Autosalon Paříž 2016: Opel Ampera-e s dojezdem 500 km!

Světový debut zažil na autosalonu v Paříži 2016 elektromobil Opel Ampera-e. Jde vlastně o evropskou verzi Chevroletu Bolt s NEDC dojezdem přes 500 km!

Opel Ampera-e a Chevrolet Bolt jsou v podobném příbuzenském vztahu jako Chevrolet Volt a Opel Ampera.
foto: Chevrolet

„Nový Opel Ampera-e redefinuje elektromobilitu. Tím, že řeší její největší problém – dojezd,“ řekl při představení elektromobilu Opel Ampera šéf automobilky Opel Dr. Karl-Thomas Neumann.

Podle předběžných výsledků NEDC bude dojezd přes 500 km. Neumann samozřejmě ví, že věšet bulíky na nos už se dnes moc nevyplácí, a tak nezapomněl dodat, že reálný dojezd by se měl pohybovat kolem 380 km (dle nové měřící procedury WLTP. To je pořád téměř dvojnásobně víc, než dnes nabízí většina konkurence.

Zároveň ale přidal historku o tom, jak se inženýrům Opel ve dvou vozech Opel Ampera-e podařilo přejet z Picadilly Circus v centru Londýna k branám pařížského autosalonu na jedno nabití. Auta ujela 417 km a palubní počítač ukazoval zbývající dojezd 80 km.

V Evropě se pětidveřový pětimístný hatchback objeví během jara 2017. Do té doby budou oznámeny ceny a další přesnější specifikace. Prozatím víme, že výkon elektromotoru 204 koní a během 3,2 sekund zrychlí z 0 na 50 km/h. Specifikace baterie jsou: max. výkon 160 kW, 60 kWh kapacity.

Opel, resp. spíš General Motors/Chevrolet, čerpal při vývoji a výrobě svého revolučního elektromobilu ze zkušeností a dat sesbíraných na vozech Chevrolet Volt, které urazily už 2,4 miliardy kilometrů čistě na elektřinu. A zdá se, že jich nenasbíral málo, protože Ampera-e vypadá jako opravdu konkurenceschopné auto.

Opel poskytne na pohonný systém elektromobilu Opel Ampera včetně baterie osmiletou/160 000km záruku. Carl Thomas Neumann si na konec prezentace nezapomněl rýpnout do Tesly, když řekl, že Opel Ampera-e „není luxusní hračka, eco-gadget, druhé auto ani koncept“. Je to skutečné auto, které si můžete koupit.

tisková zpráva

80 Comments on “Autosalon Paříž 2016: Opel Ampera-e s dojezdem 500 km!”

  1. Ja elektrouatam fandim, super pohon (jednoduchost a trvacnost,
    Ja elektrouatam fandim, super pohon (jednoduchost a trvacnost, tichost, tah od nulovych otazok). Ale myslim si, ze z hladiska racionality bude velky problem cena baterii. 8 – 10 rocne auto bude potrebovat novu bateriu, ktorej cena vyrazne prevysi trhovu cenu ojazdeneho auta daneho veku, preto sa obavam, ze tieto auta by boli technicky neopotrebovane a pojazdne, ale ekonomicky to budu v podstate vraky.
    Do istej miery je to aj problem plug-in hybridov. Domacim nabijanim pocas celej zivotnosti baterie tolko neusterim, kolko potom bude stat nova bateria.
    Preto sa mi za dnesnej situacie, ked vsetko clovek vezme do uvahy, najrozumnejsi javi klasicky hybrid s malou bateriou, pokial ma dost vykonu (ako napr RAV4). Neobmedzuje dojazdom, ma silu, pritom to nie je diesel. Jednoducha konstrukcia, trvacnost a po 10 rokoch namiesto investicii do dvojhmoty, DPF, turba, plus daco u a vstrekov si clovek kupi novu bateriu za par tisic eur.

    1. Mám RAV4-EV, r.v. 2003, NiMh, a najedu stále okolo 180km,
      Mám RAV4-EV, r.v. 2003, NiMh, a najedu stále okolo 180km, někdy víc, někdy míň… Kolik bude stát nová baterie nevím, asi až ji budu potřebovat, tak si ji koupím. Dle zkušenosti s Golfem a LiFePo půjdu do nich, a dojezd se zřejmě ještě o něco zlepší. Možná než je budu měnit, vymyslej jiný lepší baterky…
      Je s podivem, že auto vymyšlené před 20 lety, stále ještě mnohé dnešní elektromobily překoná.
      Úžasný Golf z roku 1993 najede 200km, a má na zimu vodního bufíka… Tyto dvě auta + EV1 lze považovat za ikony elektromobility. Až jednou pochopíte, že tady jsou plně použitelné elektromobily už 25 let, tak z toho omdlíte.
      Teď můžete pístově ejakulovat.

      1. Ani jsem o téhle RAVce nevěděl, ale moc se toho u většiny
        Ani jsem o téhle RAVce nevěděl, ale moc se toho u většiny nezměnilo s baterií 27,4 kWh je EPA dojezd 95 mil, tedy plus minus stejné jako u dnešních aut. Celkem je na tomhle pěkně vidět, že na ty EV výrobci z vysoka kašlou a za posledních 90 let se auta s bateriemi posunuly vpřed jen velmi málo vzhledem k ostatním technologiím kolem nás.

  2. Abych to shnrul, je to za me
    Abych to shnrul, je to za me auto, ktere moc nedava smysl.
    Male MPV, za astronomickou cenu (na pomery tridy), ekonomicka navratnost je v nekonecnu.
    Jako auto pro radost, za ktere clovek zaplati, protoze se mu to proste libi mi to prijde taky trochu mimo (kdo si koupi pro radost mini MPV?, to jeste chapu treba BMW i3 nebo tesly, ale tohle?)
    Bez site superchargeru je ten velky dojezd stejne nahouby, protoze realne se s tim dalkove cestovat neda (coz treba s teslou uz pri trose sebeobetovani neni zasadni problem).
    Kdyby tak nacpali do nejakeho mestskeho priblizovadla baterku 20 max 30 kWh a snazili se stlacit cenu, tak by to bylo podle me nesrovnatelne lepsi (takove auto bych si urcite poridil), ale miniauto za 1,2 mega?

    1. i3 chapes ale Amperu ne? v
      i3 chapes ale Amperu ne? v cem je to auto min uzitne? me naopak prijde ze Ampera je v tomto ohledu mnohem lepsi EV co dava mnohem vetsi smysl nez stilovka jako i3

      nema cirou nahodou Bolt nabijeni pripravene na 100kW? takze staci aby se zacali stavet takove stojany, v testech a priprave jsou pokud vim 150 a 300kW nabijeni

      1. S tím rychlonabíjením
        S tím rychlonabíjením Boltu to není vůbec jasné. Poslední zpráva k tomuto tématu hovořila pouze o 50KW s tím, že se do budoucna možná pokusí toto posunout výše. Ono obecně GM o rychlodobíjení Boltu moc nemluví.

        Mimochodem Zoe 41kWh dost možná dostalo ty samé články od LG jako Bolt a také je omezeno jen na 43kW.

        1. Tak to omezen je i pro DC
          Tak to omezen je i pro DC dobijeni? Ja myslele ze jen pro palubni nabijecku.
          Jinak Bolt ma vetsi baterku, takze kdyby to melo odpovidat tem 43, tak by se mohl dobijet cca 65 kW (max nabijeci proud je u baterky primo umerny jeji kapacite – pri zachovani ostatnich parametru).

      2. Presne tak, stejne jako
        Presne tak, stejne jako chapu, ze si nekdo koupi za milion treba nissan 370Z, i kdyz jeho uzitne vlasnosti jsou na bodu mrazu, tak chapu ze si nekdo pro radost poridi mimozemsky vypadajici BMW i3, ze by si ale nekdo poridil Opel Meriva za cenu pres mega? Jasne ze takovy budou, jen mi to moc smysl nedava. To je prave vec, co pochopila tesla, ze lidi si neporidi auto, ktere vypada stejne jako spalovak, ale stoji 3x tolik, proto i model 3 vypada jako sportovne strizeny sedan a ne mini MPV….
        Nejvetsi kouzlo EV je v tom, ze muze byt relativne hodne vykonne, a nestoji to o moc vice nez kdyby melo vykon maly (zatimco u spalovaku, kdyz jdete do vyssich vykonu tak jsou motory pekelne drahe)…

  3. No auto celkem pekne, i
    No auto celkem pekne, i parametry dost v pohode. Nicmene porad mi prijde, ze chtit nejakych v prepoctu 1,1 – 1,2 milonu (podle toho jak velka bude tradicni evropska prirazka) za auto, ktere je ekvivalentem auto jako opel meriva (ten je dokonce jeste o kousek vetsi) nebo hyundai ix20, ktere s cenou zacinaji s velkou rezervou po 300 000, jeste neni uplne ten spravny zacatek masove elektromobility….

        1. Meriva je menší – Kufr má
          Meriva je menší – Kufr má Meriva základ 350 litrů, Bolt má mít 480 litrů za zadními sedačkami.
          Navíc i ten Opel Meriva s motorem 120 koní stojí přes 500 tisíc CZK. Bolt má mít 200 koní.
          Zkrátka – Bolt bude větší, silnější, modernější, lepší výbava (10.2 palcový displej) a levnější na údržbu a „palivo“.
          Takže to srovnání úplně přesné není… 🙂

          1. No velikost kufru neni
            No velikost kufru neni vsechno ne? Kdyz ma bolt mensi vnejsi rozmery (vcetene rozvoru), do toho vetsi kufr, tak nemuze byt pro posadky vetsi (rekl bych ze bude dost nastejno).
            Motor je jasny, ale kdyz v tehle tride nikdo nechce silnejsi motory (na co taky?), tak to neni tak svetoborna vyhoda. Udrba je iluzorni uspora, kterou vic nez zkompenzuje cena pojistky….
            Palivo je jasne, pokud clovek bude tnakovat doma, nebo jeste nejakou doby vydrzi dobijeci socialismus…

            1. Jak jste přišel na to, že
              Jak jste přišel na to, že bolt má menší vnější rozměry? Vždyť to není pravda, je to naopak 🙂

              Bolt délka 4,166 mm, šířka 1,765 mm – Bolt wiki
              Meriva délka 4,050 mm, šířka 1,695 mm – Meriva wiki

              Takže Bolt má vnější rozměry větší.
              Cena pojistky – ta je větší u EV než spalováků? Ptám se protože nevím, ale zdá se mi to dost nepravděpodobné.
              A EV se z až 90% nabíjí doma.

              1. Meriva ma 4288 na 1812mm a
                Meriva ma 4288 na 1812mm a par mm vetsi rozvor – zdroj opel.cz

                Cena pojistky je u drahych aut vyssi nez u levnych a EV je nasobne drazsi. (leda byste ho mel nepojistene a jen povinne ruceni, pak to nemusite resit a povinne ruceni je dokonce levnejsi o neco).

                Palivo prece pisu ze je jasne, ze vyjde na min…

                1. OK, máte pravdu – ty
                  OK, máte pravdu – ty menší rozměry platí pro Merivu do roku 2010, novější mají rozměry větší a i trochu větší než Bolt.

                  K pojištění píšu výše 🙂

            2. Cena pojistky? A jaká je
              Cena pojistky? A jaká je cena pojistky na Bolta, vy to víte, napište? Pro mě je Bolt „to pravé“ auto z hlediska užitné hodnoty i vlastností, nelíbí se mě cena, ale to se poddá… Takže ano, toto auto má ve mě svého zákazníka, chci je – pokud možno za nižší cenu.

              1. No tak za normalni cenu (coz
                No tak za normalni cenu (coz u maleho MPV podle neni ani z obri dalky pres milion) bycho bo bral taky.
                Pojistka na auto se odviji predevsim od jeho ceny (havarijko, povinne ruceni se da sehan za par supu na kazde male auto), takze na auto s cenovkou hrube pres milion bude proste drahe…

                1. zase omyl – pojišťovny
                  zase omyl – pojišťovny dávají na elektromobily nejnižší možnou sazbu – jako auta pod 1000 ccm. Takže žádná drahá pojistka 🙂

                  Pojištění elektromobilů

                  stačila 1min s Mr. Googlem 🙂

                2. Jak jsem psal nekolikrat i
                  Jak jsem psal nekolikrat i tady v disuzi – pokud si na svoje nove auto za 1,2 mega date jen povinne ruceni tak i usetrite, ve chvili kdy si na nej sjednate i havarijko, tak se slusne prohnete…

  4. Teď se ukáže jestli je
    Teď se ukáže jestli je Elon vždy o jeden nebo dva kroky napřed.
    Chevy / Opel je myslím správné auto ve správnou chvíli (jestli bude za správnou cenu můžeme polemizovat), ale i kdyby nakrásně našli 500.000 zákazníků po celém světě (a s dnešními dotacemi by to asi nebyl problém), tak zkrátka nemají baterky. Proto předpokládaná výroba 30-50tis./ks ročně.

    Jsem zvědavý jaké budou čekací doby. Osobně odhaduji, že brzy to bude tak 24-36 měsíců.

      1. Prostý přepočet dává
        Prostý přepočet dává necelých 900000 Kč. Plus daň a clo, čemuž se automobilka možná vyhne dovozem dílů, na které je clo menší. Teoreticky by to 1,1 milionu mohlo dát. Ono je třeba si uvědomit, že vyšší cena prostě nedává smysl. Není to prémiovka, tu vyšší cenu nic neospravedlní. A jelikož auta typu Mokka stojí kolem 400000 Kč, nepřijde mi, že by bylo reálně ji nasadit výš.

                1. Já se domnívám , že v
                  Já se domnívám , že v Evropě to auto prostě nebude, respektive si ho budete moci v ČR příští léto objednat, ale pořadník bude tak do roku 2019.

  5. Auto si musí najít svou
    Auto si musí najít svou pozici na trhu. Nemůže být levnější než eGolf nebo Leaf, protože má dvakrát tak velký dojezd a nesmí se přiblížit ceně Tesly 3, protože velikostně to je jiná třída, vypadá zhruba jako Opel Mokka. Tolik baterií něco stojí a proč to prodávat s nízkou marží, když o tak unikátní auto(myšleno dojezdem) ve spoustě zemí bude velký zájem. V ČR prozatím nepotvrzeno.

    1. Konkurence uz BEV par let
      Konkurence uz BEV par let prodava ne? To ze ty par let stare auta maji horsi parametry nez auto, ktere jde cerstve do vyroby je celkem pochopitelne, taky ale maji brzy prijit nove verze s vetsim dojezdem. Slusi se ale dodat, ze veskera konkurence (mimo teslu) je vyrazne levnejsi nez bolt/ampera-e

  6. Dojezd 500km k neuvěření,
    Dojezd 500km k neuvěření, jak v GM zvedli latku Dojezdu na jedno nabití. ( Jestli to náhodou neřídili pánové s nějakého eko maratonu ).
    To vypadá, že Tohle E-Autičko hezky zavaří Tesle model 3.
    Přesto že má Tesla motors obrovský trumf. Sít Superchárger.
    Také jsou lidé, kteří nikdy GM neodpustí sešrotování většiny kultovního elektromobilu EV-1.
    Ti si Chevrolet Bolt na protest nekoupí.
    Tet záleží jak rychle to půjde koupit .
    Jestli to rozjedou, tak Tesla přijde o nějaké ty rezervace .

      1. To by me zajimalo, na
        To by me zajimalo, na zaklade ceho toto soudite, ze auto, ktere je vyrazne mensi nez leaf, vyrazne drazsi nez leaf, bude nejaky prodejni trhak, zatimco leaf rozhodne zadna prodejni bomba neni, vetsi dojezd je samozrejme plus, ale neni to vsechno a rozdil v pouzitelnosti leafa a boltu neni zas takovy, vzdyt na bezne jezdeni tady souste lidi staci i plecka jako iOn…

          1. Ano, přesně naše domácí
            Ano, přesně naše domácí situace. První Ion koupen před dvěma lety proto, že to byl cenově jediný dostupný sériově vyráběný a v CR servisovaný elektromobil. Ale i tak mnoho lidí nechápe, jak jsem mohl vydat za malé městské auto s dojezdem do 150 km (praxe dle podmínek 80-136) neskutečných 430 tisíc Kč s DPH. Plus 9 za prodlouženou 5 letou záruku na všechno. Já si ověřoval kam a jak jezdím a protože si záznamy vedu dlouhodobě, nebylo co řešit. Leaf tehdy stál 700 a více a rozdíl v dojezdu byl minimální, v komfortu ano.
            Letos pořízen druhý Ion kvůli ceně i parametrům, 3letá ojetina 14 tis. km pod 300 tisíc s DPH. Protože nabídka na trhu se za 2 roky nijak nezměnila a stále byl rozdíl v ojetinách velký vzhledem k nabízenému dojezdu a komfortu. A pokud rychlonabíječky porostou nasazeným tempem roku 2016, pak i dojezdově přestanu většinu směrů řešit plánováním, jen se prostě cestou stavím. Viz letošní dovolená Bílé Karpaty 1.zastávka 15 minut Valmez, 2.zastávka Zlín. Nazpět totéž. Dokud nebude poměr užitek / cena příznivější a moje potřeby pokryjí Iony, není důvod kupovat Leafa, Soul atd.

        1. NEDC nesedí aj pri
          NEDC nesedí aj pri spalovákoch, hlavne pri nových. Dosť sa o tom píše. To, že vám to vychádza môže byť v štýle jazdy. Takže je predpoklad, že aj s elektromobilom by ste urobili lepší dojazd, ako ten, čo nemá cit na úspornú jazdu…
          Ja mám na svojej 10-ročnej audine písanú spotrebu 8,4 a jazdím za 7,2L (automat 1,8T), ale vďaka elektromobilu už šejkovia veľa odo mňa nemajú:-)

          1. aerodynamika je myslím cca
            aerodynamika je myslím cca 0,3 – to je běžné u většiny aut této velikosti a třídy / Fabia je na tom podobně a nikdo neříká, že by měla špatnou aerodynamiku. Leaf má si myslím 0,28, což je lepší, ale nic zásadního. Každopádně těch 500km ujet s 60kWh bat. asi půjde, ovšem lehkou nohou. Ne běžným jízdním stylem – to vidím na cca 350-400km.

            1. Aerodynamika je hlavně
              Aerodynamika je hlavně problémem při vyšších rychlostech. Fabia měla aerodynamiku letící cihly, ale jelikož většinu času nelítá po dálnicích 150 km/h, je to úplně jedno. A stejně tak i e-Ampera nebude lítat po dálnicích (převážně), takže je to taktéž jedno.

              1. to je samozřejmě pravda,
                to je samozřejmě pravda, ale vyšší rychlost bych při vlivu aerodynamiky bral už od rychlosti cca 70km/h, takže to zas tak jedno asi nebude. Pokud dáte cca 1 mil za auto, tak na dálnici chtít jet určitě budete – samozřejmě tak do cca 100-200km – i vzhledem k velikosti auta.
                Ovšem teď jde o to, mít v autě dostatek energie tzn min. 60kWh a potom už nebude potřeba řešit Cx 0,28 nebo 0,29 nebo extra pneu ala i3.

              1. bude dost zalezet jestli si
                bude dost zalezet jestli si Tesla udrzi silnej brand a jestli v te dobe bude model 3 jeste necim „lepsim“, v te dobe by nekterym kouskum moblo bejt okolo 7 let, cos kdys kouknu na rozmezi nizsi stredni a stredni tridy by mohlo s cenou pod 200k jit, do te doby by se rozdil cen mezi fosilama a EV zuzit, a na takove zuzeni musi zareagovat i jetiny, neb jinak by je jako jetiny moc lidi nechtelo

                celkem dost fest bude u Tesly zalezet na moznosti a financni narocnosti servisu ojetych Tesel, to urcuje v regionech cenu ojetych aut celkem vyrazne

Napsat komentář