Tesla je v zisku, vydělala $22 milionů

Automobilka Tesla ohlásila finanční výsledky za 3. čtvrtletí. Potvrdila rekordní výrobu i dodávky aut a oznámila také konečně i zisk.

Tesla servisní středisko v Dublinu – automobilka nedávno konečně zřídila oficiální zastoupení také v Irsku. Chystá se také do Portugalska a Španělska.
foto: Tesla

Poprvé po třech letech je automobilka Tesla Motors v zisku. Za poslední čtvrtletí vydělala $22 milionů, v přepočtu asi půl miliardy korun. Příjmy činily $2,30 mld., což znamená meziroční nárůst 145 %. Z toho $2,15 mld. tvořily příjmy z automotive.

Za 3. čtvrtletí roku 2016 Tesla dodala rekordních 24 821 elektromobilů (16 047 Tesla Model S, 8774 Tesla Model X). Celkem má už 250 obchodů a servisních center po celém světě, 17 z nich otevřela v posledním čtvrtletí.

Zisku se firmě podařilo dosáhnout především díky prodeji ZEV kreditů v hodnotě $139 mil. Zájem o elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X meziročně stoupl o 68 %.

Tesla také nadále pracuje na rozšiřování své sítě nabíjecích stanic Tesla Supercharger. Ke konci 3. čtvrtletí jich po celém světě měla 715 s 4461 samostatnými stojany. Tuto síť doplňuje 3222 destination chargerů s 5547 konektory. Ve 4. čtvrtletí 2016 chce Tesla dodat 25 000 aut.

tisková zpráva

62 Comments on “Tesla je v zisku, vydělala $22 milionů”

  1. Vrátil jsem se k této
    Vrátil jsem se k této diskuzi po dvou dnech a koukám jak se to tady řeže. Klídek hoši!
    Jen tak mimochodem, právě jsem se vrátil ze servisu z Vídně, kam jsem jel na otočku, protože mi můj téměř tříletý Model S napsal, že bych měl brzy vyměnit 12V baterii.
    Skvělé téma pro hejtery, no ne?
    Takže hoši, vyrazil jsem z Prahy, zadara doplnil baterku za 30 minut u Humpolce a tráádáá šup až do Vídně.
    Mimochodem servis vozu jsem si telefonicky předjednal dva dny předem.
    Po hodině strávené občerstvením a kávou na účet servisu jsem si vyzvedl vůz s vyměněnou 12V baterií, vyměněným klíčkem kvůli jeho opotřebení odřením, s nahraným novým firmwarem a na dotaz co jsem dlužen mi bylo řečeno, že to je vše zdarma v rámci standardní garance. Podotýkám, že jsem si žádný servisní balíček Tesly nepřiplácel.
    No a nakonec jsem si opět zdarma nabil jen tak akorát na dojezd do 200 km vzdáleného Humpolce, kde jsem si ze 4 km dojezdu opět zdarma dobil na dalších 200 za neskutečně dlouhých 24 minut…
    Nevím, jaké kdo máte hoši zkušenosti se servisy MB, BMW či Audi, ale já na všechny tři už řadu let vzpomínám s nostalgií a vůbec se mi po nich nestýská, přestože dneska servis rozhodně nemám za rohem.
    Proč tomu tak je ví nejlépe jen ten, kdo jakýkoliv ze zmíněných servisů někdy navštěvoval, což navíc žádný hejter Tesly určitě nebude.
    Díky Elone! 🙂

          1. Ty jsi vážně hustej
            Ty jsi vážně hustej týpek. Zase jsem si po čase poprskal monitor 🙂
            Jestli máš pocit, že machruju, tak promiň. Nemyslel jsem to tak.
            Je celá řada vozů, které si nemohu dovolit, ale nikdy by mě nenapadlo říci, že je každej blb, kdo si koupí auto na které nemám. Mě se například docela líbí RR, ale nemám na něj. Tak si dnes alespoň říkám, že jestli se jednou bude vyrábět Rols EV a jestli tomu bude jednou odpovídat i můj příjem, tak si ho nejspíš koupím.

  2. Bohužel spousta lidí
    Bohužel spousta lidí nechápe základy podnikání. Jednou mi známý řekl, prodal jsi výrobek za 6000, tak to je super, máš vyděláno. Už ho nezajímalo, že se platí nájem za provozovnu,musel jsem zboží nakoupit,atd. On prostě viděl jen 6000. A takhle je to i s Teslou. Kdo nerozumí základům ekonomiky, tak ať prosím mlčí.

      1. Chápu, že část lidí si
        Chápu, že část lidí si prostě odplivne, když se hovoří o Tesle. Nerozumím tomu, ale zvykl jsem si.
        Občas si za volantem mojí Tesly na některé myšlenky vzpomenu a vážně mě to nezřídka dost pobaví 🙂
        Já jsem prostě spokojený a do žádného spalováku bych ani nekopl, snad s výjimkou nějakého sběratelského kousku. Pro to ještě pochopení mám.

        1. To byla poznamka o
          To byla poznamka o „tresnicce na dortu“ ktera zasadne rozhoduje o vysledku hospodareni, nikoliv o Tesle (stejne by to platilo pro jakoukoliv jinou firmu). Ale dotknul jsem se bozstva, omlouvam se a jako pokani dam 10 Teslasu

          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.
          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.
          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.
          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.
          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.
          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.
          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.
          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.
          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.
          Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeho prorok.

          EDIT: Uznavam, ze Tesla pohnula ledy v oblasti EV, ale pro me proste nanabizi produkt, ktery bych chtel, takze ji nekriticky uctivat nebudu, pardon.
          pekny vikend

          1. Já poznámce o třešničce
            Já poznámce o třešničce na dortu rozuměl, jen jsem to už nechtěl komentovat. Znám tvoje názory zde v příspěvcích a vím, že na to prostě musíš přijít sám.
            Jestli chceš, nabízím ti svezení v mém Modelu S anebo raději v Modelu X P90D Ludicrous. Vážně s tím nemám žádný problém a ještě se tady před všemi svědky vsadím, že po deseti kilometrech změníš na Teslu názor. A to jednou pro vždy.
            Stačí, když mi dáš chlapský slovo, že budeš upřímný a řekneš pravdu, co si o tom myslíš.

            1. Jen tak pro zajimavost, jaky
              Jen tak pro zajimavost, jaky je tedy ten muj nazor tady na foru, ze jsem zvedavy (myslim nazor na auta samotna, ne na Muskovy vyroky nebo pristup k „testovani na lidech“ nebo uctivace typu Vondrak, jenja, Kuk…)?

              Ja verim, ze auta jsou skvela (to klidne napisu se svezenim i bez) co se komfortu i jizdnich vlastnosti tyce. Urcite nasobne lepsi nez Leaf, ve kterem jsem tyden stravil (a i ten je podle me fajn, az na dojezd). Jen ani jeden dostupny model neni to co bych si predstavoval (i kdyz nebudeme resit cenu :), auto v cene dvou bytu je pro me moc, priznavam). „Y“ je taky zatim spis prani fanousku na forech nez oznameny produkt (resp. nepamatuju se, ze by bylo zminene v „planu na dalsi desetiletku“). Takze mi nezbyva nez hledat jinde (viz ma odpoved XManovi).

                1. jj 2 zamindrákovaný
                  jj 2 zamindrákovaný jedinci, zrovna se tu sčuchli a notujou si.

          2. Takze namiesto toho aby si
            Takze namiesto toho aby si na tento produkt pockaj, hejtujes existujuce, ktore pre teba urcene nie su? Super logika 😉

            Ceresnicka na dorte je to preto, ze nikto velmi necakal od Tesly zisk, kedze samotna automobilka je vo vyvoji a ten vyvoj bude trvat este niekolko rokov.

            Ale ano dovtedy mozes dalej hejtovat. Asi ti Tesla urobila nieco zle, ze? Ci ked ty na nu nemas, tak ju musis znechucovat aj inym? Ale ano ludia su rozny.

              1. E-Rycu ty si hlavne idiot v
                E-Rycu ty si hlavne idiot v jednom. Zacina se u tebe zcela jasne projevovat afektovanost na kohokoliv kdo ma rad teslu. Precti si nekolik svych poslednich prispevku a najdes tam jen kecy o tom jako lidi co maji radi teslu si honi pera u Muskovych fotek, mysli si ze musk je prorok a Tesla je nejbozejsi firma na svete. Ty se snazis narvat vsechny tesla fandy do sveho suplicku „Tesla fanatiku“ co potrebujou cist tve odrikavani jak je Tesla nejbozejsi firma na svete. Presne takhle zacal kult „iOvce“, tedy lide co nesnasi lidi co maji radi Apple. Chodi na fora applu, hejtujou jak je Apple sracka apod. Z tebe se stava to same akorat co se tyce Tesly. Vsimni si, ze ty casto nepises negativni reakce na Teslu jako takovou, ale spis na fandy Tesly. Zamerujes svoji agresi na lidi co maji radi Teslu, vsimni si toho. A stejne jako s Applem, temhle lidem je u prdele Ford, BMW, Audi nebo Samsung, oni vi ze maji nejlepsi produkt jaky za sve pracyh mohli dostat, a to te z nejakeho duvodu sere (Osobne si myslim, ze proste nemas dost penez a jen temto lidem zavidis, ale to je muj osobni nazor)

                1. Ja nemam nic proti tomu,
                  Ja nemam nic proti tomu, „kdo ma rad teslu“. Ale mam zasadni problem s lidmi, co maji potrebu kazat jedinou univerzalni pravdu, napr.

                  Vložil/a Vondrak (bez ověření), So, 2016-04-02 07:53
                  Bolta by si, po tom co Musk ukazal Teslu3, koupil jen idiot nebo nekdo kdo nehledi na penize a nutne chce e-auto. Ale takovy clovek by si zase radsi koupil model S. Takze opravdu nevim co za lidi to budou co si koupi Bolta.

                  S dovolenim uz se nebudu k tematu dale vyjadrovat. Diky za pochopeni.

                2. Se svojim prispevkem se
                  Se svojim prispevkem se ztotoznuji, koupit si Bolta ktery je drazsi nez Tesla si muze koupit jen clovek co bud neresi prachy, nebo chce nutne hned e-auto a pokud ani jedno z toho nesplnuje tak musi byt idiot. Rad si necham vysvetlit kdo jiny by si koupil jinak Bolta misto Tesly 3.

                  A svuj prispevek o honeni kokotu si nenasel ?:)

              2. Prakticky v kazdom prispevku
                Prakticky v kazdom prispevku kde spominate teslu alebo na nu reagujete. Citacie si najdite sam, ja na to nemam cas ale sledujem vase prispevky uz nejaky cas.

                Bavi vas to?

                To ze to neoznamili, neznamena, ze taky nebude v buducnosti. Navyse, ze Tesla nevyraba alebo nepredstavila produkt zrovna pre vas neznamena, ze nema uspechy a neposunula cely tento bussines dopredu a vy ju tu mate hejtovat. Chodte hejtovat napr. ten vas pozadovany Leaf (pre mna uplny nezmysel, lebo ja potrebujem vacsie auto), preco nechcu dat poriadnu bateriu do auta ale stale sa iba hrajkaju s prdi dojazdami najlepsie v NDEC.

                1. Ok, v tom pripade bud chlap
                  Ok, v tom pripade bud chlap a dej link na JEDEN prispevek, kde vyjadruju iracionalni nenavist k nejakemu Tesla produktu (neco jako „schaade srackomet“). Kdyz je to vsude, nezabere ti to ani 10 sekund, ne?

                  To, ze nekdo neco nezboznuje, ale vidi u toho i negativa, je mozna pesimizmus, ale ne hejtovani.

                  Tesim se na odpoved.

    1. Víte sám, že takhle to
      Víte sám, že takhle to nefunguje. Firma masivně investovala. Musel byste se podívat na jejich makroekonomické ukazatele, abyste dokázal říci, zda je firma zdravá nebo ne. Zisk nebo ztráta není zase až tak směrodatný ukazatel, pokud nevíte, co je za tím. Jsem si jistý, že pokud se sníží náklady na investice, zisk půjde strmě vzhůru.

      1. No uprimne, investice
        No uprimne, investice nerovna se naklad, to ze postavite v jedno roce 1000 superchargeru vas neposle do ztraty, protoze ta investice jde do majetku, ne do vysledovky. Do vysledovky se dostanou az odpisy, ktere jsou pak stejne po dobu zivotnosti toho majetku. Obecne tedy hlaska „firma letos hodne investovala a proto je ve ztrate“ nedava smysl

        1. Tak ty si kus osla. Takze si
          Tak ty si kus osla. Takze si myslis ze kdyz utratis 100M za superchargery, tak si tech 100M da do majetku a vše je šul nul? Prosimte nerikej mi ze si nekdy vedl nejakou firmu, hlavne to ne. Taky mi rekni jak si das do majetku firmy naklady na R&D? Asi tipuju ze si spoctes kolik te kazdy inzenyr stal na obědech das si ho do majetku firmy ? 🙂

          1. Ano, kdyz uvalis 100 milionu
            Ano, kdyz uvalis 100 milionu zas SC, tak vysledkem je, ze mas v rozvaze majetek majetek za 100 milionu (ten pak smaozrejme kazdy odepisujes postupne do nakladu, tj zisk ti ovlivne, ale rovnomerne treba pristich 20 let).
            Naklady na vyzkum a vyvoj funguji presne tak jak pises – vezmes si platy inzenyzu, naklady na pouzite materialy apod a ty si kapitalizujes jako nehmotny majetek (alespon u vyvoje konkretnich veci, coz bude pripad tesly, do nakladu se pak dava akorat takove to nahodne badani, kdy neco koumas, ale netusis co z toho vyleze)…

            1. Tak to se vubec nechapem. Ty
              Tak to se vubec nechapem. Ty mi tady rikas co vsechno si muze dat firma do nakladu. Samozrejme ze vsechno co dela si muze dat do nakladu. Ale to nema nic spolecneho s tim jeslti je firma v zisku nebo ve ztrate.

              Kdyz uvalis 100M za SC, tak mas 100M vydaje, pote si do majetku firmy muzes dat cast kterou skutecne vlastnis, tedy u SC to bude HW ( ty tesla stojany a elektronika apod) coz bude mala cast z celkovych nakladu. Drtviva vetsina ti pujde proste do nakladu na vystavbu a provoz a rozhodne ne do majetku – pronajem firem na stavbu, pronajem pozemku, provoz, zpotrebovane energie apod. Tedy ve vysledku mas ze vydaje 100M za SC z cehoz ti treba 20M jde do majetku firmy a zbytek je tvoje ztrata. To ze tech 100M mas ve vydajich je snad jasne, ty si pak muzes odepisovat do aleluja, ale nic to nemeni na tom ze si ve ztate 80M.

              Rekni mi podle tvoji logiky jak by se firma mohla vubec dostat do ztraty? Vzdyt vsechno co utrati si prece da do hmotneho a nehmotneho majetku a hotovo. To si jako myslis ze Tesla je ve ztrate protoze vyrobi auto za 1M a proda ho za 0.8M? Nebo jak?

              1. No tobe zjevne ucetnictvi
                No tobe zjevne ucetnictvi nerika vubec nic, neivm jak ti to vysvetli vice polopaticky, nez jak jsem to napsal v pripevku na ktery reagujes.
                Vydaje (to za neco zaplati firma penize) jsou pro zisk/ztratu neprosto nerelvantni udaj.
                Je treba rozlisit dve zasadni veci – kapitalove vydaje (stavba tovarny, stavba superchargeru apod – obecne „investice“) – tyhle vydaje za konkretni vec sbirate na ucet porizeni majetku (bude tam napriklad u SC – porizeni stojanu, porizeni pozemnky, naklady na terenni upravy, cestaky lidi s tesly co na to jdou dohlizet apod), jakmile je SC hotov a spustite ho tak aktivujete do majetku (z uctu porizeni ho prehodite na dlouhodoby majetek) – v tuhle chvili mate porad nakladu 0 dolaru. Az jakmile je majetek aktivovan, tak musite odhadnou jak velkou ma zivotnost (treba 20 let) a do nakladu (tj ovlivneni zisku) vam dela pak tahle dvacetina toho co to dokupy stalo kazdy rok… a v principu je uplne jedno ty vydaje byly za nejakou hmotnou vec co vam patri (stojan), nebo treba administrativni poplatek stavebnimu uradu apod…

                1. Super, diky za lekci z
                  Super, diky za lekci z vedeni ucetnictvi. A od kdy je Tesla ceske s.r.o.? Mam takovy pocit ze Americka akciovka a jeji ucetnictvi funguje krapet jinak. Uznavam ze se v ceskem ucetnictvi nevyznam a kdyz to tak ctu tak jsem za obcas i rad:)

                2. Eh majetek se kapitalizuje
                  Eh majetek se kapitalizuje prakticke stejne jak v ceskem, tak v IFRS tak v US GAAP…. obecne toho do majetku firmy na zapade kapitalizujou spise vic nez v CR.
                  Co je rozdil teda, tak podle americky standardu se nekapitalizuje R&D, podle IFRS ano (nejsem si jisty podle kterych to ma vykazane TESLA, v US si muzou vybrat jesli US GAAP nebo IFRS…

        2. Nevím jak je to s
          Nevím jak je to s finanční rozvahou u nás, ale pokud se podíváte na výsledky Tesly z minulých let, tak zjistíte, že pokud by nestavěli gigatovárnu, jsou dávno v plusu. Jinak řečeno, podle toho, co jsem někde četl prodeje výrazně převyšují náklady na výrobu a umořují i počáteční výrobní investice. Nejsem ekonom, takže neznám podrobnosti. Koukněte se na to, možná je to jinak než jsem napsal. 🙂

      1. Tak Tesla investuje vsechny
        Tak Tesla investuje vsechny prijmy do R&D, rozsirovani Fermontu, Gigafactory stavi nove Superchargery apod. To jsou obri investice do budocnosti firmy. Kdyby Tesla chtela mohla byt klidne spinkat jak ostatni automobilky, delat hovno, rozdavat manazerum premije ze zisku a machrovat jak byla kazde ctvrtleti ziskova.
        PS : Ano, samozrejme ze investice muze zpusobit ze firma je ztratova ty hlavo skopova 🙂

Napsat komentář