Elon Musk připravuje službu sdílení aut Tesla Network

Dnes Tesla ohlásila, že všechny její elektromobily jsou teď plně robotické. Zároveň s tím nenápadně odhalila službu sdílení aut Tesla Network.

Elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X (na obrázku) i Tesla Model 3 a další modely značky Tesla bude v budoucnu možné zapojit do sítě sdílených robotických aut Tesla Network. Robotické auto, které si koupíte, si tak na sebe bude umět samo vydělat.
foto: Tesla

Všechny nově vyrobené elektromobily Tesla jsou po hardwarové stránky vybaveny tak, aby byly schopny zvládat plně autonomní řízení. Po softwarové a legální stránce to ale bude ještě chvíli trvat.

Když Elon Musk sliboval plně robotická auta do roku 2020 a možná i dřív, spousta lidí si z něj tropila žerty. Teď to vypadá, že revoluce skutečně začne do čtyř let.

A nebude to nic malého. Tesla Motors už teď plánuje službu sdílení aut Tesla Network, obdobu pro služby Uber nebo Lyft. Každé auto značky Tesla bude možné pouhým stiskem tlačítka v mobilní aplikaci pro vaše auto „nasdílet“ do sítě Tesla Network a nechat ho vydělávat třeba v době, kdy jste v práci a auto jinak stojí na parkovišti.

Elektromobily Tesla nicméně nebude možné (v plně autonomním módu) využít v jiných sítích sdílení aut jako je právě Uber nebo Lyft. Pokud je tam budete chtít využít, budete nejspíš muset vždy „manuálně“ řídit.

Další podrobnosti o Tesla Network slibuje automobilka na příští rok. Tohle bude velké!

Tesla

57 Comments on “Elon Musk připravuje službu sdílení aut Tesla Network”

  1. Kur*a na kolik mě to auto
    Kur*a na kolik mě to auto vyjde?…počítám 35tis safetyyholobyt + 4700 za něco co nám v ČR jen tak nepovolí + 10000 motor a baterka navíc… .No bude to ranec i když Euro bude 24,50 …. tak 1470tis s DPH. OK, DPH neřeším ale i tak 1.2mil je ranec a ten nevydělám ani za půl roku:( .

  2. Tak mě napadá jestli se to
    Tak mě napadá jestli se to nedá využí proti vandalům, zlodějům a tak. Pokud ten radar snímá i berušky v letu, tak na základě biometrických parametrů, typické chůze a podobných chujovin, by to mělo umět identifikovat daného člověka, třeba při tom jak se vlámává do auta..a nebo auta vedle, byť třeba zpětně ze záznamu. Takovej potencionální Bigbrother. Sice by to asi sluplo nějaký ten W navíc při parkování, ale kdo b chtěl si takhle hlídat auto a jeho okolí tak třeba by to legislativně šlo (technicky to půjde určitě).

  3. Ja ked si kupim Teslu,
    Ja ked si kupim Teslu, urcite ju nebudem chcet zdielat s niekym inym. Neviem si predstavit, ze rano peridem do prace, budem mat bateriu nabitu na 80% a poobede budem chcet ist domov a auto bude mat 2%, alebo moje krasne kozene calunenie na zadnych sedackach bude spinave, nedajboze natrhnute, lebo jeden z 10 ludi, ktory mal dnes moje auto bol nezodpovedne prasa, ktore si nevazi veci, ktore nie su jeho. Alebo ze mi kazdy den zdielania pribudne skrabanec, raz vpredu, raz vzadu, raz naboku a tak za rok bude to auto vyzerat ako traktor.

    1. Ok, tak kdyz sis uz tady
      Ok, tak kdyz sis uz tady vylil srdicko, tak se ted na chvili spis zamysli nad tim, jak je super ze mas vubec MOZNOST VOLBY mezi temito 2mi moznostmi (nechat nebo nenechat vydelavat svoje auto samo). Ostatni automobilky ti tuto moznost volby jeste dlouho nenabidnou, a vo tom to je.

      1. Ja tu neplacem, iba mam rad
        Ja tu neplacem, iba mam rad svoje veci, veci na ktore si zarobim a potom kupim, vazim si ich (tie ktore pouzivam na sukromne ucely, mam ich rad, po tom ako odidem a zase sa k nim vratim take ake som ich zanechal). Preto som to napisal. Mozno po 5tich rokoc si kupim zase nove, ak budu na to financne prostriedky a to ktore bude 5 rokov stare ponecham iba na zarabanie penazi. Ale ako si napisal ty pridana hodnota tohto automobilu a Tesla je prva kto nieco taketo bude ponukat.

        1. Hluché kilometry může
          Hluché kilometry může pokrýt nástupní sazba, takže může vydělávat celých 400 tisíc km a pak si můžeš koupit nové. Můj tip až se to rozjede je nástupní sazba 20 Kč a 12-15 Kč/km. Největším vítězem samozřejmě bude Tesla, která, pokud si bude brát jako Uber cca 25 % z každé jízdy, bude vydělávat nehorázný miliardy.

    2. ANO. Tento zpusob mysleni
      ANO. Tento zpusob mysleni bude dle mne za chvilku staromodni. Omlouvam se. Je to z dob, kdy moje babicka s dedou cely zivot setrili, aby si zazadali o skodu 100, v poradku na ne doslo po 5 letech a barva byla takova, jak zdrovna prisla. Auto meli do smrti.
      Nyni bude podle mne auto cim dal tim vice spotrebni zbozi. Koupim si teslu, prihlasim na sdileni vybrane skupine u ktere vim kdo to je a jak se k autu chova, pujde mi nejaky mesicni najem, ktery pokryje pulku splatky operaku ci uveru a po nekolika letech auto budu menit.

      1. kde berete tu jistotu?
        kde berete tu jistotu? zeptejte se lidi, proc nechteji automatickou prevodovku. nejcastejsi odpoved je, ze maji lepsi kontrolu nad vozidlem. co je samozrejme naprosty nesmysl, ale opravdu si myslite, ze v tehle situaci bude „za cvhilku“ nazor, ze svoje auto nechci s nikym sdilet staromodni? ja si myslim, ze ta vase „chvilka“ jsou tak dve generace. a co bude za dve generace nikdo nevi. navic. od toho si kupuji auto, abych ho mel pro sebe. kdyz budu chtit auto sdilet, budu jezdit s autem sdilenym ale ne mojim. kdyz budu chtit vydelavat na carsharingu, zainvestuji do akci firem co carsharing delaji. moznosti je rozhodne vic, nez tahle jedna elonova predstava.

        1. no, zrovna automatická
          no, zrovna automatická převodovka je už dnes blbý příklad. Dle prodejců se prý v česku už dnes tak 70% zájemců ptá po autech s automatem. A mnoho nových řidičů (hlavně řidiček) už ani s manuálem neumí. Manuály prostě postupně ubývají…

          Carsharing je dnes utopistický nápad, ale pár lidí se myslím najde už dnes. Když to je jen „možnost“ jak si přivydělat, a nestojí to nic navíc, proč ne.
          Ovšem já osobně jsem v tomhle staromódní 🙂

          1. „nestojí to nic navíc“ je
            „nestojí to nic navíc“ je nesmysl (fikce), stoji to minimalne zvysene opotrebeni toho auta (snizeni zustatkove ceny). A to nemluvim o vecech jako pojistka, pojistovny si urcite nenechaji libit stridani x „ridicu“ (planovacu trasy) s kdovi jakou historii/umysly – napari vysokorizikovou sazbu pro pujcovny. A kdyz vidim jaka ochota tady vladne platit za palivo, tak urcite bude ochota platit trzni cenu (majitel neco trhne) za carsharing.

            1. Když se to majiteli
              Když se to majiteli nevyplatí, tak do toho nepůjde samozřejmě. Není potřeba tady malovat černé scénáře co všechno musí majitel obětovat a jak se mu to určitě nevyplatí, když dnes nikdo nezná podmínky.

              Myslím že tady se snaží řešit narůstající problém s přeplněností dopravy ve městech a taky ulehčit majitelům s náklady za auto. Z toho pohledu to úplně blbý nápad není. Třeba to ani nespustí, třeba se to neujme, a nebo jo

                1. To ještě bude podobný
                  To ještě bude podobný legislativní oříšek jako dneska Uber – je to taxi, není to taxi. Tohle bude půjčovna, nebude to půjčovna… 🙂

                2. podle me to bude spadat pod
                  podle me to bude spadat pod carsharing a takove uz v CR existuji…

                3. Taky to tak vidím. Já
                  Taky to tak vidím. Já carsharing aktivně využívám a právě velkou výhodou je to, že riziko spojené se zvýšeným opotřebením vozidel plně nese majitel flotily – ať už je to soukromý podnikatel nebo třeba družstvo. A je dobré, když je v té flotile více vozidel, aby se riziko rozložilo – když někdo jedno auto nabourá, služba jako celek není po dobu opravy vyřazena.

                  Myšlenka, jak byla tady prezentovaná, že mně, jako jednotlivci, pomůže sdílení zaplatit moje krásné nové autíčko, mi taky moc nesedí. Ale kdo ví, jak to Elon myslel.
                  Samozřejmě, možnost vozidla autonomně se pohybovat bez řidiče by tento druh služeb velice podpořila – zjednodušila a „zkomfortněla“ by vyhledání a vrácení vozidla.

                1. Ono už dnes přestává
                  Ono už dnes přestává být tak cool si koupit auto za několik mega a pak s ním stát v nekonečných kolonách mezi plechovkami za pár tisíc.

                  A doba postupuje – dnes je stále cool věc na utrácení auto, zítra to může být třeba let na Měsíc či Mars. Kdo ví 😉

                2. Uvidíme. Ono nejde jenom o
                  Uvidíme. Ono nejde jenom o to být cool. Auto je pořád z husta zcela nejpohodlnější metoda dopravy, i když se jí zelení mozci snaží všem za každou cenu znepříjemnit.

      2. Nemusis sa ospravedlnovat,
        Nemusis sa ospravedlnovat, je to tvoj individualny nazor, kazdy z nas mame nejaky nazor, nehnevam sa a akceptujem ho.
        Staromodny snad niesom, nie som ani moc stary a mam rad nove moderne veci a technologie.
        Stou Skodou si to hodne zjednodusil, to urcite nesedi.
        K tomu kupeniu a prihlaseniu na zdielanie som sa vyjadril nizsie (preco nie, ale s autom na byznis, nie na sukromne ucely atd.)

  4. Mě se líbí jedna věc. My
    Mě se líbí jedna věc. My všichni o tom přemýšlíme, říkáme si jaké to jednou bude až… a Elon to prostě oznámí jako fakt, že to udělají a i když to chvíli trvá, tak to prostě udělá.

    Začínám věřit i tomu, že nakonec opravdu přistane na Marsu (tedy jeho vesmírné plavidlo) a časem i s lidskou posádkou.

    Rozdíl mezi námi všemi a Elonem je, že my jen myslíme a mluvíme, ale on na tom pracuje….

    … aspoň někdo :).

    1. Kecy, na tom robotickým
      Kecy, na tom robotickým autě dělají i ostaní, jenom on má lepší PR a stoho chceš odvodit, že postaví raketu co doletí na mars s lidma? To tam dřív přistanou čínani…

      P.S. pro tebe frantíci ty robotické auta zjkouší na okruhu kolem paříže, takže Musk má v předstuhu jenom ot že to opravud montuje=senzory, ale nemá to v autě taky…

        1. No problem je torchu v tom,
          No problem je torchu v tom, ze mezi tesla autopilotem a autonomnim rizenim je obrovska propast….
          Tj je fajn, ze ma autopilot najetych spoustu km (hodi se npar ty data pro vyvoj), ale nesvedci to nijak o tom, jak daleko je tesla u skutecne autonomnich aut (zatim nepredvedla ani nic takoveho na okruhu, zatimco jine auta zlvadaji i jizdu v provozu pod dozorem – bez zasahu posadky)…

Napsat komentář