První plug-in hybridy jdou do prodeje v Číně

Když jsme nedávno psali o tom, že budou „Čínské hybridy BYD brzy v prodeji„, sami jsme netušili jak moc brzy to bude. Nyní ale máme jasno. Čínská automobilka BYD Auto začne světově první plug-in hybrid prodávat už tento měsíc, ačkoliv prozatím pouze v Číně. Do konce roku se hybrid dostane k celé řadě prodejců, za cenu v přepočtu zhruba 22 000 dolarů dokáže ujet až 110 km na elektřinu. BYD Auto, dceřinná společnost jednoho z největších světových výrobců baterií BYD, vyrábí auta teprve čtyři roky. Její nový hybrid využívá pokročilých železo-fosfátových lithium-iontových baterií, které jsou relativně bezpečné. BYD Auto doufá, že se jí podaří se svými vozy prorazit do roku 2010 také do Evropy a Ameriky. Na Detroitském autosalonu ostatně ukazovala hybridní sedan F6DM, vycházející ze současného plug-in modelu F3DM představeného na autosalonu v Ženevě. Problémem vývozu mimo Čínu (či Asii) je ale samozřejmě bezpečnost – čínská auta jsou proslulá tím, že nesplňují euro-americké bezpečnostní normy.

8 Comments on “První plug-in hybridy jdou do prodeje v Číně”

  1. Jenže dokážete si
    Jenže dokážete si představit jak to skončí….? Na každým českým sídlišti budou automaty se zástrčkama na elektriku. Auta se tam budou dobíjet, a zároveň budeme platit parkovné a poplatky za nevim co. Stejně to ve finále dotáhnou na ceny ropy… Nebo si dokážete představit jak na jižáku visí z každého druhého okna půl kilometru prodlužky k autům…? Doteď byla elektrika ne sice nejlevnější, ale poměrně dostupná. po nástupu elektromobilů se z jakékoli zástrčky stane zlatej důl, takže přátelé ne nemovitosti, ale elektrické zásuvky na těch se dá v budoucnu zbohatnout!!!

    A u nás v česku věřím tomu že se najde nějakej fiškus, kterej něco speciálního pro elektromobily vymyslí a bude těžce za vodou ;o)Mně třeba napadlo začít se zajímat o zřízení obyčejných zástrček v okolí větších měst 😀 Postavit svoji vlastní dobíjecí síť a začít podnikat.

    1. Pointa je v tom, ze z
      Pointa je v tom, ze z normalnej zastrcky 230V s poistkou a vedenim na cca 8-16A by sa auto dobijalo velmi dlho. Miesta pre dobijanie budu pravdepodobne na klasickych benzinkach a budu umoznovat ovela vacsie prudove zatazenie (30-40A), takze sa z nich budu dat baterie dobit ovela rychlejsie.

    2. To je celkem zajimavi napad,
      To je celkem zajimavi napad, ale!!

      Distributor elektricke energie te nepripoji zadarmo.
      Takove pripojeni aby jsi si mohl postavyt svuj mali dobijeci stojanek si necha pekne zaplatit a to vynasob nekolika tisici ktere budes potrebovat a smlouva o odberu aby jsi mel zisk.
      Myslim ze na zacatku to budou obrovske investice.
      Na druhou stranu i 10kusu ze zacatku bude stacit a pak se uvydi co dal.

    3. Pánové přidejte se k
      Pánové přidejte se k nám, Vaše stanice Vám naeditujeme na naši mapu stanic, aby o té Vaší každý věděl a mohl tam nabít a Vy jste si vydělaly.
      Jak na to Vám rádi poradíme, dokonce Vám můžeme nabídnout potřebné komponenty.
      My nejezdíme levně, ani za polovinu, nám za to všichni platěj. My máme svoje FVE a o tom to je, postavte si je také.
      http://www.klub.elektromobily.org proudu zdar eutum zvlášť!!

  2. Cinanu je hodne takze
    Cinanu je hodne takze nemuseji splnovat normy.

    Vetsina vyznamnych automobilek umyslne zdrzuje masove uvedeni elektromobilu na trh.
    Proc?? Jen buh vi proc.
    Ja to osobne nevim, nedava my to zadnej smysl.
    Pokud zakaznik je ochoten koupit elektromobil pak je nesmysl mu ho neprodat.
    Automobilky tim prichazeji o zisky a pak zadaji o dotace na svou zachranu. Ale elektromobily uvedou az v roce 2011-2012.
    Co dote doby budou prodavat kdyz prodeje ctvrtletne klesaji o velka procenta?
    Ach jo, kazdej rozumnej clovek to chape.

Napsat komentář