Když to má Volkswagen, musí to mít i Daimler. A naopak. A tak se na pařížském autosalonu zjevil koncept Mercedes-Benz Generation EQ s dojezdem 500 km a více než 70kWh baterií.
foto: Mercedes-Benz
Sportovní „SUV kupé“/crossover je vybaveno dvěma elektromotory s celkovým max. výkonem až 300 kW a stálým pohonem všech čtyř kol. Dojezd má být přes 500 km (zřejmě NEDC) díky „více než“ 70kWh baterii.
„Budoucí mobilita Mercedes-Benz bude stát na čtyřech pilířích: připojená, autonomní, sdílená a elektrická,“ říká Dr. Dieter Zetsche, šéf automobilky Mercedes-Benz. A dodává, že „Bezemisní auta jsou budoucnost.“
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Paříž 2016: nový Smart ED odhalen
Autosalon Paříž 2016: elektromobil Renault Zoe s 41kWh baterií
Autosalon Paříž 2016: elektromobil Volkswagen I.D. půjde do výroby
Nová generace elektrických aut bude v rámci Daimleru postavena na zcela nové unikátní architektuře, podobně jako je u Volkswagenu MEB. Daimler zároveň s novým konceptem představil samotnou značku EQ a tvrdí, že samotný koncept není příliš vzdálen od výroby.
Jediné další jasnější specifikace elektrického SUV Generation EQ je max. točivý moment až 700 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h pod pět vteřin. Baterie opět dodává sesterská společnost Daimleru Deutsche ACCUMOTIVE.
Auto je vybaveno rychlonabíjením CCS až 150 kW s možností budoucího navýšení až na 300 kW. Samozřejmě vůz využívá nejrůznější asistenty včetně „intelligent driver“, komunikaci Car-to-X, tedy s jinými auty a infrastrukturou.
MERCEDES EQ a E ALL-TERRAIN
MERCEDES EQ a E ALL-TERRAIN – Autosalón Paríž 2016 – GARÁŽ.TV
https://www.youtube.com/watch?v=IzryOc-DfPo
světlé zítřky?
světlé zítřky?
Auto vůbec nemá kliky.
Ten
Auto vůbec nemá kliky.
Ten falešnej svítící chladič vypadá jak laciná městská vánoční výzdoba 😀
off
Tesloop – pendlovací
off
Tesloop – pendlovací doprava LA-LV (270 mil) 16 letýho kluka nakroutila na svý 2015 Tesle za rok 200 000 májlí a často nabíjeli na SC do plnejch 100% a stejně často vybíjeli do maxima. Baterka utrpěla 6% ztrátu kapacity. Brzdy nebylo třeba měnit.
Tesloop Ran Model S 200,000 Miles — What Did They Learn?
Tak mě napadá jaký vliv na kapacitu baterky má její stárnutí, čili jak moc degraduje sama o sobě bez opotřebovávání nabíjením a vybíjením?
Tesloop aneb jak si přivydělat na Teslu, když je vám 15 let 😀
Takže je potvrzené, že
Takže je potvrzené, že ani u těch „špatných NCA článků“ není cyklická životnost ani ve spojení s rychlodobíjením žádný problém. Tesla opět konkurenci rukavici nejen hodila, ale ještě jí s ní profackovala. Teď ještě jak to bude s kalendářní životností za 10 a víc let.
To s tou životností v
To s tou životností v čase se dozvíme s opravdu dobrou vypovídající hodnotou zhruba za těch 10let 🙂
Ten článek je sice napsaný dost pofidérně a je to jen jeden vzorek, ale na druhou stranu Elon ohlašoval už v roce 2011 že ty baterie jsou navržený tak, že je není možné prostým provozem ojezdit.
Hm hm, pomalu každým dnem
Hm hm, pomalu každým dnem se stále dozvídám nové a nové zajímavé věci, které by ani vůbec nenapadli. 🙂
pěkná hárehárekraksna
pěkná hárehárekraksna :))))
SUV v elektrice už dávají smysl! Sice je to těžké, ale jeto pohodlné když už to jezdí na německý vítr schvalu je se do výroby 2018 ;))
Nevíte někdo proč to má
Nevíte někdo proč to má tu svítící přední masku?
Aha, protože mercedes.
Po slovu „koncept“ jsem
Po slovu „koncept“ jsem přestal číst. Tito podporovatelé ropného terorismu budou plakat, až bude mít Tesla 90 % v EV trhu.
90% EV trhu a kolik to bude
90% EV trhu a kolik to bude v ten moment trhu s osobními automobily? 10%? nebo 5%?
Jakákoliv Tesla bude stále dost drahá na to aby mohl segment EV tvořit zajímavou část celkového trhu. To by museli při zhruba stejném dojezdu jít dolů na 500-600kKč. To se jen tak nestane.
Na jednu stranu se dá Muskovi fandit, ale na druhou nevím jestli trochu neztrácí kontakt s realitou. A to zejména kolem letů do vesmíru a kolonizace Marsu.
jenjovich 90% EV trhu je
jenjovich 90% EV trhu je nesmysl, ani dnes nemaji vic nez 20% a model 3 jim dalsich 70% opravdu nezajisti, jenja si proste musi trolovat tech svejch vysnenejch 90%, nic vic bych v tom nevidel 🙂
10 % trhu je 10 mil. aut
10 % trhu je 10 mil. aut ročně, což při průměrných 50 kWh/auto dává ročně 500 GWh (Gigafactory dá 35 GWh), takže je jedno, jestli se budou elektromobily prodávat za 100 tisíc nebo 3 miliony, z tohoto důvodu 10 % nebudou mít minimálně do roku 2025.
Zepředu to vypadá jako
Zepředu to vypadá jako medvídek Míval se šklebící se hubou od ucha k uchu. Zezadu je to jiné: +1
jen obrátili pick-up
jen obrátili pick-up
OFF TOPIC Evatran má už
OFF TOPIC Evatran má už konečně indukční nabíječku i pro Teslu (samozřejmě pouze pro USA) ale i tak je to posun. Umí pracovat se Summon i se zpožděným nabíjením. pluglesspower.com/shop/reserve-tesla-model-s/
To je pěkné! Lidé jsou
To je pěkné! Lidé jsou pohodlní a tak by se to mohlo chytit.
Větším grilováním
Větším grilováním obyvatelstva za větší zdraví národa.
Dovolil bych si přeložit
Dovolil bych si přeložit to tvrzení „více než 70kWh“ baterii. V reálu to znamená že i těch 70kWh tam dnes měli se svoji technologií problém dostat a doufají že až to za 5let půjde na trh se to samo od sebe zlepší. 70kWh je pro takovouto kategorii (velká těžká SUV kráva) naprosté minimum i dnes.
Opět to zajetí
Opět to zajetí spalovacího myšlení. K čemu proboha 1/3 délky auta zabírá ten čumák???!!!
Snad motory vrazím na nápravu a baterky do podlahy. Že by jenom kvůli konzervativnosti a přednínu kufru na zavazadla, jako má Tesla?
A co třeba deformační
A co třeba deformační zóny při nárazu? 🙂
Mít hned za světlama okno s řidičem, tak když to dostane zepředu, tak je z řidiče sardinka..
Já vím že se to dá jimi
Já vím že se to dá jimi odůvodnit, ale proč hned třetina vozu a proč ne lepší materiály a absorpce, když už jde o drahý Mercedes?
Další důvod je vzhled
Další důvod je vzhled vozu. lidé jsou prostě zvyklí, že mají auto, které má čumák.. Vezměte si, kolik bylo studií elektrických aut, které vypadaly jinak, než klasický auta – a bylo to něco strašného, odpuzujícího..
Jenže to bylo také kvůli
Jenže to bylo také kvůli tomu, že odpuzující byla ta studie jako celek. Ten nový VW nebo třeba e-UP! také nemají čumák a vypadají rozumně (přiznám se, že oba designy se mi vysloveně líbí). Naopak design i3 nebo iMiEV má podle mne svoje mouchy.
Mě se i3 líbí proporčně
Mě se i3 líbí proporčně a esteticky moc, ale ty funkční a sytémový mouchy to kazej.
porad je odpoved deformacni
porad je odpoved deformacni zony, cim delsi deformacni zona, tim bezpecnejsi to je at se jedna o jakejkoliv material, dulezitej faktor nehody je pretizeni a cim se dane pretizeni eliminuje, tim lepe pro posadku, cim delsi je deformacni zona, tim se pretizeni da zmirnit
je to treba i duvod proc bych vzivote nikoho neposadil na 3 radu sedadel v zadnem aute, zadni deformacni zona je totiz u drtive vetsiny aut tristni (pro osoby sedici na te 3 rade sedadel) a to vcetne aut od Tesly 🙁 a povetsinou dana cast auta slouzi prave jako deformacni zona pro zakladni kokpit mezi rozvorem, fotky zazadu nabouranych aut hovori jasne a to vcetne takto nabouranych Tesel, 3 rada sedadel je pak spise takove posezeni ke smrti
Jenom z pohledu na zadní
Jenom z pohledu na zadní sedadla e-Upu, Twinga, či 3 řady i s dětma v Tesle S mě dost mrazí.
Představa že mi nějaká Tatra míchačka dejchne na červený na zátylek je dost nepříjemná.
Je zvláštní, že Mercedes
Je zvláštní, že Mercedes dokáže vytvořit auta i s krátkým čumákem a ještě se spalovacím motorem:-)
Modely A150, A160, A170, Vaneo
a co to jako meni na tom ze
a co to jako meni na tom ze tam je deformacni zona mala u tech aut?
a asi nechapu proc vypisujes vuce motoru u Acka?
…jen přemýšlet směrem,
…jen přemýšlet směrem, že budu někdy čelně bourat auto je úplně mimo. To byste nemohl jezdit na kole, motorce, letět letadlem…
Koho z vašeho okolí znáte (ne jedna paní povídala), že by boural čelním nárazem? Já za svůj život nikoho. Je to jak s hydratem v paneláku je tam preventivně, ale nikdo ho ještě nepoužil 🙂
Znal jsem jednu od nás, moc
Znal jsem jednu od nás, moc hezká holka. S její ségrou jsem seděl jeden rok v lavici. Tři týdny po 18. narozeninách sedla do otcovy Š120 a čelně se střetla s Oktávkou. Krumpáč, co měl její otec v kufru ji projel hrudníkem. Teď má pomníček u cesty.
Mému otci se povedl čelní střet i s vystřelenými airbagy, stačilo, aby 2 vteřiny nedával pozor.
Moje dvě kámošky mrtvý
Moje dvě kámošky mrtvý po čelňáku do sloupu na výjezdu ze Strahovskýho tunelu. Motor Bavoráku šel nárazem ven. Tý mladší bylo 18 a kámoš nesl bílou rakev… To fakt necheš :(((
Uchycení motoru je na to
Uchycení motoru je na to dělané aby se utrhl a odnesl s sebou nějakou část energie nárazu.
No 80 zřejmě nejely.
No 80 zřejmě nejely.
ja boural celne jedinkrat
ja boural celne jedinkrat (vlastne dvakrat) kdys me nedal pritijedouci pri odbcovani prey muj pruh prednost, a byl jsem zatracene rad ze Taunus mel cumak zatracene dlouhej 😉 a mpje uplne prvni nehoda byla naprosto celni, nedobrzdil jsem s Taunusem v HK na krizovatce a narazil cumakem krasne naplocho do predemnou stojici tenkrat novinky Octavie Kombi, tam ale nastesti deformacni zona meho auta byla zcema zbytecna, neb to byl naraz v celkem male rychlosti
hydrant v panelaku nikdo nepouzil? a jak se teda hasi v panelacich kdys tam hori ve vyssich patrech? predpokladas ze si tam hasici tahnou z prizemi svoje hadice a obtacej je po schodisti kolem vytahove sachty do treba 8 patra?
kdys jsou vsechny ty veci tak zbytecne, tak zrusime bezpecnostni pasy, airbagy, vsechny ty brzdne asistenty a podobne, sak znas nekoho kdo to nekdy vyuzil?
Já asi před 5lety, čelně
Já asi před 5lety, čelně do stromu v cca. 70km/h s Peugeootem Partner, když mě v zatáčce vjela slečna ve Favoritu do protisměru, stačil jsem jen strhnout volant a hned tam stála vzrostlá bříza. Světla se uvrhla a byla o 50m dál, motor a převodovka utržený a rozlámaný, brzdový válec zaražený pod přístrojovku atd.
Pekna diskuze o bourackach
Pekna diskuze o bourackach 🙂 ja nikdy neboural 🙂
Deformační zóny?
Deformační zóny?
Tam mají přece rezervní
Tam mají přece rezervní raum na další baterky s kapacitou „více než“ a také pro range extender; možná zbyde pár litrů i pro kabel menekes.
+1
Zastydlé myšlení
+1
Zastydlé myšlení dinosaurů. Všude kam se pod kapotu podíváš jsou jen ohromný krabice a kabely míto frunku.
Čestnou vyjímkou budiž i3. U Tesel jest to samozřejmost.
Design bez nápadu co
Design bez nápadu co nevypadá ani jako Mercedes spíš jak obyčejnej Touareg.
zezadu to vypada celkem
zezadu to vypada celkem dobre a vyrobitelne, a potesujici je indukce 🙂