V Evropě vyroste síť ultra-nabíječek o výkonu 350 kW

Podél sítě nejdůležitějších evropských silnic TEN-T vznikne síť rychlonabíječek Ultra-E. Nabídnou výkon až 350 kW a zatím propojí Nizozemsko, Belgii, Německo a Rakousko.

Mezi první elektromobily podporující nabíjecí výkon 350 kW má patřit Porsche Mission E. Jenže Porsche vyvíjí vlastní rychlonabíječky a ačkoliv patří, stejně jako Audi, do koncernu Volkswagen, není jasné, zda jde o stejný Ultra-E standard jako v případě nové sítě Ultra-E.
foto: Allego

Síť ultra-rychlonabíječek o výkonu až 350 kW s názvem Ultra-E vzniká pod taktovkou aliance evropských automobilek Audi, BMW a Renault. Dalšími členy konsorcia jsou VERBUND AG / SMATRICS, Bayern Innovativ Magna a Hubject.

O výstavbu samotných nabíječek se stará berlínská společnost Allego. Zatím jde o pilotní projekt v jehož rámci vyroste 25 ultra-nabíječek. Investice má hodnotu 13 mil. euro, z toho 6,5 dodává .

Cílem je významně snížit dobu nabíjení elektromobilů. Díky výkonu až 350 kW bude možné dobít dojezd 300 km během 20 minut namísto dnešních 1,5 hodiny. Nutno podotknout, že zatím nabíjecí výkon 350 kW žádné elektromobily nepodporují.

Nejvýkonnějšími rychlonabíječkami pro elektromobily jsou dnes stanice Tesla Supercharger, které umí elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X a brzy i Tesla Model 3 nabíjet výkonem až kolem 125 kW.

tisková zpráva

72 Comments on “V Evropě vyroste síť ultra-nabíječek o výkonu 350 kW”

  1. Mě to také připadá jako
    Mě to také připadá jako takové kdo umí víc. Jediné, k čemu to nadlouho bude dobré je, že se tím někdo bude zviditelňovat. Baterie se musí nabíjet určitým příkonem, který není dobré překračovat. Důvody jsou celkem známé: přehřátí, snížení životnosti atd.

  2. Plně s Vámi souhlasím
    Plně s Vámi souhlasím ,stříška se jeví jako detail,ale ty jsou v důsledku klíčové. Mne spíš zaráží proč vyvýjí předpotopní systém nabíjení. Přece by tomu všemu slušel nějaký „bezkontaktní“ standard a hlavně by zde měla zasáhnout „nenáviděná “ EU a určit zákonný standard a jako je to u elektrických rozvodných sítí, mobilních operátorů ,kolejí atd.. Někdo je vlastní,ale za daných zákonných podmínek tam musí pustit konkurenci. A při stavu SW a všemožných aplikací by pak takovýto standard automaticky identifikoval vozidlo a jemu přiřazený účet a nabíjení by mohlo začít po příjezdu a automatickém spárování ve chvíli kdy na mobilu jen potvrdíte „TANKOVAT“. To by myslím do budoucna velmi pomohlo a zpříjemnilo elektromobilitu. včetně toho lákavého WoW efektu oproti špinavým benzínovým stanicím a šlapání v naftových skvrnách u stojanů (omlouvám se všem příznivcům naftových agregátů,které ještě i kvůli takovéto „nedomluvě“ budou dlouho porážet elektromobily,mají tu výhodu,že na díře do nádrže a tvaru čerpací pistole se všichni již dávno domluvili a je to jednotné).

    1. no přece protože
      no přece protože peníze.
      Pokud někdo vyvíjí nový systém k čemukoli co by v budoucnu mohlo být rozšířitelné, tak jen proto, aby později mohl inkasovat za licenční práva, za připojení, sdílení atd. – a to je i celkem logické, takže pokud nejsou už nyní nastavené pravidla, tak proč ne.
      Bezkontaktní systém je možný ovšem má celkem velké ztráty, které by u takto velkých proudů bylo dost velké – tím pádem nabíjení hodně, ale hodně drahé…

      1. Máte plnou pravdu Zbyňku,
        Máte plnou pravdu Zbyňku, nicméně právě proto máme celek jenž se jmenuje stát, který v účelných případech reguluje a omezuje toto pochopitelné jednání jedinců či korporací ve prospěch celku a v konečném důsledku i jich samotných jelikož na jednotném standardu tohoto typu nakonec vydělají všichni. Krásným příkladem je googel či apel,který takovýto jednotný velmi rozšířený systém provozují a v jejich obchodech vznikají miliony komerčních aplikací na kterých vydlávají jak samotné korporace tak i ti,kteří ty aplikace vymýšlejí a podléhá to jen a jen výběru uživatelů ta konkrétní aplikace,ale základ na ,kterém to běží je jednotný a kompatibilní. A tak by to mělo být i se standardem nabíjení a konektivity nabájecí infrastruktury a pak se na tom ukáží jednotlivé aplikace a firmy,která to budou komerčně nabízet a prodávat kdo bude dobrý uspěje a kdo ne propadne…thats all… a propo,dnes na Hybridu vyšel článek o plánovaném sdílení aut TESLA. To je cesta ,který vše změní spolu s automatickým řízením. Elektromobilita je jen cesta k jejímu naplnění a uskutečnění. Upřimně si myslím ,že šílené velké nabíjecí proudu nebudou za těchto podmínek vůbec potřeba a sdílení ho principiálně nepotřebuje v drtivé většině případů a auta se de facto nebudou prodávat,ale pronajímat, jako dnes třeba byty ve ,kterých běžně strávíme velkou část života,ale nikdy nám nepatří. Proč si kupovat elektroauto s automatickým řízením a přístupu ke sdílení, to nedává smysl, když si kdykoli jakékoli auto budu moci kamkoli přivolat. Dnešní mladá generace již není tak majetkově založena jako mi padesátníci a jejich principu nezávislosti tohle plně odpovídá a bude jim to připadat zcela přirozné. Auto již není společenským statusem neo jim brzy přestane být…. .Tím ztratí smysl i velké výkony aut,budou jezdit mnohem úsporněji a na dálnici třeba v režimu cyklistický balík,kde druhý a další v pelotonu výrazně šetří na spotřebě a jdou velmi plynule a automatická propojená auta klidně mohou jet pár metrů za sebou atd…. napišme si za deset až patnáct let,myslím si,že tak nějak to musí nezbytně dopadnout a dnešním diskusím a nápadům na extrémní nabíjecí proudy se zasmějeme…

        1. mám děti ve věku cca
          mám děti ve věku cca 19-20 let a podle našich rodinných diskusí si nemyslím, že by s vámi souhlasili.
          Bylo by to hezké, ale podle mě / a konkrétně u aut / je to utopie.
          Teď mě napadl jeden příklad: proč teenageři předjíždí v koloně která nemá konec a jede cca 100km/h? proč nejedou v pytli za kamionem, když stejně i když ho přejedou, tak rychlejší nebudou? těch příkladů by bylo víc – dle mě utopie

  3. Upřímně, dle mého
    Upřímně, dle mého názoru to nedává a ještě dlouho nebude dávat, smysl. Rozumný elektromobil typu e-Ampery s 60 kWh baterií nabijete na dnešní rychlonabíječce o výkonu 50 kW na 80 % zhruba za 50 minut. Nedovedu si představit, že by někdo někdy v blízké budoucnosti potřeboval větší výkon, než má na nabíječkách už teď Tesla. Já vám nevím, ale já bych si elektromobil na dálkové jízdy kolem 1000 km nepořídil, protože takové vzdálenosti pojedu radši vlakem přes noc nebo poletím letadlem, pokud budu spěchat.

    1. z vlastní zkušenosti, cca
      z vlastní zkušenosti, cca 1000km letadlem je cca 10hodin cesta – pro mě i s cestou na letiště, a to když je s letadly vše ok. Raději volím auto, časově je to na stejno (cesty po eu a dálnicích), nestojím ve frontách, jsem pánem svého času, netahám se se zavazadly, odpadají taxiky, autobusy nebo vlaky atd. Tzn když spěchám a je to do cca 1000km, určitě nevolím letadlo – jen můj názor a zkušenost.

      1. No já dám cestu 1000 km
        No já dám cestu 1000 km letadlem komplet rychleji než za 10 hod, ale o to nejde. Pravda je, že na cesty cca 400 – 1000 km je ten spalovák pořád ještě dobrá alternativa. To se ale za pár let změní až budou elektromobily dávat i 1000 km s jednou zastávkou na nabíjení, a tu zastávku bude tak jako tak potřeba udělat na jídlo. Co mě by ale přišlo jako pořádný opruz je kdybych si musel vybírat letní dovolenou tak abych tam zvládl dojet autem. To mě těch fajn destinací moc nenapadá. Naštěstí totéž neplatí u zimní dovolené 🙂

        1. ok – tak ono záleží odkud
          ok – tak ono záleží odkud jedete a na které letiště atd. Fajn dovolenkových destinací i na cestu autem je fůra: Rakousko, Slovensko, Slovinsko, Švýcarsko, Nemecko, Francie atd. Bohužel do zahraničí jezdím v podstatě jen pracovně – dovolenou si většinou raději užíváme v CZ.
          Jen taková pozn. jezdím na různé akce s EV – předváděčky, srazy atd. Je hrozně moc lidí, kteří mi připadají, že mají auto vlastně jen, aby mohli v létě jet na dovolenou…. Když jim řeknu, že kvůli tomu nemusím doma držet spalovací auto, protože provoz EV mi každý rok ušetří cca 100tis a za to si můžu na tu případnou dovolenou půjčit super auto i s řidičem, zaplatit celou dovolenou a ještě mi zbyde – tak na mě koukají, jak kdybych spadl z Marsu… 🙂

            1. čemu nerozumíte? pokud
              čemu nerozumíte? pokud celý rok jezdím s EV a nejedu cca 50tis km, tak ušetřím cca 100tiskč za phm, které bych musel dát, když bych to samé jezdil spalovákem….
              Ta poznámka byla k tomu, že většinu lidí zajímá: když si koupím dnešní EV, jak potom pojedu na dovolenou ?? to, že po celý rok se motají kolem komína, kde najezdí fůru km, nějak neřeší -zajímá je jen jak pojedou na dovolenou.

              1. Tak ještě jednou se zkuste
                Tak ještě jednou se zkuste nad tím zamyslet. Pokud má někdo auto jen na dovolenou a po zbytek roku ho parkuje u baráku (tj. najede ročně do 10 tisíc km), kde ušetří těch 100 tisíc Kč na ročním provozu v případě výměny za EV? Jak utratím 100 tisíc za PHM s nájezdem 10 tisíc km? Když si koupí novou Fabii Combi za 350 tisíc, kterým EV ho mohu nahradit, aby se mi EV vyplatilo, při celkovém nájezdu do 10 tisíc?

                1. Vycházím z věty „Je
                  Vycházím z věty „Je hrozně moc lidí, kteří mi připadají, že mají auto vlastně jen, aby mohli v létě jet na dovolenou….“

                  Pokud Vám připadá, že mají auto jen proto, aby v létě mohli vyrazit na dovolenou, tak jediný nájezd, který mají je právě ta dovolená a pak po zbytek roku auto drží v garáži. Takže výměnou za EV neušetří 100 tisíc ročně na provozu.

                2. ano, lidi si často myslí,
                  ano, lidi si často myslí, že mají auto , aby s ním mohli jet v létě na dovolenou (cca 2tis km/rok) a přitom ignorují to, že „okolo komína“ najezdí třeba 20-30tis km/rok.
                  Vycházím z velmi častých dotazů na akcích: po čr ok, ale jak s EV můžu jet někam dál? Můj dotaz: kam dál? odpověď třeba na dovolenou… Na takové (velmi časté) případy byla směrována má poznámka.
                  Pokud někdo opravdu autem nejezdí a vyrazí jen na dušičky nebo zmiňovanou dovolenou, tak tam asi není co řešit. Takoví lidé si auto koupí prostě, protože ho chtějí – a jsou to auta od starých škodovek až po třeba Mercedes nebo BMW tzn. lidé s různými finančními možnostmi. Nadávno byl u nás se podívat pán na Leaf a přijel s novým Lexusem (hybrid SUV – neznám typ) za cca 2,5mil. s tím, že už skoro vůbec nejezdí.

                3. Celkově s Vámi souhlasím,
                  Celkově s Vámi souhlasím, ale nelze to zevšeobecnit jen na projetou vzdálenost. Těch nevýhod EV je více, než jen kratší dojezd. Proto si stávající auto (V-Klasse) nechávám dále, protože mi poskytuje vlastnosti, které u EV nemám.

                  Například se nemohu spolehnout na půjčovnu, pokud bych potřeboval dojet dál (a hlavně v rozumném čase). Protože ten požadavek (u mě) vyvstává prakticky ihned s potřebou realizace. Tj. v sobotu v pět odpoledne se objeví „požadavek“, že musím v neděli ráno někam dál jet. Vím, jaký je časový a byrokratický opruz s půjčovnou. Musí se někam jet (ale až v pracovní den), vyřídit papíry, ofotit si auto, dojet domů, přendat si do něj svoje věci a totéž na konci. To má smysl možná jen u dovolený, kde to mohu předem naplánovat. A notabene bude také problém, když si vzpomenu např. před Vánocemi jako další tisíce lidí a nepůjde sehnat auto z půjčovny vůbec.

                  Dále potřebuji občas vozit kola na střeše, kouli na tahání vozíku/karavanu, hodí se mi i 4×4 při cestách na lyže a samozřejmě občas potřebuji velký kufr, který u EV není.
                  Takže těm lidem se nedivím, že do EV nejdou. Moc velký počet lidí, kterým by EV dokázalo splnit úlohy hlavního a jediného auta tady moc nebude.

                  U mě EV plní úlohu městského vozu (lepší než 514 cm dlouhý „autobus“ s velkým rejdem), ale pro všechny ostatní situace mám normální auto. Je to drahá sranda (jsem fanda do elektriky, ale ne fanatik) a jsem rád, že na to dneska mám. Jinak bych do toho nemohl jít, tak daleko EV stále nejsou…

              2. No v tom je trochu problem,
                No v tom je trochu problem, mnozina lidi, kteri maji takovy provoz autem, ze najedou cca 50 tisic km a zaroven to jezdi takove cesty, ze to je mozne ujet dnes dostupnymi se limitne bude blizit nule…
                Mel jsem na stole nabidku na praci, ktera znamenala denni dojizdeni cca 60km tam a zpet, coz mi prislo jako idealni vyuziti pro leaf (akorat se naplno vyzije dojezd na jedno nabiti, pokud se na dalnici budu krotit), ale i pri tomhle relativne dost dalkovem dennim dojizdeni to da jen 30 000 rocne…. tj uspora nejakych 30 000 oproti spalovaku…
                Jezdenim „kolem komina“ toho clovek moc nenajezdi… lidi co najzedi 30 plus rocne jsou v drtive vetsine lidi, co jezdi casto delsi trasy aspon v ramci republiky…

                1. nemám k dispozici
                  nemám k dispozici statistiku, ale na rozdíl od Vás si myslím, že takových lidí co najezdí 20-40tis km/rok na cestách do cca 100-200km/den je naopak u nás většina.
                  Vy jste si dojezd do práce spočítal na cca 30tis km/rok – u mě je to podobné, ale k tomu jsou ještě další km co jezdím ať už pracovně nebo s rodinou a to mi dá těch dalších cca 20tis.
                  Určitě si taky myslím, že cca 60kWh baterie u EV by byla mnohem lepší. Paradoxně dnes s EV není pro mě problém za den otočit např.cca 500km do Prahy, Brna nebo Bratislavy a tam mít schůzky, ale problém je třeba s rodinou si zajet třeba ke známým nebo do ZOO nějakých 70km – ideální by bylo, kdyby ZOO měla i obyčejnou zásuvku na parkovišti anebo auto tu 60-ku baterku, aby po příjezdu někam, člověk nemusel hledat neveřejnou zásuvku – mám tu výhodu, že zatím mám možnost přes známé celkem slušně nabíjet tam, kde rychlonabíječky nejsou.

                2. Bydlím na vesnici u města.
                  Bydlím na vesnici u města. Tři děti. 40 000km+ ročně, bez dvolené, což bylo letos 3000km v tahu. V mém okolí spousta dalších soudruhů co slouží vlasti a mají 2+ děti a najedou jako já. Kolega bez dětí-projektant 35 000km. Atd.

    2. No ale nekteri holt radeji
      No ale nekteri holt radeji cestuji autem, a pro takove je i system tesly na hrane pouzitelnosti (OK kdyz jste fanda). Ja radsi sednu do auta rano, a v pozdnim odpoledni uz se prochazim v benatkach, nez abych stravil realne mnohem delsi cas dopravou letadlem a nasledni si na miste pujcoval auto…
      Tesla se pri dalnicnich skocich nabiji 40 minut a vice, tj pokud by nekdo prisel s dvojnasob silnym systemem (nabijecka a baterky), tak je to dost zasadni zlepseni komfortu…

  4. Je smutne, ze jeste nikoho
    Je smutne, ze jeste nikoho nenapadlo udelat malou strisku na ochranu nabijeciho proti desti a vetru. S mobilem v ruce a obsluhovat nejakou App v desti a vetru je veru neprijemne. A kdyz clovek pri nabijeni v lijaku ma mokre saty, pak okna v aute mlzi. Odstraneni vlhkosti z auta zase ukusuje z dojezdu. Me se zda, ze vsichni budovatele elektromobility maji ukol zneprijemnit jak to jde. nebo jsou proste hloupy. Vyjimka samozrejme Tesla, tam je casto se strechou.

    1. Plně s Vámi souhlasím
      Plně s Vámi souhlasím jeví se to jako detail,ale ty jsou v důsledku klíčové. Mne spíš zaráží proč vyvýjí předpotopní systém nabíjení. Přece by tomu všemu slušel nějaký „bezkontaktní“ standard a hlavně by zde měla zasáhnout „nenáviděná “ EU a určit zákonný standard a jako je o u elektrických rozvodných sítí, mobilních operátorů ,kolejí atd.. Někdo je vlastní,ale za daných zákonných podmínek tam musí pustit konkurenci. A při stavu SW a všemožných aplikací by pak takovýto standard automaticky identifikoval vozidlo a jemu přiřazený účet a nabíjení by mohlo začít po příjezdu a automatickém spárování ve chvíli kdy na mobilu jen potvrdíte „TANKOVAT“. To by myslím do budoucna velmi pomohlo a zpříjemnilo elektromobilitu. včetně toho lákavého WoW efektu oproti špinavým benzínovým stanicím a šlapání v naftových skvrnách u stojanů (omlouvám se všem příznivcům naftových agregátů,které ještě i kvůli takovéto „nedomluvě“ budou dlouho porážet elektromobily,mají tu výhodu,že na díře do nádrže a tvaru čerpací pistole se všichni již dávno domluvili a je to jednotné).

      1. Bezkontaktně nabíjet 350kW
        Bezkontaktně nabíjet 350kW ? Neříká se takovému zařízení náhodou indukční pec ?

        I kdyby účinnost přenosu byla 90%, což by na bezkontaktní přenos bylo výborné číslo, tak zbývajích 35kW by unikalo do okolí a měnilo se v teplo. A 35 kW vytopí docela velký dům, zde zkoncentrované z většiny v nejbližším kovovém objektu schopném ohřevu pomocí vířivých proudů – autě. Zkátka zatím nesmysl.

        1. Jimmy určitě máte pravdu
          Jimmy určitě máte pravdu nicméně jsem chtěl naznačit,že nabíjení takovými vysokými hodnotami je stejně nesmysl a nikdo to infrastrukturně nepokryje investicemi. Navíc automatizace řízení a sdílení aut budou znamenat v budoucnu zřejmě oddělení dálkových jízd od lokálních, takže v nějakém hubu si vezmete auto na dálkovou jízdu a o zvládnete na jeden zátah,pak ho tam necháte a v místě si vemet lokální elektromobil z mnohem menší baterkou. Nikdo tak v drtivé většině nebude tlačit na nabytí za 20 minut,což přináši neuvěřiteln komplikace. Tyto inovace zcela změní pohled na mobilitu individuální,jsme o tom hluboce přesvědčen. Proto si myslím bude důležitější soustředit se na komfort a SW konektivitu.Ale mohu se mýlit, napišme si za deset let. Děkuji

          1. člověk má od přírody
            člověk má od přírody touhu vlastnit. Navíc je obecně líný (což je impuls pro pokrok – ulehčit si práci) tzn. sdílení tu bude, ale většina cest se bude dál dělat vlastním universálním autem (podívejte se na dnešní parkoviště před obchodem – kolik je tam SUV nebo velkých limuzín se kterými si mamka jede pro rohlík a mlíko) a rychlonabíječky budou určitě třeba o výkonu odpovídajícímu kapacitě baterií v EV tzn s nabíjením do cca 30-ti min. Tzn Váš sen se určitě nesplní ani za 20let… 🙂

      2. vice standardu u koleji je i
        vice standardu u koleji je i v EU, koprikladu proudy v trolejich jsou v EU asi 4, proto nektere lokomotivy nemuzou do tech a tech statu, stejne tak rozchod koleji je v EU vpodstate troji, hlavni je sice jeden, ale pak jsou jeste 2 uzkokolejne „standardy“

        EK v timhle u nabijeci infrastruktury zasahla alespon v tom smyslu,k ze dnes si nemuze Tesla jen tak postavit novej SC samostatne, ale musi tam bejt zastoupene i ostatni standardy nabijeni pro ostatni elektromobily jinych znacek

        1. Dobrý den Šamane určitě
          Dobrý den Šamane určitě máte pravdu,je to, ale na železnici spíše relikt minulosti a myslím si,že teď jsou již pánové v Bruselu moudřejší a vymyslí nějaký jednotný standard. Jelikož dávat dotace bez trvání na splnění podmínek jednotné sítě a standardů ,alespoň v Evropě, nedává moc smysl. Hlavní je z jejich strany vytvořit legislativní a standardizované jednotné prostředí a komerční subjekty si s tím již poradí,to nemám strach. Zdanit nečistou spalovací individuální dopravu a z daného fondu vystavě t infrastrukturu,to by neměl být pro Bruselské úředníky takový problém a myslím si,že by jím to i rozumné míře prošlo a do deseti let tady máme solidní infrastrukturu a se samotnými dopravními prostředky si již velmi dobře poradí sám trh. Děkuji Vám.

    2. samozřejmě že to někoho
      samozřejmě že to někoho napadlo.
      Jde o to, že stříška popřípadě nějaká boční ochrana ala stěna by stála cca 30-50tis k ceně stojanu. Stojany jsou kolikrát na náměstích, v ulicích, u chodníků nebo parkovišť atd – tam by se to stavělo celkem těžko tzn. ne všude je to ze stavebního hlediska možné. Pokud se bude stavět něco jako SC Vystrkov na zelené louce mimo aglomerace, tak ano, ale taková je u nás jen jedna. Nevím, že by někde v ČR na hlavním tahu byla nějaká rychlonabíječka.
      Jinak jsem si všiml, že třeba CNG nebo LPG je častokrát taky vedle pumpy bez stříšky tzn volí se nejjednodušší a nejlevnější možná varianta.

  5. 350kW je teoreticky vykon, v
    350kW je teoreticky vykon, v praxi bude nizsi diky tomu, ze baterie kdyz je prazdna tak zacina na malem napeti a postupne jak klesa proud tak se zvysuje napeti.

    Tedy nikdy nelze dosahnout 1000V a soucasne 350A. Je to jen marketingovy plk… To by taky Tesla mohla prezentovat svoje SC jako 166kW kdyz ve skutecnosti maji max 120kW pro jedno auto.

    1. Já myslím že je jedno
      Já myslím že je jedno jestli to v reálu bude 200kW nebo 350kW. Obě hodnoty jsou totiž sakra vzdálené parametrům současných baterií.

      Pokud dnes snad už i celá konkurence dává Teslu za vzor nejpokročilejší technologie, tak jaký důvod asi Tesla má plácat se na nějakých 1,5C nabíjecího proudu a to ještě v režimu AVC, tj. střední hodnota je 1C a méně když ostatní to na papíře umí minimálně 2x lépe?

      1. Nie je problém s
        Nie je problém s batériami, že by nezvládali 4C (moja 4-ročná baterka do reťazovej píly to zvláda s chladením v pohode), ale s tým dostať taký výkon k nabíjaciemu stojanu. Predpokladám, že nebude len jeden, takže tam bude treba priviesť zhruba 1MW a to je už celkom dosť 🙂

        1. Ano vase baterka sice
          Ano vase baterka sice zvládne 4C a možná i mnohem více, ale do auta velikosti Tesly se s její technologií vejde dojezd na max. cca 100-150km.

          Dnes prostě ještě nikdo nemá články s energetickou hustotou pro dojezd 300+km, které by dlouhodobě zvládly více jak 1C. To jsem měl na mysli.

  6. Chlazené nabíjecí
    Chlazené nabíjecí kabely

    Huber + SUHNER přední světový výrobce komponentů a systémů pro elektrické a optické připojení, vyvinul chlazený nabíjecí kabel s chlazeným konektorem, který umožňuje nabití v extrémně krátké době.

    Díky novému chlazenému kabelovému systému, je možné mít nabíjecí proudy 500 ampér a vyšší. Tento slibný nový systém je ideálně vhodný pro nabíjení vysokým proudem, který je v současné době stále ve fázi vývoje. Bude pracovat s výkonem 400 kilowattů a nabíjecími proudy z více než 400 ampér pro osobní automobily a až 630 ampér pro nákladní vozidla.

    Díky integrovanému chlazení jsou tyto nabíjecí kabely v průměru štíhlejší než čerpací hadice na konvenční čerpací stanici. V důsledku malého průměru konektoru jsou chlazené kabely flexibilní, lehké a snadno ovladatelné.

    Tým Huber + SUHNER bude prezentovat nabíjecí kabel a další inovativní řešení v eCarTec veletrhu od 18. do 20. října

        1. Ale jistěže je v zájmu
          Ale jistěže je v zájmu Tesly sdílet svoji síť Superchargerů s ostatními. Jenže žádná automobilka za to Tesle nechce zaplatit, takže si holt ostatní budou muset budovat vlastní dobíjecí síť.
          1:0 pro Teslu 🙂 Vlastně abych byl přesnější aktuální skóre činí 4.543 Superchargerů ku nule.
          Být na místě ředitele automobilky, jdu si nařídit budíka, abych náhodou zítra nezaspal a neujel mi tak trošku vlak.

          1. Zajímavé. A je to jen
            Zajímavé. A je to jen vaše domněnka, že je v zájmu Tesly sdílet síť nabíječek nebo proběhly někde po netu informace od Muska, že to opravdu tak chce a nabízí to ostatním?

            Protože jsem si nevšiml, že by stojany SC byly na to připravovány… Čtečky RFID, atd.
            Ostatně proč by automobilka měla mít vlastní síť a nenechat to na ostatních, tak jako v případě klasických pump? Kolik pump vlastní Škoda Auto, BMW či VW?

            Třeba BMW na to jde tak, že nabízí svoji RFID kartu ChargeNow a domlouvá (poměrně úspěšně, stačí se mrknout na http://www.chargenow.com) akceptaci těchto karet s poskytovateli nabíjecích stojanů, aby uživatel nemusel řešit smlouvu a placení s každým poskytovatelem zvlášť (především při výjezdech do ciziny) a měl to „přikryté“ pod jednou střechou. Což i z mého pohledu dává větší smysl, než budovat vlastní celosvětovou síť nabíječek.

              1. Nic není zadarmo. Ani ten
                Nic není zadarmo. Ani ten oběd, co se rozdává bezdomovcům.

                To „zadarmo“ je tvrdě zaplacené v ceně auta. Ale to co si můžete dovolit „schovat do ceny“ u auta v průměrné ceně 80-100 tisíc € (a kterých produkujete max. desítky tisíc za kvartál), tak si totéž nemůžete dovolit u auta za třeba 20 tisíc € (a kterých produkujete stovky tisíc až miliony).

                Nabíjení „zdarma“ mi u masově vyráběných aut v obvyklých cenových hladinách nedává ekonomický smysl.

                1. Nějaké úpravy na webu
                  Nějaké úpravy na webu Tesly naznačovaly možnost nabíjení na základě kreditu…

                2. Zakaznikum „citlivym na
                  Zakaznikum „citlivym na cenu“ (T3) nejde dat nabijeni zadarmo, jinak to dopadne takhle.

            1. Muskova nabídka Tesla SC
              Muskova nabídka Tesla SC pro ostatní:

              Elon has already answered this. Superchargers are available to other companies‘ vehicles, but there are a few conditions, such as:

              1. Must be free to the customer — OK to be included in the vehicle purchase price, but the actual „fill-ups“ must be free
              2. The company must share in the cost of the Supercharger network

              —–
              Elon talked about this in the following video at 10:50
              http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000285676

              Quote (Elon Musk): We are more than happy to have other manufacturers use it. We have offered this to BMW and Daimler and Toyota and others. Really the only requirements is the car has to be able to take the power level of the super charger. If it only takes a small amount of power it will hog the spot. It has to take the power level. Then they have to proportionately share the cost of the system. That’s all.

              Vzhledem k dosavadním malejm kapacitám baterek ostatních výrobců je využití SC prej neefektivní. To ať posouděj povolanější.

          2. 4543 ku nule to neni, Nissan
            4543 ku nule to neni, Nissan a Renault nejake sve nabijecky maji

            a v zajmu Tesly je i neni aby na jejich nabijeckach mohli nabijet i ostatni, v prvni rade pokud by to umoznili ostatnim a vydelavali na tom, tak se u SC muzou zacit tvorit fronty, coz by slo proti majitelum Tesel, tak jako dnes u jinych stojanu lidi nadavaj na majitele Tesel ze zabyraj nabijecku i hodiny, stejne by nadavali majitele Tesel na ostatni ze jim zabiraj stojany ktere maj garantovany u S a X zdarma a zaplatili si ho v cene auta, a stejne tak by spousta lidi prestala v takovem stavu videt tu vyhodu a mohli by uvazovat zda si misto drahe Tesli spise nekoupit levnejsi EV, cim vic EV na silnicich bude, tim vice lidi bude u verejnych nabijecek, ne kazdej ma tu moznost proste nabijet doma nebo v praci, to ma treba v CR moznost tak 5-10% ridicu

            z tohoto duvodu je celkem jiste, ze dobudoucna budou nabijecky relativne zajimavej business, uplne stejne jako jsou dnes tim businessem cerpaci stanice na fosilni paliva, dnes at se to zda smesne jsem opravdu jen na pocatku elektromobility, a pokud se nekdy v budoucnu rozsiri na dramec par %, tak tohle bude proste realita https://goo.gl/3gPmxP aneb spousty stojanu nebo v budoucnu snad spise indukcnich stani, bez velkeho poctu verejnych dobijecich mist se proste vyssi podil elektromobility neobejde

          1. Jestli je to opravdu tak,
            Jestli je to opravdu tak, tak pravděpodobně asi nebyly podmínky Tesly akceptovatelné.

            Ale jak píšu v příspěvku níže, větší smysl mi dává např. ChargeNow od BMW, které se snaží sdružit pod jedno platební místo a kartu více nezávislých poskytovatelů sítě nabíječek. Mě, jako uživateli EV, je naprosto šumák, zda nabíječka je od BMW či VW (tak jako mě nezajímá, jestli benzínová pumpa patří VW či Nissanu), ale zda s jednou kartou nabiju, abych nemusel (jako dosud) uzavírat s poskytovatelem novou smlouvu (dneska s kartou ČEZ nenabiju u PRE) a dostal jedno vyúčtování. A když přijde nový poskytovatel, který pokryje např. jenom Prahu, tak mu stačí uzavřít smlouvu s ChargeNow a hned mají zákazníci přístup k jeho síti a jednotnému vyúčtování.

            Tohle mi přijde více smysluplnější než budování vlastní sítě a pak se dohadovat s ostatními automobilkami, za jakých podmínek si to budou navzájem sdílet.

            1. Elon talked about this in
              Elon talked about this in the following video at 10:50
              http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000285676

              Quote (Elon Musk): We are more than happy to have other manufacturers use it. We have offered this to BMW and Daimler and Toyota and others. Really the only requirements is the car has to be able to take the power level of the super charger. If it only takes a small amount of power it will hog the spot. It has to take the power level. Then they have to proportionately share the cost of the system. That’s all.

            2. Myslím, že Tesla začla
              Myslím, že Tesla začla budovat svou síť proto, že tehdejší existující měly naopak neakceptovatelné podmínky pro Teslu je používat. Infrastruktura byla tehdy velmi řídká, používá dodnes staré a slabé technologie a samozřejmě není zadarmo. Vytvořit novou, hustější, efektivnější a levnější infrastruturu, a poté jí nabídnou ostatním dávalo mnohem větší smysl. To bylo před 4-mi roky tuším.

              Ale když nyní si začínají automobilky vytvářet zase novou síť odznovu, nezávislou na existujících, to mi už takový smysl nedává.
              Exijící sítě nabízí podstatně hustější a efektivnější síť, než bylo před Superchargerem.

              Myslím, že to je pořád projev nucené ignorance vůči té malé drzé automobilky, co se jim cpe do byznysu a starým matadorům ukazuje nové cesty. Oni přece dobře ví, jaké jsou ty nejlepší cesty a teď to všem (a speciálně té drzé Tesle) ukáže…

    1. neni na co, su to iba pr
      neni na co, su to iba pr blbiny ktorych tu uz bolo a bude,
      senzacnych nerealizovaelnych planov plna krabica,
      kde su tie vodikove orgie ktorych mali vsetci plne usta uz niekolko krat ?

      je to iba biznis, ziadna sluzba ludu a statu.

      chcete jazdit lacno a rychlo ? v vkolonach vzdy neohrozitelny ? netrapi vas zima, rozvoz ani daleke cesty v dazdi ? kupte si bicykel.

      ludia si nekupuju mrnave auticka ktorym staci mrnavy motor a mrnavy zdroj, plati cim vacsia a krajsia prestiznejsia krava na velkych tazkych pneu, tym viac adidas.

      v dokonalom svete jazdime taxikmi a luxusne castou, cistou a lacnou MHD na ktoru sa necaka, jedine to je cesta, nerealizovatelna.

      sme sobci psychopati, sociopati, vydriduchovia, monetari, majetnici, drahoplatici, nesamostatni, zlodeji, do jedneho.
      korporacie len hladaju ako sa naviac este viac prizabit,
      staty, este viac zotrocit. o com to tu vlastne snivate ?

Napsat komentář