Prodej elektroaut v Evropě: 150 000 za prvních 9 měsíců

Od ledna do září 2016 se v Evropě prodalo 150 000 aut do zásuvky. To je o 36 % víc, než kolik se tohoto typu aut prodalo za stejnou dobu v .

Renault Zoe je nejprodávanějším elektromobilem letošního roku.
foto: Renault

Známý web EV Sales zkompiloval prodeje aut do zásuvky v Evropě za prvních devět měsíců letošního roku. S náskokem necelých tisíc kusů přes výjimečným Mitsubishi Outlander PHEV vede zatím francouzská kráska Renault Zoe.

Prodej aut do zásuvky v Evropě 1-9/2016

graf-prodej-elektrickych-aut-do-zasuvky-evropa-leden-zari-2016-evsales

Graf prodeje elektrických aut do zásuvky v Evropě za období 1-9/2016
foto: EV Sales

Na třetím místě se usadil nejprodávanější elektromobil na světě, Nissan Leaf, a čtvrté místo zaslouženě okupuje Tesla Model S. Všimněte si, že po nedávném připojení Mitsubishi k aliance Renault-Nissan si teď tahle parta přisvojila třetinu trhu.

ZAJÍMAVOST: V Evropě se za celý rok 2015 prodalo přibližně 194 000 elektromobilů a plug-in hybridů. Proti roku 2014 jde o nárůst o 94 %. V roce 2014 to bylo přibližně 100 000 elektroaut.

Za povšimnutí stojí i BMW i3 na kulatém pátém místě následovaný dvojicí Volkswagen Passat GTE a Volkswagen Golf GTE.

28 Comments on “Prodej elektroaut v Evropě: 150 000 za prvních 9 měsíců”

  1. Trošku mimo, ale zrovna
    Trošku mimo, ale zrovna koukam na nějakej novej serial z blízké budoucnosti. Jmenuje se to Extant. A v tomto seriálu jsou k vidění téměr jen elektromobily, Tesla S,X, Bmw I3, I8, Koncept od Nisanu atd. Dokonce se tam bavi o autopilotu. Docela vtipne. Jen tam všem EV přidali takovej tramvajovej zvuj navíc.

                1. Fakt 20 let stejne? Tomu
                  Fakt 20 let stejne? Tomu snad nemuzes sam verit, v dobe kdy tesla zacinala byl zrovna boom lion a lipol baterek, ktere ve vetsine aplikaci zacinaly nahrazovat starsi NiMh. Delal jsem drive do modelu a ten vyvoj v baterkach byl obrovsky – od pekelne drahych NiMh pod levne LiPolky, driv to bylo z olovenych na NiCd pak z NiCd na NiMh, proste batekry odpovidaly sve dobe a tehdejsim technickym moznostem.

                2. vidíš, a najedou to jde,
                  vidíš, a najedou to jde, stačila jedna společnost a degradace baterek téměř není z ničeho nic
                  už to konečně chápeš?

                3. Jak ze degradace baterek z
                  Jak ze degradace baterek z niceho nic neni? Co baterky treba v toyotich hubridech, ktere jsou zatizene mnohem vice nez v EV a drzi be problemu i v tech nejstarsich autech (mnohem starsich nez prvni zminky o tesle)? I blbe baterky do notebooku se daly uz drive udelat pomerne trvanlive (jen do vetisny NTB se cpaly ty nejlevnejsi smejdy, to ale nezmanea, ze neexistovaly normalni trvalnivejsi baterky).
                  Vzdyt baterky co pouziva tesla jsou jen drobna modifikace clanku, ktere predtim vyvinul a prodava panasonic sam…
                  Baterky co jsou v roadsteru byly uplne obyc baterky bezne dostupne na trhu, od te doby se baterky zase o kus zlepsily, ale neni to nejaky enormni skok.

Napsat komentář