Autosalon Paříž 2016: elektromobil Volkswagen I.D. půjde do výroby

Volkswagen na autosalonu v Paříži odhalil svůj revoluční elektromobil. Koncept I.D. je připraven pro dojezd 400-600 km a půjde do výroby za čtyři roky.

Volkswagen si slibuje, že do roku 2025 bude čtvrtina jeho prodaných aut na elektřinu. Jednou z cest k tomu má být právě nově představený koncept I.D.
foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen I.D. představovaný aktuálně na autosalonu v Paříži je prvním vozem zcela nové flotily inovativních elektrických aut koncernu VW. Elektromotor má výkon 125 kW, dojezd na jedno nabití mezi 400 až 600 km.

Auto půjde na trh v roce 2020 souběžně s novým modelem Volkswagen Golf, který ostatně částečně připomíná. Od roku 2025 pak bude vůz nabízen s módem plně automatizovaného/autonomního řízení. Jde zároveň o první auto Volkswagenu postavené na nové platformě MEB (Modular Electric Drive).

auto elektromobil autosalon Paříž 2016 Volkswagen I.D.

foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen I.D. není vybaven klasickými zpětnými zrcátky, nýbrž technologií „e-mirrors“. Jeho délka je 4,10 m, je tedy o několik cm kratší než Golf. Zároveň ale nabízí rozvor 2,75 metru, tedy téměř jako Volkswagen Passat. To vše jasně vypovídá o vnitřním prostoru a výhodách elektromobility jako takové. Podobně jako chybějící B sloupek.

auto elektromobil autosalon Paříž 2016 Volkswagen I.D.

foto: Volkswagen

auto elektromobil autosalon Paříž 2016 Volkswagen I.D.

foto: Volkswagen
tisková zpráva

129 Comments on “Autosalon Paříž 2016: elektromobil Volkswagen I.D. půjde do výroby”

  1. LOL takže CEO VW Matthias
    LOL takže CEO VW Matthias Müller už začal snít a malovat budoucnost přesně podle šablony Elona Muska a jeho plánu na další pětiletku?
    Sním či bdím?
    Takže VW taky vidí budoucnost v baterkách jako Elon,
    plánuje autonomní auta a autonomní flotilu taxi-busíků jako Elon.
    Tý brďo snad nezačne vyrábět i rakety a nepoletí třeba na Saturn? 😀

    https://www.youtube.com/watch?v=L6vzuzBt97Q

    – spalovací motor je jen masívní kus železa, který eliminujeme
    – elektromobilita a konektivita, to je budoucnost
    – Transformace, která nás čeká je obrovským úkolem, ale musíme se do ní pustit

    Pohřeb spalováků asi zrovna začal… 😀

    Divný, že nikde nevidím žádný zástupy nenávistných Müllerových kritiků smějících se jeho blouznění? :)))

    1. Pohřeb začal ale nebude to
      Pohřeb začal ale nebude to tak rychlé.

      Zrovna včera jsme jel projet benzína co mi už 2 měsíce stojí v garáži. Pominu, že jsem musel použít levou na spojku a klíček strčit a otočit v zapalování.
      Celou cestu jsem si říkal co to hučí vepředu (je tam motor) a vzádu (výfuk nebo tlumič výfuku) současně, Dokonce jsme i zastavil a podíval se pod auto jestli ho nemám děravý nebo není před upadnutím. Ani náhodou ten vydrží ještě několik let.
      Tak jsem jel dál a to hučení zepředu a ze zádu prostě nepřestávalo asi je to normál, jsem si řekl. Když jsem po 1/2 hodině dojel zpátky, tak ještě cca hodinu jsem ten zvuk stále slyšel v uších i když jsem v aute nebyl.
      Napřed jsem myslel, že si ho nechám co kdyby, ale asi si ho nenechám a dám ho děckám a prostě v něm už jezdit nebudu.
      Jízda v EV je paráda ale že to bude takový rozdíl to jsme opravdu ale opravdu nečekal.

      1. To mohu jen potvrdit. Po
        To mohu jen potvrdit. Po zápůjčce několika elektromobilů a najetí několik tisíc km v EV, je pro mě největší trest nucený návrat do spalováku. Když pominu kravál a všudepřítomný smrad, nechápu ty nesmyslné dlouhé sjezdy spalovákem, kdy jenom kvedlám olej v motoru, abych se snažil šetřit brzdy. Nutnost nechat běžet motor na křižovatce je také hodně přitažené za vlasy, však „moderní“ spalováci už zastavují motor při zastavení. Nová doba přichází! Stačí, aby na každé benzině byl pětikolík 400V/32A a máme pokryto!

          1. No Teslu by chtěl každý
            No Teslu by chtěl každý ale taky na ni nemám.

            Pokud nebudeš náročný, tak se zkus podívat a vyzkoušet třeba na 3w.sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&fuel=4

            Po víc jak měsíci ježdění v EV, poznáš co jsem psal a budeš stejného názoru.

      2. Spalovací řidiči to
        Spalovací řidiči to nepochopí. Elektromobil se musí zažít. Já už to mám 2,5 roku střídavě a 4 měsíce naplno elektricky. Jel jsem začátkem září nuceně po skoro půl roce spalovákem jen proto, že do Ionu se prostě manželská dvojpostel s nočními stolky nevlezla. Celkem 600 km po dálnicích a městě. Dojel jsem domů a šel hotový spát. Je to mor…..

        P.S. To je i důvod, proč na akcích elektromobility auta nevystavujeme, ale vytrvale jimi vozíme lidi a dokonce je necháváme i řídit. A nejlépe ženy, které velmi rychle zjistí, jak je to jednoduché, zábavné, a jak je zoufalá ta spalovací popelnice, co mají nyní doma. Že konečně našly auto, které je jednoduchost sama. Jen točí volantem a hýbou kotníkem pravé nohy.

        1. Dnes jsem zmeril hlucnost
          Dnes jsem zmeril hlucnost pri 80km s mojim benzinem 75 decibel prumer.Nejvetsi ramus delaji pneu motor neni skoro vubec slyset 1600 otacek.Na volnobeh uplne ty same hodnoty 🙂 Kdyz jsem se svezl leafem rozdil byl tak zhruba o 20 procent vetsi hlucnost max.Zadny velky rozdil ze by me to bouchlo do usi to nebyl.Pamatuji si ze pri prvnich jizdach Benzinem novim jsme s manzelkou slyseli narazet musky do celniho skla a hledali jsme puvod tohoto zvuku 😉 takze moje zkusenost to neni tak drasticka 🙂 ohledne hlucnosti.

                1. Njn turbo max tocaku ve 1500
                  Njn turbo max tocaku ve 1500 otackach na 6ku od 64km/h takze hlucnost je mala motor neni vytacenej.Samozrejme podle podminek mam i napovedu na razeni.V rech 80km toci okolo 1900 otacek coz na okresky je ok.Takue hlucnost je mala.

                2. Zbyněk má pravdu.
                  Ale

                  Zbyněk má pravdu.
                  Ale klidně přijeď a můžeš měřit a pak říct svůj subjektivní a objektivní názor na rozdíly.
                  I rozdíly v asfaltu tu jsou tak můžeš vyzkoušet.
                  Na piš mi na můj email – e-LUKY@email.cz
                  Tam Ti odpovím.

                3. Ok diky napsal jsem.Ale
                  Ok diky napsal jsem.Ale pokud to je do olomouce tak 250 km nepojedu to sory 🙂 to je na me mic daleko 😉 muzem se sejit nekde vejpul 😉 neni problem 🙂

                4. Odpověděl jsem dřív než
                  Odpověděl jsem dřív než jsem si přečetl tuto zprávu.

                  No mně nedělá problém přijet k tobě, jen mám trochu problém tam dopravit 2 auta najednou k testu.
                  Pokud jde o naftu, tak dovez doklady o nákupu, ty Ti proplatím pokud jde o km, tak v tom Ti nepomůžu.

                  Piš už jen na můj email.

          1. Ono to není jen o
            Ono to není jen o hlučnosti. Je to o celkovém komfortu. S autem typu i3 nemusíte řešit, co máte zařazeno, nemusíte řešit, jestli to na ten kvalt pojede, nemusíte řešit spojku a nemusíte většinou řešit ani brzdu. Jednoduše to auto jede, když šlápnete na plyn a nejede, když ho pustíte. Podle mého super.

            1. Tak se „spalovacim“
              Tak se „spalovacim“ automatem je to presne to same, ne?

              Ad hlucnost, neni spalovak jako spalovak – bude dost zalezet, s jakym autem se bude porovnavat. Kdyz vezmu auta, se kterymi mam zkusenost, tak pri pomale jizde je samozrejme Leaf bezkonkurencne tichy, ale pri dalnicnich rychlostech uz proti 16letemu passatu takovy rozdil neni (prevazna cast hluku je vzduch a pneu). Ale kdyz naopak vezmu i20 nebo c1, tak verim, ze po delsi dalnicni jizde citlivejsim jedincum v usich opravdu huci.

          2. to máte pravdu, měřil
            to máte pravdu, měřil jsem si to taky ale jen aplikací na mobilu. U Leafu jsem ale nenaměřil hlučnost vyšší jako vy, ale v podstatě srovnatelnou a to kolem 70dB při 100km/h. Čím byla rychlost auta nižší, tím byla také hlučnost EV nižší proti spalováku.
            Ten největší rozdíl je ale už ne tak jednoduše měřitelný- ten hluk je prostě jiný, bez vibrací, bez otřesů atd.
            A je pravda, že jízda v EV je mnohem příjemnější než se spalovákem i třeba s dvojnásobným výkonem a v automatu.
            Mám možnost volby, ale jezdím už jen s EV a to občas i třeba 800km.

            1. Ja nevim co porad mate s
              Ja nevim co porad mate s vybracema a otresama ? Jako v nejakem dieselu nebo starem aute to chapu ale v novejsim aute to neznam.:) Jel jsem s leafem a pak sednul do benzinu a proste zasadni rozdil jsem nepozoroval vybrace zadne a hluk motoru je mensi nez hluk pneu pak aerodinamika a pak teprve motor 😉 Jde take o to ze jsou levne silnice kvuli cene na km a maji velkou hlucnost(malou zivotnost).Kamos mluvil s tipkem co dela chemii smesi pro vozovky.Jsou useky kde nevite o hluku od pneu a pak useky skoro cela republika ze je velka hlucnost a pneu s malou hlucnosti od vyrobce s tim nic neudela.:)

              1. proč se rozčilujete?
                proč se rozčilujete? Prostě pro mě je jízda v EV mnohem příjemnější a také dynamičtější, proto nemám důvod sedat zpět do spalováku. Ty vibrace bohužel u spalováku jsou ať je cítíte nebo ne. ale pokud Vám vyhovuje víc spalovák, tak s tím nikdo myslím žádný problém nemá. S obecnou vyšší hlučností od pneu bohužel nic neuděláme.

                1. Kvuli demonizaci nevyhod
                  Kvuli demonizaci nevyhod spalovaku a ignorovani nevyhod EV?
                  Me treba mnohem min dere ten drasticky „hluk a vibrace“ nez hodina a pul jizdy (se sevrenym zadkem jestli dojedu a jestli bude dobijeci stanice fungovat) a pak hodina cumakovani na nabijeci stanici (kdyz mam kliku a nikdo neprijel tesne prede mnou)…

                2. proč to tak hrotíte? jaká
                  proč to tak hrotíte? jaká demonizace? prostě každýmu vyhovuje asi něco jinýho a osobně na nabíječkách trávím cca 20-30min (pokud tam tedy nepotkám známýho a nezakecám se.
                  Tak jak jste to napsal to vypadá jako kdyby řidič EV byl masochista .. 🙂

                3. Nevim jestli hrotim, ale
                  Nevim jestli hrotim, ale kdyz uz tu uz po nekolikate ctu, ze po jizde spalovakem mi vibracemi skoro upadnou ruce a v hlave jeste dva dny huci, ale (priklad) jizda EV z Ostravy do Milovic za 10h (misto 4h spalovakem) je vlastne skvely „myty borici“ vykon dostatecny pro kazdeho, tak me to trochu sejri, pardon.

                  TY pomery jizda/stani na delsich cestach nejsou vycucane, ale vlastni zkusenost z tydnu s Leafem, spis bych rekl, ze byly jeste horsi (zvlast v pripade, ze v miste neni DC rychlonabijecka nebo na ni zrovna nekdo nabiji), ale to pricitam sve nezkusenosti.

                4. s EV jsem začal jezdit
                  s EV jsem začal jezdit před cca 10-ti lety s P1060E, nabíjel jsem doma, jinde jen výjimečně a to většinou přes noc – i tak mě to svezení prostě nadchlo.
                  Nyní s Leafem za rok najezdím přes 40tis km a věřte, že to taková hrůza, jak popisujete ze své týdenní zkušenosti, není. Naopak – jiné jak elektrické auto už bych nechtěl. Samozřejmě kapacitnější baterii jen přivítám a souhlasím, že když se majitel EV rozplývá nad tím, jak je 100km dojezd úžasný a většině lidí by to mělo stačit, tak je to celkem úsměvné.

                5. +1 jak se da zmerit vybrace
                  +1 jak se da zmerit vybrace v aute? Dat kelimek s vodou na pristrojivku? Nebo minci na vysku? Docela bych to skusil a video dal na youtube.:)
                  Edit: provedl jsem mereni vybraci na pristrojice desce u octavie 1.4 tsi 110kw.
                  Vypnuty motor a i zapnuty ma na stupnici od 0 do 12ky. max vybrace na prvnim stupni na jednicce.cili zadny meritelny rozdil vybraci mezi vypnutym a zapnutym motorem 🙂
                  Udelal jsem mereni na 2.0 tdi a tam byla 3ka na stupnici.
                  Samozrejme volant a rucka malinko vybrovali ale interier tudis je bez vybraci na benzinu:)

  2. Zdravím.
    Možná to sem až

    Zdravím.
    Možná to sem až tak nepatří ale chtěl bych uspořádat setkání elektro aut u nás na Hané, tedy konkrétně v Olomouci. Trocha propagace snad nemůže být nikdy špatná.
    Mám domluvený termín na 15.řijna 2016 v Olomouci na letišti.
    Setkání by bylo od 9 hodin až do 14 hodin, každý jak může vydržet.
    Chtěl bych získat informace od elektromobilistů ve svém okolí a něco pro ně každoročně uspořádat.

    Pokud by měl někdo zájem tak mi napište:
    jméno, jaké auto, Vaše město,
    a zda by jste svezli případné návštěvníky.

    děkuji
    a posílejte na e-LUKY@seznam.cz

  3. Interier
    Interier https://youtu.be/pnB0MGt2piU
    Zásuvnej volant pro autopilota 🙂

    Mimochodem kamery místo zpětnejch zrcátek jsou v USA zakázaný. Kůli tomu se tam neprodávala jejich XL1 a pokud jí i přesto někdo vlastní, tak s ní nesmí na ulici.

    Říká cenu 30 000,- €? Rozumim tomu dobře?
    Prej je to stejně „levný“ jako Golf dízl. Fuj že si to vůbec dovolej zmiňovat.
    https://youtu.be/ZQalprkWn7w

    Vodrzlí italský novináři 🙂
    https://youtu.be/4d0GFQvj1hk

      1. To ano, ale beru to z
        To ano, ale beru to z pohledu náskoku Tesly, kdy model S byl představen v roce 2009. To bude už 11 let na trhu, než se ostatní automobilky uráčí vydat něco plnohodnotného, co by jí opravdu konkurovalo =( Představovala bych si, že už to budou mít pomalu připravené k výrobě a oni zatím jen vypouští ty trapné a realitě vzdálené disproporční karikatury =(

          1. Nevim kam ty automobilky
            Nevim kam ty automobilky cílej, ale vždycky počkaj na toho kdo první sejme cenu dolů, pak zvážej jestli je tím ohrožuje a teprve potom se uráčej udělat něco stejně levnýho či dokonce levnějšího. Dělaj to jen a jen z donucení a konkurence, ne z lásky k lidem.
            Uřitě ale cílej na snadnej výdělek, pohodlí a eliminace konkurence + lobystický zájmy.

            Zatím se skoro všichni pohybujou s cenou vysoko nad spalovacími ekvivalenty a svoje současný elektrokáry se sranda dojezdem klidně nabizej v ceně základního modelu budoucí TM3.

            1. Ano prekvapicve automobilky
              Ano prekvapicve automobilky cili na vydelek (ono to i tesla)…
              Cenou vysoko na obdobnym spalovakem se holt jeste nejakou dobu pohybovat budou, protoze jen ta slusna baterka do EV stoji jako cele spalovaci auto, tezko pak muze stat EV stejne….
              Jinak model 3 bude o dost drazsi nez cokoli jineho co na trhu je a co se proadava (EUP, EGolf, Leaf, Zoe, i3, IONIQ) vschni stoji dnes o ctrvtinu az polovinu mene nez bude stat za roky model 3….

                1. Model 3 rozhodne nebudebza
                  Model 3 rozhodne nebudebza 35000€ to je asi ten zakladni faktor

                2. Pro info orientacni ceny:
                  UP

                  Pro info orientacni ceny:
                  UP – pod 600 000
                  Leaf – pod 700 000
                  Golf – neco pres 800 000
                  Model 3 – 1,1 – 1,2 mega

                3. Nekupujte nové kupte
                  Nekupujte nové kupte ojeté.

                  Viz 3w.sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&fuel=4

                  Je zajímavé kolik se tam najednou vyrojilo Leafů a i3.
                  Dokonce i bmw si dal říct a snížil ceny ale zatím nic moc ale přeci.
                  Jinak i ostatní už s vw šly pod mých 700 tisíc.
                  Pro Vás ostatní jen dobře, né?
                  Ale zkuste to stejně ještě snížit ale nečekejte, že půjdou s cenou pro Vás hned, nechejte to na dýl a občas se jim ozvěte.

                4. A jak to souvisi s tim co
                  A jak to souvisi s tim co jsem psal?

                5. Jestli ono to nebude tím,
                  Jestli ono to nebude tím, že $35.000 za TM3 je cena bez daně, bez cla, bez dovozu. Čili v žádném případě to není konečná cena, kterou stačí vynásobit kursem USD/Kč.

          2. Blbě jsem se vyjádřila,
            Blbě jsem se vyjádřila, neměla jsem na mysli konkurenci ve smyslu cenové hladiny a luxusu, měla jsem spíš na mysli tu technologickou stránku. Prostě levnější elektromobil, který by byl od začátku konstruován jako EV. Tesla uvolnila patenty zdarma už před více než dvěma roky a ostatním bude trvat dalších šest let, než se svými obřími kapitály splácají něco plnohodnotného. Chápu tu technickou stránku, že trvá, než vytvoří něco nového, ale elektrický pohon tu už máme sto let, patenty mají zdarma, a stejně jim to bude trvat ještě další čtyři roky. =(

            1. Je nás více, co to
              Je nás více, co to nechápou. ale stačí se podívat, do čeho spalovací dinosauři za posledních 5 let nainvestovali a možná je odpověď nasnadě – nové motorárny, převodovkárny, linky pro výrobu spalováků, výzkum zapalovacích svíček, turba, tříválců, motorových olejů, filtrů, katalyzátorů atd. atd. atd.. A teď řekněte akcionářům, že to všechno škrtáte a jdete stavět baterkárny a jednoduchou robotickou továrnu na levný elektromobil. Který nepotřebuje benzínky, servisy, hromady náhradních dílů, stanice na měření emisí, protihlukové stěny atd. atd. atd.
              Tedy že jste se posledních 10 let šeredně mýlili. Kdepak, investice se musí zaplatit a vydělat další penízky.

        1. No mne neopak prijde, ze VW
          No mne neopak prijde, ze VW na to jde spravne, tim ze pripravuje rovnou univeralni platoformu pro masovou vyrobu, misto toho, aby co nejrychleji splacal nejake jedno auto a chvastal se tim ,ze prisel na trh o 2 roky driv…
          Tenhle pristup mi prijde jako jedina sance vyrabet i relativne levna EV, ono i z pohledu zakaznika budu radsi, kdyz VW prijde bude mit za 5 let vyber ruznych aut v ruznych cenach, nez aby za 3 roky nabizel jedno auto, podobnych paramteru jako bolt a za cenu podobnou jako bolt (a na trhu by byl kotel stejnych ut s cenovkou hrube pres milion kc)…

          1. v e-UP jsem se svezl jen
            v e-UP jsem se svezl jen jako pasazer diky jednomu prispevateli co sem obcas chodi a ma ho, s Ionme jsem absolvoval jako ridic cestu Trutnov-Praha-Trutnov a abych byl uprimnej, u-UP me prisel jako mnohem dospelejsi auto, Ion na me dodnes pusoby jako auticko co se da objevit v kindervajicku a osobne bych za nej nedal ani 50 tisic, kdybych mel na vyber a za stejnej peniz mel moznost poridit Ion nebo e-UP, tak si vyberu e-UP 🙂

            ty jako majitel Iona to budes videt jinak, ja to vidim jinak a svet co si kupuje EV to vidi zase jinak 🙂

            1. To je v pořádku, záleží
              To je v pořádku, záleží na vkusu každého soudruha, jak říká známý film.
              eUP je evropský vůz a je to přestavba spalováku. Bude spoustě lidí v Evropě automaticky bližší než japonský keiro vůz (uzoučký do města) Mitsubishi iMiev, z něhož Frantíci zbastlili Iona / Zero.
              Navíc je eUP technologicky o zhruba 6 let mladší auto, a to je v automotive setsakra hodně. Ovšem současně i málo na to, co nabídne proti iMiev.
              Podobně je to s těmi cenami, chtít za eUP 600 a více tisíc Kč je podobná zoufalost, jako donedávna (a na některých webech prodejců skupiny PSA i dnes) 750 za Ion/Zero. V podstatě ani jedna z těch dinosauřích automobilek to ve skutečnosti prodávat nechtěla a nechce. Dokud ji k tomu konkurence nebo zákazníci nedonutí nebo vlády to nějakou tučnou dotací nezaplatí. Prostě obyčejný byznys.

                1. V podstatě jediné čisté
                  V podstatě jediné čisté elektra jsou snad Tesly, BMW i3 a trojčata iMiev…. . Protože eUP je na platformě benzín / nafta / plyn /elektro, takže třeba přední kufr měl být prázdný a není.

                2. Mitsubishi se snad taky
                  Mitsubishi se snad taky vyrabi s benzinovym motorem objem 660, ne? Takze to s tou elektrocistotou asi nebude tak divoke…

                3. Asi v Japonsku ano, oni tam
                  Asi v Japonsku ano, oni tam vůbec dělají kde co a nelámou si tím zbytečně hlavu jako my v Evropě, ale tady jsem nic spalovacího neviděl. Nicméně co se logiky malého městského elektromobilu týče, tak to je za jedničku. Baterky v podlaze a pod sedačkami hezky mezi nápravami, motor na nápravě, měnič a spol. nad ním, velmi dobrý poměr prostoru pro osádku a náklad vzhledem k vnější velikosti vozidla i prostoru pro technologii.

                4. No ono je to pak stejne
                  No ono je to pak stejne jedno ne, jestli je to prestavba, nebo se to vyrabi jen jako elektro ne? Kdyz udelate dobrou prestavbu, tak to muze byt lepsi, nez ciste elektricka koncepce (viz golf x leaf)

            1. Ano to je pravda.
              Mohl sis

              Ano to je pravda.
              Mohl sis nejen sednout ale mohl jsem tě i svézt.
              Jel jsem i v Leafu, a e-golf je opravdu lepší ale dražší.
              Nevím proč tu někdo hází špínu na vw, když v tom v podstatě švindlovali všichni, ale z vw se dají vytáhnout v Americe prachy.
              Ano e-golf není vývojově čisté elektro auto ale v plné výbavě co ho mám je daleko lepší jak Leaf a možná i jak bmw i3. Jak se svezu dám vědět.
              E-golf má několik(3) jízdní režimy a celkem 4 mody rekuperace a je radost to za jízdy měnit a docílit pohodlné a dlouhé jízdy.

              1. Zhruba před 2 roky proběhl
                Zhruba před 2 roky proběhl srovnávací test trojice elektromobilů – BMW i3, Nissan Leaf a VW e-Golf.
                I přesto, že e-Golf jako jediný je přestavěný spalovák, tak dojel nejdále. Trasa byla identická. A nebylo to o 1 km, ale zhruba asi o 15. Jediná nevýhoda u e-Golfu je absence možnosti silnější palubní nabíječky. Ačkoliv jsem fanda BMW a několik jsem jich i vlastnil, tak z pohledu praktičnosti vychází nejlépe e-Golf. Kamarád má Leafa a již několikrát jsem si ho půjčil a rozdíl je dost markantní hlavně v použitých materiálech (Leaf tvrdé plasty, volant má velmi špatné možnosti nastavení, horší rekuperace a při sklopení zadních sedadel je u Golfu rovný prostor, kdežto u Leafa 30 – 40 cm schod, takže ve finále menší objem zhruba o 400 litrů, i přestože kufr má větší Leaf. Pak nožní brzda – kapitola sama o sobě, v létě jsem si o ní několikrát škrábnul do nohy. Jediné, co mi na e-Golfu vadí je absence silnější palubní nabíječky, což se u Nissana dá přikoupit a je to velmi praktická záležitost. V BMW se dají zažít parádní okamžiky za volantem, ale za všechno se musí připlácet a je nejdražší a pokud občas vozíte na zadních sedadlech děti, či jiné pasažéry, tak není úplně praktické.

                1. Ano je to tak, možná bych
                  Ano je to tak, možná bych mohl napsat i vice detailů.
                  Jediná nevýhoda je malá síťová nabíječka.Pokud by mi časem vyměnili stávající za silnější tak si rád doplatím.
                  Nový má 7,2 kW ale ideální by byla 3f 11 kW.

                  To bych už skoro nic jiného nekoupil, néé koupil a to designové hezčí a novější jinak asi ne.

                  Mně je úplně jedno, od kterého výrobce je elektromobil, podporuji všechny ale už ne tak hybridy a ani ne bmw s rexem.

                2. No i3 stoji vicemene stejne
                  No i3 stoji vicemene stejne jako egolf ne? Priplatky jsou samozrejme krvave, ale to i u golfa (na druhou stranu i ten zaklad je naprosto v pohode, a na rozdil i konkurence si do i3 i golfa muzete navymyslet nejruznejsi vychytavky, pokud o to clovek sotji).
                  Jinak srovnani i3 a golfu neni asi uplne na miste, obe maji svoje pro a proti a jsou to dost jina a jinak zamerena auta. (mimochodem i v i3 jsem se za sebe posadil (188cm), sice na delsi jizdu by to bylo nepouzitelne, ale na kratsi svezeni rekneme do pul hodky naprosto v pohode, pro deti taky v pohode….

                1. Zkuste si sednout do iOnu ve
                  Zkuste si sednout do iOnu ve 4 chlapech a jste v pohodě, má rozvor skoro jako Octavie (250 cm versus 258). eUP je normální pidi autíčko, vzadu tak pro děti. Kufr u něj nemá cenu vůbec zmiňovat. Lépe je na tom z hlediska výbavy, ale zůstat v iOnu to, co má a mělo iMiev, tak stejně.
                  iOn byl dražší stále jen papírově, ve skutečnosti se dlouho nabízel za 550 tis. Kč, když jste si o něj řekli na salonu. Já osobně koupil nový za 439 ve 4/2014 včetně prodloužené 5leté záruky na všechno. A to byla ta reálná cena oproti 600 za eUP. Dnes už jen ojetiny.

                2. ty vozis Ionem 4 chlapy? tak
                  ty vozis Ionem 4 chlapy? tak to tak ano, to je pro tebe Ion urcite nejlepsi, a muzu se zeptat jak casto v tech 4 chlapech jezdite? ja treba 1-2x rocne litam na dovcu, tak uvazuju ze bych si poridil soukrome letadlo, to vis 2x do roka to jiz stoji zato si poridit letadlo, ted se budu stehovat, takze si asi poridim i dodavku, pac do meho auta jaksi skrin nedam, no a taky zvazuju ze si poridim nejake obrnene vozidlo, co ja vim co nastane za par let a jestli treba nebude valka 🙂

                  tazke ty jsi koupil za XXX ale na e-UP se vyjednat sleva neda? zvlastni , ja mam dojem ze majitel rikal neco o 450 tisicich, a mam dojem ze to psal kdysi i sem do diskuze, pokud porovnavas ceny, tak porovnavej ty ktere jsou oficialni, jinak budes jen za blbce co se snazi delat z ostatnich blbce jen tim ze uvadi a porovnava vpodstate nesmyslne cifry 😉

                3. Tak se zase všichni
                  Tak se zase všichni uklidníme…… 🙂

              1. Vážím si Vašich aktivit
                Vážím si Vašich aktivit v oblasti elektromobility, ale s Vaším tvrzením musím těžce nesouhlasit, vlastním oba vozy. S iONem mám najeto o dost více, nežli Vy cca 80 tis km a s e-Upem 70 tis (nevím kolik km jste s ním najel Vy) a rozdíl mezi oběma vozy jsou velmi zásadní ve prospěch e-upu, hlavně v pohodlnosti úplně nesrovnatelný, lepší topení, úplně jiná třída vozu ve smyslu komfortu a hlavně funkčnosti topení, dojezdu, zpracování. Je mi to líto, že máte takový názor, ale asi s tím nic neudělám. Leafa jsem si nekoupil, protože jsem se do něj na místo řidiče nevešel. Kvalita Leafa a Golfa je též úplně odlišná, proto ten cenový rozdíl. A lidé, kteří to vyzkoušeli u nás v půjčovně mají všichni stejný názor, jak iON tak Leaf, ale na druhou stranu chápu, že ne všichni dosáhnou cenově na e-Golfa a radši koupí levnějšího Leafa. Rád to s Vámi proberu osobně, přijde mi to férovější, ale nezlobte se na mě, nedalo mi to, nezůčastnit se.

                1. Asi opravdu odrazuje hlavně
                  Asi opravdu odrazuje hlavně ta cena, včetně ojetin.

                2. To je v pořádku pane
                  To je v pořádku pane Danieli s někým nesouhlasit a mít svůj názor, obzvláště pak máte-li oba vozy a možnost tak dlouhého srovnání dle nájezdu v km. Rád to s Vámi na některé z akcí proberu. Ostatně eUP je přeci jen vývojově daleko mladší.
                  Já na něj mám názor dokonce stejný jako moje žena a děti, které se s ním vezly a žena i řídila, prostě tak nějak celostně rodinně nám vyhovují trojčata. A není to jen tím, že jak říká můj otec: „Nejlepší auto je to, co mám já, protože je moje.“ 🙂

          2. Když je iON tak skvělý
            Když je iON tak skvělý vůz a e-up tak špatný tak udělejme test, který bez problému vše odhalí. Vyhlašuji tímto soutež pro majitele iONů a e-Upů, který z nich ujede dříve vzdálenost Praha, Brno a zpět. Druhá disciplína bude na zimní období, kdo vydrží na rychlonabíječce déle ve spodním prádle uvnitř vozu a potom můžeme naložit 4 kulturisty a převézt je s nákupem do bodu B a potom posádky vyměnit udělat s nimi rozhovor jak pohodlně se cítili v obou vozech. Jinak vítez první disciplíny obdrží nabíjecí kabel v hodnotě 15 tis Kč.

            1. To by šlo, mohli bychom z
              To by šlo, mohli bychom z toho dělat nějaké víkendové povyražení pod hlavičkou Asociace pro elektromobilitu. Vyjíždět proti sobě jak z Prahy, tak z Brna, aby se nás sešlo více. Praha třeba od Duhové a Brno třeba z Troubska, ať to máme od míst s možností nabíjení, včetně rychlého. Sezvat novináře a svézt je po trase taky.
              Jen bych neviděl tu trasu Praha Brno moc růžově. Budeme to muset absolvovat piánko s kamiony. Protože de facto jediné rychlonabíjení směrem z Prahy na Brno je uprostřed Humpolec Vystrkov, 96 km a stoupání z 255 m.n.m. do 597 m.n.m. Čili pro malé městské auta vražedná kombinace rychlosti dálnice a kopce. Z Vystrkova do Troubska 98 km to už bude veselejší, tam totiž tu výšku zase vytratíme směrem dolů. Ovšem prakticky stejný problém bude Brno-Vystrkov a pohodovější Vystrkov-Praha. V zimě s topením to podle mne nedá bez mezinabití ani jedno auto. Jel jsem to s Nissanem Leaf 24kWh baterií v zimě a děs.
              Tou zimní disciplínou v době nabíjení narážíte na to, že klony iOn/Zeo neumí topit v době nabíjení, zatímco originál iMiev ano, stejně jako eUP. No divil by jste se, mnoho lidí našlo řešení a topí si v Ionu/Zeru přímotopem napojeným na běžnou zásuvku nebo Mennekes v místě nabíjení. Bohatě jim k tomu stačí redukce Mennekes/230V 16A.
              To bych mohl naopak navrhnout disciplínu převozu věcí, kdy zkusíme do eUP narvat to, co já vozím iOnem na akce elektromobility. Tedy skládací nůžkový stan 3×3 metry. Pevný stůl a 2 normální polstrované židle, displej, kabeláž, materiály…… A to jsem schopen současně tam mít ještě 2 spolujezdce, byť děti 11 a 13 let.
              Ti kulturisti budou délkově v eUP určitě nešťastní, já jsem vzadu jezdil v obou vozech a fakt je na tom iOn daleko lépe. Jen je o něco málo užší.
              Ten nabíjecí kabel za 15 tisíc Kč jako cena je brutálně drahý. To je nějaký programovatelný univerzál s více koncovkami (230V 16A / 400V 16A / 400V 32A / Mennekes)? Protože 230V 16A na jedné a Yazaki na druhé straně programovací 6-16A se dá sehnat už od 6 tisíc Kč.

              1. …mnoho lidí našlo
                …mnoho lidí našlo řešení a topí si v Ionu/Zeru přímotopem napojeným na běžnou zásuvku nebo Mennekes v místě nabíjení. Bohatě jim k tomu stačí redukce Mennekes/230V 16A.

                K tomu jen „malá technická“:
                Pokud uvažujete tuto kombinaci např. na Vystrkově na ABB Terra 53, tak byste musel nabíjet a topit ze dvou různých stojanů. Pokud totiž budete chtít na jednom stojanu topit z Mennekese a ze stejného stojanu nabíjet přes CHAdeMO resp. CCS, tak velice záhy zjistíte, že CHAdeMO resp. CCS jede jen na 50% a tedy nabíjí 2x pomaleji, což je samozřejmě kontraproduktivní. Jedná se o omezení výrobce vzhledem k nominálnímu výkonu stojanu 50kW. Navíc by bylo potřeba zapnout napřed Mennekes a teprve potom DC. Pokud se napřed spustí DC nabíjení, tak AC Mennekes nelze spustit.
                Takže řešení by bylo nabíjet z Terry 53 (stojan B nebo E) a topit ze stojanu C nebo D.

  4. ve finale to auto pro serii
    ve finale to auto pro serii bude proste vypadat jako Golf 8 generace v trosku natahlejsi variante typu spaceback a s kratsim cumakem

    hlvani je ze VW jako jeden z leaderu automobility pro EV vyvyji samostatnou podvozkovou scate platformu kam by se mela podle rozmeru jiz dnes bezproblemu vlest baterka 80-90kWh, a at si rika kdo chce co chce, VW by mohlo jako prvni dosahnout prodeju 1 milion EV za rok, maji na to i prez soucasne problemy finance, a finance na EV se zatim neskrouhli i presto ze jinde jiz zarezavaj jine fosilni projekty

    od znacek jako VW se totiz dockame EV vsemoznych, ne jen ufo projekty a liftbacky, ale normalni civilni EV v ruznych karosarskych variantach, tedy to co preferuje da se rici vetsina lidi, ja treba znam par lidi co nechtej EV prave proto ze to auto doslova zre „podivejte se ja jsem exot protoze jezdim na elektrinu“ a chtej normalni auto, a tam zatim vpodstate splnuji podminku s primhourenim oka jen Golf a Soul, ja osobne se tezim az nako EV budou kuprikladu Mladoboleslavska auta jako Superb kombi nebo Kodiaq, a pevne verim ze v pristich generacich se jiz Ev variant tech to aut dockame

      1. Dobrý ráno Eliene! Objevil
        Dobrý ráno Eliene! Objevil jsi Ameriku ;)))
        To že autodinosauři po desetiletí naprosto zhůvěřile nevyužívaj svůj výrobní a finanční potenciál je pomalu denodenně kladená otázka na všemožných elektro- a ekodiskuzích co si jen vůbec kdy pamatuju. A to pěkně naštvaně kladená.

        No nic… 😀

    1. Je to samozřejmě škoda,
      Je to samozřejmě škoda, nicméně ta důležitější informace, která tu zatím nezazněla je, že bude příští rok facelift VW Golf a ten bude nabízen již příští rok a bude mít baterie cca 36 kWh a reálný dojezd 250, v létě i 300 km, jen doufám, že dostane konečně výkonější palubní nabíječku alespoň 7,2 kW.

  5. Přesně toto jsem tušil,
    Přesně toto jsem tušil, že se začnete opět navážet do VW. Pokud jste fandové do elektromobility, tak by jste měli držet za jeden provaz a být spokojeni za každý počin a ne jen vychvalovat jednoho a VW neustále odsuzovat. Pokud tady mluvíte o vykrádání designu, tak se spíše bavte o tesle model s, která zepředu ukradla jaguára, ale to je už úplně jedno. Jsem opravdu velký fanda do elektromobility, ale toto mě spíše utrvdilo v tom, abych už na tyto stránky přestal chodit, nebot jsou zde neustále jen rýpalové, kteří ve finále ani elektromobil nemají a jen tady něco kritizují.

    1. Prave proto ze jsme fandove
      Prave proto ze jsme fandove vidime, ze VW hodla nabizet za 4 roky! auto, ktere ma stejne nebo horsi (vykon) parametry jako auta, ktera budou k dispozici za par mesicu-2 roky, Chevrolet Bolt (konec 2016), Nissan Leaf (prubeh 2017), Tesla Model 3 (prubeh 2018) plus mozna dalsi, na ktere jsem zapomnel, nebo ktere jeste nebyly oznameny.
      A co se tyce designu, tak Tesla je spis mazda nez jaguar, co dava smysl, kdyz designer pracovat pro mazdu. Viz Mazda Kabura, nebo soucasne modely 3 a 6. Jinak ja osobne design tohoto nehodnotim, vzhledem k tomu, jak moc se lisi koncepty od seriovych vozu na nich zalozenych (naposledy treba rozdil u Skoda Vision X Superb).

      1. No tak zrovna autoprumsl je
        No tak zrovna autoprumsl je z tech odvetvi, kde nejde tolik o to, kdo prijde o nejaky rok driv, jako spise o to, kdo to zmakne lip. Rekl bych ze to, ze si VW da na cas a dotahne unverzalni EV platformu hraje spise pro VW nez proti nemu…
        Mezi tim, si v poklidu udelaji upgrade egolfu aby nejak zasadne nezaostaval za leafem a spol, aby se udrzeli mezi elektroautomobilkami a myslim, ze jsou v pohode…
        Ono vlak stejne nikomu nejak zasadne neujede, EV nemaji potencial mi nejaky zasadni podil na trhu do 5 nebo 10 let…

        1. Pak je otazka, jestli je to
          Pak je otazka, jestli je to postupne vylepsovani Golfa nedonuti mit auto s lepsimi parametry jeste nez tenhle „futuristicky“ koncept vubec prijde na trh. Coz je samozrjeme pro nas ta lepsi varianta a taky to vysvetluje zklamani nekterych z neceho, co uz se idealne melo (a mohlo) vyrabet (ja mam vuci VW pozu, takze bych si ho nekoupil tak jako tak).
          To je taky otazka, automotive je zvykle na urcite tempo vyvoje a Tesla jim to dost nabourava tim, jak vsechno zene na hrane, autonomni rizeni je toho nejlepsim prikladem (kde se z puvodnich 2025-2030 dostavame na 2020-2025) a vyvoj aut take (ano, porad maji se vsim zpozdeni, ale delaji to poprve a nabizi neco, co nikdo jiny nema).

          1. No ono u toho
            No ono u toho „futuristickeho konceptu“ jde primarne o koncepci vozu, nez o to jaka tam nakonec bude realne baterka… ono neni problem narvat 100 kWh baterku i do soucasne prestavby golfa, ale je to proste blbost to delat….
            Tesla rozhodne nema nejak zasadne rychlejsi vyvoj nez jine automobilky – kolik let uplynulo od ohlaseni modelu 3 po uvedeni na trh? A jak uspesne rozjedou masovou vyrobu se taky zatim muzeme jen domnivat (model S je porad velmi maloseriova vyroba ultra draheho auta, tj neco naprosto jineho nez masmodely jako delaji klasicke „levne“ automobilky)…

    2. Elektroauto nemá 99,9999 %
      Elektroauto nemá 99,9999 % lidí v republice a to ne proto, že by ho nechtěli, většinou na něj normálně nemaj, to bych zrovna 2x nikomu nevyčítal…
      A myslím si, že spousta těch co ho má se fakt plácla přes kapsu a ještě s tim přijedou na srazy a vozej v tom ostatní, takže spíš zasloužej obdiv.

      1. Díky za pochvalu. Ono to
        Díky za pochvalu. Ono to fakt bude trvat s elektromobily dlouho.
        Jednak u nás díky lobingu upřednostňuje stát plynaře, kteří jsou finančně i organizačně velmi silní (viz 105 plynobusů pro Ostravu z podzimu 2016 jako náhrada za naftové – kravál, vibrace a trhaná jízda stejné jako u nafty, zmizel jen ten modrý dým), jednak je průměrné stáří osobních aut 14 let, takže asi tak dlouho trvá obměna.
        Myslíte, že si budeme u nás kupovat drahé elektriky, což zatím předvádí všichni výrobci? Když si je současně nakupují bohatí západoevropané a cpou nám sem ty své levné spalovací ojetiny? A když se automobilky předhánějí, jak dát za cenu jednoho spalovacího auta skoro 2 a slevová akce stíhá akci? Nevidím to moc růžově, musela by opravdu proběhnout na trhu aut disrupce ve stylu pevná linka x mobilní telefon nebo plochý monitor x klasická obrazovka, aby lidi v řádu pár let přestali kupovat spalováky a přešli na elektřinu. Možná to bude práce Číny a jejich elektromobilů, podobně jako Japonci a Korejci zničili trhy klasických obrazovek. Nizozemský Phillips by mohl vyprávět, opuštěná fabrika v Hranicích na Moravě také.

        1. i jen co se Ev tyce nema
          i jen co se Ev tyce nema Tesla takove kapacity aby mohla uzmou i tej polovinu trhu 😉 v soucasnosti se deli o tretinu s Nissanem, krapet ti unika jeden podstatnej fakt, Tesla nema zastupce jinde nez v autech nad cenou $65000, za rok mozna bude mit zastupce od ceny $35000, tedy porad se bavime jen asi o 20% potencialniho trhu ohledne EV 😉

          ty tvoje fantasmagorie o tom jak Tesla ovladne planetu a jak kazdy bude mit doma Teslu jsou nesmysly 🙂

          proc mas potrebu skodit Tesle tim svim fanatizmem?

    1. Otázka zní jestli je to
      Otázka zní jestli je to špatně. Z mého pohledu přinesla i3 čerstvý vzduch do designu a konstrukčních řešení elektromobilů, ale na druhou stranu se podle mne dopustili také několika chyb. A troufám si tvrdit že ten nový VW se je jako jeden z mála snaží řešit. Respektive očekávám že nástupce i3 tato řešení také příjme.

      1) Provedení REx u i3 je pro informovanou veřejnost kravina, když ta platforma umožňovala v době příchodu na trh 60kWh baterii, dnes už snad 70kWh. A tudíž dojezd na takovouto baterii by byl stejný, né-li delší než u REx verze..

      2) Zadní dveře otevíraní proti směru jízdy u takto malého vozu osobně pokládám za méně praktické řešení než zde prezentované posuvné provedení.

      3) Platforma i3 je kvůli použité technologii baterií hodně vysoká a tudíž mi osobně přijde celkově designově nevyvážená. S tím je spojená i aerodynamika (na danou konstrukci je Cx = 0,29 ale dobrý výsledek). Ten nový design od VW odhaduji tak na Cx = 0,24 a lépe.

      1. Troufám si tvrdit, že
        Troufám si tvrdit, že máte pravdu 🙂 Ano, špatně to asi určitě není. i3 mi učarovala.

        1) REX je podle mého názoru také úplný nesmysl a pouze vede k nutnosti drahých servisních prohlídek.

        2) U dveří bych to viděl tak něco mezi, ono při používání vidím velkou výhodu z hlediska dětí. Dospělí si dozadu moc pohodlně nenastoupí, ale k tomu to není.

        3) Souhlas. Nicméně je nutné vzít v úvahu, že design je dost specifická záležitost a použité materiály bych řekl ten postup ospravedlňují. Karoserie je neuvěřitelně pevná a tuhá a nebude reznout.

        1. 1) Ne že bych chtěl hájit
          1) Ne že bych chtěl hájit spalovák v EV, ale podle mě je REX volitelná alternativa pro ty, kteří z nejrůznějších důvodů nechtějí mít čistý EV (a samozřejmě na to mají, včetně prohlídek). BMW tím má možnost oslovit segment zákazníků, kteří čistý EV neakceptují. A to je segment trhu, který výrobci čistých EV nepokrývají. Takže z hlediska obchodní strategie automobilky bych to nezatracoval. I když sám bych REX do EV nechtěl – právě kvůli těm drahým a především zbytečným prohlídkám.

          2) Takové dveře já osobně nikdy – ani u i3, ani obdoba u Nissanu IDS, ani u žádného jiného. I když… jak se říká „nikdy neříkej nikdy“. 😉

Napsat komentář