Elektromobily Nissan ve službách města Pardubic

Nissan a jeho autorizovaný dealer AUTO IN předal zástupcům města Pardubic dva elektromobily Nissan. Jde o upravený osobní vůz Nissan Leaf a dodávku Nissan e-NV200.

Slavnostní předání se konalo v autorizovaném dealerství Nissan AUTO IN v Pardubicích a zúčastnili se ho Ing. Martin Charvát, primátor města Pardubic; Marek Šafarčík, Country Manager Nissan Sales; Miloš Pavlíček, ředitel AUTO IN a zástupci Městské policie a Dopravního podniku města Pardubic.
foto: Nissan

Městská policie Pardubice převzala do užívání 100% elektromobil Nissan Leaf, který bude sloužit pro pravidelné hlídkování v centru města.

Základem nově postaveného Nissanu Leaf APC (AdvancePatrolCar) je standardní model Leaf vybavený 30 kWh baterií, který byl dovybaven prvky podle požadavků Městské policie na hlídkové vozidlo – dálkově ovládanou kamerou s nočním viděním, rozpoznáváním značek a obličejů pro monitoring v rámci hromadných akcí.

Druhým elektromobilem ve službách města je elektrická dodávka Nissan e-NV200. Dopravní podnik města Pardubic ji bude využívat pro obsluhu zastávek městské dopravy.

Obě instituce oslovil bezhlučný provoz, nulové emise a nízké provozní a servisní náklady, které jsou s užíváním elektromobilů spojené. Provoz obou vozidel bude pravidelně vyhodnocován. Poznatky budou poté zpracovány a použity k dalšímu rozvoji elektromobility v Pardubicích.

„Velmi nás těší vstřícný a aktivní přístup města Pardubic k rozvoji elektromobility. Věříme, že pozitivní zkušenosti budou příkladem a motivací pro další města. Nissan je jedním z průkopníků elektromobility. Celosvětově už jsme prodali více než 230 000 vozů Leaf, což z něj činí nejprodávější elektromobil v historii,“ poznamenal Marek Šafarčík.

tisková zpráva

8 Comments on “Elektromobily Nissan ve službách města Pardubic”

  1. Konečně to někdo
    Konečně to někdo pochopil, že pro pomalu se šinoucí hlídkující policejní auto městem je elektromobil to pravé ořechové. Prvotně je tichý a netřepe se, což je příjemné osádce i okolí. Nesmrdí, což ocení okolí. Tempomat se dá nastavit prakticky od rychlosti chůze, nebo se šinout co noha mine nohu je se zařazeným D bez mačkání pedálu plynu. Dále má auto automatickou jednostupňovou převodovku, kromě dálniční policie a maskovaných radaristů mají myslím všichni jen manuál. Tady tak má policista volné ruce pro práci. No a zrychlení při zachycení přestupce je také plus pro elektromobil. Dojezdově Leaf se skoro 200 km v nízkých rychlostech přejede třetí největší město ČR Ostravu 10x (má průměr cca 20 km). A dobíjet se dá v rámci povinné přestávky (kdy si občané s oblibou fotí na mobily někde zalezlé policejní auto, s vyspávajícími příslušníky). U nás v Ostravě se rozhodli jinak, místo „elektrického křesla“ dostala městská policie „plynové komory“ (CNG) 🙁

Napsat komentář