S modelem Škoda Kodiaq přichází nová nabídka konektivity

Se zavedením modelu Škoda Kodiaq prezentuje značka také novou nabídku v oblasti konektivity: Mobilní on-line služby s označením Škoda Connect.

Nová Škoda Kodiaq přichází i s novou nabídkou služeb konektivity.
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

Ty se dělí do dvou kategorií. Infotainment Online slouží pro získávání informací a navigaci, služby Care Connect pro asistenci a vzdálený přístup k vozu. „Řidiči vozu Škoda Kodiaq jsou od této chvíle kompletně propojeni – se svým vozem nebo na přání i se světem značky Škoda,“ vysvětluje Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.

„Prostřednictvím služeb Škoda Connect nabízíme našim zákazníkům digitální svět, v němž bude jejich požitek z jízdy ještě komfortnější a bezpečnější.“

Služby Infotainment Online Služby Infotainment Online jsou k dispozici ve všech vozech Škoda Kodiaq, vybavených navigačním systémem Amundsen nebo Columbus. Jednou z nejužitečnějších služeb jsou online-dopravní informace: ty ukazují reálnou dopravní situaci na zvolené trase a v případě dopravní zácpy navrhne systém vhodnou alternativní trasu.

Prostřednictvím služeb Google Earth a Google Streetview se plánování trasy v navigačním systému Columbus stane vizuálním zážitkem. Řidič nového velkého značky Škoda bude dostávat informace o cenách pohonných hmot, obsazenosti parkovišť, zpravodajské novinky či předpověď počasí.

Služby Care Connect Vedle služeb Infotainment Online jsou k dispozici i služby Care Connect, které se dělí na proaktivní služby a vzdálený přístup k vozu. Tyto služby jsou k dispozici pro každý vůz Škoda Kodiaq od výbavové verze Ambition jako součást sériové výbavy – nezávisle na vybraném systému infotainmentu.

Data jsou přenášena prostřednictvím speciálně k tomuto účelu určené SIM-karty, integrované ve voze. Mimořádně důležité je nouzové volání (Emergency Call, eCall) proběhne automaticky po nehodě, při níž došlo k aktivaci zádržných systémů, například airbagu.

Auto naváže telefonické a datové spojení s call centrem a předá všechna potřebná data. Pracovník call centra přijme optimální opatření a vyšle – bude-li to nutné – na místo nehody vůz rychlé zdravotnické pomoci.

Tlačítkem na stropním modulu může řidič či spolujezdec nouzové volání spustit i manuálně. Součástí proaktivních služeb je i plánování servisních prohlídek: Zákazník je prodejcem kontaktován před termínem servisní prohlídky, aby si mohli pohodlně a včas dohodnout přistavení vozu do servisu.

V portfoliu služeb Care Connect: Vzdálený přístup k vozu Mezi služby Škoda Care Connect patří také vzdálený přístup k vozu prostřednictvím aplikace Škoda Connect App, tedy prostřednictvím chytrého telefonu uživatele.

Služba Status vozu uživatele i na dálku informuje o aktuálním stavu osvětlení a stavu paliva v nádrži, o tom, zda má Škoda Kodiaq otevřené nebo zavřené dveře a o dalších aspektech. Pomocí funkce Poslední parkovací pozice lze zobrazit, kde vůz stojí. A funkce Houkání & Blikání ulehčuje hledání vozu tím, že – jak již název napovídá – aktivuje houkačku a varovné blikače vozu.

Aplikaci Škoda Connect doplňuje Škoda Connect Portal, přenášející služby Škoda Connect na zákazníkův domácí počítač: Na tomto portálu se konfigurují služby a do vozu přenáší cíle a trasy. Při registraci a aktivaci v portálu zákazníka podpoří partner obchodní sítě Škoda.

Bezplatné využívání v prvním roce Služby Care Connect poskytuje Škoda Connect v prvním roce po zakoupení nového modelu Kodiaq bezplatně. Poté budou služby přístupu k vozu zpoplatněny, zatímco všechny ostatní služby Care Connect (proaktivní servis a nouzové volání) mohou být dalších 13 let využívány bezplatně.

V případě portfolia Infotainment Online je nabídka podobná: V prvním roce využívání je služba bezplatná, poté ji zákazník může prodlužovat za poplatek. V případě navigačního systému Amundsen běží tyto služby přes připojený mobilní telefon uživatele nebo přes datové USB, které se dodává na přání.

V případě systému Columbus je rovněž možno využívat hotspotu mobilního telefonu nebo volitelně přes LTE-Modul integrovat do vozu Škoda Kodiaq SIM-kartu.

tisková zpráva

26 Comments on “S modelem Škoda Kodiaq přichází nová nabídka konektivity”

    1. A pak najednou zjistí, že
      A pak najednou zjistí, že potřebují větší baterie na lepší služby (zahřátí auta před odjezdem), a najednou jim jakoby po 10 letech dojde, že proč vlastně neudělat auto jen na baterky? Ale to už bude pozdě, Škoda bude prodávat jen levné šunty, marže budou nižší, dražší auta budou jen Tesly.

  1. „Nechte se opít rohlíkem“,
    „Nechte se opít rohlíkem“, vzkazuje Škoda.
    Přichází nová nabídka konektivity! Funkce Houkání & Blikání ulehčuje hledání vozu tím, že – jak již název napovídá – aktivuje houkačku a varovné blikače vozu.Funkce Poslední parkovací pozice lze zobrazit, kde vůz stojí.
    Úžasná funkce pro lidi s Alzheimerovo chorobou?

    Jednou z nejužitečnějších služeb jsou online-dopravní informace, které nabízí ZDARMA, nikoliv za poplatek aplikace WAZE.
    Informace o cenách pohonných hmot, obsazenosti parkovišť, zpravodajské novinky či předpověď počasí,Google Earth a Google Streetview,hotspot atd. mám dnes v tabletu.
    Škoda nabídla za poplatek funkce, které mám již dnes zdarma ve svém tabletu?
    Nenašel jsem žádnou užitečnější funkci v nabídce, než ty které dnes zdarma využívám ve svém tabletu.

    Nebude lepší namontovat do auta univerzální držák na tablet, s tím, že si ho z auta i odnesu a funkce užijí i mimo auto? Nebude. Za to si nemůžete říct o dost peněz.

    Pánové inženýři ve Škodě víte, co bych v autě uvítal? Kdyby se mi před odjezdem z domova auto vytopilo a v létě vychladilo. Řešení Simply Clever se škrabkou patří do minulého století.

    Funkce Houkání & Blikání je pro malé děti. Dík fakt nechci.

      1. Nemusi to byt nutne jedno
        Nemusi to byt nutne jedno konkretni auto z konkretniho duvodu, ale proste „nahodne“ auto, aby si nekdo dokazal, ze to jde. Ale spis se to precenuje z duvodu, ze ovladnout auto (nebo obecne vzdaleny pocitac) neni tak jednoduche, jak ukazuji ve filmech (pokud vyrobce nepodelal neco elementarniho). Navic tady ten pocitac v aute pravdepodobne ani neni pristupny pro obecne pripojeni z venku, ale s aplikaci (presneji receno aplikace s nim) komunikuje prostrednictvim centralniho serveru.

        1. Problém je ten, že přes
          Problém je ten, že přes špatně napsaný SW se může útočník dostat klidně do úplně všech aut s danou verzi SW a mít přístup i k řídícím prvkům auta. Elektronický plyn, možná i posilovač brzd, řízení v případě hlídání jízdního pruhu…
          kyberbezpecnost.cz/?p=4067

                1. Určitě je na can-bus.
                  Určitě je na can-bus. Zapisují se do ní třeba stav km, takže není problém ji ovládat.

                2. Jak ze sebe tyhle dve veci
                  Jak ze sebe tyhle dve veci plynou? 🙂
                  Nerikam, ze to 100% nejde (k dokumentaci pristup nemam), ale to ze podporuje na CANu prikaz „zapis kilometry“ vubec neznamena, ze podporuje i prikaz „vypni brzdy“

          1. Ale ja prece vubec nerikam,
            Ale ja prece vubec nerikam, ze je to nemozne. Jen ze VZDALENE OVLADNUTI je uplne jina liga, nez fyzicky utok sekyrou nebo rusickou.

            A cele to zacina tim, jak zjistit jeho adresu – vpodstate se da rict, ze adresa auta bude jina pri kazdem jeho prihlaseni k siti (nevim, nakolik se mam poustet do detailu, sitari to znaji a pro nesitare je to nezajimave). Takze utok musi zacit tim, ze se hacknu na server, u ktereho se auta po prihlaseni k siti registruji (Neco jako E-Ryc:192.168.11.12, Alien5:192.168.13.123).

            Dalsi krok je dostat se do infotainmentu – i to nebude uplne trivialni, pokud vyrobce nebyl flink a (nebo cilene) nenechal otevrena zadni vratka – tohle byva mimochodem nejcastejsi pricina pruniku.

            No a pak se samozrejme musim probourat z infotainmentu do sbernice, na ktere visi moduly typu ridici jednotka motoru… Toto propojeni jednak nemusi byt pro zapis, ale to porad jeste nestaci. Jeste musim zvladnout komunikaci s temito moduly (umet jim dat spravny rozkaz.

            Pak uz konecne mozna budu ve stavu, co ukazuji ve filmu, zly hacker napise: auto, jed 2000kmh (no, spis napise neco jako 0x1265876afcd32) a ridic je v kelu. Ale spis zase ne, pokud dava pozor – volant by mel jit rukama prekonat, pohon jde vypnout nejakou manipulaci se start/stop tlacitkem (podrzet, x-krat zmacknout rychle za sebou).

Napsat komentář