Tesla ruší P90D, přidala celoskleněnou střechu, pětimístný Model X

Tesla dle očekávání zrušila verzi Tesla Model S P90D a naopak přidala příplatkovou celoskleněnou střechu. Představila také pětimístný Model X.

Na pětimístnou verzi elektromobilu Model X s naplocho sklapovanými sedačkami nejspíš čeká řada zájemců, kteří si auto zarezervovali. Teď jim Tesla konečně může vůz nabídnout.
foto: Tesla

Jen před pár dny Elon Musk potvrdil Tesla Glass, nový typ skla, který využije také pro své solární střešní tašky. Kromě toho využije ale sklo i v elektromobilech, a to jako připravovaném Tesla Model 3, tak nově i již prodávaném Tesla Model S.

Nově je totiž možné si připlatit $1500 za celoskleněnou panoramatickou střechu. Z auta tak máte rázem unikátní výhled. A nebojte se, skleník z něj mít nebudete – Tesla Motors tvrdí, že sklo brání průniku 81 % tepla a 98 % UV záření.

Další novinkou je zrušení verze P90D a připlatkového „ludicrous“ módu – ten je nyní pro všechny „P“ (Performance) verze standardem. Poslední novinka se týká elektrického Tesla Model X.

Tesla nyní nově kromě šesti- a sedmimístné verze nabízí také pětimístnou se sedačkami, které lze sklopit naplocho. Po jejich sklopení nabízí auto 2,5 m3 zavazadlového prostoru, což je rekordní hodnota mezi luxusními SUV.

Tesla

25 Comments on “Tesla ruší P90D, přidala celoskleněnou střechu, pětimístný Model X”

  1. Nejvíc by mě u Xka
    Nejvíc by mě u Xka štvalo, že nejdou vymontovat zadní sedačky a vrznout tam kolo v celku nebo tam rovnou spát jak slibovali u konceptu. To lze naopak u eSka, kde se po sklopení sedaček dá v pohodě rozestlat letiště a ještě zadní dekl vetknout do zadního vokna, aby vám nikdo nečučel do ložnice.
    Teď zase slibujou, že se do TM3 vejde 2 metrovej sérf. Tak to sem fáákt zvědavej :)))
    Z aut nedělám voňavku a nebojím se ho používat.

      1. Kdyby? Odolný sklo bylo
        Kdyby? Odolný sklo bylo vynalezeno už dávno, jmenuje se to Gorilla glass a má to tu nevýhodu, že se vo to při nehodě zabijete jako vo kus železa a že se to při tý nehodě nerozpadne poslušně na 1000 drobných koustků s méně ostrýma hranama, tak jako současná předpisová autoskla. Uplatnění to našlo až u mobilů. Ale přesto všechno se ta firma dopracovala k bankrotu.
        Čili dávejte si na majzla na to co si přejete, může se vám to vymstít ;D

    1. Kraviny řešíš zřejmě
      Kraviny řešíš zřejmě jenom ty, pokud jseš schopnej sebou tahat zbytečný krámy a snažíš se to eliminovat pořizováním aut s menším kufrem, tak bude problém asi někde úplně jinde než v autě 😀
      Sám s přehledem dokážu využít prostor a střechu velkýho kombíka na víkend a ještě mi to přijde málo. Každou věc, kterou naložím využiju a ještě jich půlku nechám doma, ani ručník už si neberu 🙂 Ty co jezděj v kombíku ve dvou už jsou obětí občasného přerovnávání věcí. A ty co ježděj rovnou v dodávkách a karavánech se nám smějou.

  2. „Po jejich sklopení
    „Po jejich sklopení nabízí auto 2,5 m3 zavazadlového prostoru, což je rekordní hodnota mezi luxusními SUV.“

    tak o tehle vete silne pochybuju, videli jste nekdy sklopene sedacky na plocho v nejakem opravdu luxusnim SUV typu Escalade? asi ne ze? pak byste nemohli psat o rekordni hodnote u Xka, v Escalade se da naplocho sklopit zadni dve rady sedadel a plocha je tam naprosto extremni, ostatne Escalade se dela i v uprave pro 6 cestujicich kde jsou zadne 4 sedacky proti sobe, s trochou nadsazky by se dalo napsat ze do toho protoru co tam v Escalade je by se dala zaparkovat cela Tesla X 😀

    Tesla X je spise stredni SUV nekde rozmerama mezi Q5 a Q7, zadnej velkej obr to fakt neni, kor na ameriku kde je to spise mezi mensima SUVckama 🙂 tech vetsich SUV je samozrejme docela dost co maj po sklopeni zadni/ch rad sedadel prostoru vice nez Tesla X, Escalade, Navigator, MB-GL, Landcruiser, LX570, QX80, Range Rover, a nekter z nich se delaji i v prodlouzenych verzich a nemaj navic svazitou zad jako tesla X

      1. na strankach uvadi Cadillac
        na strankach uvadi Cadillac 94.2 stop ctverecnych, coz je 2662 litru, pri 2 radach 51.6 stop coz je 1461 litru a 15.2 pro 3 rady sedadel coz je 430 litru zavazadelniku, a to pro zakladni verzi, dela se i prodlouzena ESV verze delsi o 41cm, u te objemy neuvadi

        edit: aha tak uvadi je i u ESV a tam je to 120.9, 76.7 a 39.3, tedy na litry 3423, 2172 a 1113 litru zavazadelniku pro 1,2 a 3 rady sedadel

          1. jako ze by ten pidikufirek
            jako ze by ten pidikufirek za 3 radou sedadel mel 2180litru? :DD tak vetsi joke jsem jeste neslisel, ze tys jen vzal cislovku ze specifikaci Tesly (77 stop) a zapomel sis precist ze je to celkovej obem kufru vepredu a vzadu pri nepouziti 3 rady sedadel a sedacek maximalne posunutych dopredu?

            jedinou vyhodou Tesly co se kufru tyce je jeho zadni hloubka a to ze ma jeste kufr vepredu, ktery se mimochodem pocita do celkoveho objemu kufru

            ono vpodstate tech 2500 litru co se uvadi pro 5 mistnou verzi v clanku bude pravdepodoben taky jako soucet predniho a zadniho kufru, neb Tesla to uvadi dohromady

        1. ok, beriem že 2662 je viac
          ok, beriem že 2662 je viac ako 2500 ale ten minimálny rozdiel (7%) zásadným spôsobom vyvracia Vaše tvrdenie:

          „s trochou nadsazky by se dalo napsat ze do toho protoru co tam v Escalade je by se dala zaparkovat cela Tesla X :D“

          Elektromobil má totiž výrazne väčší vnútorný priestor oproti spalováku pri rovnakých vonkajších rozmeroch. Viac o tom už bolo popísané všade-možne, preto je možné, že (podla Vás stredné SUV) model X má takmer rovnaký kufor ako obrovský Escalade.

          pekný večer

Napsat komentář