Škoda Citigo opět vítězem závodu Škoda Economy Run 2016

Věra a Jan Horníčkovi se stali, podobně jako minulý rok, vítězi 35. ročníku soutěže Škoda Economy Run. S vozem Škoda Citigo dosáhli špičkové spotřeby pouhých 3 l/100 km.

Manželé Věra a Jan Horníčkovi a jejich vítězný vůz Škoda Citigo
foto: Škoda

Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 46 posádek. Start a cíl soutěžní trati dlouhé 323,3 kilometrů byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosích, v polovině cesty měly posádky zastávku v závodě společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí.

Soutěže se zúčastnily výhradně vozy značky Škoda se zážehovým nebo vznětovým motorem. Automobilka Škoda je oficiálním partnerem soutěže Škoda Economy Run již od samotného počátku.

Škoda Servisní služby zajišťují technickou přípravu vozidel a kontrolu, stejně jako celý technický průběh soutěže. Soutěž je rozdělena do pěti kategorií.

Účastníci jsou hodnoceni podle nejnižších emisí CO2 na bázi celkové spotřeby vozu. Kromě toho pořadatel zohledňuje dosaženou průměrnou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou.

Při identických hodnotách emisí CO2 a spotřeby paliva rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem. Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj.

Tento přístroj zjišťuje, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nachází před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává přesnou spotřebu paliva.

tisková zpráva

19 Comments on “Škoda Citigo opět vítězem závodu Škoda Economy Run 2016”

  1. Jinými slovy jsme na
    Jinými slovy jsme na „úsporné ujetí“ 100 km vyrobili složitý spalovací automobil, který spotřeboval 3 litry složitě vytěženého a dovezeného paliva, kdy jen jeho přetvoření z ropy na benzín stálo 3 kWh elektřiny, na jejíž výrobu se spotřebovalo případně další palivo dle energetického mixu. Hmmm, co dodat?

    1. Nebo spotřeba musí jít
      Nebo spotřeba musí jít nahoru. Každý katalyzátor a filtr je ucpávka. No a kila jdou lehce nahoru.
      Důkaz, že tyto motory jsou zastaralé a je potřeba si sednout a najít jiný způsob jak rozhýbat kola, neb píst, který mění neustále směr pohybu a ztrácí svoji energii zbrzděním je prostě špatná volba, která nemůže ušetřit energii ani za dalších 30let.

      1. Souhlasím. Také se musí
        Souhlasím. Také se musí pohánět servořízení, pumpa ABS a milion věcí, co Favorit neměl. Ale na druhou stranu za těch 30 let došlo k vývoji spousty nových věcí, které by se mohly uplatnit. Nové materiály, pneumatiky, aerodynamika, maziva, elektronika …
        Tříválcový motor s čtyřventilovou technikou, sofistikovaným vstřikováním atd má určitě větší potenciál než 60 let starý karburátorový čtyřválec OHV.

Napsat komentář