Zpoplatnění nabíjecí stanice Valašské Meziříčí

Rychlonabíjecí stanice ve Valašském Meziříčí provozovaná firmou inChaNet s.r.o. přechází na zpoplatněný režim a končí tak testovací provoz trvající od května 2015.

Rychlo-nabíjecí stanice společnosti inChaNet s.r.o. ve Valašském Meziříčí
foto: inChaNet s.r.o.

Ke dni 7.9.2016 dochází ke zpoplatnění rychlo-nabíjecí stanice ve Valašském Meziříčí provozované firmou inChaNet s.r.o. sazbou 4,80 Kč/kWh + 0,50 Kč/min vč. DPH.

„Pro tento unikátní model zpoplatnění jsme se rozhodli z důvodu, že nejlépe odráží provozní náklady a případy využití stanice,“ vysvětluje firma v tiskové zprávě.

Časová složka ceny zohledňuje dobu, po kterou je nabíjecí stanice obsazena a má za úkol odradit od zbytečného nebo nepřiměřeně dlouhého blokování stanice elektromobilem a bránit tak dalšímu elektromobilu v nabíjení.

Energetická složka ceny pak zohledňuje skutečně odebranou energii. Výsledná kombinace těchto dvou cen se bude ve většině případů pohybovat kolem 5,00 až 6,00 Kč/kWh, podle typu elektromobilu a délky nabíjení.

„Věříme, že tento obchodní model je nejférovější jak z pohledu provozovatele, tak i z pohledu zákazníka,“ dodává inChaNet s.r.o.

Rychlo-nabíjecí stanice je umístěna u firmy ROBE s.r.o., která je také partnerem. Nabíjecí stanice zde byla poprvé instalována v květnu 2015, ale z technických důvodů nebyla služba nabíjení účtována zákazníkům.

Stanice vykazovala nestandardní chování a po mnoha neúspěšných opravách byla nakonec vyměněna za novější kus. Nová stanice umožňuje nabíjení pomocí standardu CHAdeMO i CCS Combo2.

Maximální příkon stanice je 44 kW. Časem zde bude doplněno také AC pomalé nabíjení s příkonem do 22 kW. Celý projekt vznikl bez přispění daňových poplatníků (bez dotací).

tisková zpráva

38 Comments on “Zpoplatnění nabíjecí stanice Valašské Meziříčí”

  1. Dobrý den, předně chci
    Dobrý den, předně chci říci, že jsem za zmíněnou nabíječku ve Valmezu vděčný.Se starší I3 se sice z Opavy k nabíječe u Nissanu v Brně dostanu za 2:10 (149 km), ale Valašský region, či dostupnost Slovenska by byl problém. Zpoplatnění služby je v naprostém pořádku. Před nějakým časem jsem však nemohl nabíjet, před stojanem, který stojí za plotem u neoznačené asfaltové plochy, parkoval náklaďák. To bylo v noci. Jindy přes den stojí u plotu a stojan blokují osobní auta (spalovaky). Nedivím se žádná omezující značka tam není. Mám dlouhé ruce, ale v saku, v dešti, v kaluži, je manipulace s nabijecím kabelem vyzva…
    Rád nabíjím, i zaplatím, ale nedala by se situace zlepšit? Jinak nedaleko je prima kavárna ( na kafe i WC).

    1. Přesně tak. Ve světle
      Přesně tak. Ve světle toho, že všichni ostatní jen slibují a do prázdnin 2016 kromě rychlonabíječky Inchanetu v areálu firmy Robe nebylo cestou z Ostravy na Brno prostě nic, jednoznačně 1*. O prázdninách přibyla rychlonabíječka ČEZ Zlín BMW Synot auto, již delší dobu funguje soukromá ve Vyškově firmy Rami v systému evmapa. Dostat se čímkoliv elektrickým časově rozumně s baterkou do 24 kW z Brna do Ostravy prostě bez Inchanetu a Rami až do prázdnin 2016 nešlo. A jak aktuálně vidno, trasa Ostrava-Brno po D1 a R35 stále nic :-).

  2. Provozovat nabíjení zdarma
    Provozovat nabíjení zdarma a sponzorovat to z vlastní kapsy pan Kubiš nemohl donekonečna. Je jasné, že zpoplatnění nabíjení dříve nebo později prostě muselo přijít. Díky Františku Kubišovi, že to tak dlouho vydržel. Vnímám to jako jeho obrovský příspěvek pro rozvoj elektromobility v ČR – samozřejmě kromě desítek a možná stovek akcí, kde elektromobilitu osobně propagoval.

    Františku, díky Tobě a potažmo i celé Tvé rodině, protože bez její podpory by to nešlo. 🙂

  3. Dobrý den,
    přihlášení i

    Dobrý den,
    přihlášení i platba se skutečně provádí přes portál EVmapa.cz

    Abyste mohli nabíjet na této stanici, musíte si vytvořit účet na webu EVmapa.cz a dobít si nějaký kredit. Přijímáme jak koruny tak i eura, ačkoli eura mají trochu horší cenu vůči korunám.

    Také doporučujeme zaregistrovat si svoje telefonní číslo ve svém účtu a pak stačí pro spuštění stanici jen prozvonit a nemusíte mít ani smartphone.

  4. Sazba 4,80 Kč/kWh + 0,50
    Sazba 4,80 Kč/kWh + 0,50 Kč/min vč. DPH mi přijde jako celkem dobrá. E-Golfa bych nabíjel cca 20-30min. a celkem bych platil cca 100-120Kč. Nic nejde provozovat věcně zdarma.
    Nějaká statistika kolik a jakých vozidel za tu dobu využilo nabíjení a kolik času to zabralo by se nenašla?

    Jinak zdravím do Valašského Meziříčí. 🙂

    1. S cenou za kWh nic nemám
      S cenou za kWh nic nemám ale za ty minuty?
      Dobíjel jsme v HK a musel nabít co nejvíc abych dojel do Olomouce (už podruhé za poslední měsíc), poprvé jsem tam byl 40minut a teď dokonce hodinu a nebyl jsem ani na 93%. Takže ne že bych to chtěl nějak blokovat ale chtěl jsem prostě dojet. Doma jsme měl teď už jen 12 km. Takže vím, že to musím nabíjet alespoň na 95%, při těch 160 km.
      Sice v VM jsem nedobíjel ale na Vystrkově už 2x, tam mne stojan po 45 minutách dokonce sám vypnul, bylo cca 97%.
      Když bude rychlonabíječka každých 100 km nejlépe 50 km.
      Není časově co řešit, nemůžu to řešit ani teď tu půlhodinu navíc, když ji budu potřebovat.

      Jen si myslím, že stanice by měl hlavně stavět ten co vyrábí a dopravuje elektřinu a chce ji také co nejvíce prodávat, tedy ČEZ, EOn a PRE.
      Místo toho čez nabízí telefon, plyn, půjčky a FVE ?!

      Ostatní jsou jen světlá výjimka, bez ohledu kolik za to chtějí, na výdělek to nemají.

          1. Na soukromé nabíjecí
            Na soukromé nabíjecí stanici je věc majitele jakou zvolí cenovou strategii.
            Pokud ti cena přijde vysoká, můžeš v okolí postavit konkurenční stanici s nižší cenou nabíjení. 🙂

            Ja bych se do toho dnes ještě nepouštěl. Nikdy nevíš, zda ti tam ČEZ nepostaví konkurenční stanici za měsíční paušál.
            Ale třeba budeš mít úspěch a nabídneš něco víc, než jen nabíjení. 🙂

      1. e-LUKY píše, že musí
        e-LUKY píše, že musí nabíjet co nejvíce (pokud možno 100%).
        OK, ale od toho jsou zásuvky mennekes, nebo obyčejné domácí.
        Takže na rychlonabíječce buďtě cca do 80% a potom přepojte na pomalé nabíjení a vyjde to časově nastejno a nic neblokujete.
        Chápu, že je někde pomalé nabíjení vůbec nemají, ale většina stojanů bude výhledově trojkombinace.

        Mimochodem, nabíjení na 100% zkracuje životnost baterie.

        1. Ty to určitě víš ale pro
          Ty to určitě víš ale pro ostatní.

          Já když nabiji 8x na 100% a ty 10x na 80%, tak tu životnost baterie zkrátíme úplně stejně.

          Já měl zato, že když na trojkombinaci nabíjím z mennekesu, tak ostatním stojan blokuji úplně stejně jako když jsem zapojen na ccs?

          Je fajn, že chápeš že na trase HK – OL, mennekes není ale dostaň se tam (jako já) jak chceš!

              1. Důkaz třeba tady:
                Důkaz třeba tady: ebikes.ca/product-info/cycle-satiator.html
                (doplňte si www a http)
                Podle toho sloupečkového diagramu je počet cyklů při 80% nabíjení až trojnásobný. Držet Li-ion baterii na 100% je oproti olovu velmi dobrý způsob jak ji zlikvidovat, přesto spousta lidí stále tvrdí opak.

                1. Zajímavý odkaz.
                  Ale to co

                  Zajímavý odkaz.
                  Ale to co tvrdíš, jsem tam nenašel, spíš se to týká NiMH/NiCd.
                  Sice se tam zmiňují i Li bateriích ale jen v tom smyslu, že jsou několika násobně lepší.

                  Já předpokládám, že v autech jsou Li-Ion baterie a nastavení hodnot vybití a nabití je v bezpečné toleranci tak, aby nikdo baterie nemohl dostat do mezních hodnot, včetně jejich balancování, které by zásadně snížily jeho akumulační schopnosti.
                  Takže si stále myslím a tvrdím, že to co jsem psal je správně.

                  Nevím o tom, že by někdo z elektro automobilů co již jezdí několik let měnil baterie a nejsem si jist, zda nabíjí jen na 80%.

                2. Třeba tesla doporučuje
                  Třeba tesla doporučuje dobíjet pro každodenní ježdění v rozmezá 50-90%. Nissan má funkci dlouhé výdrže baterie =nabíjení do 80%. Výrobci li-ion skladování doporučují při 70%. Třeba u lifepo4 baterií mi říkal prodejce 2000 cyklů při 100%, při 80% 10.000 cyklů. Já se snažím řídit radami od známého z oboru a také dobíjím na 80%, pokud to nepotřebuju pro delší cestu a pokud ano, tak těsně před samotnou cestou. Nejvíce bateriím vadí ponechat je ve 100% stavu, obzvláště při vyšších teplotách v létě.

                3. Ale jo dobíjení v rozsahu
                  Ale jo dobíjení v rozsahu 50-90% nebo 80% je vlastně, v baterii mám 10-20% a tak dobiji na 100% a mám 80% dobití baterie.
                  100% stav a vysoká teplota nehrozí, protože po nabití hned jedeš. Nabíječky po dosažení 80% nabití baterie samy snižují dost podstatně proud a proto trvá stejně dlouho dobití do 100% jako nabití na 80%.
                  Čím jezdíš a kolik ujedeš na 80% nabití?

                4. Já jsem se jen snažil
                  Já jsem se jen snažil vysvětlit, že nabíjení třeba z 60 na 80% neznamená pro baterii stejné opotřebení jako z 80 na 100%. Ano, někdy to je potřeba. Na 80% dojedu většinu svého kilometrového nájezdu.

  5. Musím napsat, že tento
    Musím napsat, že tento přístup se mě osobně velmi zamlouvá. Cena 5-6 Kč, není nevýhodná pro zákazníky, ani snad není nevýhodná pro majitele. Prostě zlatý střed. I cena za minutu mi nepřijde špatná. Naopak toto eliminuje alespoň zčásti ty co chtějí používat nabíječku jako parkoviště.

    Vyřiďte velké plus společnosti inChaNet.

    I když elektromobil ještě nemám, jsem rád, že existují firmy, co BEZ DOTACí dokázou dát „normální“ cenu a ne jako GreenWay s dotacema lichvářské ceny. nebo i jiné firmy v Česku, co za naše peníze si nechají postavit nabíječku a pak na ní ansadí 10Kč/kWh čímž ji prakticky vyřadí z provozu. Aby se o ni nemuseli vůbec starat, protože je jim to jedno.

    Říkám pořád, že dotace jsou hnus a jen křivý trh.

    10 Kč/kWh je nanic, je to snad horší než jezdit spalovákem.

    1. Ona ta návratnost při
      Ona ta návratnost při této ceně za nabíjení je někde za hranicí životnosti nabíječky. Proto bych rád věděl, kolik aut tam tak za rok zastavilo a nabíjelo.
      Například v K.Varech je nabíjecí stojan téměř opuštěný. Jiné to bude v Duhové v Praze. Tam už se občas stojí fronta.:-)

    2. Dovolím si vás
      Dovolím si vás opravit.
      Píšete:
      nebo i jiné firmy v Česku, co za naše peníze si nechají postavit nabíječku a pak na ní ansadí 10Kč/kWh čímž ji prakticky vyřadí z provozu. Aby se o ni nemuseli vůbec starat, protože je jim to jedno.

      Já ani naše firma žádnou nabíječku z dotací nevybudovala.
      Tyto nenávratné investice jsou financovány z vlastních soukr. zdrojů. Prvně si prosím ověřte fakta než něco takového napíšete.
      Moje nabíječka kterou jsem platil sám a také vybudoval na BVV u 9 brány pro veřejnost byla první v jihomoravském kraji.
      Další je v Troubsku.
      Vám se už podařilo vybudovat nějakou nabíječku?
      Kterou?

    3. Dovolím si vás
      Dovolím si vás opravit.
      Píšete:
      nebo i jiné firmy v Česku, co za naše peníze si nechají postavit nabíječku a pak na ní ansadí 10Kč/kWh čímž ji prakticky vyřadí z provozu. Aby se o ni nemuseli vůbec starat, protože je jim to jedno.

      Já ani naše firma žádnou nabíječku z dotací nevybudovala.
      Tyto nenávratné investice jsou financovány z vlastních soukr. zdrojů. Prvně si prosím ověřte fakta než něco takového napíšete.
      Moje nabíječka kterou jsem platil sám a také vybudoval na BVV u 9 brány pro veřejnost byla první v jihomoravském kraji.
      Další je v Troubsku.
      Vám se už podařilo vybudovat nějakou nabíječku?
      Kterou?

Napsat komentář