Švýcarský výrobce lodí Solarwave nabízí bonitním zákazníkům unikátní stejnojmenný solární katamarán. Díky vlastní solární elektrárně a velkokapacitním bateriím je dosah lodě Solarwave prakticky nekonečný.
foto: SOLARWAVE
Jachty využívající konstrukce katamarán jsou čím dál tím oblíbenější. Typická konstrukce s dvojitým trupem vykazuje na moři větší stabilitu a především menší odpor ve vodě.
Například při nízkých rychlostech, aby katamarán zvýšil dvojnásobně rychlost, musí motor dodat čtyřikrát větší výkon (oproti výchozí hodnotě). Loď s klasickým trupem musí dodat osmkrát větší výkon.
Nízké nároky katamaránu na pohonnou jednotku využila firma SOLARWAVE, která společně s tureckou firmou Imecar představila sluncem poháněné jachty Solarwave 54 (délka 16,7 m), Solarwave 64 (19,4 m) a Solarwave 74 (22,5 m).
Jediným zdrojem energie jachet Solarwave je 15kW solární elektrárna a baterie o kapacitě 80 kWh. Loď pohání dvojice elektrických motorů o výkonu 2×60 kW. Samozřejmě v případě potřeby je možné baterie jachty dobít v jachtařských přístavech (mariny).
Maximální rychlost Solarwave je 12 uzlů (22 km/h) a cestovní 8 uzlů (15 km/h). Solární elektrárna v kombinaci s velkou baterií pak umožní, samozřejmě při vhodných meteorologických podmínkách, časově neomezenou rychlost plavby 5 uzlů (9 km/h). Katamarán Solarwave tak za jeden den urazí 216 km – a to při prakticky nulových nákladech!
Solarwave je podle výrobce loď vhodná pro cesty přes oceán. Při rychlosti 5 uzlů Solarwave z pobřeží Nového Skotska dopluje do Španělska (nejrychlejší spojnice Severní Amerika – Evropa) za cca 19 dní. Toto je však teoretická doba – skutečný čas bude záviset na rychlostí proudění oceánu (např. Golfský proud).
Samozřejmě cestovní i maximální rychlost Solarwave je výrazně menší než u motorových jachet. Na druhou stranu solární lodě Solarwave nabízí nejen prakticky neomezený dojezd, ale také minimální provozní náklady, včetně nízkých nároků na údržbu. Nezanedbatelné jsou také velmi nízké vibrace elektrických motorů, tichý chod a ekologičnost – u elektromotorů nehrozí únik oleje do moře.
Švýcarská firma ale pro zájemce nabízí “posilovače dosahu a pohonu” v podobě dvojice dieselových motorů o výkonu 2×110 až 2×220 kW. Motory jsou k elektrickému pohonu zapojeny paralelně – loď pohání elektrické nebo dieselové motory. V případě zapojení dieselových motorů je maximální rychlost Solarwawe 20 uzlů (37 km/h). Pokud nechcete vůbec řešit palivo pro motory, lze Solarwave vybavit také plachtami.
V současné době švýcarská firma předala zákazníkovi první katamarán Solarwave. Stavba druhé lodi skončí na začátku příštího roku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Italové navrhli jachtu se solárními plachtam
Jak jistě tušíte, cena podobného superplavidla s vlastní solární elektrárnou není nízká. Společnost navíc při stavbě použila superlehké (tedy drahé) kompozitní materiály, aby usnadnila elektromotorům práci – Solarwave má dvakrát nižší hmotnost, než klasické lodě stejné kategorie.
Za základní verzi tak zaplatíte 2,5 milionu euro (67 milionů Kč). Na druhou stranu, můžete pak cestovat přes Atlantik prakticky zadarmo. Navzdory velké ceně švýcarská firma eviduje objednávku už na devět lodí Solarwave.
Loď naprd.
Když to má na
Loď naprd.
Když to má na střeše ty soláry, kam se nacpou spoře oděné až neoděné krásky, které se mnou na té lodi budou?
Býti miliardářem, koupím
Býti miliardářem, koupím si verzi s plachtama a už mě nikdo nikdy neuvidí 🙂
Udělal bych to samé. A
Udělal bych to samé. A Zemanovi s Babišem bych co 14 dní poslal pohled. 😀
Ty bez nich nemůžeš bejt
Ty bez nich nemůžeš bejt 🙂
pocekj si par let, yachty
pocekj si par let, yachty celkem stracej na cene (ac katamarany pomaleji)
ja sam jsem fanda plachetnic, ale spise nez hotovou bych si spise rad koupil na duchod nejakou starsi kterou si proste opravim a cast duchodu pak stravil prave na morich/oceanech, doufam ze do te doby elektro a fotovoltaika jeste technologicky poskocej a nebude vyraznej problem pak danou plachetnici vybavit elektrickym pristavnim pohonem 🙂
jinak v CR pokud vim existuje i clovek co se snazi o fotovoltaickou látku, tedy flexibilni fotovoltaickou folii, cos by bylo idelani prave na plachetnicich 🙂
Nejjednodussi stavba vlastni
Nejjednodussi stavba vlastni jachty je z betonu. Betonova jachta je levna, trvanliva a kazdy ji muze vyrobit sam doma.Z betonu se daji vyrobit i kajaky, ktere jsou prekvapive lehke a stabilni. Tam se pouziva sklovlakno ktere musi byt odolne proti vapniku. Jinak absolute simple.
concrete boat, betonkanu, …
Ale jdi, jachtu postavíš
Ale jdi, jachtu postavíš za pár šupů ty miliardáři. :))
Jo, o tom se nepřu, už o
Jo, o tom se nepřu, už o tom přemýšlím delší dobu (třeba Reinke 12S), ale není na to vhodná doba.
Pokud chceš utopit v lodi
Pokud chceš utopit v lodi spousty peněz jde to strašně snadno, ale dá se plout i za miň.
Na krátko je lepší loď rentovat.
Sleduj jaký zrovna dobrodružství zažíva Martin Doleček na svý samodoma jachtě v Austrálii 😉
https://www.facebook.com/martin.dolecek.94?ref=br_rs
Jo, znám to. Jeden čas
Jo, znám to. Jeden čas jsem koketoval s myšlenkou vyrazit na rok na jachtě kolem světa… No nevyšlo to.
Vetsinou to nevyjde. Ja o
Vetsinou to nevyjde. Ja o tom snil tak dlouho az jsem propasnul vhodnou dobu. Nejste sam.
Ale zkuste si postavit lodicku z betonu. Skoro zadarmo a uplne jednoducha konstrukce.
Přiznám se, že mi betonky
Přiznám se, že mi betonky moc nesedí. Ona to není tak úplně jednoduchá konstrukce. Pokud člověk neví, co dělá, je z toho pak akorát tak průšvih. Navíc ty lodě jsou obvykle dost těžké… Ale je to levné, to rozhodně. A dodal bych, že při sebemenším defektu a najetí na skalnatou mělčinu obvykle přijdete o celou loď.