Shell možná doplní své britské benzinky nabíjecími stanicemi

Podle listu Guardian Engadget aktuálně britský Shell „prozkoumává potenciál“ malého pilotního projektu sítě nabíjecích stanic pro rok 2017.

Jeden si skoro říká… proč je to nenapadlo dřív?!
foto: Shell

Shell by chtěl vyzkoušet spuštění sítě nabíjecích stanic pro elektromobily na části své retailové sítě během roku 2017. Shell už dokonce jedná s britskou vládou za jakých podmínek by se mohl stát prodejcem elektřiny.

Británie na tom přitom se sítí nabíjecích stanic není vůbec špatně. Podle statistiky Zap-map.com bylo v Britském království k 21. září 2016 celkem 4165 nabíjecích míst, z toho 2135 rychlonabíjecích konektorů.

Celkem je v Británii k dispozici 11 787 konektorů pro nabíjení elektromobilů. V Británii je také druhý nejvyšší počet CHAdeMO rychlonabíječek v Evropě, celkem 643.

Stávající čerpací stanice jsou přitom pro vybudování nabíječek ideální. Jde o již existující hustou síť infrastruktury pro řidiče, obvykle s dobře dimenzovaným elektrickým připojením.

43 Comments on “Shell možná doplní své britské benzinky nabíjecími stanicemi”

  1. Každá mince má dvě
    Každá mince má dvě strany!
    Měl jsem obchod na hlavní třídě v Havířově,přijal jsem nabídku od Sazky a nechal si tam umístit terminál.Ze začátku to bylo spíš na obtíž, zdržovalo nás to od zákazníků co chtěli nakupovat.Ale časem se to zajelo a 1 terminál byl schopen za týden vydělat na provozní náklady + skvělá reklama – zákazníci si krom sázení či dobíjení kreditů i nakoupily.
    Brzo se o terminál zajímali i z konkurenčních prodejen,problém byl v tom,že byla stanovena minimální vzdálenost k dalším terminálům.

    V našem případě to asi nebude až tak brzo poznat a i konkurence je s pravidla dost daleko od sebe – ale zvyk je železná košile.
    Mít benzínku tak se již rozhlížím a zjišťuji jak by to šlo doladit i s možností rozšíření do budoucna.
    Dotacím nefandím,ale budou!

    1. No ale dobijeci stanice je
      No ale dobijeci stanice je prave dost jiny pripad, nez ten terminal ze (z byzbysovaho pohledu) – jedna ma minimalni mnozstvi potencialnich zakazniku, a jejich pocty budou rust velmi zvolna (zatimco temirnal sazky ty zakanizky mel, slo jen o to, aby sli k vam misto treba na postu). Druhak dobijeci stanici si muze postavit kdo chce (tj, kdyz ji nepostavi ted, tak mu nikdo nebude branit v jeji stavbe pozdeji, coz prave treba u toho terminalu jak pisete nejde). No a do tretice – na nejaky zvyk na tankovani u cestovani na delsi trasy se spolehat asi opravdu neda….

  2. takových majitelů sítí
    takových majitelů sítí čerpacích stanic je i u nás celkem dost, kteří „zkoumají“ možnost instalace rychlonabíječky na svých čerpacích stanicích (Mol, Benzina,…). Stávající čerpací stanice jsou téměř ideální, mají prostor, dobrou lokalitu, skvělé zázemí pro zákazníky, v naprosté většině také dostatečně dimenzovanou el. přípojku atd v podstatě žádný technický problém. Takže by stačilo jen chtít ? Podobně jsou na tom třeba u hlavních tras restaurace (př. McDonalds) nebo motoresty .

                1. Ano, pro auta s pomalou
                  Ano, pro auta s pomalou palubní nabíječkou je to nouzovka, ovšem i ta by potěšila. Nicméně pro ty s pořádnou (Zoe, Tesla, Smart) i méně pořádnou (Nissany Leaf s příplatkovou, eNV200 standard, Kia Soul EV, Mercedes B, VW eGolf s příplatkovou atp.) by už to stálo za hřích. 11 nebo dokonce 22 kW výkonu znamená u Smartu plnou za hodinku,u Nissanu 1/4 atd.. Navíc by to nutilo výrobce dodávat pořádné palubní nabíječky, když by existovala takto jednoduchá hustá síť s pětikolíky a Mennekesy, tedy opravdová infrastruktura.
                  Rychlonabíječka je samozřejmě lepší, ale to se bavíme o 110A a více, aby to dávalo pořádný výkon, a to něco na jističích stojí. Navíc tam musí pumpař opravdu koupit a provozovat stojan, ne jen dát krabici na zeď. a ruku na srdce, určitě by pak kouzlili s výkonem směrem dolů, aby jste tam postáli a pokonzumovali déle a více. 🙂

      1. Vždyť tam nemusí hned
        Vždyť tam nemusí hned stavět superchargery. Většina benzinek má na svém pozemku (obvykle poloprázdné) parkovišťátko, kam by stačilo přidat jeden sloupek s mennekesem a klasickou zásuvkou v hodnotě pár tisíc, stejně jako tam mají vysavače nebo stlačený vzduch. U těch mimo velké tahy by se potom mohli občerstovat i elektrocyklisti nebo majitelé invalidních vozíků a mobility skútrů. A těch je dohromady dnes řádově víc než elektroaut.

        1. Ja mel ze to, ze jsme u
          Ja mel ze to, ze jsme u clanku, ktery se zabyva tim, ze by benzikarske firmy postavily ve svoji siti bezinek sit rychlodobijecek, ne ze nekdo natahne zasuvku pred hospodu (to samozrejme stoji par korun, zatimco postavit na benzinkach opravdoe nabijecky by stalo desitky milionu, i kdyby byl jen na mensi cast benzikove site, jednoho z velkych provozovatelu benzinek)….

          1. tak byla by to investice.
            tak byla by to investice. Pokud by náklady na jednu rychlonabíječku na pumpě byly i s přípojkou cca 600tis (chademo se dnes dá pořídit i za cca 400tis a to nehovořím o případné množstevní slevě pro síť benzinek), tak jen na shopu (s průměrnou útratou elektromobilisty cca 3-500 Kč a při jen kolem 5 aut denně) se to do dvou let musí vrátit.

              1. je to jen můj odhad. Když
                je to jen můj odhad. Když na nějakou přijedu , tak tam obvykle 1-2 EV jsou a kecáme. Vzhledem k tomu, že se průměrně počet EV v ČR každý rok cca zdvojnásobuje, tak bych tomu i věřil a ty útraty mám taky od jiných majitelů EV. Pokud se zastavím s rodinou např. v Praze nebo Hradci (kde jsou obchody a restaurace v dosahu), tak mě to stojí mnohem víc… 🙂 ale dám to raději než za naftu.

                1. Přesně tak. U teplárny
                  Přesně tak. U teplárny Vítkovice zajdu hned vedle rychlonabíječky do kantýny, je to taková milá vzpomínka na studentskou brigádu v dnešní Dolní oblasti Vítkovic, byť už nemají ten dobrý salát do papíru s rohlíkem. Ve Valmezu buď na dobrou kávu nebo mulťák do bistra fitcentra nebo o pár domů dál do příjemné kavárny s výběrem čajů, káv, jídel i zákusků. Ve Vyškově do Rami café na dobrý dortík á kávu nebo čaj. Jen u AAA Auto jsem odkázán na nabídku z automatů, jichž je tam ovšem dost a příjemné posezení u nich. Ještě si mohu prohlédnout nějaké ty smradlavé popelnice :-). To ve Zlíně u BMW není nic, tam se musím dovolit do foyé administrativní budovy vrátné, WC i jídelní a nápojové automaty jsou až za karetním vstupem. Co je to ale proti Duhové v Praze, tam je kulové. Ale to je obecně bolest rychlonabíječek firemních, stejně jako například u všech Nissanů. Ono taky ale dost záleží na tom, kdy tam člověk dorazí. HK je třeba fajn, ale jídelna hned vedle zavírá dost brzy a taky nádražní bufety začínají až v 5 ráno, když tam projíždíte v noci. V tom je čerpací stanice jako nonstop s obchůdkem či bistrem prostě nepřekonatelná. Rychle jsme si na to zvykli od dob zamřížované plechové budky Benzina, kde Vám prodali maximálně tak olej.

                2. Na Duhove staci dojit par
                  Na Duhove staci dojit par (50?) metru do budovy Unicredit (Philadelphia – ten ctyrlistek), tam nejake buface jsou. A za desetikacku se necha pustit model vlacku 🙂
                  O kousek dal je BB centrum, tam byvala i vegetarianska restaurace.

        2. Také se Vás zeptám,víte
          Také se Vás zeptám,víte kolik stojí postavení benzínové pumpy?
          To si mají počkat až jak bude EV/spalovák 50/50 a pak investovat?
          V kterém podnikání je zajištěn zisk předem? Samozřejmě to může udělat jen ten,kdo je úspěšný a má možnost otočit svůj příjem,lepší než danit!

  3. Benzinky uz davno
    Benzinky uz davno nevydelavaji jen na prodeji PHM. Skoro kazdy zakaznik ktery prijde do prodejniho prostoru si neco koupi. Nechapu proc benzinky nevitaji elektricke zakazniky. Nabijeni trva nekolikanasobne dele nez nacerpani PHM a zakaznik se zdrzi dele. Koupi neco k piti, nejaky snack a kdo vi co jeste.
    Az prvni benzinky zkusi jak stedry jsou elektricky zakaznici, kazda benzinka bude chtit nabijeci stojan. Bohuzel to se tyka jen provozovatelu. Majitele benzinek jsou ojejarske koncerny a oni EV berou jako zivotni nebezpeci. Ani se jim nedivim, brzy budou na suchu 🙂

    1. No EVcka ma sice potencial
      No EVcka ma sice potencial utratit vice nez clovek cepujici benzin, ale je jich naprosto zanedbatlene mnozstvi, coz bude asi ten hlavni problem…
      Je hezke si majitel EV u vas utrati 200 misto 100 kc, ale kdyz tech spalovakaru prijde 100 denne a EVckari 2 za tyden, tak je to problem..

      1. Vecna otazka co bylo
        Vecna otazka co bylo drive:vejce nebo slepice. To same plati pro EV. Nejsou nabijeci stanice, nejsou EV. Nejsou EV, nebudou nabijeci stanice. Kazdy zacatek je tezky a az se to rozjede, kazdy chce byt prvni.
        Mam Peugeot Ion a kdyz chci jet smer Liberec, tak musim vytahnout diesel, protoze jedina nabijecka v Liberci je 1. pomala a za 2. zavira v 17 h. Tam a zpet mi baterka nevydrzi. Domnivam se ze nejsem sam.
        Uz se ale rysuje pokrok. CEZ zridil na benzince ve Strazi n/Nisou 4 parkovaci mista vyhrazene pro nabijeni. Akorat ty nabijecky jaksi zatim nejsou.

        1. Tak to je jasne, ze je to
          Tak to je jasne, ze je to trochu „zacarovany kruh“, ja jen vyslvetluju proc ty benzinky nedelaji – je z ekonomickeho hlediska nesmysl a navic nejde o nejaky high tech byznys, a kdyz se pripadne rozjede, tak ty stanice postavite hned, kdyz to bude davak ekonomicky smysl…

            1. Tak zkuste zpracovat nejaky
              Tak zkuste zpracovat nejaky vydelecny byznyz case na pomale levne nabijecky, tohle by asi mohlo vyjit, ale nevim jestli by to necemu zasadne pomohlo (byla by to zalezitost pro par fandu, kdyz vyjimence potrebuji nekam dojet, pro bezne pouziti, beznym motoristou je naprstym mimimem 50kW DC charger…)

Napsat komentář