Auto na vzduch již koncem roku?

Televizní stanice BBC News přinesla reportáž týkající se auta na vzduch. O tomto převratném automobilu jsme na Hybridu již několikrát informovali. Se skutečnou výrobou to bohužel nevypadalo příliš dobře do té doby, než do projektu vstoupila indická společnost Tata Motors, která zainvestovala další vývoj. Díky tomu bychom se v Evropě a Indii měli auta na vzduch dočkat již do konce letošního roku. Dojezd bude kolem 200 kilometrů na jedno naplnění za cenu 1,5 euro, maximální rychlost 110 km/h, emise nulové. Cena: 3500 euro (asi 100 000 Kč). Francouzská společnost MDI stojící za projektem auta na vzduch také nedávno oznámila, že první (?) továrna na tyto automobily bude stát v Austrálii. Což se dá pochopit z důvodu vývozu do Indie, méně už do Evropy. Tady je pravděpodobnější, že vozy pro Evropu budou vyráběny v hlavním závodě ve Francii.

15 Comments on “Auto na vzduch již koncem roku?”

  1. preco by to nefungovalo?
    preco by to nefungovalo? podla mna to funguje na zaklade principu zahriaty vzduch na 400 stupnou tlakom kedze su tie ojnice dvojite konstruovane tak aby ostala v hornej uvrati dlhsie tak v tom momente tam vstreknu chladnejsi vzduch už z oddelenej nadoby napriklad z hadic privodnych do komory ten chladny vzduch sazohreje lebo ho bude menej a zacne sa rozpínat vstreknu take mnozstvo aby prekonalo úvrat a pootocilo sa do dalsieho cyklu

  2. Vzhledem k tomu, že tady
    Vzhledem k tomu, že tady již několik takovýchto pokusů bylo, nemyslím si že se tento projekt chytí a ropné společnosti se tim imo zabývat nebudou určitě. V současné době se s normálními auty tato vozítka srovnávat nedají. A i kdyby, jak bylo řečeno, se někdy přiblížili výkonu dnešních aut, auta jezdící na ropu budou v té době mnoohem dál než dneska.

  3. Tak znova: Jestliže do
    Tak znova: Jestliže do pracně stlačeného a stlačením zahřátého vzduchu (dejme tomu za použití startéru), vstříknu vzduch z nádrže o teplotě okolí t.j. např. 2O C, tak mi ochladí ten vzduch ve válci a ten se tím podle termodynamickkých zákonů smrští než aby expandoval. Nepočítal jsem sice jaký bude při těch 4OO C ve válci tlak, ale v každém případě musí být v nádrži vždy vyšší a to o hodně aby se do válce vůbec něco vstříklo v tak krátké době která je při běhu motoru k dispozici. Např. u diesel motorů to obstarávají vstřikovací čerpadla ale kdo to obstará tady. Když bude muset být v nádrži tak velký tlak který překoná tlak ve válci motoru, tak by možná bylo efektivnější k pohonu použít turbinu. Kromě toho už asi od r. 2005 stále čteme že už příští rok se to bude prodávat a stále nic. Podívejte se na stránky firmy. Zajímá je zejména finanční spoluúčast což něco naznačuje.

  4. Jestliže někdo pochybuje
    Jestliže někdo pochybuje o dojezdu, tak ať se podívá na princip toho motoru. Vzduch z nádrží se tam vstřikuje až při maximální kompresi stlačeného vzduchu nasátého z atmosféry a zahřátého na 400°C. To teprve přivodí expanzi. Takže množství vzduchu je menší než vypočítal počtář ze zdejších komentátorů.

    1. Pro nějakou maximální
      Pro nějakou maximální kompresi a zahřátí vzduchu na 400 C potřebuji nějakou energii, kde ji vezmu?
      Jestliže do tohoto stlačeného a stlačením zahřátého vzduchu chci vstřiknout další vzduch, musím ho mít pod vyšším tlakem abych ho tam vůbec dostal a jestliže bude studený, tak mi ochladí ten zahřátý a těžko dojde k nějaké expanzi. Dokáže mi někdo za použití termodynamických zákonů plynů osvětlit princip fungování tohoto motoru?

  5. Pánové, nenechte se
    Pánové, nenechte se unést. Stačí vzít kalkulačku a trochu počítat a zjistíte, že je to fantazie. Pokud byste měli ve vozidle nádrž o objemu 300 l natlakovanou na 30 MPa (300 atm), máte k disposici energii asi 16 KWh – při 100 % účinnosti. K této hodnotě se seberafinovanější motor sotva přiblíží a kdyby ji překonal, bylo by to perpetuum mobile. S tím ujedete s bídou 50 km.

    1. Ale blbost…
      Uveze to 4

      Ale blbost…
      Uveze to 4 lidi pohodlně jako v normálním autě? Uveze to náklad jako pickup? Bude to čtyřkolka? Tohle bude doplněk (spíše malá třešnička) automobilového trhu než zabiják klasických aut.
      Pokud to bude tady stát do 250k, tak budu mezi prvníma kdo si to koupí, ale rozhodně mi to nenahradí doma ani v rodině normální auta, která se dají použít i na jiný než specifický úkol dovézt jednoho člověka s kufříkem do nedaleké práce po asfaltce.

Napsat komentář