Elektromobil Porsche Mission E má nejvyšší prioritu

Michael Steiner, šéf výzkumu a vývoje Porsche, na autosalonu Paříž 2016 potvrdil, že hlavní prioritou je teď pro automobilku elektromobil Porsche Mission E.

Elektromobil Porsche Mission E se má přímo postavit elektromobilu Tesla Model S, který momentálně decimuje svou konkurenci v segmentu prémiových luxusních sedanů. Jenže zatímco Tesla Model S je na trhu už od roku 2012, Mission E půjde na trh někdy mezi lety 2018-2020
foto: Porsche

Porsche Mission E, elektromobil s dojezdem 500 km, se ukázal už na autosalonu v Frankfurtu 2015. Jde to auto, které má porazit Teslu a Porsche kolem něj buduje dokonce i tolik potřebnou infrastrukturu.

Díky slovům Michaela Steinera je teď jasné, že Porsche Mission E má v rámci firmy nejvyšší prioritu. Steiner potvrdil, že auto je v „sériovém vývoji“. Půjde o první vůz značky Porsche s čistě elektrickým pohonem, výkonem 600 koní a zrychlení 0-100 km/h pod 3,5 sekundy.

Porsche údajně kvůli jeho vývoji najímá 1400 nových lidí a investuje 700 mil. euro do nové továrny ve Stuttgartu. Steiner navíc řekl že o dříve spekulovaném Porche 911 Hybrid zatím nebylo definitivně rozhodnuto.

Porsche 911 Hybrid mělo dostat hybridní pohon z Porsche 918 Spyder. To se ale nejspíš v nejbližší době neuskuteční, pokud vůbec. Plně elektrický pohon je prostě technicky vyspělejší a zajímavější a Mission E tak má mnohem větší potenciál.

I Steiner řekl, že Porsche je toho názoru, že trh s elektromobily bude nejspíš dál rapidně růst. Tím pádem Mission E rozhodně nebude jediné plně elektrické auto a cílem vývoje je připravit platformu vhodnou i pro další typy aut.

85 Comments on “Elektromobil Porsche Mission E má nejvyšší prioritu”

      1. Nevím, s čím přijdou,
        Nevím, s čím přijdou, kromě rychlejšího nabíjení, vyspělou autonomií a nějakou baterií smartaplikací v infotainmentu, ale Tesla na ně určitě nebude čekat. Většina automobilek prostě stále zaměstnává spoustu lidí tím, že ladí sání, řazení, vstřikování, výfuky a mapy a optimalizují poruchové součástky turbomotorů, než aby to svoje drahocenné technologické know-how zamkli do archivu a začli místo kutání slojí na konci slepé uličky přemýšlet o eleganci a možnostech baterií, elektromotorů, nanomateriálů a 3D tisku. Což takhle vodivé pneumatiky (jaké mají třeba letadla) a nabíjecí úseky silnic? Onboard drony, prozkoumávající cestu před vozidlem? Inteligentní silnice, komunikující s vozidly, sdílejícími svou polohu, směr, rychlost a cíl? Ne, raději nás zajímá, jestli náš čtyřválec zní jako šestiválec a jestli zatahuje od 1500 nebo od 1800 a jestli je v kufru baterka a škrabka.

        1. No tak u auta to neni o
          No tak u auta to neni o dojezdu ne? (to ze zatim u EV jde temer o jediny sledovany parametr je jina).
          Porsche tak muze napriklad zvednout latku u EV napriklad nesrovnatelne lepsim dilenskym zpracovanim, kvalitou interieru apod, ne zrovna tim, ze tam da jeste vetsi baterku nez tesla….

            1. „Šéf závodní rady u
              „Šéf závodní rady u Porsche Uwe Hück prohlásil, že firma bude muset prodat nejméně 10 000 aut Mission E ročně, aby na novince vydělala.“
              Nějakej šéf vývoje říkal, že to stejně dělaj jen jako úlitbu úředníkům, aby naplnili kvóty a mohli v klidu dál vyrábět sračkomety.

              Narvou do toho 1 miliardu eur, ale podívejte kdo si kůli tomu utrhne vod huby :)))
              „Zaměstnanci Porsche v Zuffenhausenu se dobrovolně vzdali části budoucího růstu platů, aby zajistili produkci nového plně elektrického vozu.“

              A kolipak si utrhnou vod huby šefíkové a manažéři?? :)))

    1. Bodejt všichni jim za 4
      Bodejt všichni jim za 4 milionový auto s fantastickým vodpichem 3,5 sekundy určitě utrhaj ruce, když jim to nandá i SUVčko vod Tesly za 3,1 sec nebo rodinej sedan za 2,7 sec s vlastní sítí bezstarostnejch superdobíječek.
      A co budou dělat až přijde Tesla Roadster s Maximum Plead módem, budou se furt vymlouvat že Tesle nelícujou blatníky?

            1. Porad postradam nejakou tu
              Porad postradam nejakou tu souvislost s tim co jsem psal. Proc je pro Evropu ostuda, ze nevyrabi konkurecni vozy k tesle, a pro neni ostuda pro USA ze nevyrabi konkurenci k prakticky nicemu jinemu?
              Ono vubec americky sutomobilovy prumysl je spise ostruda oproti evropskemu, tesla je takova svetla vyjimka, ale zatim je to porad spise technologicky startup nez automobilka…

              1. Průměrý Američan –
                Průměrý Američan – nechci říci, že je tlustý, ale spíše trpí značnou nadváhou. Průměrnému Američanovi to však zas tak moc nevadí. Průměrný Američan používá pro dopravu výhradně auto.
                Pěšky udělá jen několik málo kroků ke svému zaparkovénemu miláčkovi. Průměrný Američan jí buď silně tučná (smažená) nebo hodně sladká jídla. Často z toho silně tloustne. Silně tučná jídla často plavou v majonéze, kečupu či nějaké omáčce.
                Průměrnému Američanovi je E-Up malý. Prostě se do něj nevejde. 🙂
                Proč by měla nějaká automobilka v Americe dělat taková auta, když se jim do nich nevejde průměrný zákazník?
                Do běžné Tesly se průměrný občan Evropy vejde. 🙂
                Nevím, zda je to ostuda, ale jen těm Mercedesům a BMW roste za louží konkurence v podobě Tesly S, Tesly X a pravděpodobně i Tesly 3. A obvinit je z toho, že nesplňují emise bude problém.

                1. No podle tehle ulitle logiky
                  No podle tehle ulitle logiky – prumerny evropan si nemuze tesla model S dovolit, proc by potom mela jakakoli evropska automobilka delat podobne auto? (Je to samo blbost, stejne jako to cos napsal ty)

      1. Jenjo, ty seš s tím
        Jenjo, ty seš s tím podílem na trhu vyšších a luxusních vozů trochu jak ti lidé z hnutí Hare Kršna…
        Otázka zní, jestli takový podíl na trhu vyšších a luxusních vozů v USA dokáže TESLU ufinancovat. Odpověď je jasná – ne. Budoucnost Tesly se bude lámat na masovém trhu a ne na jeho okraji… a tam jsem zvědav, jaký bude mít Tesla podíl. Registrace Modelu 3 ještě nejsou podíl na trhu.

      1. Obdivuji vaše elektro
        Obdivuji vaše elektro nadšení, ale trochu reality.
        viz: online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-autosales.html
        luxusních aut se jen v září v USA prodalo skoro 84 000. Tedy prodeje jsou za cca dva měsíce na úrovni celkové historické produkce Tesly – těžko tedy mohou mít 1/3 trhu.
        viz: online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-autosales.html#autosalesE
        Jedna věc vymyslet skvělou věc, druhá je z toho udělat úspěšný byznys model. Pokud vím, tak Tesla jede dost hodně na dotacích a zatím je pořád v mínusu. Tj. investoři doufají, že jednou konečně začně vydělávat. Tento model ale nemůže fungovat donekonečna. Mimochodem ta „pro-fosil-teroristické organizace VW“ je i přes Dieselgate pár mld. ročně v plusu. A to nemluvím o tom, že v ČR (společně s dalšími pr-fosil automobilkami) vytváření značné množství pracovních sil a ekonomiky.
        Nicméně já jsem rád, že Tesla je. Rozhýbala ty „tradiční“ automobilky k činu. Rozhodně bych nepodceňoval klasické automobilky – mají obrovské know-how jak masově vyrábět, prodávat a servisovat miliony aut (což zatím Tesla moc neumí), mají prostředky a Tesla jim konečně dodala důvod začít s elektromobilitou.
        Tak uvidíme, jak to dopadne – každopádně se na dostupné el. auto těším, jen to asi ještě několik let potrvá.
        Radil bych méně emocí a více selkého rozumu

        1. Jisteze VW a ostatni
          Jisteze VW a ostatni klasicke automobilky maji obrovsky potencial Teslu dohnat a mozna predehnat. jenomze ta vule chybi. Tisice inzenyru, kteri neumi nic jineho nez konstrukci spalovacich motoru jen tak nepresvedcite aby sli na pracak, protoze jsou k nicemu. Elektrotechnika je jina orientace a to nejde jen tak doucit. Samozrejme ze Ohmuv zakon zna kazdy, ale to dalsi uz neni tak uplne trivialni.
          Na druhou stranu je vyvoj elektromotoru o hodne jednodussi. Staci par lidi kteri se vyznaji a to staci. Automobilky budou tvrde bojovat proti E-mobilite silou svych zamestnancu/odboru i managementu. Kdo si necha vzit tak vydelecny business a jde do neznama? Navic vsichni budou mit ty same startovaci podminky. Takze premium nepremium vsichni budou mit stejny pohon. Nymbus BMW motoru bude ze dne na den pryc. Atd. Proto ma Tesla lepsi podminky, nemusi brat ohledy na minulost a ma nejlepsi lidi z oboru, protoze jinde jim nedali prilezitost.

          1. Tak ono auto hlavne dneska
            Tak ono auto hlavne dneska neni jen motor. Ale treba i interier, obecne kvalita zpracovani apod – to jsou treba veci kde je tesla o svetelne roky pozadu oproti nemecke nebo japosnke premii (na US znacku to ale jde)…
            A prave to, jak jendoduche je v zasade poskladat elektricke auto je pro teslu spise riziko, rozhodne neni v jendoduche situaci a budoucnost bude jeste hodne zajimava, i kdyz ma rkel bych dobre nakroceno, tak to rozhodne nema „v kapse“.

              1. mam dojem ze o vylepseni
                mam dojem ze o vylepseni interieru to nebude, interier Tesel je vizualne dostacujici, problem maji s kvalitou zpracovani, a ta se na jedne lince vylepsuje blbe

                ano sit SC je pravdepodobne nejvetsim zolikem Tesly, vsimni si ze v EU tohle jiz Tesle tipli politici a nove SC jiz vznikaji jen spolecne s dalsima nabijeckama pro jina EV

                1. Co s tím má společného
                  Co s tím má společného počet výrobních linek?

                2. no pokud mas jednu tak se
                  no pokud mas jednu tak se blbejc odladuje, kdys ji zastavis tak vpodstate zastavis i produkci modelu a v tomto pripade hned dvou a cele automobilky, ja se tu kdysi psalo tak Tesl ama problem v tom ze ac ma velice solidni automatizaci, tak presnosti jsou asi 3-4x horsi nez montaz zabehlych automobilek, byl o tom clanek mam dojem i zde na hybridu primo s textem toho chlapka z Toyoty co to v Tesle cele stavel a uvadel do chodu

              2. Myslím, že business model
                Myslím, že business model vybudování a provozování SC je něco, co se teprve bude vyhodnocovat… To, že síť postavili ještě neznamená, že to dává ekonomicky smysl (to takhle dělat). Ano, teď je to něco, co jde ruku v ruce s prodejem aut. Ale úplně bych nesázel na to, že třeba za 5 let to bude životaschopné bez nějakého přehodnocení… Třeba ano, ale třeba taky ne. Teslu to stojí dost peněz a u těch SC, které nejsou vytížené se do jejich stavby moc nehrne – proč myslíte, že se jich v okolí staví tak pomálu?

                1. Zde se staví pomálu,
                  Zde se staví pomálu, protože jsme pro ně stále Eastern Europe a Tesel tu nejsou stovky. Přestože už se to blíží ke 200.

                2. Efektivita SC s počtem
                  Efektivita SC s počtem provozovaných Tesel, které nebudou mít dobíjení zdarma, už jen poroste. Nebo se může síť otevřít i pro jiná auta. O SC bych strach neměl.

          2. nedavno VW rozpustilo cele
            nedavno VW rozpustilo cele oddeleni na vyvoj V12 a V8 a vyvoj nekterych variant i mensich motoru a jen par z tech lidi presunulo pod luxusni znacky koncernu, proc by mel bejt problem behem pristich treba 10 let pomalu redukovat a rozpoustet inzenyry z ostatnich oddeleni zabyvajicich se motory?

            propousteni u koncernu se dotklo i jinych provozu a spousta tech lidi dnes dela pro Teslu (pamatujete si jeste nekdo jak kdysi Musk prohlasoval ze Apple je odpadkovej kos na lidi co vyhodili nebo odesli z Tesly, co by pak meli teda rikat jine automobilky co vyhazi lidi co pak skonci v Tesle? )

                1. to by patřilo téměř na
                  to by patřilo téměř na konec listu, nic by nezměnil

                2. zhruba 3600 prodanych CT6 za
                  zhruba 3600 prodanych CT6 za Q3 by nic nezmenilo, jo aha 😀

                1. Nic proti, ale o svem aute
                  Nic proti, ale o svem aute jsi tu uz psal hodnekrat ….

          1. „Statistika“ – Source: Tesla
            „Statistika“ – Source: Tesla internal sales data and competitor information compiled by the automaker.
            Jak se říká: Nevěřím statistice, kterou si sám nezfalšuji…
            Jsou tam víceméně jen německá auta (plus 2 Maserati, jeden Jaguár a jeden Lexus).
            Chybí mi například luxusní Volvo, Infinity (těch je v USA hodně) a pak pochopitelně americká auta – Cadillac, apod.
            To je asi jako srovnávat s tím, kolik se v Evropě prodá Cadillaců a Lexusů a zároveň ignorovat veškerý evropský luxusní značky.
            No jo no, ale s vírou se bojovat nedá a argumentovat už vůbec ne.

              1. Tak naposledy, protože s
                Tak naposledy, protože s tebou viditelně nemá cenu diskutovat.
                Odkazy na statistiky, které jsem dal v prvním příspěvku zahrnují většinu, a pravděpodobně všechny automobilky, na US trhu. Na tyto statistiky se odvolává např. Bloomberg, takže je považuji za „celkem ověřené“.
                V tvém odkazu ( goo.gl/AhEAH2) je přímo pod tabulkou napsáno, že se jedná o interní materiály Tesly, které si vyrobila pro svou potřebu (=reklamní účely). Tak asi tak k tomu ověření. Nehledě na to, letmý pohled na tabulku odhalí, že je tak lehce řečeno „výběrová“ – tj. zahrnuje data, které se hodí.
                To je naprosto základní reklamní a manipulativní technika: z reálných dat zmíním jen ta, co se mi hodí a zbytek „tak trochu zapomenu zmínit“. Příkladů najdeš dost i v okolí, třeba v politice 😉
                A když už jsi narazil na ten mozek, říká ti něco pojem Kritické myšlení. Zjednodušeně to znamená mozek používat a například nevěřit všemu, co se na internetu píše, bez dalšího ověření. Zvláště pokud jde o prohlášení tiskových oddělení konkrétní firmy, politické strany, hnutí za blaho lidstva, ….
                Jinak přeji příjemný den a dále už reagovat nebudu.

        2. VW je německá automobilka
          VW je německá automobilka byla založena v roce 1937 jako Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH a později přejmenována na Volkswagenwerk GmbH. Založení automobilky v nacistickém Německu prosazoval Adolf Hitler.
          Neb kdyby nebylo Hitlera a války čert ví, zda by VW dnes nepekl třeba vdolky.
          To že mají pár mld.ročně v plusu? A co nám od roku 1937 na tom motoru a autě vylepšují?? Turbo, dvouspojku DSG? Aáááá pardón má to i radio a klimatizaci. 🙂 Za 79let se z lidového vozu Brouk stal Brouk image za milion s mnoha kurv.tkama.

      2. Volkswagen Group je jeden z
        Volkswagen Group je jeden z největších světových automobilových koncernů, do něhož kromě jiných společností patří tyto značky: Volkswagen, Audi , Bentley, Bugatti, Porsche, Lamborghini, MAN, Scania, SEAT, Škoda Auto, Volkswagen Užitkové vozy a Ducati. Tento německý koncern se v posledních letech zaměřuje, kromě svého hlavního evropského trhu, především na Spojené státy americké a Čínu (Volkswagen Group China). V minulosti patřily do skupiny Volkswagen i značky: Auto Union, DKW, Horch, NSU a Wanderer.

        Následující tabulka zachycuje procentuální zastoupení vlastníků skupiny Volkswagen Group v procentech kapitálového podílu a hlasovacích práv (stav k 31. 12. 2013)

        Porsche Automobil Holding SE[p 1] 52.20 % 32.2 %
        spolková země Dolní Sasko 20.00 % 12.7. %
        Qatar Holding 17.00 % 15.6 %
        ostatní 10.80 % 39.5 %

        Jak velký asi má zájem Qatar Holding na elektromobilech??

            1. bude to asi stejnej problem
              bude to asi stejnej problem jako vydelavat poradne na soucasnych elektromobilech 🙂 oni si ted behem par let postavej par elektromobilu, otestujou si je a pak to postupne budou poustet na trh tak aby si zajistili zisky, kdyby ted vyvalili na trh spoustu elektromobilu tak by maximalne lidi nemeli kde ty EV nabijet a u nabijecek by se tvorili fronty 🙂 soucasnej stav je tak nejak rozumnej pro vsechny krome fandu elektromobility co by proste nejradsi aby tu bylo vsechno EV prez noc

              1. Elektromobily s normálnym
                Elektromobily s normálnym dojazdom (TS, TX, Bolt …) nabíjačky potrebujú len občas pri ďalekej ceste. To, že sú na nabíjačkách fronty, je presne pre tento aspekt, takže vaše obavy sú úplne zbytočné. Priorita nabíjania je doma, pretože to je najlacnejšie a vždy aj bude.

                1. kazdej doma nabijet nemuze
                  kazdej doma nabijet nemuze 😉 ve mestech bydli prez 95% obyvatelstva v obytnych domech kde nemaji ani garaz ani moznost vlastniho nabijeni, ostatne staci se podivat na nektere ulice v Norsku nebo UK, bez tech verejnych dobijecich stani co jiz tam maj desitky na nekterych ulicich by proste lidi nemeli kde nabijet, a samozrejme i tyhle mista jsou verejna dobijeci mista 😉

                  goo.gl/3gPmxP

    1. VW má několik problémů.
      VW má několik problémů. Vsadili na naftové motory, což se ukázalo jako neprozřetelné, ostatně stejně jako mnozí další. Hrají o čas, takže naslibují, ale termíny nejsou reálné. Potencionální zákazníci si řeknou: 2 roky není tak dlouho, počkáme… Jenomže za dva roky to bude ještě za rok a pak ještě jednou za rok. VW má minimálně 5 let technologickou ztrátu. Kompozitní materiály, pohonná jednotka… Bude trvat, než to dožene. Samozřejmě, dá se to dělat i jinak – viz německá pošta, ale bude to mít výrazně horší užitnou hodnotu.

        1. To nic neznamená. Záleží
          To nic neznamená. Záleží to na tom, jak s nimi naloží a kolik miliard půjde na různé arbitráže… Hlavně VW ztratil hodnověrnost a to se také počítá. Možná mnohem víc, než cokoli jiného. Kdo by chtěl auto od značky, která ná na „svědomí“ zamořené životní prostředí.

          1. zivotni prostredi zamorujou
            zivotni prostredi zamorujou uplne stejne i ostatni znacky s fosilnima autama, na VW se jen ukazalo

            co se NOx a uhlovodiku v emisich tyce tak je dokonce zmerene za provozu ze je na tom VW nejlip ze vsech a ostatni znacky maji hodnoty teto mnohem horsi emisni slozky horsi 😀 ty kauzy vpodstate resi hlavne CO2, tedy neco co zajima jen uredniky a fanatiky okolo glbalniho oteplovani, a i tam je na tom VW podobne jako ostatni

            a k tem financim, VW vykazuje mnohamiliardove zisky roky (nekdy od roku 2000 maji prumerne zisky jako koncern prez 10 miliard eur rocne), takze ikdys zaplati treba 10-30 miliard dolaru, porad to bude znatelne min nez kolik VW za psolednich 15 let vydelalo, cast z tech penez take zuroci do elektromobility, a bylo by skoda aby ty penize do elektromobility nedali, elektromobilita by tim neskutecne stratila, takze u kauzy dieselgate se tak nejak vyplnilo „vsechno zle je pro neco dobre“

          1. vys v cem je vyhoda velkych
            vys v cem je vyhoda velkych koncernu co maj prachy? ze kdys neco chtej, tak to stoji do pul roku, Tesla bude GF stavet az do roku 2020 neb to z velke casti pati Nevada a vystavba je vazana na dane dotace, pozdeji ani driv ta tovarna proste dokoncena nez 2020 nebude

            mimochodem v EU se jiz satvej, opravdu stavej 2 tovarny na baterii a jedna je v priprave, a v Cine se jiz stavi 6 tovaren na abterie, a steve div se ani v jedne z tech tovaren neni nijak zminovana Tesla

              1. chtej nechtej, je to
                chtej nechtej, je to vpodstate jedno, hlavni je ze se neco deje

                pro vetsinu z nas stejne Tesla nebude delat auta pravdepodobne nikdy protoz eproste pod urcitou cenu jit nechteji, takze pro nas je dulezite to ze to krapet rozhejbala spolu s dalsim automobilkama co nejaka ta EV maji v nabidce a co maji a planuji EV vyrazne pod cenou planovaneho modelu 3

Napsat komentář