V Olomouci spuštěna nová rychlonabíječka, otevírá trasu Brno-Ostrava

Tento týden byla spuštěna do testovacího provozu zbrusu nová rychlonabíjecí stanice v Olomouci u OC Haná. Elektromobilisté tak mají konečně otevřen koridor Brno-Ostrava.

Dobíjení elektromobilu Nissan Leaf u nově spuštěné rychlonabíjecí stanice v Olomouci.
foto: EVSELECT

Dlouho se čekalo, komu a hlavně kdy se konečně podaří zprovoznit solidní nabíječku v Olomouci, která by umožnila pohodlné cestování na trase mezi Brnem a Ostravou, Mohelnicí a Polskem i autům s kratším dojezdem.

Tentokrát jde o soukromou investici společnosti EVSELECT, s.r.o. Nabíječka je umístěna na strategickém místě, kde se protínají krajské dopravní tepny D46 a D35, zároveň je blízko u centra Olomouce.

Stojan se nachází přímo u hlavního vchodu do pasáže nákupního centra se dvěma vyhrazenými místy pro nabíjení elektromobill a plug-in hybridů. Jedná se o upravený stojan DBT 44 kW CHAdeMO rozšířený o Mennekes Typ 2 22 kW. Stanice navíc umožňuje souběžné nabíjení elektromobilů z obou portů a je začleněna do systému EVMAPA.cz.

dobijeni-elektromobilu-nissan-leaf-evselect-rychlonabijeci-stanice-tesco-olomouc-evmapa.cz

foto: EVSELECT

Nabíječka je zpoplatněno pomocí FCP tarifů, které slibují férové účtování minutového nabíjení. Více o FCP tarifech se dozvíte v samostatném článku který připravujeme.

tisková zpráva

100 Comments on “V Olomouci spuštěna nová rychlonabíječka, otevírá trasu Brno-Ostrava”

  1. Osobně dnes zkontrolováno
    Osobně dnes zkontrolováno a musím – ale neberte to negativně – se zeptat po cimrmanovsku: „A není to málo, pane Tinko?“. Protože se krásně ukazuje, jak rychlonabíječka v Olomouci zoufale chyběla a chybí. Dnes v poledne nabíjela bílomodrá Kia Soul EV Taxi a druhé místo, s hladově pootevřeným nabíjecím portem, okupoval černý Nissan eNV200. Uživilo by se jich tedy více. Přijel jsem naštěstí elektrickým žlutým vlakem a tramvají MHD, tak jsem neprodloužil významně nabíjecí frontu. Protože nás bylo více a museli bychom jet hned 2 elektromobily (výlet rodiny a známých do aquaparku). Jinými slovy každá další rychlonabíječka je zde vítána.
    P.S. Pro vrtaly dole v diskusi, kteří se ptají po COMBO/CCS – kohopak to vidíme hned na rohu areálu Horní Lán 1? Že by velkého prodejce VW Autocentrum Olomouc? A pročpak už tam nemají veřejnou rychlonabíječku COMBO/CCS, když prodávají elektroauta, co ji potřebují? V tomhle místě s nákupním centrem a u 2 výpadovek by to snad mělo být automatické, nebo ne?

    1. Nebude to tak horké s
      Nebude to tak horké s vytížením v Olomouci. Já se Soulem přijel ve chvíli, kdy Nissan měl téměř nabito, takže jsem chvíli počkal a připojil se. Než jsem dojedl oběd bylo nabito a za chvíli byla volná obě místa. Nabíjím tam denně a ještě jsem nečekal dýl než 4 minuty.

  2. Pánové, to je ale
    Pánové, to je ale příšerná diskuze. Na dlouho avizovanou, veřejnou nabíječku v Olmiku jsem se těšil. Ale ouvej i nadále budu při cestách na jih Moravy vděčný za nabíječku pana Kubiše. A o to více tleskám aktivitám pana Rýznara, který fandí i nám „ne-Japoncům“ s CCS. Viz nabíječky v Olšanech a Mohelnici. Nechápu to, předpokládám, že pánové z EVSelectu doufají do budoucna v ziskovost svých investic a aut s CCS na trhu (i korejských) přibývá. Celkově ale tleskám, konečně někdo prolomil pevnost „Olomouc“.

  3. Zajímavé, že ta
    Zajímavé, že ta elektromobilita se nejspíš rozvíjí mimo Prahu.
    V Praze je nabíječka na Zličíně u Ikei. V místě, kde jsou 4 velká nákupní centra, přímo u okruhu, dálnice na Plzeň, K.Vary, Chomutov, Letiště. Jezdím tam pravidelně dvakrát týdně a nikdy jsem tam neviděl nabíjet auto.

    1. Ano, poté co ostravští
      Ano, poté co ostravští politici stáhli ocas mezi nohy a současně i žalobu na ministerstvo, musí tak činit občané sami.
      Všimněte si, jak jsme i 26 let po sametu neustále sametoví. Řekové by už – kromě blokády a zapálení největších fabrik s komíny v okolí – vypálili barikádami z pneumatik kromě odpovědných ministerstev i sídlo vlády. A někoho pohoupali na lucerně.
      My hezky polehoučku žalobčička na milioneček a necháme se v klidu pomalu zabíjet. Celé čtvrti. Jezdím tamtudy občas k tchánům po ulici Rudná a je tam místečko, které mají lidi z Radvanic a Bartovic – na rozdíl od nás projíždějících – doma neustále. Nenadýchnete se bez kuckání a slzení. Já tam naštěstí v elektromobilu jen dám na chvíli vnitřní cirkulaci, ale je to fakt masakr.

    1. No asi nepostaví. Protože
      No asi nepostaví. Protože to na co dostal peníze díky našemu impotentnímu ŘSD a MD ČR nebude moci na Olomoucku použít. Protože projekt je prvotně zaměřen na TENT, tedy evropský koridor ze Slovenska k zemím Beneluxu. No a Olomouc díky neustále chybějící a odkládané spojce přes Zlín směrem na Slovensko spojení silničním koridorem nemá. Viz včerejší diskuse v Praze. Leda by to ČEZ postavil za své a ze svého.

        1. To máte plnou pravdu, jen
          To máte plnou pravdu, jen zatím nikam nevedou směrem a Slovensko, jak je TENt myšlen.
          Rád z Brna jezdím do OV místo směr OL přes Kroměříž a Přerov – Lipník a vždy se je smutně podívám u Hulína na pahýly trčící do pole, kde už měla dávno být rychlostka na Fryšták a Půchov.
          Podobně smutně v Otrokovicích zahaltuju na mostě do nikam a sjedu na průjezd Zlínem. Čili ani tudy se na Slovensko z OL dostat nedá.
          No a pokud bych to bral vrchem, tak dálnice končí před Přerovem a pokud bych vyjel z OL, tak se sice dostanu do Ostravy a nedokončeným poloprůjezdem na dálnici Místecká, ale pak už zase jen směr Čadca velké nic nebo sem tam malé něco.
          Dobrá zpráva je, že se mohutně staví alespoň ty propojovací kousky u Lipníka a mezi FM a hranicemi.

    1. Tak ať si soudruzi z NDR
      Tak ať si soudruzi z NDR staví svoje, nikdo jim nebrání. Zatím se postarali jen soudruzi z BMW Synot Zlín. Soudruzi z Vlčího hradu (to označení se mi hrozně zalíbilo) na to zvysoka a všude. Třeba v Ostravě mají Mennekes před Porsche a našince poslali někam, i když jim chtěl zaplatit. Nabíječka tam tak stojí většinu času prázdná. Tak i jejich zákazníci budou muset počkat, zda evropskými penězi nabušený ČEZ (nebo lépe jejich soudružský německý EON, rovněž nabušený evropskými penězi) milostivě něco do Olomouce konečně nedá. Evmapa jezdí v Nissanech a má i Iony, takže i ten Mennekes je už z jejich strany docela velký ústupek.

      1. tak me to muze byt fuk,
        tak me to muze byt fuk, ostrava a jine konciny me moc netrapi, jako muzu politovat ty co musi jezdit v ion nebo leaf, ale kazda snaha se pocita

        ale nak nechapu tu podnikatelskou ideu, pokud chci nekomu prodavat proud chci mit co nejveci zaber, ale zase kombinovany stojan je cenove jinde a je dost poruchovy a na ABB je asi uplne cenove jinde, takze spis je to takovy zaplaticka

        defakto zas jsou natom nejlip ty co maji teslu a muzou nejen z mennekesu ale kdekoli kde je petikolik nabijet 11kw a nebo 22kw a dokonce za min nez 10kc za kw

        1. Jisty pan dostal od Nissanu
          Jisty pan dostal od Nissanu k zakoupenym Nissanum 5 DB nabijecek. Misto aby nabíječky někde instaloval sosaji jeho auta, ktere pronajímá elektřinu kde se dá a neustále blokují nabíječky nám ostatním. ( Tohle není Fér podnikání ale řeznickozeleninarskovychcanecka zloději na ). Tento zidák muslimský prodal nabíječky levne panu T. z Brna (žid získal po dohodě levne nabijeni aut co pronajímá a my to v ceně 10 kc za kw dotuje me ). Tyto nabíječky lezi ev společnosti ve skladu už rok a někam se namontují. Přece se za 10kc/kw nebudou kupovat nove stroje když starých je plný sklad !

        1. U mne je to podpořeno
          U mne je to podpořeno špatnými zkušeností s oněmi automobilkami v jejich vztahu k elektromobilitě (pokud si usmysleli dát v EU jiný nabíjecí standard, těžko čekat, že se japonská konkurence o to místo nich postará, to je asi jako chtít po výrobcích videorekorderů Beta, aby prodávali kazety VHS nebo ve veganském obchodě žádat vepřovou jitrnici) a špatnými zkušenostmi s předělávkou DBT stanic na vícesystémové. Dokud byly DBT jen CHAdeMO, vše fungovalo. Čili ano, jde mi o věc, ale Combo křiklouni by si měli zamést před vlastním prahem. A jak Combo/CCS, tak CHAdeMO šovinistům, je bohužel vícesystémová nefunkční DBT rychlonabíječka shodně k ničemu. To je totiž důsledek bojů o standardy a pak nezbývá, než nasadit zhruba trojnásobně drahý stojan ABB, který zvládá obojí a Mennekes navrch. A návratnost takové násobné investice pak přímo podporuje ona slova „to se nezaplatí, to se nemůže nikomu vyplatit provozovat“.

          1. V naší republice žije
            V naší republice žije zhruba něco kolem 10,5 mil lidí. Momentálně se vyskytuje v české republice zhruba něco přes 1000 elektromobilů. Což jsou pouze nějaká promile, není to zdaleka ani 1% a pokud chcete propagovat elektromobilitu s Vašimi nejednotnými názory, tak tomu vůbec nerozumím. Místo aby jste byl rád za každá počin, neustále od Vás slyším krytiku na německé vozy CCS atd, Váš iON je nejlepší a Chademo asi také. Zkuste si dát nějakou elektroléčbu šoky, třeba se Vaše uvažování trošku změní a budete elektromobilitu brát jako jeden celek a ne dělat zbytečné rozbroje. Mimochodem placené služby firmy EV Mapa ignoruji a dokáži se obejít bez problémů na cestách po republice i bez jejich předražených služeb. Mám najeto přes 100 tis km čistě na elektřinu a nikdy jsem jejich služby nevyužil .

            1. Propagace elektromobility
              Propagace elektromobility musí být nejednotná, pokud tedy za nejednotnost berete sdělování kladů i záporů.
              Německé vozy mne postě nepřesvědčily, toť vše.
              Protěžování CCS v EU mne naopak přesvědčilo o tom, že se jedná o slušnou překážku vůči existujícím a léty prodávaným elektromobilům od těch, kteří do té doby neprodávali žádné a ani dnes se nemají čím chlubit.
              Trojčata Ion/Zero/iMiev jsou pro městkou elektromobilitu stále ještě nejlepší v poměru užitek/cena. A i když je tady jeden Němec, coby je mohl trumfnout, tak to VW UP nedělá. Počínaje cenovkou.
              Taky mne Evmapa cenově netěší, taky bych raději platil méně, ale bez ní bych se dodnes nikam mimo Ostravu nehnul. Tedy pokud bych nechtěl opakovat svoje zážitky z dubna 2014 a trávit 8 hodin spaním u pomalé nabíječku ČEZ v HK, dlouhé dopoledne na hradě Bouzov a nakonec nechávat nabíjet auto přes noc na Palackého univerzitě a pokračovat vlakem, byť elektrickým. Pokud se bez nich obejdete, asi máte Teslu nebo hodně času. K obému gratuluji, snad se tam taky časem dopracuji. Já bych se bez pana Kubiše (CHAdeMO Valašské Meziříčí), pana Mináře (CHAdeMO Vyškov) a pana Tinky (CHAdeMA po Brně) po Moravě nehnul. Ionem, oběma Nissany, Kia ani BMW. Nestojí to málo, ale existuje to a to se počítá.

              1. Ano, všichni víme, že
                Ano, všichni víme, že CHAdeMO Vám pomohlo v elektrickém středověku (když už ne v pravěku). Ale dneska už je jiná doba a je načase se posunout dát – jednotnému combi konektoru (Typ2+CCS2), který má oproti dvoum konektorům CHAdeMO + Typ1/2 prakticky jen výhody.

                Pamatuji si dobu po revoluci, kdy se rozmohly faxy a vozily se sem vagony faxů z Ameriky s US zástrčkou a na 110 V. A k tomu se prodával měnič 220/110. To co prošlo tenkrát (a byli jsme za to vděční), tak dneska už by to nikoho nenapadlo.

                Tak jako výrobci elektroniky respektují EU normy pro napájení, tak Nissanu a dalším by se nic nestalo, když by začali prodávat na EU trhu své vozy s Typ2+CCS2. BMW také např. prodává své I3 s Typ1 zásuvkou na USA trhu a netlačí tam evropský Typ2.

                1. Já si myslím že spíš
                  Já si myslím že spíš konektor CCS je pravěk. Design ty dva špunty na provázku nechápu. Myslím že to vymyslel nějaký uplný idiot. Prostě honem honem! at máme hlavně jiný svůj konektor!
                  Je uplně jedno jaký hlavně jiný 🙂
                  To už ten chademo je lepší. Je to podobné jako USB konektor to je taky hrůza, podívejte se jak to má vyřešený apple, to je jiná káva a navíc je jedno jakou stranou ho tam strčím (připojím i poslepu). Samozřejmě to šlo udělat jako u tesly, lepší dutinky a přepínat paralelně piny.
                  CCS konektor není zrovna žádný hit!

                  Navíc i systémově je to špatně stačí připojit kabel auto začne nabíjet auto uzamknu. Vzpomenu si že jsem něco zapoměl odemču auto a ono odemče i konektor a přestane nabíjet. Taky vymyslel idiot.

                2. V tom se neshodneme. Ale to
                  V tom se neshodneme. Ale to je spíše k diskuzi nad stolem (a u piva 🙂 ).

                  Ten druhý odstavec se týká softwaru auta. Pokud to přičítáte konstrukčnímu návrhu, diskuze nemá smysl, pletete si hardware a software.

                  CCS má zásadní výhodu, že se jedná o rozšíření AC konektoru (ať už Typ1 nebo Typ2), kdežto CHAdeMO je samostatný konektor.

                  Po právní stránce vidím především problém v tom, že CCS je otevřený standard, CHAdeMO vlastní soukromá firma, která může držet pod krkem ostatní hráče. Z principu jsem proti tomuto. Že to funguje dnes, neznamená, že to bude fungovat v budoucnu.

                3. To první CHAdeMO (konektor
                  To první CHAdeMO (konektor na kabelu) vypadalo, jako by tam měl protékat nejméně 1 MW. Obrovský, těžký a nepraktický kus hliníkové slitiny.

                4. Auto s CHAdeMO i s CCS ma
                  Auto s CHAdeMO i s CCS ma dve zasuvky a dve zaklopky na ne, jen jsou jinak rozmistene a maji jiny pocet slaboproudych pinu. Nechapu proc to lidi tak resi…

                  Jeden konektor pro AC i DC ma pouze Tesla a Mennekes v DC modu.

                5. Ano i ne. Když se
                  Ano i ne. Když se podíváte na CCS2, tak CCS2 je v podstatě „rozšíření“ Typ2 zásuvky. Z uživatelského hlediska kabel strkáte pořád do stejné díry. Je to spíše jen detail než něco zásadního. Ale rozdíl oproti CHAdeMO to je.

                6. Mate pravdu je to detail,
                  Mate pravdu je to detail, ale ja to porad vidim jako dve zasuvky v obou pripadech.

                  Vzdyt i ten „horni“ konektor pro CCS je jiny nez Typ 2. Ja bych to jeste pochopil pokud by se dalo nabijet soucasne AC i DC, ale to nejde. Anebo to mozna jen zadna stanice neumi – to nevim.

                7. Horní konektor CCS2 není
                  Horní konektor CCS2 není jiný než Typ2. Je kontrukčně shodný (zasouvá se do něj) a používají se z něj piny PP a CP.

                8. ma jen 3 piny, zatimco Typ 2
                  ma jen 3 piny, zatimco Typ 2 ma 5 nebo 7 pinu.

                9. Ano, CCS2 využívá jen
                  Ano, CCS2 využívá jen některé piny. Ale není to jiný konektor, využívá stávající piny Typ2 konektoru. V podstatě (po konstrukční stránce) je to Typ2 + rozšíření na extra DC piny.

                10. ano ja tomu rozumim. A
                  ano ja tomu rozumim. A presto, nebo prave proto v tom vidim tedy rozdil.

          2. ABB současné nabíjení
            ABB současné nabíjení CCS a chademo stejně nezvládá. Včera ověřeno u stanice v Hradci Králové. A nejde tu o šovinismus. Já proti chademo vůbec nic nemám. Naopak, kdybych stavěl soukromou stanici, rozhodně tam chademo šoupnu. Ale nevidím důvod, proč nestavět dvousystémovou stanici, když ta funguje úplně stejně dobře jak na ccs tak i na chademo. A ohánět se osobními antipatiemi vůči automobilkám mi přijde hloupé a omezené. Konkurenční boj je zcela normální věc a dalo se čekat, že nepřistoupí na patentovaný nabíjecí standard, za který by musely platit horentní sumy.

            1. Že ani ABB současné
              Že ani ABB současné nabíjení CCS a CHAadeMO stejně nezvládá je doufám už dlouho každému čtenáři hybrid.cz jasné. Tady se vedl spor o tom, že DBT v OL je pouze s CHAdeMO a Menneks a plakalo se po CCS/COMBO. Je to tak, protož tak to majitel a provozovatel chtěl.
              Osobní antipatie vůči automobilkám nemám, to opravdu zaměňujete fakta za antipatie. Kolikpak veřejných CCS/COMBO pro svoje zákazníky soudruzi z NDR plošně dodnes vybudovali?

                1. jake vyhody ma CCS?
                  Ja vidim

                  jake vyhody ma CCS?
                  Ja vidim teda jen to, ze ma levnejsi konektor na vyrobu diky tomu, ze zamek je umisten v aute a ne v konektoru. Jinak CCS i CHAdeMO potrebuji dve zaklopky na dve zasuvky, jen jsou jinak rozmistene a maji jiny pocet slaboproudych pinu (J1772 + CHAdeMO vs Type 2 + dva silove piny).

                  Jako nevyhodu CCS vidim slozitejsi komunikacni protokol.

                  Jinak silova cast je stejna jak pro CCS tak i pro CHAdeMO.

                2. Má výhodu v otevřenosti.
                  Má výhodu v otevřenosti. Tedy, že není patentován jednou společností.

                3. takze mnohe vyhody rovna se
                  takze mnohe vyhody rovna se jedna vyhoda?

                4. To je jedna výhoda, která
                  To je jedna výhoda, která se projevuje mnohokrát. Všechno zjednodušuje a zlevňuje. Navíc manipulace s CCS je jednodušší, samotné provedení konektoru je lepší. Ale budiž. Je to jedna výhoda, který je ovšem pro mne zcela zásadní.

                5. S tím konektorem máte
                  S tím konektorem máte pravdu, nové štíhlé lehké plastové konektory CHAdeMO na ABB rychlonabíječkách jsou paráda, hlavně ženy jsou z nich nadšené. To byla oproti CCS donedávna velká nevýhoda. Pustit si to na nohu, riskujete přeražený nárt.

          3. To srovnání s
            To srovnání s videorekordéry Betamax a VHS sedí, který používáte Vy? Já dávám přednost technologii Blue-Ray. A proto též preferuji standard CCS, který díky komunikačnímu protokolu umožní přímé připojení do chytrých sítí (např. propojení EV s FVE a bateriovým úložištěm a to by Vás stejně jako mne mohlo zajímat).

            Ještě jedna informace: dnes se konala v Jižní Koreji konference organizace CharIN, která celosvětově prosazuje standard CCS. A mezi její členy patří m.j. i PSA Groupe, Groupe Renault i Tesla (Nissan ne…)! Pokud nevěříte, najdete to na charinev.org

            1. Měl jsem VHS a nyní mám
              Měl jsem VHS a nyní mám internet a filmy online 🙂
              Jinak si nerozumíme. Já CCS obecně nezatracuji, jen zatracuji přístup jeho zavaděčů a propagátorů, protože pro jeho rozmístění za každým rohem dělají na rozdíl od CHAdeMO naprosté minimum. Tedy pořádají konference, jak vidno, ale z toho auto nenabiju 🙂

      2. Zajimave … tak at si
        Zajimave … tak at si soudruzi z NDR stavi svoje. Ach jo, spis bych mel napsat, ze to je trapne a fanaticke. Jsou dva standardy, tak ten, kdo stavi nabijecku s jednim standardem, tak ten moc teda elektromobilitu nepodporuje. Evselect je suverenme nejdrazsi a dostava dost prostoru zde ve clancich. Asi proto, ze zde i inzeruje. Zakon penez, to je jasne.
        Radovane, zmirnete vas fanatismus a poslednim rokem zvetsujici se kritiku vseho, co vy nepotrebujete (Combo nabijeni) a co moc neni (infrastruktura). Vase prispevky jsem pred rokem cetl rad. Ted si vsak jeste pred jeho prectenim pomyslim – „tak copak tam zase bude za snusku negativ“ … zrovna u vas je to skoda, ale je to vase volba!
        PS: na benzinkach se prodava natural a diesel. Podle vasi logiky (Chademo / Combo) by se mel prodavat jen jeden typ benzinu?? I tak, hezky den!

          1. Taky nemám radost z toho,
            Taky nemám radost z toho, že konstatování stavu věcí je pouze negativistické. Ale co nadělám. Nejsem komunista, takže světlými zítřky nepotěším :-). Japonští soudruzi mají asociaci CHAdeMO a tak staví nabíječky CHAdeMO pro jimi vyráběné vozy po celém světě o106. Němečtí soudruzi se postupem času odhodlali k jakémusi takovému elektrošimrání a nestaví lautr nic. A jak vidno, nehodlají na tom ani nic měnit. Bohužel pro nás pro všechny.

    1. Kup si diesel a budes mit
      Kup si diesel a budes mit moznost tankovat nejen na jeste vice pumpach, ale i v ruznych garazich nebo i zemedelskych druzstvech.
      U spalovaku nevite co je dynamicka a pohodlna jizda. To je fakt vyhra neco spalovat a muset smrdet, draze servisovat, nekam jezdit tankovat a platit 2/3 ceny ruzne dane.
      Ev vetsinou nabijim doma a rychlonabijecku vyuzivam jen kdyz potrebuju pri delsi ceste.

              1. Vážený pane.
                Predpokladal

                Vážený pane.
                Predpokladal som, že som to dostatočne vysvetlil a už sa k tomu nebudem vracať. Svoj príspevok som formuloval tak, že je jasné na koho som reagoval. Vy ste to ale nepochopili a mali ste potrebu niečo riešiť. Budiš, je to vaše právo.
                Ale ak vám vadí, že si nemôžete overiť moju históriu, tak to je váš problém. Ja sa kvôli vám registrovať určite nebudem. Mňa vaša história nezaujíma a nikdy som ju ani neštudoval.
                Na vaše príspevky a komentáre nikdy nereagujem a mám na to svoje dôvody. To isté by som poprosil ja od vás. Neviem prečo máte potrebu riešiť práve mňa, ale ani ma to nejak zvlášť nezaujíma.
                Toto je posledný krát, čo reagujem na váš komentár.
                S pozdravom …

                1. Vazeny Anonyme,
                  Kdyz nikdy

                  Vazeny Anonyme,
                  Kdyz nikdy nereagujete tak proc jste zmenil nazor zrovna ted?
                  Ja jen nechapu proc anonym atakuje „anonymního trolka“? to mi proste hlava nebere.
                  Bez pozdravu …

  4. „Nabíječka je zpoplatněno
    „Nabíječka je zpoplatněno pomocí FCP tarifů, které slibují férové účtování minutového nabíjení.“

    Otázka, jak moc je to férové účtování.. Nabíjet standardními 3 kW (což asi málo kdo udělá, vyjde kilometr k 10ti Kč.
    Nejvýhodnější varianta je Mennekes v kombinaci s 22kW pal. nabíječkou, pak vychází 1km něco málo přes 1Kč..

          1. Možná jsme mysleli každý
            Možná jsme mysleli každý na něco jiného. Já jsem za slovem „kamufláž“ viděl z Vaší strany podezření, jako kdyby se EVmapa snažila skrýt před zákazníkem skutečnou sazbu za kWh (která se ze sazby v Kč/min samozřejmě dá velice jednoduše spočítat). Každopádně to vidím za současných podmínek jako nejférovější způsob účtování. Navíc nejde o žádné obcházení, neboť jak známo co není zakázáno, je dovoleno.

              1. Všichni se odvolávají na
                Všichni se odvolávají na energetický zákon, ale z ERU mi odepsali, že
                „pro nabíjecí stanice a SSproud tato pravidla (dodavatel s licencí/přeúčtování zákazníkem spotřebovaného proudu bez zisku) neplatí – tento způsob dodávky elektřiny není zákonem regulován a nepodléhá pravomoci a kompetencím ERÚ“

                1. A nebude právě toto
                  A nebude právě toto problém? „přeúčtování zákazníkem spotřebovaného proudu BEZ ZISKU“

                2. IMHO, když budu prodávat
                  IMHO, když budu prodávat proud na úrovni 5V USB nebo 500V ss tak mohu i se ziskem a licenci nepotřebuji.

                3. pisou tam dodavatel s
                  pisou tam dodavatel s licenci nebo nabijeni bez zisku…

                4. pro nabíjecí stanice a
                  pro nabíjecí stanice a SSproud tato pravidla neplatí – tento způsob dodávky elektřiny není zákonem regulován a nepodléhá pravomoci a kompetencím ERÚ

Napsat komentář