Autosalon Paříž 2016: Mercedes-Benz představil elektrické SUV Generation EQ

Když to má Volkswagen, musí to mít i Daimler. A naopak. A tak se na pařížském autosalonu zjevil koncept Mercedes-Benz Generation EQ s dojezdem 500 km a více než 70kWh baterií.

Daimler se na pařížském autosalonu vytasil s konceptem Mercedes-Benz Generation EQ
foto: Mercedes-Benz

Sportovní „SUV kupé“/crossover je vybaveno dvěma elektromotory s celkovým max. výkonem až 300 kW a stálým pohonem všech čtyř kol. Dojezd má být přes 500 km (zřejmě NEDC) díky „více než“ 70kWh baterii.

„Budoucí mobilita Mercedes-Benz bude stát na čtyřech pilířích: připojená, autonomní, sdílená a elektrická,“ říká Dr. Dieter Zetsche, šéf automobilky Mercedes-Benz. A dodává, že „Bezemisní auta jsou budoucnost.“

auto autosalon Paříž 2016 elektromobil Mercedes-Benz Generation EQ

foto: Mercedes-Benz

Nová generace elektrických aut bude v rámci Daimleru postavena na zcela nové unikátní architektuře, podobně jako je u Volkswagenu MEB. Daimler zároveň s novým konceptem představil samotnou značku EQ a tvrdí, že samotný koncept není příliš vzdálen od výroby.

auto autosalon Paříž 2016 elektromobil Mercedes-Benz Generation EQ

foto: Mercedes-Benz

Jediné další jasnější specifikace elektrického SUV Generation EQ je max. točivý moment až 700 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h pod pět vteřin. Baterie opět dodává sesterská společnost Daimleru Deutsche ACCUMOTIVE.

Auto je vybaveno rychlonabíjením CCS až 150 kW s možností budoucího navýšení až na 300 kW. Samozřejmě vůz využívá nejrůznější asistenty včetně „intelligent driver“, komunikaci Car-to-X, tedy s jinými auty a infrastrukturou.

auto autosalon Paříž 2016 elektromobil Mercedes-Benz Generation EQ

foto: Mercedes-Benz

auto autosalon Paříž 2016 elektromobil Mercedes-Benz Generation EQ

foto: Mercedes-Benz
tisková zpráva

42 Comments on “Autosalon Paříž 2016: Mercedes-Benz představil elektrické SUV Generation EQ”

  1. off
    Tesloop – pendlovací

    off

    Tesloop – pendlovací doprava LA-LV (270 mil) 16 letýho kluka nakroutila na svý 2015 Tesle za rok 200 000 májlí a často nabíjeli na SC do plnejch 100% a stejně často vybíjeli do maxima. Baterka utrpěla 6% ztrátu kapacity. Brzdy nebylo třeba měnit.

    Tesloop Ran Model S 200,000 Miles — What Did They Learn?

    Tak mě napadá jaký vliv na kapacitu baterky má její stárnutí, čili jak moc degraduje sama o sobě bez opotřebovávání nabíjením a vybíjením?

    Tesloop aneb jak si přivydělat na Teslu, když je vám 15 let 😀

    1. Takže je potvrzené, že
      Takže je potvrzené, že ani u těch „špatných NCA článků“ není cyklická životnost ani ve spojení s rychlodobíjením žádný problém. Tesla opět konkurenci rukavici nejen hodila, ale ještě jí s ní profackovala. Teď ještě jak to bude s kalendářní životností za 10 a víc let.

      1. To s tou životností v
        To s tou životností v čase se dozvíme s opravdu dobrou vypovídající hodnotou zhruba za těch 10let 🙂

        Ten článek je sice napsaný dost pofidérně a je to jen jeden vzorek, ale na druhou stranu Elon ohlašoval už v roce 2011 že ty baterie jsou navržený tak, že je není možné prostým provozem ojezdit.

    1. 90% EV trhu a kolik to bude
      90% EV trhu a kolik to bude v ten moment trhu s osobními automobily? 10%? nebo 5%?

      Jakákoliv Tesla bude stále dost drahá na to aby mohl segment EV tvořit zajímavou část celkového trhu. To by museli při zhruba stejném dojezdu jít dolů na 500-600kKč. To se jen tak nestane.

      Na jednu stranu se dá Muskovi fandit, ale na druhou nevím jestli trochu neztrácí kontakt s realitou. A to zejména kolem letů do vesmíru a kolonizace Marsu.

  2. Dovolil bych si přeložit
    Dovolil bych si přeložit to tvrzení „více než 70kWh“ baterii. V reálu to znamená že i těch 70kWh tam dnes měli se svoji technologií problém dostat a doufají že až to za 5let půjde na trh se to samo od sebe zlepší. 70kWh je pro takovouto kategorii (velká těžká SUV kráva) naprosté minimum i dnes.

        1. porad je odpoved deformacni
          porad je odpoved deformacni zony, cim delsi deformacni zona, tim bezpecnejsi to je at se jedna o jakejkoliv material, dulezitej faktor nehody je pretizeni a cim se dane pretizeni eliminuje, tim lepe pro posadku, cim delsi je deformacni zona, tim se pretizeni da zmirnit

          je to treba i duvod proc bych vzivote nikoho neposadil na 3 radu sedadel v zadnem aute, zadni deformacni zona je totiz u drtive vetsiny aut tristni (pro osoby sedici na te 3 rade sedadel) a to vcetne aut od Tesly 🙁 a povetsinou dana cast auta slouzi prave jako deformacni zona pro zakladni kokpit mezi rozvorem, fotky zazadu nabouranych aut hovori jasne a to vcetne takto nabouranych Tesel, 3 rada sedadel je pak spise takove posezeni ke smrti

          1. …jen přemýšlet směrem,
            …jen přemýšlet směrem, že budu někdy čelně bourat auto je úplně mimo. To byste nemohl jezdit na kole, motorce, letět letadlem…
            Koho z vašeho okolí znáte (ne jedna paní povídala), že by boural čelním nárazem? Já za svůj život nikoho. Je to jak s hydratem v paneláku je tam preventivně, ale nikdo ho ještě nepoužil 🙂

            1. Znal jsem jednu od nás, moc
              Znal jsem jednu od nás, moc hezká holka. S její ségrou jsem seděl jeden rok v lavici. Tři týdny po 18. narozeninách sedla do otcovy Š120 a čelně se střetla s Oktávkou. Krumpáč, co měl její otec v kufru ji projel hrudníkem. Teď má pomníček u cesty.
              Mému otci se povedl čelní střet i s vystřelenými airbagy, stačilo, aby 2 vteřiny nedával pozor.

            2. ja boural celne jedinkrat
              ja boural celne jedinkrat (vlastne dvakrat) kdys me nedal pritijedouci pri odbcovani prey muj pruh prednost, a byl jsem zatracene rad ze Taunus mel cumak zatracene dlouhej 😉 a mpje uplne prvni nehoda byla naprosto celni, nedobrzdil jsem s Taunusem v HK na krizovatce a narazil cumakem krasne naplocho do predemnou stojici tenkrat novinky Octavie Kombi, tam ale nastesti deformacni zona meho auta byla zcema zbytecna, neb to byl naraz v celkem male rychlosti

              hydrant v panelaku nikdo nepouzil? a jak se teda hasi v panelacich kdys tam hori ve vyssich patrech? predpokladas ze si tam hasici tahnou z prizemi svoje hadice a obtacej je po schodisti kolem vytahove sachty do treba 8 patra?

              kdys jsou vsechny ty veci tak zbytecne, tak zrusime bezpecnostni pasy, airbagy, vsechny ty brzdne asistenty a podobne, sak znas nekoho kdo to nekdy vyuzil?

              1. Já asi před 5lety, čelně
                Já asi před 5lety, čelně do stromu v cca. 70km/h s Peugeootem Partner, když mě v zatáčce vjela slečna ve Favoritu do protisměru, stačil jsem jen strhnout volant a hned tam stála vzrostlá bříza. Světla se uvrhla a byla o 50m dál, motor a převodovka utržený a rozlámaný, brzdový válec zaražený pod přístrojovku atd.

                1. Pekna diskuze o bourackach
                  Pekna diskuze o bourackach 🙂 ja nikdy neboural 🙂

Napsat komentář