GM zvládne vyrobit až 90 000 elektromobilů Chevrolet Bolt ročně

V továrně Orion společnosti General Motors (GM) se nedávno rozjela výroba elektromobilu Chevrolet Bolt. Příští rok chce prodat asi 30 000 vozů, kapacita je ale až 90 000.

Zkušební výroba elektromobilu Chevrolet Bolt začala už před několika měsíci.
foto: GM

Právě tento týden se začínají elektromobily Chevrolet Bolt objevovat u dealerů ve vybraných amerických státech – zpočátku jde o Kalifornii a Oregon. Značka Chevrolet/GM počítá s tím, že v celých bude auto k dispozici teprve příští rok.

Prozatím se nový elektromobil s ověřeným dojezdem 305 km vyrábí v rámci jedné směny. Při tomto nastavení může továrna vyrobit až 90 000 elektromobilů ročně.

Ze stejné výrobní linky dnes sjíždí také vozy Chevrolet Sonic, kterému je ostatně Bolt dost podobný. Společnost GM upravila továrnu Orion tak, aby bylo možné vyrábět modely Sonic a Bolt podle potřeby v závislosti na poptávce.

46 Comments on “GM zvládne vyrobit až 90 000 elektromobilů Chevrolet Bolt ročně”

  1. Podle mě se obchoďáci z
    Podle mě se obchoďáci z GM jukli na prodeje elektrokár za rok 2015 a zjistili že nejprodávanějšího elektroauta se prodalo 17 000 kusů. Řekli ok vynásobíme to cca 2x, páč o Bolt bude trochu větší zájem díky větší baterce a naplánovali výrobu 30 000 aut a bylo. Pragmatický přístup. Jediný co nadstandartně podpořili je mediální hype kolem elektroauta jako, že jdou s dobou a jako že myslej na planetu.
    http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

    Nástup výroby a systém prodeje kopíruje to jak jde velice pozvolna do prodeje jejich Volt model 2016 a 2017, který teprve teď dostávaj do prodeje i v jinejch státech než je 11 CARB státu. (čili Kalifornie, Oregon…)
    Sep 8th 2015 at 11:14AM
    Most of the US won’t get 2016 Chevy Volt
    Nationwide Availability Will Only Come With 2017 Model Yearhttp://www.autoblog.com/2015/09/08/most-us-wont-get-2016-chevy-volt/
    http://blog.caranddriver.com/all-new-chevrolet-volt-sales-restricted-to-11-states-for-first-model-year/
    2016 Chevy Volt Only Coming To 11 States
    http://evobsession.com/2016-chevy-volt-only-coming-to-11-states/

    Na emisní ZEV kredity jim to asi bohatě stačí, zelenýho humbuku je kolem toho dost, pokaženej imidž z doby kdy zavraždili GM EV One je už taky asi podle nich vyžehlenej a prodeje spalovacích popelnic frčej vesele dál.

    1. No to zcela jiste neni, ono
      No to zcela jiste neni, ono obecne kdyz se s dodavatelem domluvite na dodavce cehokoli sofistkovaneho, tak je problem najendou objednavku trojnasobne navysit…
      Ono GM nic netlaci, je lepsi si naplanovat na prvni rok prodej 30 000 kusu a pak nestihat vyrabet, nez 90 000 kusu a pak resit plonkovou kapacitu a problem s prodejem aut…

      1. alfou a omegou zacatku EV
        alfou a omegou zacatku EV bude prave dostupnost baterii. Proto Tesla si vyrabi s Panasonicem sve baterie. VW si chce postavit take svou tovarnu, aby mohl poradne vyrabet a nebyl vazalem dodavatelu. LG dodava kde komu a tak proste GM vice asi dodat proste nemuze. Vyrobou baterii pro auta se zabyvaji dve firmy? Vic jich asi nebude, kdo je schopny dodavat ve velkem.
        LG, Panasonic, …?

  2. EV nejsou tak draha kvuli
    EV nejsou tak draha kvuli baterkam, ale kvuli nizkoseriove vyrobe. Nedavno jsem cetl ceny nahradnich dilu na trojcata i-MIEV, C-Zero a Ion. Reflektor, mlhovka nebo cepy se prodavaji za ceny, ktere ani u Porsche nemaji. Des a hruza kolik si uctuji. Zajimave take je, ze vsechny 3 auta maji totozne dily, presto ceny ND se muzou vyznamne lisit. Nejedna se o rozdily v korunach ale rovnou v tisicovkach. Respektive desitkach EUR.
    Z tohoto pohledu je asi lepsi koupit nejaky naroubovany spalovak typu eGolf a eUP. Tam je hodne dilu ze spalovaku a ceny v porovnani s trojcaty uplne nekde jinde.
    Doufejme ze se elektromobilita brzy rozjede ve velkem a ceny ND klesnou. Jinak je kazda stredni havarie ekonomicka totalka.
    Asi bych nedoporucoval koupit havarovane EV.

            1. Tak mně se už tohle
              Tak mně se už tohle povedlo, lépe řečeno borcovi fotbalistickému. Stál jsem na parkovišti se svým KIA Soul EV-čkem a borec to krouhnul víc než měl. Vzal mi kus laku a plastu na zadním nárazníku. Pojišťovák to zhodnotil na výměnu celého kusu nárazníku a tahleta sranda v plastu s barvou stála bratru 20.000,- Kč…. 😉 Ale mám novej, akorát jsem musel čekat týden, bo v republice náhradní novej díl nebyl, musel asi z Koreje… 😉

                1. To je zajímavé. Někde
                  To je zajímavé. Někde jsem zahlédl náhradní díly na BMW i3 a je to jako raketa, ale odpovídající ceně vozidla. To ten ion neodpovídá vůbec ničím.

      1. Problém je asi neexistence
        Problém je asi neexistence sledovací technologie a asi ani nejsou peníze. Dráha třeba má měřicí vůz, který projíždí republiku, ale ani tak nejsou sto udržet všechny tratě v optimálním stavu. Se silnicemi je to ještě horší, měřicí vůz asi neexistuje.

        V obou případech si nemůžete dovolit třeba jen týdenní výluku celého úseku pro opravy. Lidi nemají rádi děravé silnice, ale ještě větší problém je s objížďkami. Nejlepší by bylo samozřejmě třeba 10m vyfrézovat a položit znova, ale to je náročné na plánování a někdy to ani nejde. Takže se to při nejlepším za jedno odpoledne zalepí řídkým asfaltem, který je na druhý rok pryč.

        1. O „komunitnim mericim voze
          O „komunitnim mericim voze na diry v silnici“ (auto, co za jizdy sbira data) jsme „nad pivem“ teoretizovali. Ale bohuzel se za rozumne penize nedaji sbirat data pri rozumne rychlosti (napr. kdyz mam 50Hz laser a budu chtit pokryti po 5cm, tak muzu jet maximalne 250cm/s=10km/h).

            1. Ta appka k cemu? Na video?
              Ta appka k cemu? Na video? Kdyz si takove video z normalni rychlosti pauznes, tak je to docela rozpatlane (delat z 2D mazleho zaberu z telefonu 3D model silnice nebude uplne trivka – resp. nejspis ani nepujde s rozumnou spolehlivosti – malo falesnych poplachu treba na zaplatach nebo „hadech“ – strojove rict, ze tam dira je). Pro zpracovani clovekem (nahrubo naklikat, kde jsou diry) by se to asi dalo.

              Gyro/akcelerometr – asi potencialne zajimava dodatecna data, ale pokud nebude dira takova, ze budu muset udelat mysku nebo ji projet, tak zrejme s mizernou vyteznosti.

              Nicmene, pokud jsi potkal neco rozumne funkcniho, radi se priucime.

              1. gyroskopy – telefén je
                gyroskopy – telefén je položen v autě a registruje v součinnosti s GPS díry, pokud to potvrdí víc aut za ním v rozmezí více dní dá se to vyhodnotit jako nová díra nebo hrbol.
                I kdyby to ukázalo jen na pár desítek % větších děr pořád by to byla velká pomoc.
                Tenhle koncept jsem slyšel už tak před 5ti lety, zda to došlo praktickýho využití nevím.

  3. Podle zde uváděných
    Podle zde uváděných statistik se roční prodeje žádného elektromobilu nedostali ani na polovinu tohoto počtu, takže to je momentálně víc než dostatečná kapacita. To že Tesla posbírala statisíce objednávek na Model 3 je rarita (skutečnost se teprve ukáže), a plánovat podle toho výrobu jiného auta by bylo hodně naivní.

    1. Co je raritního na tom, že
      Co je raritního na tom, že má v USA cca 225 000 lidí zájem koupit si první normální elektroauto s pořádným dojezdem a celostátní sítí super-nabíječek za půlku až třetinu ceny Modelu S což byla dosud jediná možná varianta?
      Když může jen BMW v USA prodat za rok přes 100 000 svejch modelů 3 v obdobné ceně proč by nemohlo mít o Teslu M3 ve státech zájem těch cca 225 000 zájemců? Zvláště když Tesla v době vyhlášení neměla žádnou konkurenci a kromě Bolta se nic jiného na trh nechystalo ani nechystá. Až budou mít nějakou konurence tak se situace rapidně změní.

      Mimochodem vůbec nic nebrání otevřít GM taky vlastní systém rezervací aby viděli jaký je skutečný zájem o jejich Bolta.

    2. Pokud základem té první
      Pokud základem té první věty je 90 tis. ks (a né těch původně ohlášených 30 tis.), pak plně souhlasím.
      A navíc, pokud to platí pro továrnu v USA, jak se píše v článku, Opely Ampera-e by mohly být k tomu navíc (za předpokladu, že LG zvládne dodávat výzbroj).

            1. Jo takhle to myslíte.
              No,

              Jo takhle to myslíte.
              No, ono je třeba porovnávat jablka s jablkama (Bolt s T3, nikoliv s S a X, které jsou 3x dražší) na stejném trhu, ne jabka na letošním trhu s hruškami na příštím trhu.

              Že Tesla prodá letos 80-100k ks Model S a X je v porovnání s plánovaným prodejem 3x levnějšího Bolta v příštím roce úplně irelevantní.
              Nyní víme jen to, že Bolt má plánovanou produkci na rok 2017 30000 ks s možností rozříšíření na 90k. Na T3 má Tesla asi 400k předobjednávek, ale příští rok prodají jen malou část toho. Kdo ví, třeba příští rok prodá Tesla více ks T3 než GM Bolta

                1. Tesla chce koncem roku 2017
                  Tesla chce koncem roku 2017 dodat první kusy M3, ale z předešlých zkušeností lidi pochubují že to daj, takže se počítá spíš s rokem 2018.

                  GM bude pouze kopírovat zájem a případnou konkurenci a dle toho navyšovat výrobu. Hlavně žádnej předvoj 😀

    1. Vtip bude v tom, ze „sade“
      Vtip bude v tom, ze „sade“ se nesnazi prodavat male MPV za cenu luxusniho sedanu, proto jich asi proda vice…
      Kdyby Bolt zacinal na cene 300 000 (na takove cene startuje prima konkurence) a ne 1 200 000 tak bych rekl ze i plan na pul milionu aut rocne je trochu malo…

Napsat komentář