Autonomní vozidlo Cruise4U společnosti Valeo dokončilo jako první na světě čtyřiadvacetihodinovou jízdu na pařížském okruhu. Automobil zaznamenal celkovou ujetou vzdálenost 766 km, což je jako objet Paříž 20x dokola.
foto: Valeo
Téměř 99 % této vzdálenosti a času vůz absolvoval v autonomním režimu. Pětatřicetikilometrový pařížský okruh je charakteristický velkým počtem zvláštností, které činí řízení velmi náročným: skútry a motocykly jezdící mezi pruhy, dopravní zácpy, práce na silnici, vybledlé značení, přednosti zprava a krátké nájezdy a sjezdy.
Prototyp společnosti Valeo byl schopný zpracovávat a předvídat tyto situace po celých 24 hodin, ve dne v noci, čímž dokázal svou unikátní technologickou vybavenost.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Valeo má nový LiDAR pro pokročilé asistenční systémy
Nissan vyřešil čekání ve frontě: vystojí ji za vás robotické křeslo
Tato průlomová inovace v mobilitě je výsledkem unikátní kombinace kamer, radarů a laserové skenovací technologie rozmístěných po obvodu celého vozidla tvořící jakousi „kuklu“ schopnou detekovat všechny překážky ve vzdálenostech od pouhých 10 centimetrů do 200 metrů i více; a sofistikovaný software, který umožňuje zpracovávat data v reálném čase k dosažení efektivní analýzy okolí vozidla a na základě toho přizpůsobit své chování.
Způsob, kterým to funguje, je velmi jednoduchý: pokud to situace dovolí a v okamžiku, kdy řidič zvolí automatizovaný režim řízení navržený a vyvinutý společností Valeo, systém převezme řízení, ovládání volantu, zrychlování a brzdění v reálných jízdních situacích.
24 hodin strávených na pařížském okruhu následuje po přibližně 21 000 km najetých ve Spojených státech amerických v létě 2016 a po 4000 km absolvovaných kolem Francie v roce 2015.
Valeo Cruise4U má nyní na tachometru 125 000 km, z čehož 97 % bylo najeto v autonomním režimu, a to z Valea dělá jednou z nejpokrokovějších společností z hlediska automobilového vývoje.
Jakožto lídr na trhu se systémy asistence řízení a tvůrce technologie Cruise4U, může nyní Valeo propagovat inovativní prvky aktivní bezpečnosti a posunout se kupředu směrem k plně automatizovanému řízení.
Google Car má za sebou
Google Car má za sebou více jak 1,5 milionů mil. Takže 125 tisíc kilometrů je jako by děcko teprve tahalo kačera.
Ze srpnové zprávy:
Lately our cars have been getting a lot more practice. In August alone, our fleet of 58 vehicles traveled a record monthly total of 170,000 miles; of those, 126,000 miles were driven autonomously (i.e. the car was fully in control).
Největší náskok má
Největší náskok má Tesla a dále se zvětšuje. Narozdíl od ostatních totiž mají autonomní funkci sériová auta a data získaná z nich představují miliony km, ne stovky tisíc jako u těchto testů.
Zrovna překročili 3
Zrovna překročili 3 miliardy km
Senzory snímají i když AP není zaplej
Tak jestli to auto dalo i
Tak jestli to auto dalo i kruháč na Champs-Élysées, tak to klobouk dolů.
to si nemyslím, že je
to si nemyslím, že je součástí Pařížského okruhu, to je střed města