Tesla oznámila konec nabíjení zdarma, zavádí Supercharger kredity

Tesla ohlásila, že od 1. ledna 2017 už nové elektromobily této značky nebudou mít přístup zdarma k síti rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger. Místo toho získají 400 kWh volných „kreditů“ a po jejich vyčerpání budou muset platit „malý poplatek“.

Nabíjecí stanice Tesla Supercharger už po auta objednaná po 1. lednu 2017 nebudou zdarma – pouze pro prvních 400 kWh.
foto: Tesla

Už v srpnu se objevily zkazky, že Tesla umožní nakupování Supercharger kreditů pro Model 3. Posléze se ukázalo, že kredity pro Tesla Supercharger by mohly zlevnit také Model S i X. Kredity aktuálně oficiálně potvrzeny byly, zlevnění elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X (zatím) ne.

Nově zavedené kredity jsou pro automobilku Tesla Motors způsobem jak reinvestovat do sítě nabíječek Supercharger, urychlit její růst a „současným i budoucím majitelům přinést ten nejlepší zážitek“.

Častým problémem nejvytíženějších nabíjecích stanic Supercharger totiž v poslední době bývá to, že u nich nabíjejí např. taxislužby nebo jiné logistické služby využívající vozy Tesla.

Blokují tím přístup ke stanicím pro běžné uživatele, čemuž chce Tesla zamezit. Dalším způsobem jak tento problém Tesla řeší je prodej nabíječek Supercharger soukromým firmám a fleetovým operátorům.

ZAJÍMAVOST: V současné době je po celém světě 4600 stojanů Tesla Supercharger a přes 160 000 vozů Tesla.

Nově zdarma přidělovaných 400 kWh kreditů ROČNĚ vystačí běžnému řidiči vozů Tesla na ujetí asi 1600-1900 km, podle průměrné spotřeby. Jakmile zákazníci volné kredity během jednoho roku vyčerpají, bude se jim přičítat malý poplatek – jak malý a jak bude placení řešeno, to zatím Tesla vedět nedala.

Zároveň ale ujistila majitele všech až do 1. ledna 2017 objednaných vozů Tesla, že oni budou mít i nadále přístup k síti Tesla Supercharger zcela zdarma. Na závěr tiskovky Tesla trefně dodává, že nejvhodnější způsob dobíjení elektromobilu je doma nebo v práci v době, kdy své auto nevyužíváte.

Síť nabíjecích stanic Supercharger pak zůstává unikátním benefitem pro všechny majitele elektromobilů Tesla, kteří cestují na delší vzdálenost. Zavedení kreditů je také důležitou přípravou na příchod Tesla Model 3, který je na rok dopředu vyprodaný.

Tesla

121 Comments on “Tesla oznámila konec nabíjení zdarma, zavádí Supercharger kredity”

        1. No teslu si bud obednate
          No teslu si bud obednate pres web a zajedete vyzvednou do holandska, nebo objednate osobne v showroomu v nemecku nebo rakousku…. pripadne pres nejakeho prekupnika. Cenove je jedno jeslti obednate pres net nebo osobne. U prekupnika bude novy kousek spise drazsi, ale nejaky zasadni rozdil to asi nebude…
          Cena je pro celou EU stejna…

  1. No a je to!
    To, že Tesla

    No a je to!

    To, že Tesla půjde ke dnu bylo jasný už dávno a tohle už jen ten začátek konce definitivně tvrdí.

    Tesla S je krásný auto, Franz von Holzhausen odvedl skvělou práci, ale Tesla je prostě neekonomická i když je dobíjení na cestách „zdarma“. Provoz benzínovýho 4,5 litru bohužel nevychází tak draho jako cena Tesly a jejího dobíjení „zdarma“.

    1. Půjde ke dnu tím, že
      Půjde ke dnu tím, že odstřihne <5 % lidí, kteří nabíjení "zneužívali" (taxikáři apod.), navíc jen u aut objednaných po 1. lednu 2017? No tak to určitě :).
      Mimochodem které 5 metrové, >300kW/400koňové auto má spotřebu 3,5 l benzínu na 100 km? Nějak se mi ho nedaří najít.

            1. 515kW je sice kratkodoby
              515kW je sice kratkodoby vykon, ale je realny!
              zde mate video, prepnete si na HD abyste to videl. Nezapomente ze se jedna o logaritmickou stupnici. Prni cislovka je 100kW, druha 200kW a treti 400kW. Ctvrta cislovka 800kW uz tam chybi protoze zas tak velky vykon to nema 🙂

              Doporucil bych Vam tedy se v aute svezt a neco si o nem zjistit.

              EDIT: tak jsem nasel jeste lepsi video s Modelem X.

              1. Mel jsem 3dny pujceny Sko
                Mel jsem 3dny pujceny Sko pouze 70D. Najel jsem pres 2000km, po dalnicich i mimo. Zavodil jsem z K.Varu do Prahy s Range Roverem Sport a nemel sanci, stejne jako kdokoli jinej koho jsem behem tech 2tisic km potkal. Ani jednou se mi pri tom nestalo, ze by mi to omezilo vykon… A to jsme se s tim Roverem honili na prvotridce 190 a na dalnici 213.

                Do konce mesice si objednavam Xko, protoze takoveho lenocha, ktereho nabiju v garazi za 0.50h na kilometr si necham libit.

                1. 213 je na 515kW trochu malo,
                  213 je na 515kW trochu malo, to jede kazde 100kW auto. Takze ta nerealnost vykonu odpovida.

                2. To nebyla maximalka. Bylo to
                  To nebyla maximalka. Bylo to nejvic na co jsem mel koule (tma a mokro) a ani ten v Roveru si na vic netroufal. Jinak kdyz jsem v te rychlosti proslapl plyn stale jsem jeste citil jak zabira.
                  Psal jsem to pro to, ze i kdyz jsem jel z ostra jako dosud asi s zadnym spalovakem vice nez 100km v kuse, zadne omezeni vykonu se nekonalo. Mozna to, ale bylo tim, ze pokazde, kdyz jsem nekoho predjel (spise preskocil) mohl jsem v klidu zpomalit a bavit se tim jak Rover vykukuje a ceka a ceka az bude moct konecne taky predjet, takze moje motory meli cas se vychladit.
                  Mimochodem ta verze 70D mela myslim jen neco kolem 350 koni.

                3. Ok,to vsechno souhlasi. Ono
                  Ok,to vsechno souhlasi. Ono to samozrejme netlumi skokem ale plynule a ono i 160kW je dost,aby to dobre jelo,o tom zadna. Ale je trapny,ze to takhle neuvedou,kdyz u prumyslovych el.motoru je na to vzdy tabulka,jaky vykon po jakou dobu je schopen dodavat. Btw ten Range byl blizko maximalky,ta stodola moc pres 200 nejede.

                4. Nevím co měl za motor ten
                  Nevím co měl za motor ten co jsem se s ním honil, ale kolega si v květnu převzal RR Sport tuším 5l benzín 500koní. Z nuly na sto za 5s a přes dvěstě jede daleko. Maximálku má 250 (to jsem teda ještě ani já ani on neokoštoval). Mimochodem po tom co se kolega povozil s tím Skem mi volal „já to auto už nikdy nevrátím“…
                  Nedělám tu žádnou reklamu Tesle. Upřímně čím míň lidí si jí koupí tím déle si budu na silnicích užívat pocit krále a o to déle si užiju dobu než budou na nabíječkách fronty.
                  Nedá mi, ale nereagovat, když někdo haní něco co si ani nevyzkoušel a navíc úplně nesmyslně.
                  Má to spoustu věcí co mě štvali. Mapové podklady navigace neznají adresní místa menších měst či vesnic v ČR. Nepřišel jsem na to jak zadat průjezdní bod. Když zajedu do tunelu v mém autě a navigace ztratí signál, začne se řídit rychlostí a s přesností na pár metrů mi řekne kde sjet/vyjet z tunelu (v Blance), zatímco Teslácká navigace mě poslala ven pěknej kus za výjezdem.
                  Pravý koleno jsem měl za ty tři dny pěkně otlačený. Má to na můj vkus dost malej rejd, a tak bych mohl pokračovat dál, ale nic z toho nevyváží právě ten požitek z jízdy, výkon (ať už je ve skutečnosti jakejkoli) motorů a reakci na sešlápnutí plynu. To se musí prostě zažít a pak něco tady psát…

                5. No, z vyse uvedeného jsem
                  No, z vyse uvedeného jsem pochopil, ze to nemel ani ten sportak co se s nim honil…

                6. Sportak Range Rover,jasne 😀
                  Sportak Range Rover,jasne 😀

              2. Ano, ta videa jen potvrzuji,
                Ano, ta videa jen potvrzuji, ze ten dostupny vykon zacne byt rychle tlumeny, prakticky po nekolika sekundach. Akcelerace ve vyssich rychlostech je o hodne slabsi nez odpovida vozum se 400 kW a vice.
                O aute si informace, jak vidite, zjistuji. Ale je obtizne se dostat se ke spravnym datum.

  2. jeste se ani nevi kolik bude
    jeste se ani nevi kolik bude poplatek na zbytek roku/mesic a tady jiz nekteri silej a kalkulujou jak se jim Tesla vyplati ci nevyplati 😀 a co kdys to bude $1 za mesic, a co kdys to bude $9 za mesic a co kdys to bude $99 za mesic?

    Tesla S je extremne predrazena jiz dnes a nikoho z majitelu to evidentne netankovalo kdys si ji porizovali (i Superb pod milion je prostornejsi a komfortnejsi auto a ty 2-4 mice navic sotva nekdo na palivu, servisu a vsem okolo projezdi za moralni zivotnost tech aut dohromady), tak proc by to melo vetsinu budoucich majitelu trapit s nejak zpoplatnenym nabijenim na SC?

    jedine co to ovlivni jsou spekulanti kteri maji „podnikani“ s Teslou nastavene jen tak tak aby to pokryli ikdys jezdi zadarmo, tak holt s dalsima Teslama to jiz nepujde tak pocitat a bude se muset zapocist i nejaky poplatek za SC, svet se kvuli tomu nezbori 🙂

    1. Presne tak, pokud to bude
      Presne tak, pokud to bude nastavene rozumne neni co resit. Pokud to vyjde treba do dvojnasubku toho co bych zaplatil doma, tak je to v poho.
      Otazkou je, jestli je to reseni situace, obsazenych SC. Kdy lide co si koupily auto s tim, ze je v cene nabijeni to naplno vyuzivaji. Kolik ze uz jezdi po svete tesel, ktere to budou mit navzdy v cene? Je problem pro taxikare koupit si jetou teslu vyrobenou pred rokem 2017?
      Ohledne toho superbu, není náhodou právě toto auto malinko předražené? Výrobní náklady 350.000, prodej cca mega. V patek mi prave majitel superbu kombi v Opavě povida, ze to co jsem jim tam zrovna vylozil, ze by do auta dostal mozna polovinu. A kolik ze ma tesla zisk na aute 20%? A jak ze se menuje ta sit benzinek, co dostane clovek k uzivani toho superbu bezplatne?

      1. to co popisujes je spise
        to co popisujes je spise schopnost automobilky na danem aute vydelat, a jak efektivni ma tedy vyrobu daneho auta, to ze Tesla nedokaze vydelat vic % je jejich chyba, vzdyt Tesla S se prodava od rekneme 2.2 do 5 milionu, opravdu nekdo ceka ze takove auto by se nedalo vyrobit za treba 1 milion?, tedy pod 50% toho za kolik to prodavaj

        1. To je prave to, ze Teslu se
          To je prave to, ze Teslu se Škodovkou lze srovnávat akorát v tom, jak mají usite sedacky. Kdyby Tesla nebyla z hliníku, ale ze železa, místo 85kWh baterie mela plastovou nadrz na 70l tekutiny a byl tam klasicky motor s vykonem a komfortem superba asi by to taky stalo pod milion.

          1. jako ze by ten zbytek
            jako ze by ten zbytek rozdilu u Tesly delalo 2-3 miliony rozdilu? ale no tak to fakt nemyslis vazne 😀 ikdyby na Tesle byla tuna hliniku, tak to vuci oceli bude rozdil jen zhruba 20 tisic korun na vstupni surovine 😉 a i 100kWh baterka nebude stat vyrobne vic nez 500-600 tisic korun, spise mnohem min, hlavni rozdil mezi tema autama je ve vyrobnich nakladech v poctech kusu a nakladnosti logistiky danych firem, kde Tesla celkem zaostava a sami to i priznavaj ze to je nejdulezitejsi oblast co musej zlepsit, a proto taky najimaj lidi z Nemecka kteri tohle dobudoucna v Tesle maji zlepsit

            komfortem Superba mas na mysli co? ja si to overim nazivo za tyden, do Brna Teslou P90D a z Brna zpet pojedu Superbem kombi LK v nejsilnejsim benzinu, to jsem zvedav ktere bude komfortnejsi, rozdil v cenach tech dvou aut je 3.8 ku 1.2 milionu

              1. a je snad problem v
                a je snad problem v porovnani tech dvou aut? nebo on je ten Superb taky nejak levnej a jde pujcit nejak vyrazne drazsi? to opravdu fandove Tesly nesnesou srovnani s konkurencnima autama? cekal bych ze budes krapet rozumnejsi podle predchozi prezentace

                je to srovnani Superbu ktery je cenove jen kousek od sveho cenoveho stropu a Tesly S ktera je cenove nekde za pulkou sveho cenoveho rozpeti

                1. Az bude skodovka delat EV,
                  Az bude skodovka delat EV, budu srovnavat. Srovnávat ten nejsilnejsi vyturbenej benzin, co ja vim 170kW třeba s moji (jednou z nejslabsich) 280kW. A uz vůbec ne s P90D.To nemá smysl. Otevrene se přiznávám, ze ja jiz odmitam aceptovat „komfort“ spalováku. At uz budu mít v budoucnu jakékoliv auto, není vůbec jisté, že to bude zase tesla. Každopádně už nikdy fosil! Automatku za valchu měnit nebudu.

                2. na Ceskych silnicich
                  na Ceskych silnicich nevyuziju ani tech 206kW v Superbu ani tech 515kW v Tesle, takze je to celkem fuk, jsem klidnej ridic co nema potrebu ani sprintovat od kazdeho senaforu, ani nemam potrebu skouset maximalku 🙂 nevyuzivam zdaleka ani tech 220kW co mam v aute ted, vetsinou drzim ukazatel spotreby v zelenem, do oddilu power jsem se dostal za dobu rizeni toho auta tedy cca rok jen asi 5x a ani tak to nebylo nejak zbesile, proc taky?

                3. No, až se člověk diví,
                  No, až se člověk diví, že to ty automobilky do těch aut dávaj.

                4. Tesla ma jen 69kW,podivej se
                  Tesla ma jen 69kW,podivej se na Certificate of Conformity. Tech tvych 280kW je kratkodoby peak power a jestli s tim nekdy zabloudis na okruh, predjede te i Rapid 1.2TSI. Ber to jako kamaradskou radu zdarma.

                5. Zato u ostatních aut je to
                  Zato u ostatních aut je to dlouhodoby vykon, ze… A v celem spektru otáček. Nejsem si jist, ze by to 1,2tsi vydrželo jet po okruhu 250 15minut, jako jsem ja jel v nemecku po dalnici. Teda i s brznemim a zase zrychlovanim na plny vykon.
                  Jestli muzu dat ja kamarádskou radu, tak nehodnot něco o cem moc nevis.

                6. Ano, dlouhodoby. To ze je v
                  Ano, dlouhodoby. To ze je v celem spektru otacek nikdy nikdo netvrdil. Stejne jako nikdo netvrdi, ze 1.2TSI jede 250. Ale jede na plny vykon dele nez 15 minut, to tedy ano.
                  Lhanim o skutecnych vykonech nic neziskate.

                7. Lhani? třeba ze me na
                  Lhani? třeba ze me na okruhu predjede 1,2tsi?
                  Je dlouhodoby stejne jako u tesly, dokud se to uchladi.
                  A sotva to toho „dlouhodobeho“ maxima dosahne, tak uz to radi na další rychlost.

                8. S Modelem S jsme uz jeli i
                  S Modelem S jsme uz jeli i po okruhu. Vykon postupne klesal a zastavil se na ~160kW kde se drzel az do konce. Jednalo se o nejstarsi model s pouze zadnim nahonem.

                9. Oproti deklarovanym 515kW
                  Oproti deklarovanym 515kW trochu odstup.

                10. oproti deklarovanym 280kW, o
                  oproti deklarovanym 280kW, o ktere byla rec!
                  O 515kW verzi (P100D) se bavi v jinem vlakne…

      2. No co se tyce
        No co se tyce „predrazenosti“ tak si osobne myslim, ze neni zasadni rozdil v % rozdilyu mezi vyrobnimi nakladu superba a prodejni cenou superba a mezi vyrobnimi naklady tesly a prodejni cenou tesly…
        Jinak sit bezplatnych bezinek nepotrebujes, kdyz ti zustanou usetrene 2 miliony z kupni ceny…
        Mimochodem bezplatna sit bezinek z zasade konci…

        1. Jsem presvedceny ze je. Ze
          Jsem presvedceny ze je. Ze rozhodne vyrobni naklady tesly nejsou v podobnem pomeru, tedy ze by byly kolem 750.000 korun.
          Ano, pokud si koupim auto o dva levely niz usetrim spoustu penez a mam na 5 let na benzín a servis. Pokud si ale koupim auto alespoň se stejnym vykonem bude mozna i drazsi o provozních nákladech nemluve.
          Bezplatna sit benzinek konci pro auta prodana od nového roku a mela by byt tedy levnejsi. Pokud to bude třeba castka jakou chteli za SC emable pro 60kWh baterky, tak za takovou castku si muzu kouput skoro 3000 kWh.

          1. No tak hlavne je treba se
            No tak hlavne je treba se divat na to nejak rozumne ze. On ten rozdil mezi vyrobni a prodejni cenou se zasadne lisi podle vybavy auta (superb v plne palbe urcite neni vyrobne dvojnasobne drahy oproti zakladnimu, stejne tak tesla ma nejdrazsim modelu urcite vetsi marzi nez na zakladnim – jejich vyobni cena se zas tak lisit nebude).
            Jinak zajimalo by me co te vede k myslence, ze tesla pracuje s horsi marzi nez jine automobilky? Pri tom jak malo proda aut, koli ma vedlejsi obrich nakladu a pritom se dostava do zisku bych spise soudil, ze ta marze bude vyssi (ono v cene tesly ta baterka nedela tolik, a pak je v podstate auto vyssi stredni stridy prumerne kvality zpracovani s prodejni cenou spickovych evproskych luxusnich vozu)..

    1. Preco? Ved na SK dlho SC
      Preco? Ved na SK dlho SC nebolo a auta si ludia kupovali. V podstate toto bol jediny rozumny krok co mohla Tesla spravit. Skor dufam aby si tie SC kredity mohli kupovat aj ludia s inym EV nez Tesla. Taktiez by mohli znizit cenu Xka a Ska aj ked to by bola iba kozmeticka uprava.

      1. tak urciteeeee.
        dopadne to

        tak urciteeeee.
        dopadne to asi tak ako siet green way, kde vcera bolo este len zajtra, a cena je tak prestrelena (nie su jediny pripad) ze len zufaly zeleno utopista by si u nich nabil.

        ja hovorim,
        az sa elektrina pre auta aj samotnym statom tak brutalne predrazi, ze nam bude zle na to vobec pomysliet, to este len budu zlate casy, ked sme si mohli tankovat benzin za 1,25

        juuuuuj 🙂 sa tu smejem, absolutne vsetky moje predpovede vysli, a tie myty o EV ze su bezporuchove, udrzba menej stoji, su jednoduhsie, lacnejsie, a neviem co este… nehovoriac o znecisteni ked si to nepravom odskakuje male benzinove auto… ach jaj.

        fyzikalne zakony oblbnut nejde, kazda sranda sa niekam prenesie, a nieco tym zacne trpiet, to neznamena ze v celkovom pohlade menej.

          1. ked jazdim metodou
            ked jazdim metodou prerusovaneho plynu, po dialnici 130 a v meste 50, mam priemer 6,7 L s autom za 5000 Eur benzin priame vstrekovanie. Deleno tusim 4-5 rokov co ho mam.

            takze .. az mi najdes kalkulaciu trebars aj ojazdeneho BEV ktory da za 4 roky nizsiu cenu celkom a realny dojazd aspon 280 km, nebude to pidiauto ala C ZERO, v momente ho kupujem a tebe zaplatim 100 Eur.

            Myslim to vazne.

    1. Jakápak hysterie? Kdo má
      Jakápak hysterie? Kdo má na Teslu, má i na elektřinu – range anxiety nestojí a nepadá na ceně energie, ta je jen možná doplňkem. Celá myšlenka je o tom mít vůbec možnost kde nabít a v krátkém čase. A s tím chce Tesla něco dělat, protože se jí holt daří prodávat auta a ta začínají přetěžovat stávající infrastrukturu.

      Pro ověření si hoďte do kalkulačky pořizovací cenu TMS a pak vedle toho energii na ujetí třeba 16 000 km/rok -> 4 MWh * 2,50 Kč/kWh => 10 000 Kč. Tedy při tomto běžném nájezdu zaplatíte ročně vůči pořizovací ceně TSM 2,5 mil. Kč asi 0,4 %. Opravdu už vozidla Tesla nebo kohokoliv jiného po této kosmetické změně za nic nestojí? Druhá věc samozřejmě je, že by se to mohlo projevit nějak na ceně vozidel prodávaných po r. 2017, třeba nějakým doplňkem zdarma…

      1. Hysterie?
        TMS dle mého

        Hysterie?
        TMS dle mého pohledu mělo být auto, kde zaplatím vyšší cenu a dostanu full komfort. Například já, co dům nechci a nemám garáž, nabíjet doma prostě nemohu. Spočítal jsem si, že by se toto auto vyplatilo při mém nájezdu km s přístupem z Chargerům zdarma (ano, jsem částečně taxikář). Pak to vozidlo má cenu. Komfort ohledně nabíjení, žádné karty, žádné kredity, žádné paušály.
        Teď, když mi omezí nabíjení na 1800km, když se mi toto povede často za týden, ztrácí pro mě auto s takovou šílenou pořizovací cenou význam. I kdyby to bylo 1% z ceny, jde mi tady o princip a následně i návratnost.
        Nejde jenom o to, že kdo má na Teslu má i na elektřinu, jsou lidi, kteří počítají, protože musí. Pokud bych nabíjel zdarma + komfort + něco specifického + nulová hlučnost, jsem schopen to zákazníkovi prodat. Pokud mu řeknu: Tady máte super auto, nejnovější technologie, nulové emise, žádný hluk a 1800km/roka zbytek si plaťte, a dejte mi skoro 3 mega, poklepe si na čelo.

        To už má dle mého větší význam Leaf za 800tis, kdy si tedy všechno platím sám.

        V tomto případě je mi líto, ale Octavka v G-Tecu, plná palba, 680 tis, jezdím za 0,80Kč/km při 130, tankuji do 2 minut.

        Dle mého tímto Tesla lehce (neříkám že panicky) degraduje. A to jsem si na ni brousil zuby 🙁

        1. To že to nie je rovnaký
          To že to nie je rovnaký argument je pravda, pretože za argument sa to ani považovať nedá 😀 Prioritne predsa auto nabíjam v noci doma a na cestách som rád že mám kde a hlavne rýchlo dobiť. Pokiaľ vďaka (rozumnému) spoplatneniu nabíjania bude sieť nabíjačiek rásť rýchlejšie tak prečo nie. To že je zdarma je nezmysel ktorý len zo začiatku má pritiahnuť viac záujemcov.

          1. Pokud jezdíte kolem
            Pokud jezdíte kolem komína, tak může být.
            Zrovna jsem se díval, prvních 30tis km na svém autě jsem tankoval (v případě elektromobilu dobýjel) 70% mimo bydliště. Jedná se o G-tec s dojezdem na plyn 350km a počítám do toho jenom to tankování mimo bydliště, vždy vyjíždím s plnou.
            Takže tím pádem toto pro mě není.

            1. Ako čítam nižšie tak
              Ako čítam nižšie tak auto využívate aj ako taxi. V tomto prípade je len dobre že Vás spoplatnenie odradí. Predstavte si že auto bude podobne ako Vy využívať každý druhý majiteľ. Nabíjanie mimo domova by sa stalo pre bežne potrebných úplne nedostupné.

              1. 😀 😀 😀 😀
                Větší

                😀 😀 😀 😀
                Větší zhovadilost a sobeckost jsem již dlouho neslyšel 😀

                Takže vy mi na jednu stranu tady budete psát, že většinou člověk nabíjí doma a proto je jedno, jestli to bude zpoplatněno a na druhou stranu mi napíšete, že je dobře, že SC nebude využívat nikdo, kdo se tím živí?
                Takže ti co jezdí na služební cesty, více jak jednou do roka na dovolenou, tak prostě mají smůlu?

                Na jednu stranu je tu tuna žvástů ohledně toho, jak spalováky jsou rakovinotvorné a jak je elektromobilita čistá a super a na druhou stranu, když chce někdo vyměnit kvalitní elektromobil a chce si připlatit za službu, tak ho budete odrazovat? Ten, který v tom autě žije a musí žít? 😀 Místo abyste byli rádi, že vám to nefouká pod nos 😀

                Často žasnu nad inteligencí českého národa 😀

                Ale pobavil jste mě 😀

  3. Neomezeně začíná být
    Neomezeně začíná být čím dál víc omezené . 400 kwh na Rok. Kolik to je v přepočtu na Km ? Při spotřebě 22kW/100 km 1800km +/- podle jízdního stylu ? Jestli ano tak to je bída . Kolik bude poplatek po překročení ? Další nový zdroj příjmu. Tesla Motors Potřebuje hotovost na investice a hledá kde se jen dá. Po světě už jezdí 160 000ks elektromobilů Tesla ?
    Připomnělo Neomezený Tarif
    https://www.youtube.com/watch?v=M_9QTZPtvvc

      1. Snad to je odebraných 400
        Snad to je odebraných 400 kWh ze stojanu SC bez započtených ztrát ? To by bylo ještě méně než 1800km při průměrné spotřebě 22kW/100km .
        Pokud by probího 95% nabíjení doma pomalým nabíjením 5%(1600-1900km ) na SC. Jak tvrdí Tesla motors.Tak by ten průměrný majitel najezdil s domácím nabíjením během roku (32000-38000km )

    1. Možná se naučit číst a
      Možná se naučit číst a přečíst si tu tiskovku? Poplatek bude za kW, bude nižší než srovnatelné množství benzínu a cena bude nastavená tak, že to výdělečné nebude. Takže ano, pokud pojedu hodně daleko, tak něco zaplatím. Ve srovnání s cenou MS/MX je to fakt trivialita a je to lepší než Superchargery přeplněné M3..l.

    2. Jestli to není také finta
      Jestli to není také finta jak zvýšit prodeje Tesla. Honem si jí kupte a dostanete ještě nabíjení bez poplatku. U ojetin datum prodeje do 1.1.2017. Jestli bude nabíjení po dobu životnosti vázáno na automobil. Zvýší se jejich hodnota jako ojetiny . Budou mnohem žádanější. Kdo by nechtěl palivo po dobu životnosti automobilu zdarma.

      1. Taky uz me to napadlo – v Q3
        Taky uz me to napadlo – v Q3 se vyprodavaly skladove zasoby se slevou (i kdyz jinak ji nedavaji), ted v Q4 se vyprodava supercharging…

        EDIT: Ale je fakt, ze po zahajeni podeje 3 uz zakladni S nebudou mit za skoro dvojnasobnou cenu moc co nabidnout (snad jen tech 400kWh SC), takze je treba jejich prodeje tlacit, dokud to jde.

        Mimochodem, podle vseho vznikla specialni edice S pro Nemecko, kde je za priplatek prakticky uplne vsechno (navigace…), aby se vlezla pod E60k bez dane (kvuli dotacim).

  4. Myslím, že to chapci z
    Myslím, že to chapci z Tesly moc nepromyslely. Tak prostě taxikáři budou preferovat ojetiny, pouze jim klesne prodej nových vozů. Ti co SC zneužívají už dnes se taky nemusí ničeho bát. Tesla má předci tolik nástrojů, můžou vyhodnocovat kdo nabíjí na cestách, a kdo u baráku. Ono kdyby ty SC nebyly ve velkých městech ale na dálnicích, jako třeba ve Vystrkově, tak by to zneužívání ani moc neumožňovalo.

    1. prave naopak mi to prijde
      prave naopak mi to prijde jako elegantni reseni… Uvidime kolik bude stat kWh na SC po spotrebovani tech 400kWh a jestli se nevypotrebovane budou prenaset do dalsich let ne bo ne. Ale jinak idealni reseni. Ti co najezdi na SC mene nez cca 1900km tak maji porad nabijeni „zdarma“ a nic se pro ne nemeni. A ted s novym modelem aspon zacinaji davat smysl i ty SC co jsou ve mestech, doted mi to nedavalo smysl…

        1. jiste, nedavno jsem jel
          jiste, nedavno jsem jel 4000km po SC, takze by mi 400kWh na SC taky nestacilo.
          Ale myslim, ze pokud by i cenu elektriny nastavili na 6kc vc DPH (ikdyz doufam, ze daji nizsi cenu, ale moc tomu neverim), tak to porad bude levnejsi nez jezdit stejne vykonnym spalovakem.

          Kazdopadne by to oznameni mohlo trochu posilit jeste letosni prodeje 🙂

          1. Pro me jsou to tri cesty do
            Pro me jsou to tri cesty do Plzne a zpet. Ano, za 6 kc by to vychazelo stejne draho jako podobne vykonym spalovakem. Az teda na tu hodinu nabijeni. Ja ale nemam Teslu proto, ze ma takovy vykon, ale proto, ze je to jedine EV s takovym dojezdem. Kazdopadne ale jestli si v te dobe budu moct poridit auto s baterii 120kWh v ne-performance verzi, tak to zase bude o necem jinem. S nabijenim doma 1kWh za 1,75 bez DPH nemam problém. Kazdopadne je to po downgradu palubni nabíječky z 22 na 16,5kW další krok se kterym stoupa cena ojetin.

            1. Jedno nechápu, všichni se
              Jedno nechápu, všichni se zde shodnou že zatím auta nejsou na cesty „do chorvatska“, ale lidi jako ty budu psát „to není ani na cestu do francie“.
              Jenom pro mě, Tesla to od začátku brala ne jako 100 procentní zdroj energie, ale pro nahodile pomocne nabijeni, a stalo se presne co se dalo cekat „vychcanci“ presne jako ty co to chteli zneuzit zapricinili, ze si to odserou vsichni…
              Za me nenadavat na testlu, ale na lidi jako jsi ty co zneuzivaji system, aby „usetrili“… Bych rekl, ze jsi myslenim jako nasi nejmenovani spoluobcane a jeste to zde davas verejne na odiv, ale v hospode nad nima urcite ohrnujes nos…

                1. Jenom upřesňujem protože
                  Jenom upřesňujem protože to dosud nebylo upřesněný.

  5. No jo, já to chápu. SC
    No jo, já to chápu. SC byly myšleny jednoduše jako řešení dlouhých cest. Nemělo se jednat o výhodné řešení pro byznysplány vyčůránků, kteří si postaví na elektrice zdarma podnikání… Je to podobné jako zde v ČR, kde díky politice nabíjení zdarma jsou některé exponované nabíjecí stanice neustále obsazeny firemními vozy různých provozovatelů elektropůjčoven apod. Rychlonabíječky nikdy neměly být hlavní metodou nabíjení EV. Tím vždy bylo nabíjení doma!

    1. Ono to jen ukazuje, že
      Ono to jen ukazuje, že Tesla nemá žádný zázračný plán aby to zvládla poskytovat udržitelně i v budoucnu.
      Jinak nabíjení „zdarma“ bude vždy do jisté míry možné, třeba když máte hotel, tak pro hosty apod., nebo když máte ve velkém průmyslovém, či byznys areálu levnou elektřinu…

      1. Ano, na nabíjení zdarma
        Ano, na nabíjení zdarma jako takovém není nic špatného, pokud je příležitostné. Pokud nabíjíte zdarma stylem, že si na dané veřejné nabíječce už nikdo další příležitostný nenabije, je to problém. Zajímavě to vyřešil ČEZ tím, že bez původního čipu, který nabíjení spustil, nabíjení nejde ukončit. Takže vám vyčůránci jednoduše neukončí nabíjení, aby si mohli nabít sami.

    1. Přesně tak, pokud vím,
      Přesně tak, pokud vím, tak to nikdy nebylo zdarma. Doteď bylo nabíjení zdarma na SC jako součást ceny auta (cca 3000Eur), v budoucnosti bude majitel nové Tesly platit za nabíjení a o to by měl mít levnější auto. Na jedné straně bude levnější auto, na druhé straně bude mít trochu jiné rozhodování, jestli opravdu nabíjet na SC, nebo radši nabít doma.

      1. Co je to „zdarma“? At chci
        Co je to „zdarma“? At chci nebo nechci SC, zaplatim dneska stejne – zalezi, kterou variantu prohlasime za zaklad, podle toho je to zdarma nebo v cene 🙂

        Snizeni ceny bych necekal, porad se z neceho tech 400kWh rocne zaplatit musi. O rozvoji site nemluve, pokud nebudou kredity relativne drahe.

          1. Nekde na electreku byla
            Nekde na electreku byla teorie, ze kreditova cena by mohla byt cca $0.4/kWh (0.12 energie, 0.18 prispevek na rozvoj site, 0.1 zisk). To je $160 rocne – $3000 by odpovidalo 18 letum. To se nezda az tak nerealisticke.

            Ale jinak samozrejme nevim, mozna prekvapi. Ale zatim si zadny priklad, kdy by zlevnili, nepamatuju (mozna existuje, zas tak do detailu to nesleduju).

            1. cena 0,4 je dosť
              cena 0,4 je dosť vysoká.
              Ak na dialnici spotrebujem 25kWh na 100km, tak je to 10Eur.
              To aj benzinakom idem lacnejsie.

              Mam TM3 rezervovanu a 400kWh rocne na SC asi nikdy neminiem, teda mi je to v podstate fuk, ale aj tak je ta cena 0,4 vysoka. Rezervaciu samozrejme nezrusim 🙂

Napsat komentář