Renault Zoe a další elektromobily v Česku a na Slovensku už příští rok

Od slovenského čtenáře nám přišel zajímavý tip, že slovenský Renault se chystá uvést elektromobily na tamní trh už v lednu 2017. Zeptali jsme se proto i v Česku.

Podle komunikace mezi slovenským zájemcem a zástupcem slovenského Renaultu plánují „elektromobily uvést na slovenský trh už v lednu 2017“. Začne se modelem Renault Zoe a časem přibudou také modely Kangoo a Twizy.

Obrátili jsme se proto se stejným dotazem na český Renault. Tam nám prozradili, že plánují jejich uvedení na náš trh do konce března 2017. Jako první model bude uveden právě Renault Zoe. Vozidla se budou prodávat celá společně s akumulátorem, nebude pronájem baterie).

Zdá se, že po oznámení dotace pro obce na nákup elektromobilů a příslibu jejich otevření také pro fyzické osoby se konečně hnuly ledy.

vlastní

76 Comments on “Renault Zoe a další elektromobily v Česku a na Slovensku už příští rok”

  1. Také bych rád měl
    Také bych rád měl elektromobil…ale uvedu 2 proti:
    1. Pokud pojedu s EL za 0,3 a se spalovákem za 2,-Kč/km tak ušetřím ročně při mém nájezdu 15.000km cca 25.000,-Kč plus pojistka 2000,-Kč plus navíc servis spalováku oproti elmob. cca 7000,-. Celkem tedy roční úspora 34.000,-Kč. Návratnost je cca 10 let. Potom mě ale asi čeká nová baterka při 150.000,-km nebo ne?

    2. Problém ekonomiky elektromobilu navíc velice zkresluje spotřební daň paliva. Pokud bychom tedy porovnaly bezdaňové náklady je ekonomika elektromobilu v současných cenách úplný nesmysl (z hlediska státu a jeho daňových poplatníků tj nás všech co daně platíme). Ano, teď spotřební daň u el.mobilu neplatím, ale co za 5-10 let?

    1. pokud uvazujete cenikove
      pokud uvazujete cenikove ceny a nepomuze ani pocit ze nesmrdite lidem ve meste pod nos, tak urcite je to ekonomicky nesmysl. ;o)

      1) chce to dotaci, auto z druhe ruky, …. jinak ceny noveho jsou mimo ekonomickou realitu.
      2) toho zdaneni elektriny ci jinych dani se po rozmnozeni EV take bojim. Preci jen stat z neceho zdimat penize musi a kdyz nebude benzin, tak to bude elektrina.

      Doufam, ze do te doby budu ale plne samostatny ostrovni system jak bydleni tak podnikani. ;o)
      – chytre rozvody provedny
      – zdroj vlastni vody pripraven
      – natazena dostatecna kabelaz na strechu az mi sem Elon posle ty uzasne solarni tasky (po odchytani much a vetsim ucinkem)
      – 4 dobijeci mista na EV vytvorena
      – tepelna cerpadla ze vzduchu namontovana

      takze uz jen ty solarni tasky s vetsi ucinnosti a levnejsi EV. ;o)

        1. za stavajici efektivnosti
          za stavajici efektivnosti panelu? Souhlasim. Rikam, ze mam pripravu a cekam. Misto na baterie pripravene, kabelaz take. Vsechno v LED, vytah s rekuperaci, … proste co nejmesi spotreba, ktera je jeste chytre rizena.

          Co kdyz bude za 5;10 let panel s daleko vetsim efektem ziskani energie. ;o) Nyni je dost nizka i kdyz posledni panel ktery jeste navic ohreje vodu uz je moc pekny. Porad jsem si rikal, proc nekdo pod panel neco neda aby ohral vodu, kdyz to tak topi. ;o) a ejhle. On to uz nekdo dokonce vyrabi. Dva panely v jednom.

            1. hmhm. Podivam se na to jeste
              hmhm. Podivam se na to jeste jednou poradne. Dobry postrech. Uctuji tri male elektrarny na RD a nezda se mi, ze by nejaky mesic nic. Podle mne porad prodavaji. Kouknu do tabulek vyroby a spotreby.

              Tak mam tu konkretni jednu mensi na RD (31 panelu otocenych temer ciste na jih – Vcelna u CB) – historie od 1/2013 – 9/2016. Tak nejhorsi byl 1/2015 ale i tak byl prebytek s dodavkou do site. Obecne nejhorsi vzdy asi leden, max unor ale vzdy na konci mesice prebytek s dodavkou do site.

              Mozna to bude na natoceni a umisteni v ramci CR. Ty tri co uctuji mam v CB a okoli a vsechny dle predkladanych tabulek vyroby a spotreby + faktury na proplaceni dodavek do site hovori opacne nez u vas.

              1. Tak to by me zjaimalo to
                Tak to by me zjaimalo to dimenzovani te elektrarny, kdyz i v lednu vyrobi vic ne potrebuji, i kdyz asi u CB je proihodnejsi pocasi nez u nas (Beskydy)….
                Ted nevim ktery to byl rok, kdyz nam to fakt vyrobilo za leden + unor tolik, co v lete za jeden slunecny den, jinak to neni tak desive ale i tak zadna slava, neumim si predstavit jak velkou bychom potrebovali baterku na preklenuti tech vypadku…

                1. No 31 panelů je dost. Já
                  No 31 panelů je dost. Já mám v Ostravě 3,6 kWp s 15 panely 7 let starými. Listopad výroba nic moc, začal mi to klasicky stínit díky nízkému slunci sice vzdálený, ale neustále rostoucí les, udělal jsem jen 82 kWh a spotřeboval z toho 49 kWh, dalších 481 kWh jsem musel dokoupit, ale v tom už je nabíjení 1 elektromobilu s baterkou 16 kWh nočním proudem tarif D27D elektomobilita, vzhledem k manželčinu nájezdu s topením bych to tipnul na +-170 kWh).
                  I pokud by pán měl stejně výkonné panely, tak má 7,44 kWp a to už je na domácnost docela velký výkon i v zimě, zvláště pak pokud nebývají zasněžené, je o hodně více na jihu (sestřenice na Hodonínsku taky vyrábí jak zběsilá po celý rok) a nemá to stíněno lesem jako já (hezky je to vidět na grafech měsíční výroby já versus kraj nebo ČR). Kolega s 9 kWp v Ostravě ukládá přes Wattrouter přebytky do vody neustále od počátku. Protože je má na dvougeneračním domě, kde bydlí s rodinou a rodiči v důchodu, a přesto vše nespotřebuje.

                2. Jj. Je to dost panelu.
                  Jj. Je to dost panelu. Včera jsem mluvil s majitelem (kamaradem). Dělal to v době tech mega dotaci na doporučení souseda, kterému prodával pozemek. Dali tam nejvíc panelu co se tam vešlo. Pořizovací cena cca 800.000,- Panely mají i na pristrescich na auta. Od toho roku 2013 nic nekupuji a ještě prodavaji (lépe řečeno kupuji ale prodají víc než kupuji). Do 9/2016 co mám naposledy uctovano, tak je vydelano cca 650.000,- (prodáno. Nepočítám úspory). Dům otočený téměř čisté na jih, široko daleko nic nemůže stinit ani jeden panel.

  2. pre mna by bola vymena
    pre mna by bola vymena benzinu 1.4i za ektualnu ponuku ev s moznostami „tankovania“ a dojazdu, ekonomicka a komfortna sebevrazda.

    ak uz uvazujem o „druhom“ prepravnom prostriedku len pre seba, dostanem sa ku jedinej alternative, ku bicyklu, ktora neprichadza do uvahy ako dojazd do prace v blizkom meste, ani ako alternativa v zimnom obdobi, nepotrebujem nachladnut alebo si nieco uhnat.

    tak som este tabulkoval, pouzitu opel amperu, chlapec za nu chce 18 000 eur, haha – zasmiali sa zbrojnosi, ako dovod uvadza ze ide do tesly 3 ci nieco v tom duchu.. nema ju, este dlho nie, tak podla mna keca.

    jazdim po dialnici a nevozim len seba, nahle narasty bez moznosti planovania mam aj 300 km, rodinny dom sice je ale neosidleny, takze co sa to tu stale maze ?

    dc po ceste stoja nekrestanske peniaze, tak drahy prud je kradez za bieleho dna, von oknom tu tukabel celkom urcite nevyhodim.

    vidim to jasne, snahy isteho typu ako z chlpatej deky tu su, ale ja sa ich vysledku nedozijem.

  3. Zajímavá debata,mohu jen
    Zajímavá debata,mohu jen potvrdit, že i v naši rodině je důraz kladený na úspornější provoz.Máme 106 Peugeotka na LPG,ten jezdí jako o duši.
    Druhé auto je Nissan Navara a ten stojí pod přístřeškem a reznou mu kotouče.Jede na nákup materiálu,nebo zachraňuje v kalamitkách.
    Manželka s ním vozí prcka do školky,to plní roli bodyguárda,ovšem pouze v případě že je už 106 mimo domov,jinak má jasný prim!
    Nissánek asi u nás doslouží až do důchodu,je to poslední záchrana a hlavně pracant.
    106 bude nahrazená EV, ale také až jak doslouží,to již bude jiná nabídka a snad i za jinou cenu?!

  4. Nechci byt nezdvorili, ale
    Nechci byt nezdvorili, ale to, ze ZOE pujde koupit v CR od noveho roku jsem psal jiz u clanku s Boltem 20.10. Jiz tehdy jsem to mel potvrzene od zastoupeni Renault CR. Mesic pote objevit ameriku clankem?!? ;o) Dochazi temata? ;o)

    A je to tak, ze v den uvedeni ZOE s baterii v Parizi na autosalonu mi zastoupeni odpovedelo, ze elektrina v CR urcite NE. Moc by stalo vybavit, vyskolit, … servis atd.

    Na muj druhy dotaz po odsouhlaseni dotaci na nakup EV bylo najednou rozhodnuto, ze EV v CR ano. ;o)

  5. Mohu jen potvrdit slova
    Mohu jen potvrdit slova kolegy. Také jsme koupili Leaf a také od té doby stojí Octavia combi před domem. Teď po měsíci byla prázdná baterka tak jsem koupil solární udrzovacku. Tesim se na další ev s větším dojezdem. Když tu sleduju ty novinky tak za 5 let bude sakra z čeho vybírat a fosila pak bez milosti prodám.

        1. Dovolil bych si mírnou
          Dovolil bych si mírnou korekci:
          …které docela určitě najede mnohem více kilometrů, než to větší auto.
          Takže ve finále první auto v rodině. Druhé stojí před domem, případně v garáži a rezavějí mu kotouče u brzd. 😉 Ekonomika provozu je jednoznačná a těch pár delších cest za rok to nevytrhne.

          1. OK, ukladam si do wordu
            OK, ukladam si do wordu „jedno ze dvou rodinnych aut, které docela určitě najede mnohem více kilometrů, než to větší auto.
            Takže ve finále první auto v rodině. Druhé stojí před domem, případně v garáži a rezavějí mu kotouče u brzd. 😉 Ekonomika provozu je jednoznačná a těch pár delších cest za rok to nevytrhne“ a nadale budu v diskuzi pouzivat toto strucne a jasne oznaceni….
            Mimochodem najezdy EV na bazarech o rocnich najezdech rikaji neco dost jineho nez ty…
            A taky „druhe auto“ si zpravidla porizuji rodiny, ktere jsou casto v situaci, kdy potrebuji dve auta (tj jsou na ceste obe), ne ze potrebuji jen jedno auto, a poridi si k nemu druhe aby je mohli stridat…

            1. Stručné a jasné
              Stručné a jasné označení – fakt jsem se zasmál. 😀

              Ale vážně – roční nájezdy EV v bazarech vypovídají především o tom, že si je jejich majitelé pořídili a zřejmě pro ně nenašli využití. Ti, co využití našli, si je alespoň prozatím nechali. Navíc dost značnou část tvoří předváděčky. Otázkou je taky, o jaké EV jde. Pokud jde o EV s menším dojezdem, tak je tam možná dali proto, že si chtějí koupit něco s delším dojezdem. Ovšem pokud s předešlým EV najeli relativně málo, tak je otázka, jestli se jim EV s větším dojezdem a samozřejmě vyšší cenou vyplatí.

              Taky je otázka, o jakých bazarech se bavíme. Např. na http://www.tipcars.cz je 39 EV mezi celkovými 50778 ks v tuto chvíli. Přitom registrovaných EV je u nás tuším něco kolem tisíce. Na mobile.de je to samozřejmě trochu jinak, ale zase elektromobilita na západ od našich hranic je úplně někde jinde – jak po stránce cen EV vs. výdělků, tak i po stránce nabíjecí infrastruktury.

              No a v neposlední řadě je otázka – do jaké míry je u bazarovek (EV nevyjímaje) spolehlivá informace o stavu najetých km. Známe situaci v tomto ohledu u spalováků. EV se liší jen tím, že např. EV s nájezdem 100.000 km je prakticky neprodejný – mám na mysli nikoli fakticky, funkčně (naše aktuální SOH je 92%), ale v hlavách potenciálních kupců („vždyť po 100.000 už musí být baterka v pr…“). Kdežto spalovák s takovým nájezdem si své kupce, samozřejmě s ohledem na cenu, spolehlivě najde. Takže proč stav tachometru zejména u EV tak trochu „nevylepšit“? 😉

              A k mé alergii na „druhé auto v rodině“ – ona to není ani tak alergie, spíš mi to připadá legrační, jak se o tom všeobecně uvažuje. Samozřejmě, my jsme si EV pořídili taky jako druhé auto v rodině. Ovšem když jsme si to po nějaké době provozu spočítali, tak se z něj stalo rázem první auto v rodině. To jsem měl na mysli. Dnes bych už k tomu, po zkušenostech, přistupoval od začátku jako k prvnímu autu v rodině. Ve 4 resp. 5 v tom odjezdíme, co se dá. Práce, nákupy – opět zažité klišé v hlavách lidí. Třeba naše děti díky EV poznaly značný kus naší země. EV změní člověku život. O tom to je.

              1. Asi resime bez dostatku
                Asi resime bez dostatku informaci, ale …
                Spis nez tipcars bych bral cizi inzerce. autoscout a mobile. Tam jsou opravdu EV po roce ci dvou s najezdem do 40-50tis km. tj. 20.000km za rok.
                Nebudu resit druhe, prvni, … auto v rodine, ale osobne mame dvougeneracni bydleni a mame tedy 4 auta. Ne druha k prvnim, ale proste vsechny jsou v provozu. Denne. Kdyz vemu to „druhe“ co jezdi ciste jen po meste ci nejblizsim okoli (pohybuju se Ceske Budejovice), tak to najede za rok do 15.000km. Problem proc toto auto jeste neni vymeneno za EV je nutnost pohybu v delsim radiusu coz mi Leaf pri tydenim testu nezvladnul. Proste jsem musel behem dne cekat nez ho dobiju, abych dojel tam a zpet kam jsem potreboval. Dalsi auta byla tou dobou mimo dosah, abych si mohl prehodit EV za spalovak. ZOE mi jiz toto dle vseho zvladne, takze uz aby byl v prodeji. ;o)

                1. Je fakt že JČ jsou zatím
                  Je fakt že JČ jsou zatím problém, chybí tam infrastruktura. Snad se o vyřeší, jakmile ČEZ začne v rámci grantu EK s výstavbou 42 rychlonabíječek. To by bylo, aby se na ČB něco nedostalo. 🙂
                  Co se týká nájezdu 15.000km/rok, tak to je to pro případnou výměnu „ruhého“ za EV dost málo. Ovšem zas na druhé straně jakmile to „druhé“ vyměníte za EV, tak můžete počítat se zvýšením ročního nájezdu klidně i na dvojnásobek. To je ten důvod, proč pořád mluvím o tom, že z „druhého“ se stane „první“ – převezme najeté kilometry od ostatních, protože se to prostě vyplatí.

                  Ještě k tomu týdennímu testu s Leafem. Týden je prostě málo. On si každý půjčí EV na pár dní a na základě toho dělá závěry. Podle našich zkušeností si dovolím tvrdit, že opravdu úsporně jsme se naučili jezdit až zhruba po 1/2 až 3/4 roce. Tím „úsporně“ nemám na mysli, že člověk musí v EV třeba v zimě za každou cenu mrznout a v létě za každou cenu šílet horkem. Tím „úsporně“ mám na mysli, že topení ve vymrzlém EV nemusí jet na začátku naplno na 3-4kW, stačí jen 1000W, stejně se to díky ventilátoru autem jen prožene. Podobně i v létě klimatizace se dá citlivě ovládat, aby plnila svou funkci a přitom zbytečně nežrala. K tomu citlivá noha na plynu, jet jen s nezbytným výkonem, aby auto zbytečně nezpomalovalo, ale ani příliš nezrychlovalo, dojezdy na křižovatky nebo začátky obce na rekuperaci tak, aby právě kolem cedule začátek obce auto jelo 50km/h, naučit se využívat rekuperaci místo brzdy úplně všude, kde je to aspoň trošičku možné, rozumně využívat neutrál (plachtění), v případě potřeby zejména na dálnici se pověsit za kamion nebo autobus, naučit se na dálnici předjíždět kamiony na vhodném místě a tak, aby to sežralo co nejméně, vyžaduje to praxi, hodně sledovat provoz za sebou, naučit se odhadovat rychlost zezadu se blížících aut, hodně předvídat atd. atd. atd. Důležité je myslet – před jízdou, během jízdy a často i po ní (proč drahá polovička jede za stejných podmínek stejný úsek s menší spotřebou?). EV se vám potom odmění dlouhým dojezdem a také peněženka je nakonec velice spokojená. 🙂
                  Ba co víc, pak sednete do spalováku a ejhle, najednou dokážete jezdit s menší spotřebou (u nás až o 2l/100km méně), protože si některé návyky přenesete z EV do spalováku.

                2. Ted jste poprel sam sebe.
                  Ted jste poprel sam sebe. Jestli by se tento styl jizdy aplikoval na spalovak,tak mi tak klesne spotreba,ze se mi EV uz opravdu nevyplati,nota bene s CNG.

                3. Nepopřel. Za
                  Nepopřel. Za 0,08-0,09Kč/km čili 8-9Kč/100km nedokážete jet ani s CNG, i kdybyste se rozkrájel.
                  Jasně, je to extrém, běžně se uživatel s NT v D27d může dostat na cca 0,30Kč/km, ovšem pokud mu na to jedou i ostatní domácí spotřebiče, tak ve finále může dojít k podobnému efektu, jako tu několikrát uváděl p.Burkovič – před pořízením EV čili bez nabíjení (domácnost jen na VT) a po pořízení EV čili s jeho nabíjením (po přechodu na NT) platí plusmínus stejné roční faktury za elektřinu. Čili nabíjení EV doma má v podstatě zadarmo. A to nemluvím o tom, pokud má někdo doma fotovoltaiku na střeše a baterky ve sklepě.

                4. Nechapu jakym kouzlem
                  Nechapu jakym kouzlem nabijete 14 kWh za 8 korun pri soucasnych tarifech. Realne naklady mi vychazi 0.8 Kc/km. Kdyz propoctu,ze s tim musim jezdit pomalu a v cepici,tak porad nevidim ten benefit,o kterem se tu hovori. To radeji pojedu do prace 2x tydne na kole a zisk bude neoddiskutovatelny.

                5. Co je to pomalu? Jezdím v
                  Co je to pomalu? Jezdím v obci 50km/h, mimo obec 90km/h, po dálnici 120-130km/h (když je zle, tak 100km/h, ale to je spíš výjimka než pravidlo). V čepici nejezdím, v rukavicích taky ne.

                  Kolik jste ujel elektrických kilometrů jinak než na kalkulačce? Protože těch 0,80Kč/km svědčí o tom, že počítáte se sazbou cca 4-5Kč/kWh, ovšem to je problém každého odběratele, že si nezařídí NT – přitom vlastnictví EV ho k tomu opravňuje. Pak to může být těch 0,30Kč/km, které jsem uvedl výše.

                6. Uvedl jste 0,08-0,09
                  Uvedl jste 0,08-0,09 kc/km,najednou uz 0,3 kc/km,usmevny preklep 🙂 Mel jsem pujceny peugeot ion a bylo to nepouzitelne. Kdyz pominu pocit bakelitaku, na dalnici klesal dojezd i pod 40km. Ale i s Leafem bych pri te uspore nakladu musel najezdit min 200 tis km,aby se zaplatil rozdil kupni ceny,pak teprve by zacala realna uspora. Pri zohledneni celkoveho komfortu provozu to zkratka nedava ekonomicky smysl. Mozna za 5 let se situace zmeni.

                7. Hm, teď máte možná
                  Hm, teď máte možná pocit, jak jste mě doběhl a jak se říká „nachytal na švestkách“. Nejde o žádný překlep. K dnešnímu dni jsem zaplatil za nabíjení 8205,70 Kč a najeto přesně 98010km.

                  Přečtěte si znovu mé příspěvky – psal jsem tam o tom, že má sazba za km je extrém a že běžně se uživatel s NT v D27d může dostat na cca 0,30Kč/km i níže – viz příklad p.Burkoviče.

                  Víte, všechny tyto diskuze nejen s vámi, ale i s dalšími pochybovači svědčí o tom, že pokud budete chtít najít argumenty proti EV, tak je samozřejmě docela určitě najdete. Říká se tomu „umění chtěného“. No tak si klidně jezděte do práce třeba 5x týdně na kole, já vám to vymlouvat nebudu. A já budu dál drandit elektricky. SOH neboli zdraví baterky mám 92% a mám dost pádné důvody předpokládat, že tomu tak bude i nadále (podloženo daty přímo z battery management systemu).

                8. Víte, všechny tyto diskuze
                  Víte, všechny tyto diskuze nejen s vámi, ale i s dalšími propagátory EV svědčí o tom, že pokud budete chtít najít argumenty proti spalovacímu motoru, tak je samozřejmě docela určitě najdete. Říká se tomu „umění chtěného“. No tak si klidně dobíjejte ve vašem osobním tarifu třeba MW týdně zadarmo, já vám to vymlouvat nebudu. A já budu dál drandit se spalovákem,a když bude počasí,tak na kole. PVN neboli plovák v nádrži mám 100% a mám dost pádné důvody předpokládat, že tomu tak bude i nadále (podloženo dobrou těsností nádrže).

                  Teď trochu vážně. Je celkem na nic,když se ekonomika provozu počítá s tarifem,který zjevně není běžný a navzdory tomu se pořizovací náklady stále nevrací. A stále dokola se vlastnictví EV bude vykazovat jako úspora. Ještě před třemi lety bylo na tomto fóru patrno nadšení a já sám byl velký fanoušek EV. Dnes je to jen fanatismus a pokřivená realita a další parazitní ekonomika sápající se po dotacích na produkty, které by se na konkurenčním trhu nemohly ve volné soutěži prosadit.

                9. Záleží na úhlu pohledu.
                  Záleží na úhlu pohledu. Porovnej Volkswagen Golf GTD 2,0, GTI a E-Golfa. Vše v automatu. Velikost aut identická,pořizovací cena plus mínus podobná, provozní náklady vyhrává E-Golf.
                  Jediné místo, kde verze GTD a GTI vyhrává je dálnice v Německu.

                10. 85kW eGolf srovnavat s
                  85kW eGolf srovnavat s dvojnasobne vykonnym GTI? Proc? Pokud srovnam verze s podobnym vykonem,at uz TSI,TGI nebo TDI,stale mi s normalnim pohonem zustava 400 tis i v plne vybave. Srovnani se da delat bud korektne nebo jinak.

                11. Ad „umění chtěného“ –
                  Ad „umění chtěného“ – přiznám se, že jsem reakci v tomto duchu čekal. Já vám nic nevymlouvám, ani vás nepřesvědčuji. Jen uvádím data z provozu.

                  Můj tarif je běžný paušál ČEZ Elektromobilita 1089Kč včetně DPH na půl roku. Tento paušál je dostupný všem. Můžete klidně namítnout, že nemáte nabíjecí stanici ČEZ ve svém dosahu nebo v okruhu svých cest – třeba Jižní Čechy zmíněné v této diskuzi. Právě proto jsem psal, že má sazba je extrém.

                  Ovšem každý vlastník EV si může objednat pro svou domácnost tarif D27d s NT cca 2Kč/kWh a z toho potom vychází těch 0,30Kč/km. Navíc mu i ostatní domácí spotřebiče můžou jet v NT, čímž se dá dosáhnout efektu zmíněného p.Burkovičem (provoz EV de facto zdarma). Další věc, kterou jsem nezmínil, jsou údržbové náklady – v mém případě při nájezdu 90.000km 3 prohlídky v autorizovaném servisu celkem za 6200Kč. V dnešní ceně Leafa je 5 servisek, tj. servis do 150.000km v ceně. Kolik zaplatí spalovák za pravidelné servisní prohlídky v autorizovaném servisu při nájezdu 90.000km spojené s výměnou olejů, filtrů svíček atd.? Jistě, vám to na spalováku udělá Franta nebo Pepík doma v garáži. Ovšem pokud byste si vzal auto na splátky, tak „tůdle nůdle“, úvěrové společnosti vyžadují pravidelný servis v nějakém servisu a ne v JZD. 😉

                  A tak bychom mohli pokračovat dál a dál. V podstatě je to nekonečná diskuze. Ale přiznám se, že už mě to nebaví. Stejně tak jako asi i pana Burkoviče, který se v diskuzích objevuje čím dál méně. Pokud vám to připadá z mé strany jako fanatismus a pokřivená realita, tak to už je vaše věc. Jak jsem říkal, já nikoho nepřesvědčuji. Jezdím v EV, jezdit budu dál a ostatní ať si jezdí pro mě za mě klidně třeba na šlapací trojkolce. 🙂
                  HOWGH

                12. No prohlidky jsem mel na
                  No prohlidky jsem mel na auto kategorri leaf za cca 20 000 (na tech 90 000km), Rozdil na pojistce (holt auto s dvojnasobnou porizovackou stoji vice) by byl mnohem vetsi…
                  Ja bych si velmi rad koupil EV, protoze se mi to koncepcne hodne libi, ale dokud budou EV na urovni „spotrovniho auta“ – tj za mnohem vetsi penize s horsi uzitnou hodnotou, oproti konvecnimu autu pozadovane velikosti, tak si je poridim mozna tak na plakat..

                  Uprimne me tyhle diskuze taky uz moc nebavi – ja treba plne chapu, ze si nekdo poridil EV protoze se mu to libi (kdybych nepotreboval penize na reseni bydleni, tak bych asi taky nake poridil), co nechapu je to, ze se tu vlasntici EV snazi tvrdit jak se to ohromne vyplati (a pritom o clanek vedle dementujou to ze by se auto melo „vyplatit“) kdyz na to staci matika zkladni skoly aby cloveku doslo ze to tak neni….

                13. Klid Honzo,já už se tady
                  Klid Honzo,já už se tady komentářů spíše zdržuji,protože je zbytečné argumentovat někomu,kdo nehledá cestu,aby to šlo,ale vyjmenovává důvody,proč to nejde. Já bych už jiné auto jak elektromobil taky nechtěl.90% lidí nenajede denně více jak 80km a řeší dojezd,že 130km je málo. Raději koupí spalováka na dojíždění do práce za 100tisíc a za tři roky dají jen za palivo druhých 100tisíc. A to je netrápí. Přitom kdyby na to samé ježdění koupili C-Zero nebo iOna,tak je to vyjde ve finále levněji,protože ušetří spoustu peněz za servis spalováku. A dnes se dá Ion či C-Zero koupit za 200 tisíc. Dobře,mám jen 100tisíc,tak nebudu cpát prachy do benzínu a dám je formou splátky. A baterie? Ty budou pořád ještě provozuschopné po 150tisících kilometrech a oněch 80km za den v pohodě ujedou. Jak říkám,lidi nehledají způsoby jak to udělat,aby to šlo,ale jak to nejde. Mnoho elektrických kilometrů přeji Vám i dalším elektromobilistům. Jirka

                14. No taky proc hledat jak
                  No taky proc hledat jak odelat neco co je drazsi, kdyz kazdy vi jak to delat klasicky a jeste je to levnejsi…

                15. Kouzlo je (pravdepodobne) v
                  Kouzlo je (pravdepodobne) v 180Kc pausalu bez omezeni (cip CEZ), to da cca 2200km mesicne za 0.08Kc/km.

                16. U me ten efekt uz takovy
                  U me ten efekt uz takovy nebude. NT uz mam diky tepelnemu cerpadlu a tak mi „pomuze“ (neresim navratnost investice) jedine bud udelat tu fotovoltaiku na strechu nebo nekde tankovat do EV zadarmo.

                17. Styl jízdy v Leafu naprosto
                  Styl jízdy v Leafu naprosto s vámi sdílím – je to přesně tak, jak píšete. Při týdenní zápůjčce nás okolnosti donutily k eko jízdě a při další 14ti denní zápůjčce jsem se dostal na parametry normálního cestování po ČR. Za 14 dní 4.600 km! Doporučuji přečíst článek o zvyšování tempa elektromobilu: http://www.elektromobily-os.cz/sites/elektromobily-os.cz/files/Zvy%C5%A1ov%C3%A1n%C3%AD%20tempa%20elektromobilu.pdf

                18. Můžu potvrdit, že máte
                  Můžu potvrdit, že máte pravdu do posledního písmenka. My to na dálnici děláme úplně stejně – prostě pokud jedeme cca zbývající % = zbývající km do cíle, tak nemůžeme nedojet. Pokud se čísla začnou výrazněji lišit, tak je třeba ubrat nebo se schovat do slipstreamu za autobus nebo kamion.

                19. NO. Nesouhlasim. ;o)
                  Pred

                  NO. Nesouhlasim. ;o)
                  Pred pujcenim jsem to mel nastudovane do posledniho pismenka a nebyl jsem pokus omyl. Od prvniho nasednuti jsem vedel co mam delat. Celkove i se spalovakem jezdim usporne. 2,0TDI mesto 5,7 dlouhodobe, 1,4TSI mesto 6,1 dlouhodobe. oboji DSG. Na dalky jsem jeste nize.
                  Leaf – rano jsem topil jeste na kabel ze zasuvky, takze auto vyhrare a vyrazel jsem na 100%. V plachteni jsem sazel jeden stromek za druhym a celkove jsem jiz zvednul po odevzdavani dojez o peknych par desitek km nez jsem si auto pujcoval. To vite jak s tim lidi jezdi, kdyz si to pujci. Celou dobu jizda na ECO.
                  CB je specificke a je tu par problemu. Nejsou nabijecky – mysleno rychlonabijecky. Vsechno je tu sice na CB placce – myleno vse po rovine – coz je dost vyhoda, aaaale. Vse je tu take na jednom petniku. tj. same hrc, prc a nez se rozjedete uz parkujete. Z jednoho konce na druhy CB je to kousek a to nejedu skoro nikdy. No a pak do toho vlozim tu delsi cestu a jsem v …. vite v cem. Proste malo energie. Jedine co musim priznat, ze za ten tyden jsem nebyl schopny, byl odhad presneho dojezdu a troufnout si jet na max. Obava ze budu tahnout ci se po uplnem vybiti neco stane jsem fakt neriskoval. Ve spalovaku jsem na rezevu schopny doject z Freistatu do CB, ale s EV jsem jeste nevedel kde je ta hranice. Druha generace Leafu s malou baterkou pro mne opravdu zatim neni. Zoe si myslim ze uz ano.

        1. Jasne, Leaf je nejskvelejsi.
          Jasne, Leaf je nejskvelejsi.

          Pokud ovsem napr. nejsi rodina, co jezdi kazdy (n-ty) vikend z Prahy k prarodicum na Sumavu. Sumava vybrana umyslne, protoze po ceste proste rychlonabijecky nejsou (pomale taky ne)… Zkus treba najit trasu Praha-Modrava a porovnat to s mapou nabijecek. Jedina sance je vyhlidkovou trasou pres Plzen s couranim po dalnici (nebo mimo ni) a jako bonus je treba zajet skoro do centra Plzne k nabijecce.

          Takze co treba preskocit posmivani a uznat, ze to co je prvni a co druhe dost zalezi na potrebach kazde rodiny?

          1. Praha – Modrava 168km – s
            Praha – Modrava 168km – s Leafem 30kWh žádný problém.
            S Leafem 24kWh by to bylo s menším došťouchnutím na nabíjecí stanici Smart City, Vladislavova 250, Písek.
            Druhá varianta je přes rychlonabíječku ČEZ v Plzni. První část Praha – Plzeň 92km se bez problémů dá i po dálnici, zvlášť když vyloženě po dálnici je to jen 67km, takže žádné courání. A nabít v Plzni na zbývajících 111km do Modravy je otázkou v létě 30min, v zimě tak 45min.
            No a vzhledem k tomu, že jsme v diskuzi pod článkem o Renaultu Zoe 41kWh, tak s tím jak se říká „levou zadní“.

        2. No jasne, udelej z toho
          No jasne, udelej z toho zavod ktere auto je „prvni“ to je fakt diskuze jak u hutentotu tohleto…
          „Druhe auto do rodiny“ ma docela dobrou vypovidaci schopnost o tom, jaky je jeho realny provoz (idealni i pro slabsi EV), nerika nic o tom, jestli dulezitejsi nebo mene dulezite, nebo kolik s nim najede clovek kilometru…

    1. Řečeno slovy klasika „ale
      Řečeno slovy klasika „ale prd, velebnosti“. Za 2-3 roky bude jen o pár „předražených haraburd“ víc. Budou sice EV s baterkami 40-60kWh, ale s cenami, které stejně pro většinu lidí budou neakceptovatelné. Cílem dotace je nastartovat prodeje – to je totiž jediná cesta, jak dosáhnout zlevnění. A v podstatě je jedno, jestli je to teď, nebo za 2-3 roky.

      1. To si nemyslim, za 2-3 roky
        To si nemyslim, za 2-3 roky budu EV s baterkami 40-60kW za ceny dnesnich EV. Jednoducho konkurencia ich donuti. Zalezi to iba na ludoch ci daju 35 litrov do EV hracky alebo do EV, ktore bude univerzalne.

        A jedno to nie je. Dnes nie je vhodna ponuka EV. Takto sa iba minu peniaze a bez vysledku. Lepsie by bolo keby sa tie 2-3 roky akumulovali a dotacie by sa tykali iba aut s kapacitou baterie nad 50kW a s urcitym dojazdom. Hracky si mozu automobilky nechat. Pokial ich niekto ako Tesla alebo nieco ako vhodna dotacia nenakope do zadku tak neurobia nic pre lepsiu ponuku. Ja svoje tazko zarobene peniaze nedam do predrazenej haraburdy ked viem, ze mame technologie na postavenie slusnych EV. 100km dojazd prenecham elektrobicyklom.

        1. V podstatě totéž se dá
          V podstatě totéž se dá tvrdit i v souvislosti se státními příspěvky na stavební spoření, o kterých je známo, že bez nich by se celý systém stavebního spoření zhroutil. Zrušíme tedy kvůli tomu stavebko a pošleme spoustu relativně „bohatých“ bydlet pod most jen proto, že jim na to přispívaji i chudí, kteří sami na stavění nemají a tedy ani stavebko nemají?

    1. Trošku větší baterka a
      Trošku větší baterka a zajímavá cenovka – to se navzájem vylučuje a ještě dlouho bude. 😉 A ideální druhé auto v rodině to může být jen v úvahách těch, kteří o tom jen planě teoretizují a praktické zkušenosti s dlouhodobějším provozem veškeré žádné.

      1. Uprimne nechapu tu tvoji
        Uprimne nechapu tu tvoji alergii na „druhe auto v rodine“, kazdu to chape jako mensi auto, kterym se dojizdi do prace, jezdi po nakupech a tak (zpravidla proto, ze rodina potrebuje 2 auta, a kupovat si dve vetsi je zbytecne).
        A presne takovyto provoz je idealni domena auta jako renault zoe….

Napsat komentář