Jaká byla výstava Elektromobilita 2016

V rámci 18. ročníku Ústeckého autosalonu se minulou sobotu uskutečnil také 5. ročník výstavy Elektromobilita 2016. Počasí bylo výborné, organizace skvělá a obě akce v areálu Střediska praktické výuky Střední školy automobilní v Ústí nad Orlicí navštívily tisíce lidí.

Na 18. ročníku ústeckého autosalonu/5. ročníku výstavy Elektromobilita byl k vidění i jeden z mála kusů Tesla Model Xv Česku
foto: archiv autora

Tématem autosalonu byla Itálie. Celá jedna hala byla proto obsazena vozidly vyrobenými v této zemi, od malých Fiatů přes Alfy Romeo, Ferrari až po Lamborgini. Vtipné byly tabulky informující o umístění toalet v italštině.

Další menší hala byla naříklad zaplněna motocykly firmy Jawa. Venku byla vojenská technika a také modeláři vozidel všech druhů. V rámci Ekomobility byla k vidění elektrokola, elektromotorky pro dospělé i děti, elektrické vozíky pro seniory a postižené, jeden elektrobus SOR a hybrid Honda Civic.

Ze čtyřkolových elektrovozidel byl k vidění Peugeot iOn, Nissan Leaf, Nissan e-NV200, Tesla Model S, Volkswagen e-Golf, Renault Fluence ZE, BMW i3 a tovární přestavba German E-Cars Stromos AT.

Také jeden elektromobil vlastní výroby, individuální přestavba Trabanta s motorem vlastní konstrukce, zahradního traktůrku anebo mopedu Stadion. Chybět nemohla replika elektromobilu (elektrického kočáru) Dora z roku 1906.

auto elektromobil Tesla Model X 5. ročník výstavy Elektromobilita 2016 Ústecký autosalon

foto: archiv autora

Majitelé elektrovozidel si vyměnovali zkušenosti a zážitky z provozu na elektřinu, trpělivě odpovídali na dotazy návštěvníků a uskutečnili i množství předváděcích jízd pro veřejnost.

Vyvrcholením programu, alespoň pro elektromobilisty, byl příjezd vozu Tesla Model X. Návštěvníci si jej mohli prohlédnout a položit dotazy jeho novopečenému majiteli, který pochází z nedalekého Žamberka.

Vozidlo bylo ještě na převozních značkách, v jeho vlastnictví bylo teprve 3 dny. Před třemi lety vyvolal stejnou pozornost příjezd Tesly Model S pana Kubiše. A můžeme doufat, že nejpozději za tři roky budeme poctěni příjezdem nejméně jednoho kusu Tesla Model 3.

vlastní

25 Comments on “Jaká byla výstava Elektromobilita 2016”

      1. Právě že informovali,
        Právě že informovali, bohužel. GPS uvedené v článku jsem věřil – ono je ale na budovu školy na Dukelské ulici! Docela pracně jsme pak hledali, kde jsou dílny 🙁 A nebyli jsme sami. Na oficiálním letáku se také neobtěžovali adresu napsat. Zřejmě akce jen pro místní …

  1. Moje škoda, že jsem tam
    Moje škoda, že jsem tam nakonec nedorazil. Jak čtu, tak bylo na co koukat a co si prohlížet. Byť převážně za hluku a smradu 🙂.
    Nicméně páteční celodenní účinkování na opačné straně od Ostravy, v Žilině na eMobilita Day 2016, v rámci týdnů zdraví na hlavním náměstí, v roli vystavovatele a reprezentanta Asociace pro elektromobilitu ČR mne vyčerpalo natolik, že už nebyla síla a nálada po návratu do Ostravy vyrazit západním směrem. nehledě na přírodu, která volala po sklizni a to dost úporně.

        1. Jestli to vy
          Jestli to vy elektromobiliste spis s tou nenavisti ke spalovacim motorum neprehanite. Motorka je pro radost, zvuk vytoceneho motoru je paradni vzpruha a spalit pneumatiku by jiste dokazal i elektromobil, jen se zkuste majitelu zeptat kolikrat takova Tesla zvladne predvest svoje zrychleni, nez musi pneu na vymenu…
          Mozna by nezaskodilo trochu nadhledu…

          1. No já jsem motorkář a
            No já jsem motorkář a vzděláním elektrotechnik 🙂 Takže se mi líbí EGO (https://www.youtube.com/watch?v=op6XtozsHZg) což je snad jediná pořádná elektromotorka na světě. Kamarád a kolega zcela reálně popsat že ten motor piští jak ufo.
            Takže motor řve, pneumatiky se pálit dají, parametry to má suverénně nejlepší a přitom to jezdí zadarmo a nelikviduje vzduch. (A jen tak mezi námi motorkáři, přiznejme si, že u motorek není v systému jediný prvek omezující vypouštění škodlivin do ovzduší.)

            1. Tak za prvé,skoro žádná
              Tak za prvé,skoro žádná motorka není diesel a už jenom tento fakt ji povyšuje co se týče čistoty výfukových plynů nad jakýkoliv ‚moderní’diesel.
              Zadruhé už od nějakého roku 2006 mají motorky vstřikování a řízený katalyzátor s lambda sondou.A to bylo před deseti lety,přesto tihle ‚veteráni‘ mají množství jedovatých složek ve výfukových plynech dodnes nesrovnatelně menší,než jakákoli ještě ani nevyrobená jedovatá ‚dýzlšáde’s jakýmkoli eurem,klidně 7.Zrovnatak i všichni ostatní benzínoví veteráni od euro3.Bohužel dieselová auta,kterými v dobré víře nahrazujeme dosluhující relativně čisté staré benzíny jsou nesrovnatelně větší sajrajt,přestože nová.A to nemluvím o tom,jak je super výhodné koupit rovnou o tunu težší super SUV.S tímhle novým dieselovým humusem se tady naštěstí nebudeme trávit moc dlouho,protože je tak nespolehlivý,že většina vychcípá do osmi let.Obzvláště to platí v případě,kdy to vypadá,že se při pravidelných měřeních emisí budou tyto konečně už opravdu důsledně kontrolovat.

          2. Už mám připraven řetěz
            Už mám připraven řetěz který natáhnu přes ulici, až naší ulicí u lesa příště ten motorkář pojede .
            Zatím jsem to nestihl, neboť mi vždy vzbudí celou rodinu, a u sousedů také. Pět malých dětí. Jsem přidušen a motorkáře stihnu proklínat následujícich několik minut co ho slyším ještě 10km daleko. Nadhled po mě nechtějte.

            1. Tak nemusí být hned tak
              Tak nemusí být hned tak zle :-), člověk by nevěřil, jakým problémem pro motorku je na asfaltu tu píseček, tu trocha štěrku, tu výmoleček a podobné běžné silniční radosti. Minimálně jdete do skluzu. Ověřeno z vlastní zkušenosti na skútru i motorce, jedenkráte až do hluboké škarpy.

          3. To není o nenávisti. To je
            To není o nenávisti. To je o ohleduplnosti k okolí. Nejen pravidelně o víkendu hluboko do noci musím poslouchat ječící motorky na krátké výpadovce směrem z města, které spolehlivě probudí celou vesnici. Jak chlapci radostně vytáčejí motory do maxima, aby se krátce prolétli na pomezí 3 vesnic.
            Ničit a dělat kravál umí každý debil. Můj nadhled prostě končí u mého ucha a nosu. Když soused vyjede se svým chrchlákem brumlákem a aby se to vůbec zahřálo, tak to nechá 10 a více minut nastartované na volnoběh před garáží. A omlouvá to tím, že by mu to jinak chcípalo.
            Ovšem nedej bože aby za ním v rámci víkendové vyjížďky dojeli kolegové s vyššími obsahy, hlubšími tóny a silnějšími decibely. To je pak radost na entou, drnčí i okna v rámech. O smradu a dýmu nemluvě.
            Motorka je tímto pro zlost všem, kromě majitele. Bohužel. Radost z motorky znám také, ale elektrické.

          4. Proč by museli na výměnu?
            Proč by museli na výměnu? Tesla ani při pedále na podlaze neztrácí trakci, takže gumy netrpí. Mě pneu vydrží dvě sezóny při nájezdu 50.000km/rok Možná by mezi lidmi bylo více nadhledu, kdyby se vždy nenašel jedinec, který chce potěšit a vzpružit ostatní něčím o co vůbec, ale vůbec nestojí. A je jedno, jestli je to řev autorádia, motoru, smrad, nebo odlétávající kousky rozpálené gumy.

Napsat komentář