např. zbytečné stání na dobíjecím stanovišti dlouho poté, co byl elektromobil plně dobit.

    Negativní ohlasy na úpravu cen k nám míří především od zákazníků, kteří preferují spíše nabíjení doma nebo ve firmě a síť veřejných dobíjecích stanic používají minimálně. Pro většinu zákazníků však i nové podmínky zůstávají stále výhodné. Stojí totiž za připomenutí, že nový měsíční paušál je zhruba ekvivalentem šesti dobití elektromobilu, resp. trojího plného dobití Tesly. Jde tedy o frekvenci zákaznického užívání stanic, která je podle našich poznatků spíše obvyklá.

    Máte pravdu, že přirozeným posláním ČEZ je podpora elektromobility. Shodneme se asi však také na tom, že nelze zaměňovat podporu s neúměrným dotováním. Dosavadní úroveň cen jsme od začátku chápali jako zaváděcí, přesto jsme ji po několik let drželi na stejné úrovni. Podotkli bychom také, že ani připravovaná úprava cen nepřinese pokrytí nákladů byť jen na provoz těchto stanic.

    Věříme, že připravovaná opatření v oblasti rozšíření platebních možností v kombinaci s dalším rozšiřováním naší sítě dobíjecích stanic a zvyšováním celkové úrovně služby Elektromobilita přesvědčí i Vás.

    S díky za pochopení a s pozdravem,

    projektový manažer
    Útvar čisté technologie

    1. Z tohoto vyjádření je
      Z tohoto vyjádření je jasně vidět, že ČEZ vnímá provoz nabíjecích stanic jako osamocenou službu a nespojuje si nástup elektromobilů s razantním zvýšením spotřeby elektřiny celkově. Jako by si benzínka řekla, předci nebudeme poskytovat lidem zdarma vodu na umývání skel, občas se rozbije stěrka, občas kyblík, vždyť by to bylo ztrátové…

      1. Budu za pesimistu, ale
        Budu za pesimistu, ale myslim, ze CEZu je naprosto jasne, jaky „zisk“ ze (soucasnych, zvyklych na aktualni „skoro zdarma“) elektromobilistu kouka – viz zdejsi stesky, ze 10Kc/kWh je lichva a i 5 je vlastne moc, kdyz silovka je za korunu. Tak proc by se hrnul do nejakeho velkeho budovani infrastruktury, doma budou zakaznici nabijet tak jako tak a venku platit vic ochotni nejsou.

        1. A o tom to cele je. Jsem
          A o tom to cele je. Jsem presvedceny ze „doma budou tak jako tak nabijet“ není spravne tvrzeni. Ano ja jsem za dva roky doma nabil tolik, co moje domacnost spotrebuje za 14 let. Ale kdybych s elektromobilem nemel kde nabit cestou do Pahy, tak ho vůbec nemám. Takze nebyt site cez nabijecek, doma nabijim 0 a jezdim na benzin.

          1. Jenze tech EV lidi/aut je
            Jenze tech EV lidi/aut je dneska 1.000 z cca 2.000.000 domacnosti (to cislo hadam), to je snad i pod hranici statisticke chyby.
            A v korporacich se netrivialni vydaj musi nejak zduvodnit – nekdo pro nej musi zariskovat (dat hlavu na spalek) a to se lidem na rozhodovacich pozicich u projektu s nejistym vysledkem typicky moc nechce. Vpodstate jedina sance je, ze takovy napad vezme za svuj nejaky „nadsenec“ hodne nahore, ktery se nemusi nikomu zodpovidat (tohle je trochu nadsazka, samozrejme se zodpovida akcionarum).

            1. Když jsem po škole
              Když jsem po škole nastupoval do práce tak jsem neznal nikoho kdo by měl internet. Tenkrát jsme pořizovali bezdrátové pojítka na splátky v pořizovací hodnotě skoro milion. Mělo to kapacitu celé 2Mb. Proboha proč jsme to jenom dělali, když počet lidí co využíval internet se blížil statistické chybě? Každopádně nyní je ta firma největším poskytovatelem bezdrátového internetu v ČR s cca 35.000 zákazníky.

      2. Pokud ani připravovaná
        Pokud ani připravovaná úprava cen ČEZ nepřinese pokrytí nákladů byť jen na provoz těchto stanic, tak zmiňovaný „nástup elektromobilů spojený s razantním zvýšením spotřeby elektřiny celkově“ může pro ČEZ i při stávající cenové hladině za nabíjení (jedno jestli do 31.12.2016, nebo od 1.1.2017) znamenat pouze a jenom prohloubení ztráty, takže zvýšení spotřeby elektřiny je z ekonomického hlediska kontraproduktivní. Aby tomu tak nebylo, musela by cena za nabíjení být někde úplně jinde, ale to by byl ze strany velevážené obce elektromobilistické takový řev, že už teď mi předem zaléhají uši.

        1. Myslel jsem to právě
          Myslel jsem to právě šířeji…. Psal jsem celkově proto, že jsem měl na mysli i spotřebu elektřiny z nabíjení doma. Jak jsem zde již psal, od té doby co jezdím na elektřinu jsem spotřeboval pro EV tolik elektřiny, kterou by moje domácnost spotřebovávala 14 let. A to je ten efekt o kterém mluvím. Ano, provoz rychlonabíječek je ztrátový. Dle mého názoru dokonce v delším horizontu DC nabíjení ztratí smysl a z větší části ho nahradí výkonné palubní nabíječky. Ale pořád tu mluvíme v případě rozšíření elektromobility o nemalém nárustu spotřeby, navíc v době největších přebytků. Kdyby třeba čez měl tarif, který by spojoval odběr doma a nabíjení na jejich síti za rozumnou (i když pro ně lokálně, ne celkově ztrátovou)cenu, tak asi příští rok nepřecházím k jinému dodavateli. Takže čezu budu platit už jen 60 korun za MWh za distribuci v NT a zbylých 1000 korun pujde jinému obchodníkovi.

          1. Samozřejmě jsem pochopil,
            Samozřejmě jsem pochopil, že to „celkově“ znamená zvýšení spotřeby jak na veřejných nabíječkách, tak zejména i zvýšení spotřeby doma. Jenže když se to vezme z druhé strany – cena elektřiny pro domácnosti je dnes nějaká. Když k tomu dodavatel připočte ztrátu na veřejných nabíječkách, tak je to pořád celkově ztráta oproti stavu, pokud veřejné nabíjení neposkytuje. Ano, cesta by byla spojit odběr doma a veřejné nabíjení. Mohlo by to za určitých okolností znamenat i příliv nových zákazníků. Ale pořád by to byla celkově ztráta. Zvlášť když jako nový zákazník při přechodu budu chtít nižší cenu za nabíjení doma, nebo nižší cenu za veřejné nabíjení, anebo pokud možno obojí.

            1. A proč je cena pro
              A proč je cena pro domácnosti taková, jaká je? Je to protože je jí přebytek, což by se mohlo s nástupem elektromobility otočit. Až bude mít každá desátá domácnost EV, které spotřebuje 10x víc elektřiny než zbytek domácnosti. Anebo má čez jen čekat a sledovat jak si obce a domácnosti pořizují LED osvětlení a čím dál úspornější spotřebiče?

              1. Silová elektřina se
                Silová elektřina se obchoduje na burze a její cena je výsledkem poměru nabídka/poptávka. Pokud klesá spotřeba, je převis nabídky nad poptávkou, je tlak na dodavatele, resp. výrobce, aby snižovali cenu, aby vůbec prodali. Ceny se tedy drží nízko. Výsledkem je současný stav. Pokud by ovšem spotřeba vzrostla, poptávka by převyšovala nabídku (kterou jsou výrobci schopni pokrýt najetím méně ekonomických zdrojů), tlak na dodavatele, resp. výrobce poklesne a ceny naopak můžou jít nahoru. Samozřejmě to ovlivňuje i spousta dalších faktorů, ovšem co se týká vlivu zvýšení, resp. snížení spotřeby na cenu, tak tento je podle mě zásadní. Prostě zákon nabídky a poptávky. Ostatní složky ceny elektřiny pro zákazníky jsou regulovány a de facto určeny ze strany ERÚ a spotřeba na ně nemá vliv. Takže od nástupu elektromobility a zvýšení spotřeby bych si snížení ceny elektřiny pro domácnosti raději moc nesliboval.

                1. Opět mám pocit, že si
                  Opět mám pocit, že si nerozumíme. Ekonomiku jsem studoval a z ekonomiky jsem maturoval, takže základní věci mi jsou jasné. Právě naopak si myslím, že cena silovky s rozvojem elektromobilyty = nemalým zvýšením spotřeby a snížením přetlaku na trhu půjde nahoru.

                2. Ale rozumíme si a v
                  Ale rozumíme si a v podstatě mluvíme o tomtéž.
                  Na jedné straně cena silovky pro dodavatele resp. výrobce – při zvýšení spotřeby by šla nahoru. Na druhé straně cena silovky pro zákazníky – samozřejmě by šla taky nahoru. To by na straně domácností podnítilo ovšem jen další šetření, odpojování se od soustavy, ostrovy apod., takže opačná tendence čili brzda zvyšování odběrů ze sítě a tedy spotřeby. A z pohledu elektromobility zvýšení cen pro domácnosti by v očích potenciálních zájemců o EV opět jen snížilo šance elektromobility. Pokud rozvoj elektromobility neprobíhá nárazově, ale jen velmi pozvolna a dlouhou dobu, tak nárůst spotřeby spojený s nárůstem ceny elektřiny generuje bohužel brzdný efekt pro rozvoj elektromobility.

                  Pořád se tu v podstatě bavíme o jakémsi „přirozeném vývoji“ cen elektřiny ovlivňovaných poměrem nabídky a poptávky. Podle mě by měl smysl nějaký „zásah zvenčí“. Pokud pozoruji poslední vývoj, tak mám takovou obavu, že pro zásadní průlom v rozvoji elektromobility nebude stačit podpora výstavby nabíjecích stanic ani podpora (dotace) pro nákup EV. Pro zásadní průlom by musela přijít jak tomu říkám „podpora nabíjení“. A tu nemůžeme dlouhodobě čekat ani od dodavatelů elektřiny, ať už se jedná o polostátní firmy typu ČEZ (po kterých chce jejich vlastník generovat zisk a dividendy, čili vydělávat), nebo vyloženě soukromých firem (které jsou v podobné pozici, jen s tím rozdílem, že jejich vlastníkem není stát). Musela by přijít zásadní a systémová podpora státu.

                  Prosím odpůrce elektromobility ve zdejším fóru, aby se zdrželi reakcí typu „vidíte, my jsme vám to říkali, vždyť se to nevyplatí, tak co vlastně s těmi EV chcete“. Toto téma už se tu milionkrát omílalo a nemá smysl to začínat znovu. Ona možná jednou přijde doba kdy se EV prosadí bez ohledu na náklady, jen kvůli životnímu prostředí a s ním souvisejícími nařízení vlád států. Nakonec náznaky ze strany některých států zakázat auta na fosilní paliva o tom svědčí. Pak už bychom neřešili náklady a jestli se to vyplatí, nebo ne, ale už jen základní fakt, že chceme nějak jezdit.

                3. Já jsem se prostě snažil
                  Já jsem se prostě snažil uvažovat ze strany čezu, proč podporovat elektromobilitu. Přišlo mi logické podporovat tímto způsobem odbyt elektřiny, protože co čezu musí vadit je současný neodbyt. Ano, zvýšením ceny elektřiny dostanou domácnosti podnět šetřit. Ale kolik je schopna taková domácnost ušetřit? Víc než 100% dosavadní spotřeby? To asi ne, přitom ale s vlastnictvím elektromobilu může najednou spotřebovat o několik set % víc, než do té doby. Podpora nabíjení není o tom, že někomu budu rozdávat elektřinu. Je to o tom, žsapre bude možno projet republiku skrz na skrz a že to nebude stát víc, než na benzín. Současný systém, že někoho, kdo je schopen nabíjet pořád to vyjde extrémně levno a někoho, kdo by potřeboval jen občas, tak se mu ani nevyplatí mít čip je špatně pro obě strany.

  2. Vážení.
    Můj příspěvek

    Vážení.

    Můj příspěvek je trochu off topic, ale berte ho jako pohled člověka zvenčí, který by koupi elektromobilu chtěl zvážit.

    O elektromobilitu se zajímám jen trochu v poslední době a co jsem zatím zjistil mě přesvědčilo, že je to za současných podmínek naprosto neživotaschopný koncept. O výhodách elektromobilu jsem osobně přesvědčen a nemá cenu je vyjmenovávat.

    Rád bych shrnul své postřehy, co se týče praktických nevýhod pro mě osobně (a myslím, že i pro řadu dalších lidí mimo komunitu elektromobilistů :-)):

    1) Vysoká cena elektromobilů. Pokud si budu chtít na našem trhu koupit nové e-auto, musím sáhnout hluboko do kapsy oproti spalovacím autům. Já např. vlastním 6 let starou Dacii Logan MCV s benzínovým motorem za cenu cca 260.000,- Kč nové. Najeto je cca 80.000 Km s průměrnou spotřebou 8,2 l/100 Km. Když budu počítat průměrnou cenu benzínu za posledních 6 let na cca 33 Kč/l (ať nežeru), tak jsem na PHM utratil za dobu provozu tohoto auta cca 220.000,- Kč. Náklady na údržbu mohly být za celou dobu cca 50.000,- Kč, z toho ale bylo 20.000,- kč na opravu bouraného zadního blatníku, který mi někdo odřel na parkovišti, což by se mohlo stát i e-autu. Takže náklady na pořízení a provoz za 6 let suma sumárum 260.000 + 220.000 + 50.000 = cca 530.000,- Kč

    A teď cena nového!!! použitelného (tedy ne VW e-up apod. nákupní tašky) e-auta? Nejméně 850.000 (nový Hyundai Ioniq) – 1.000.000,- Kč. Tedy jen pořizovací cena je zhruba o třetinu až dvojnásobně vyšší, než pořízení a 6-tiletý provoz levného rodinného spalovacího auta. Z tohoto pohledu je elektromobilita fakt jen libůstka pro ekologické fajnšmekry a ne pro normálního spotřebitele.

    2. Problémy s nabíjením. V této diskuzi hodně diskutujících argumentovalo nabíjením „doma“. Z mého pohledu je toto nesporná výhoda, ale jen pro ty, kdo vlastní rodinný dům. Pro ty, kdo bydlí v bytě (jako moje maličkost), je tato možnost pasé. Takže co? Jen veřejné nabíječky. Dle EVmapy jsou v Ostravě věřejné jen zdroje nabíjení od ČEZ a jedna od PRE. Jinak nic. A teď se dostáván k tématu članku nad diskuzí. Pro mě osobně by přicházelo v úvahu nabíjení u rychlonabíječky ČEZ, tedy zakoupení nově zdraženého paušálu za 6.534,- Kč/rok (nejsem podnikatel, tedy s DPH). Moje náklady na benzin jsou cca 37.000,- Kč/rok, tedy cca 5,7 násobek toho, co bych platil za paušál jen od jedné firmy. Kde jsou další (PRE a já nevím jake jsou další možnosti nabíjení)? A to nepočítám ztrátu času při nabíjení. Podotýkám, že možnost nabíjení nemám ani v práci.
    E-auto se vyplatí tomu, kdo má barák, ale pro někoho bydlícího v bytě to fakt není.

    3. Problémy s nekompatibilitou nabíjecích míst. Jak jsem pochopil z předcházející diskuze, každý provozovatel nabíjecích míst si jede po svém a nestará se, jestli potřebný, který není jeho zákazníkem, bude mít na jeho „veřejné“ (ale v zásadě neveřejné) stanici možnost nabít třeba za jednorázový poplatek. Pokud nebude u nabíjecích stanic možnost platit podobně jednoduše jako za PHM u pump, pak spousta lidí, i kdyby chtěla, tak s ohledem na tyto praktické komplikace se na celou elektromobilitu vykašle.

    Pokud jste dočetli až sem, pak děkuji za trpělivost. Berte to jako pohled zatím nezúčastněného, kterému jsou e-auta sympatická, ale naráží na dost obtížně překonatelné komplikace, m.j. i spočívající v tom, že není jisté, za jakou cenu bude možno dobíjet mimo domov za třeba 2 roky.

    Děkuji. Tomáš Ostrava.

    1. Přirovnání: Takže doteď
      Přirovnání: Takže doteď jste si kupoval obyčejný tlačítkový mobil za 2.5 tisíce, ale teď byste chtěl smartphone nejvyšší třídy a divíte se, že stojí přes 20 tisíc. A abyste ho využil, musíte si ještě připlatit drahý tarif obsahující gigabajty dat.

      Cenu nabíjení elektromobilů, věřím, vyřeší konkurence.

      1. Vaše přirovnání je
        Vaše přirovnání je celkem trefné a právě o tom to celé je. Nespornou výhodou elekroaut jsou jejich lokální nulové emise a právě to se mi dost líbí. Koho by neštvalo čuchat na cestě nějaký starý vylágrovaný diesel. Na druhou stranu, cena bohužel není jedinou komplikací, ta by mi až tak nevadila, pokud bych za ní dostal produkt, který by byl obsluhovatelný stejně komfortně, jako spalovací auto, což zatím bohužel není možné. Nebo existuje pro mě, jakožto bydlícího v bytě, jiné řešení nabíjení, než veřejná stanice? Pokud ano, rád se nechám poučit, jsem v této oblasti zatím v podstatě laik.

    2. Tomáši,
      máte pravdu a

      Tomáši,
      máte pravdu a souhlasím s Vámi.

      Elektromobil není pro každého a jen hlupák tvrdí, že je to všespásný koncept. Asi jako chtít auto na LPG a mít parkovací místo v podzemní garáži se zákazem vjezdu pro LPG.

      V dnešní době pokud na elektromobil nemáte dost peněz, nemáte možnost nabíjet v práci nebo doma a nejezdíte kolem komína (abyste nemusel řešit různé operátory), tak pro Vás není. Pokud si ho i přesto koupíte, jste nadšenec, který rád zkousne nevýhody, které k vlastnictví EV patří. Pokud nadšenec nejste, budete se trápit.

      Elektromobil je jednoduše zatím (a myslím, že dlouho bude) jen alternativa (jako LPG/CNG) pro ty, komu bude splňovat jeho konkrétní představy a možnosti. Není to všespásné řešení, jak někteří jedinci tady tvrdí.

      Já mám to štěstí, takže elektromobil mám, splňuje mé představy a požadavky, ale rozhodně ho necpu svému okolí, protože vidím, že ostatním (krom jednoho, který je na tom podobně a také čeká na svoje EV) nemůže vyhovovat – bydlí v paneláku a/nebo jezdí dlouhé štreky, atd.

        1. Určitě hůř, než když
          Určitě hůř, než když byste měl vlastní barák a možnost nabíjet EV ze zásuvky doma. 🙂

          Ale vážně, netvrdil jsem, že to nejde. Pouze, že to není ideální a pro mnoho lidí je to trápení ve srovnání s klasickým spalovákem. Pokud to překousnete, dobře pro Vás. 🙂

  3. Podle toho co se ke mě
    Podle toho co se ke mě dostává, tak ČEZ přichází o ty nejvděčnější uživatele služby elektromobilita. Tedy ty co platily paušál a skoro nenabíjeli. Já mám čip z doby kdy nebyly rychlonabíječky a byl za stovku. Elektromobilů bylo na silnicích podle statistik necelá dvoustovka a potkat někoho na nabíječce byla vzácnost. Platil jsem ho i po prvním zdražení, když nastoupily rychlonabíječky ke kterým ani nebyl potřeba. Uvidíme, kam se to bude ubírat. Může to elektromobilitě pomoci, čez konečně umožnil nástup konkurence. Nyní mají všichni kdo uvažují o výstavbě nabíječky jistotu, že i když jim za měsíc čez postaví vedle nich svoji, že pro velkou část uživatelů bude nezajímavá.

  4. Nejdrive nebylo nic , pak
    Nejdrive nebylo nic , pak nebylo cim a kde ,pak bylo malo cim a nebylo kde,pote bylo malo cim a malo kde,pak bylo vice cim a furt malo kde,pote bylo cim a zase malo kde,nasledovat bude cim a vice kde,pak snad bude cim a vsude, nu a pak bude cim a opravdu vsude ale nebude za co?…za ty penizky mam maly agregat

  5. Pro ty co touží po platbě
    Pro ty co touží po platbě za minutu ! Co když bude ůčet potom vypadat takto ?? Přes 23 EUR za kWh !! Pak budeme říkat zlatý starý paušál.

    Charging sessions
    04520222AA4884
    2016-10-06 01:50 (00:00:00, 1.09kWh),
    Vorarlberger Kraftwerke AG , Weidachstraße 14 6900 Bregenz
    1 Per hour connected with the charging station 0.0972 h 1,67 0,16 €
    2016-10-06 03:06 (00:00:00, 14.49kWh),
    Allego Deutschland Fast Charging , Am Waizenhof 10 88317 Aichstetten
    2 Per hour connected with the charging station 0.8289 h 18,00 14,92 €
    2016-10-06 06:28 (00:40:11, 11.75kWh),
    E-Wald GmbH , Eginger Straße 94469 Deggendorf
    3 Per hour connected with the charging station 0.6697 h 6,82 4,57 €
    Subtotal: 19,65 EUR
    Nettobetrag 19,65 €
    Umsatzsteuer 19% 3,73 €
    Rechnungsbetrag 23,38 €

        1. Příklad, který jsem uvedl
          Příklad, který jsem uvedl je extrém. Projel jsem velkou část Německa a nikde jinde jsem neplatil nic. Rakousko nebudu komentovat, mají stejnou cenu jako Greenway a někde i dražší, některé nabíječky ůčtují i víc jak euro za minutu a nejsmutnější je na tom to, že u nich nabíjet je velká loterie, potože nikde se člověk předem nedozví kolik to bude stát. Mnohokrát jsem byl překvapen když nabíjení stálo na stejné stanici každý den jinak.
          Z chování ČEZu a České republiky jsem smutný. Švícarsko, Francie, Belgie,Holandsko, Anglie a Irské ostrovy všude je nabíjení zcela zdarma, země elektromobilitu podporují, všude cedulky že projekt spolufinancuje EU a z Anglie přišel krásný dopis, ve kterém děkují za šetření životního prostředí, že veškerá jejich energie pochází z obnovitelných-větrných zdrojů atd. Angličani mne opravdu potěšili.
          Francouzi mají dálnice pokryté krásnými nabíjecími stroji co nabíjí do plna za 30 minut, nevím jak to ten stroj dělá, ale po připojení převezme kontrolu nad autem a odevzdá ho a nabité a během nabíjení do toho nejde vrtat. Síť se jmenuje Corri-Door a musela stát neskutečné peníze, platí se jen elektřina a není to moc drahé.
          Prostě není unie jako unie a v některých zemích vlády a politici pracují pro lidi.

          1. Jenze objektivne vzato, to
            Jenze objektivne vzato, to „neplatil nic“ je extrem taky – ta nabijeci (obzvlast v pripade rychlonabijeni) sit proste nejake netrivialni naklady ma a nekdo (i ten, kdo ji nepouziva/nepotrebuje nebo mozna dokonce nechce) je zaplatit musi, at uz jsou to danovi poplatnici nebo zakaznici dane energeticke spolecnosti… Ale to je schovane, pripadne jsou to poplatnici jineho statu, takze je to v poradku, ze? Kdyby nam (v ramci transparentnosti) Babis zavedl treba 5% dan na budovani elektro-infrastruktury „zdarma“, to by bylo revu (obzvlast mezi elektromobilisty naucenymi na sluzby zdarma 🙁 )…

  6. Neda mi nereagovat. Pokial
    Neda mi nereagovat. Pokial bol pausal 180 KC s DPH (7eur), tak boli vsetci +- spokojni. Teraz to bude 550KC (21 eur) a uz je ohen na streche. Je to 3nasobne zdrazenie, ale celkovy rozdiel ceny nie je velky vzhladom na to, ze nie je limit na pocet odobratych kWh.

    Mohol by CEZ dat do tej sumy urcity pocet kWh, nad ramec spoplatnenie vyssou ciastkou a vytvorit takto viacero variant pausalov.

    Takisto ste vsetci mali doma pevne linky a preco ste zacali kupovat mobily s drahymi pausalmi a velmi drahe minuty po prevolani. U operatorov Vam nevadia „neprevolane“ minuty? A ked ma niekto „nekonecny“ pausal, tak ze to telefonuje z Vasich penazi?

    Ked uz su tu navrhy na zdielanie cipu, preco si nezdielate aj internet so susedmi? Za ten Vam nevadi davat velke sumy mesacne, ajk ed vyuzivate to len na web prezeranie, pripadne nieco z youtube a mozno sused je chronicky stahovac torrentov. Operator takisto musel nakupit novsiu technologiu (optiku) aj vdaka takym stahovacom a Vy to platite, aj ked nevyuzivate tu linku 24/7.

    Podobnych prikladov by som mohol uvadzat viac….

    Alebo pridte na Slovensku a nabijajte s greenwayom, kde vyjde 15e/100km ~400KC

  7. Čez pohřbívá
    Čez pohřbívá elektromobilitu v Česku!!!
    Nevím jestli si to neuvědomuje, nebo je to úmysl.
    Pro většinu lidí co si chtějí podpořit elektromobilitu, je dostupný nejlevnější elektromobil, což je a jehož jsem vlastníkem Mitsubishi I-miev který se vyrábí ještě pod značkou Peugeot a Citroen, ten má kapacitu baterií 14kw. Rychlonabíjení umožnuje pouze 80% nabití a ještě tam musíte s něčím dorazit, z mé zkušenosti dobíjím 5-6kw/1nabití a když jsem nepoužíval domácí nabíjení byl jsem tam 12x za měsíc, má měsíční spotřeba je cca 70kw. Domácí nabíjení je za 1,7kč/bez DPH to znamená že dobíjím za 119kč bez DPH, což je super, ale abych mohl vyrazit o víkendu dál, potřebuji čip a budu platit 670kč s DPH, když ho nezaplatím nemohu vyjíždět z města. Když jsem měl Škoda Citi-GO “ ve kterém nemusím počítat dojezd a vypínat topení abych dojel“ mé měsíční náklady byli 1000,-kč včetně DPH, nyní na tom budu skoro stejně, pořizovací cena je úplně jinde o 400 000kč více a ještě budu muset šetřit na nové baterié. Z toho mi vychází že Čez pohřbívá elektromobilitu v Česku a ten co to vymyslel a nepromyslel následky by si to měl odskákat, protože tímle krokem odřízl tu nevětší potencionálních skupinu klientů! Tak to je tapodpora od Čezu?!!! Kde je já ji nevidím. A at nikdo z Čezu neargumentuje tím, že pořízení nabíjecích stanic je drahé, já také když chci prodávat zboží musím investovat do provozovny a na nové stanice dostal dotace.

    Vratte všichni čip, at si to kdo to vymyslel a nepřemýšlel odskáče.

    1. Mohu se jen zeptat, jak jste
      Mohu se jen zeptat, jak jste přišel na ta čísla ? Pokud vím, tak čez má od 1.ledna měsíční paušální sazbu za chip 450 Kč bez DPH = 544,50 Kč včetně 21% DPH ??? Kde jste tedy došel k částce 670 Kč ??? Dále kapacita baterií u trojčat iON, C-Zero a i-Miev je 16 kWh. Podívejte se pořádně na stránky výrobce. Dále Vy jste kupoval Vaše obě auta nová ? Pokud by jste si dnes chtěl koupit lehce ojeté i-Miev tak se dá koupit kolem 250 tis se zhruba 50 tis najetými km a stejně staré City-Go za 110 tis, které má však o poznání více najetých km, takže nevím kde je ten rozdíl 400 tis Kč. Pokud jezdíte takto málo jak uvádíte, tak ten chip ani nepotřebujete. Já projedu vaši měsíční spotřebu 70 kWh za 2 – 3 dny. Měsíčně najedu kolem 4 tis km a i za cenu 544,50 Kč mi vychází 1 km na nějakých 13 haléřů. Mám doma i benzínové auto, kterým jsem už půl roku nevyjel, protože 1 km vychází o nějakých 2300 % více, takže asi tak. Naprosto chápu, že každý uživatel je odlišný, takže systém měsíčního paušálu nemusí vyhovovat všem, na druhou stranu tu není jen čez, takže máte více možností. Mimochodem máme doma i Vaše Mitsubishi i-Miev, kterým jezdíme jen po městě, mimo město bych si s ním netrougl cestovat, i když mám chip o čezu. Jediné kam s ním bez problému dojedu na rychlonabíjecí stanici je mladá boleslav nebo kladno. V létě jsem s ním absoloval cestu do Mostu a bylo to jen tak tak, v zimě ani náhodou, ale už má něco najeto a kapacita baterie není ve stavu jako u nového. Toť mé postřehy ….

      1. To je přece jasný, to jsou
        To je přece jasný, to jsou celkové náklady včetně domácího nabíjení, nebo Vy nabíjíte jen na stojanech? Potom pochybuji že máte elektromobil… Jinak když tady uvádíte, že se mám podívat pořádně na stránky výrobce, ano nový I-Miev má kapacitu 16kw, ale já mám 14kw, to znamená starší model který jste tu ocenil na 250tisíc kč, tak nechápu proč uvádíte baterié nového modelu a píšete o starém modelu? Jestli nevidíte rozdíl v pořizovací ceně , tak se koukněte na ceník bateríí který do toho podle Vás lehce jetého elektromobilu budete muset po dalších 5letech koupit, na rozdíl od Citi-go. A mohu se Vás zeptat proč já který mám jeden elektromobil a najezdím mnohem méně než 4tis km/ což je opravdu extrém, měl dotovat na čipu který potřebuji abych vyjel z města Vás? Má spotřeba je za měsíc na stojanech max 70kw. ale průměr bude 40kw, což je cena u domácího nabíjení do 140kč bez DPH. Nezdá se Vám to šikana pro vlastníky jako jsem já, kterých je tu určitě většina?

        1. Nevím proč pochybujete že
          Nevím proč pochybujete že vlastním elektromobil ?? Bydlím kousek od běžné nabíjecí stanice, která stejně zeje prázdnotou a nevyplatí se mi nabíjet doma, takže 90% nabíjení se děje u čezu, zbytek PRE nebo různá místa kde cestuji a dá se tam nabíjet zdarma budto 5 kolíkem 32A nebo běžnou 16A zásuvkou. Mám dokonce v iMiev už jen cca 13 kWh, jelikož má najeto 106 tis ale funguje stále bez problémů. Ve Vašem případě chápu rozčarování, to ano. Pokud jste z Prahy, rád Vám zdarma půjčím chip, aby jste se mohl nabít, nemám s tím problém. Jinak cenové srovnání těch Vašich aut je velmi jednoduché, Váš argument s koupí nové baterky není relevantní, když tvrdíte že máte rozdíl 400 tis Kč – jelikož a protože vzhledem k Vašemu nízkému nájezdu nebudete vůbec muset řešit koupi nové, ta Vaše vydrží bez problémů celkový nájezd nějakých 250 – 300 tis km, u CityGo se Vám do té doby porouchá motor a budete muset koupit nový nehledě na servsiní úkony, výměny olejů, rozvodů a hlavně spotřeba pohonných hmot, takže je úplně jedno jak se na to díváte, ale vždy vám vyjde levněji Vaše Mitsubishi. Jen 100 tis km najetých v citygo vás stojí minimálně 180 tis Kč a potom je tu pravidelný servis, který vyjde na desetitisíce korun, asi to špatně počítáte. Spousta lidí při konfrontaci elektromobil vs spalovák uvádí že je elektromobil drahý, ale zapomíná přitom na provozní náklady, zůstatkovou cenu a další faktory, které jsou všechny ve prospěch elektromobilu.

          1. Pochyboval jsem z toho
            Pochyboval jsem z toho důvodu, že jste nevěděl jak jsem došel k ceně měsíčních nákladů a považoval jste cenu za čip, jako jedíný výdaj. Jestli tvrdíte že 90% nabíjíte u stanic a né doma, tak také pochybu že máte elektromobil, nebo trávíte každý den při najetých 4000km/měsíc minimálně 2hodiny u nabíjecího stojanu a každé ráno jestli nenabijete večer, musíte počítat se zdržením, ale je tu varianta že máte stojan u práce, nebo u klienta, pak je to pochopitelné a máte štěstí, já ne. Ne já nechci se s Vámi pouštět do žádného sporu, beru každého elektromobilistu jako kolegu a klidně i kamaráda, rad si u stojanu pokecám s každým o jeho zážitcích s elektromobilem, já se tady pouštím do debaty o tom že tu největší skupinu potencionálních zákazníků Čez tímto tarifem zařízl a tím podle mě pohřbívá elektromobilitu v Čechách.A tak se chci zeptat kde je ta podpora od Čezu pro zákazníky co nenajezdí 4000km/měsíc a nemají auto s bateriemi nad 20kw? Já najedu 900km/měsíc a dvakrát za měsíc si vyjedu na víkend, tak podle Vás nemám právo na čip, když na čip potřebuji maximálně 50kw/týden a když ho budu využívat jen na ten víkend, tak je to 6kw/týden. Za to si mám platit 550kč, to je přeci hrozně neekonomické a nemůžu za to že tak podle Vas asi málo jezdím, jíný cíl cest nemám a za to mě čez přece nemůže šikanovat, má zohlednit všechny zákazníky a dál podporovat elektromobilitu, tak jak vždy tvrdil.

            1. Já Vás také beru jako
              Já Vás také beru jako kolegu a vzhledem k Vaší situaci Vás chápu. O tom není pochyb. Jakým směrem o odkud vlastně jezdíte ? Jinak na nabíjecích stanicích toho času tolik netrávím, budto mám meeting, oběd nebo něco podobného a využiji čas k nabíjení nebo si prohodím auta na stojanu, jelikož přítelkyně je celý den v práci a auto používá jen ráno a večer, takže se mezitím to druhé nabíjí a mě to zabere tak max 5 min. Jak říkám nemám problém někomu pomoci s nabíjením. Mám kamaráda v Rakousku ve Vídni a občas se tam zastavím a on mi pomůže s nabíjením a když přijede do Prahy, pomáhám zase já.

  8. a jak bych viděl sdílení
    a jak bych viděl sdílení já? ke zde pár tipů, čip na řetízku, založení neziskovky, někde na nejbližším místě mít čip půjčit za 110,- Kč při vrácení dostat 100,- Kč zpět-za službu; třeba a nebo ho někde v blízkém okolí schovat jak kešku! 🙂 a může čip provozovat zároveň dva stojany? já třeba na kartu CNG od Pražské plynárenské v současné době nemohu čerpat ze dvou stojanů……..
    Sleduji jinak že nejsem jediný, koho ČEZ naštval nesmyslným zdražením!

  9. ČEZ:
    1) 100% státní firma

    ČEZ:
    1) 100% státní firma s manažery, kteří tam ani nemusí být, páč cena jakou mají nastavenou pro odběratele jim sama generuje zisk, bez lidí typu p.Beneše, PhDr, MBA a pod

    2) Pro tento rok pracuje s dotacemi 560 000 000(pětsetšedesátmilionů)

    3) jsme tu stádo blbů, bohužel jiné cesty normálně není, z Bulharska je vyhnali, že dodnes páni „manažeři“ z toho mají mindrák

    4) a vy c ČEZu co zde komentujete a hájíte firmu(chápu loajalitu) nestyďte se za to, vždyť to máte v popisu práce, nemusíte být jen „anonym“

    5) co dodat???

          1. Jo v začátcích 100%
            Jo v začátcích 100% stát, pak vychcánci typu předchozího šéfa, ve spojení s Klausem ODs něco prodali, a vše je zamlžené, nicméně většinovým podílníkem je stát, a ten má hlavní slovo. Asi tak, a nebo to tady napište přesně, kolik kdo vlastní akcií, těch listin je tam tolik že ani ne všechny jsou na netu

            1. Já vám tady nebudu
              Já vám tady nebudu přesně nic psát, protože mám k dispozici pouze a jenom úplně stejné zdroje informací jako každý jiný, tedy i vy. Nic víc, nic míň. Takže pokud chcete a máte na to čas a energii, tak si to najděte sám, pokud je to veřejně dostupné.

              Moje poznámka byla jen k výše uvedeným tvrzením (cituji):
              – 100% státní firma (Vložil/a já, Čt, 2016-12-01 21:58)
              – jediný akcionář a to zakladatel:Fond národního majetku České republiky (Vložil/a Anonym (bez ověření), Pá, 2016-12-02 10:25)

              Ani jedno není v současné době pravda. A minimálně už od roku 2014 není, takže z hlediska tématu, tj. zvýšení ceny paušálu za nabíjení EV je to nepodstatné a platí to, co je v tuto chvíli. Nakonec i pan já, Čt, 2016-12-01 21:58 použil přítomného času, takže je jasné, že se bavíme o současnosti.

Napsat komentář