Kutil napájí svůj ostrovní dům energií z baterií elektromobilu Tesla Model S

Jason Hughes se proslavil jako hacker, který odhalil přípravu 100kWh baterie pro Tesla Model S/X. Aktuálně předvedl světu svůj ostrovní dům v Severní Karolíně, který napájí solární elektrárnou a bateriemi z Tesla Model S.

Obří solární elektrárna na téměř ostrovním domě Jasona Hughese má výkon 44,4 kW. Energii ukládá do dvou velkých 85kWh baterií, které Hughes vymontoval z havarovaných elektromobilů Tesla Model S. S konceptem ukládání energie do těchto baterií přišel dřív, než samotná Tesla představila své domácí úložiště Tesla Powerwall.
foto: Jason Hughes/skie.net

Obří solární elektrárna na domě Jasona Hughese má výkon 44,4 kW. Skládá se ze 102 solárních panelů. Je připojena k dvojici 85kWh baterií z havarovaných elektromobilů Tesla Model S.

Sám Hughes má v garáži jeden kus Tesla Model S, jeho žena druhý. Celá jeho domácnost je elektrická. Vaří, vytápí i jezdí díky elektřině.

Na celém ostrovním systému pracoval asi jeden rok. Inspiroval ho jeho otec, který s ním už v jeho 9 letech vytvořil malý pokojový ostrovní solární systém, kterým si napájel počítač, osvětlení a další příslušenství pokoje.

Hughes přiznává, že elektřina je v jeho oblasti levná, a že po finanční stránce se takový projekt nevyplatí. Ale jemu nejde jen o finanční stránku. Chtěl si prostě dokázat, že něco takového je možné.

ZAJÍMAVOST: Podívejte se, jak Jason Hughes rozebírá baterii z Modelu S

Díky tomu si už rok užívá ostrovního systému. Za 365 dní mu vyrobil 43 929 kWh, které také spotřeboval. Z toho 11 259 pro nabíjení svých elektromobilů. Přiznává ale také, že ze sítě musel nakoupit 703 kWh, a to především v zimě, při špatném počasí, nebo když dvakrát nastala chyba v prediktivním algoritmu.

Během celých 222 dní ale také velkou část energie přicházející ze slunce promhral, odhadem až 15 MWh. Prostě proto, že baterie doma i v autech byly plné a nebylo elektřinou co napájet. Proto teď vymýšlí, jak energii dál chytře zužitkovat, aby nepřicházelo vniveč.

34 Comments on “Kutil napájí svůj ostrovní dům energií z baterií elektromobilu Tesla Model S”

  1. Před pár dny jsem si
    Před pár dny jsem si říkala, proč kupovat 10x6kWh domácí baterie od Tesly za cca 2,5mil (+ dalších cca 600tis za 10kW sol. elektrárnu), když by mělo vyjít levněji koupit novou či použitou baterku z EV. A hle.
    Tohle se mi opravdu líbí. Baráček, elektrárnička, baterčičky, tepelná rekuperacička, tepelné čerpadlíčko (země-voda), elektroautíčko (400km EV či 150km sériový plugin hybrid s extenderem) a další serepetičky… A jéje, to jsem se zase zasnila. :-/

  2. Co to má za panely, cca
    Co to má za panely, cca 440W/kus ? Kolik má baterie z modelu S napětí (kvůli typu měniče)? A ví někdo, kolik má napětí bateire současný Nissan Leaf? Až jich pár u nás havaruje, nebo bude na odpis, zkusil bych si také pohrát 🙂 Počítám ale, že bude mít nějaký hybridní měnič vlastní konstrukce, píše se tam o prediktivních algoritmech, takže to nebude seriový měnič, možná silová část, ale logiku si asi dělal sám…

    1. přesně tohle mě napadlo,
      přesně tohle mě napadlo, když jsem viděl ten domek s panely. Vychází mi to na 407kWp na jeden panel – ty panely vypadají celkem normálně a takový výkon na jednom panelu jsem tedy ještě neviděl…. 🙂 Spíš bych to viděl na chybu v kopírovaném textu redakce.

  3. Tedle týpek si zvlášt
    Tedle týpek si zvlášt koupil vod Tesly celou samotnou baterku a pak ji rozkuchal ještě v době, kdy jsme teprve zjišťovali co to Model S je. Viz to známé video na YT 😉
    https://www.youtube.com/watch?v=070JJwgupRw

    Teď nedávno překopal starou Teslu manželky na model s autopilotem. Stálo ho to asi 7000 $ a podle jeho slov už by se do toho příště nepustil. Asi pěknej vopruz 🙂
    Příplatek za AP verzi byl myslím jen 2500 $ 😀

    Chlapec asi není žádný vořezávátko:D

  4. To jsou zase
    To jsou zase komentáře.
    Buď závist, nebo zesměšňování.

    Já naopak takový lidi obdivuji

    A závidím také. Ale to, že něco takového nedokážu udělat sám. I když bych moc chtěl. Přesně jak to říká v článku. elektřina je levná, šetřílkům se to nevyplatí. ale tady nejde o peníze.

    Taky mne napadlo vzít nějaký rozbitý elektroauto a vymontovat z něj baterku, asi by to bylo levnější než ji kupovat. Ale neumím si představit jak bych to zapojoval, takový kutil źase nejsem.

      1. pri dnesnich cenach za
        pri dnesnich cenach za cloudove reseni ti preju hodne stesti, pronajem ti nezaplati ani cenu za elektrinu co to sporada, obcas si delam virtualni stroje pro rendrovani na Amazonu, a za cenu jakou to stoji by se to v CR nevyplatilo, behem par minut si muzu zvirtualizovat treba 10 tisic rendernodu (moje domaci rendernody v cene 13 tisic a 27.2GHz Intel + 64GB maji spotrebu 150W) a rozsirovat o dalsi nema cenu, online renderfarma nebo cloud jaky nabizi Amazon vyjde mnohanasobne levneji, a jim se to vyplati prave proto ze to delaj v tak velkem meritku, radove stamiliony az miliardy jen za cloudova centra

    1. To přece není problém.:)
      To přece není problém.:) Stačí koly TESLY najet na válce pohánějící elektromotor. TESLU v garáži přes pneumatiku opřít čumákem o zeď. Zapneš a tradá z TESLY máš generátor (pravda se sníženou účinností, ale máš). Řekněme pro případ nouze nejvyšší. 🙂

      1. Názor? Kde? Já vidím
        Názor? Kde? Já vidím pouze dotaz na jádro pudla. A to, že se Ti jádro nelíbí svědčí spíše o těžkém bolševickém poškození Tvého mozku. Jedině bolševici (a dnešní managorové z nich vstanuvší) řídili co si můžeš myslet a na co se nehodí se ptát.

    1. Když jako hacker dokáže
      Když jako hacker dokáže rozklíčovat firmware Modelu S, kde vypátral už počátkem roku příchod 100 kWh baterie, tak to asi nebude žádný začínající programátor. Můžeme předpokládat, že je dobrý a tím pádem na vrcholu „potravního řetězce“ 🙂

Napsat komentář