Tesla Model S P100D: dojezd 613 km, zrychlení 2,5 sekundy

Tesla oficiálně představila elektromobil Tesla Model S se 100kWh baterií. Dojezd dle NEDC činí 613 km.

Zájemci o vozy Tesla nyní mohou objednávat také verze P100D se 100kWh baterií.
foto: Tesla Motors

Pokud se zájemce rozhodne vybavit svůj model Tesla Model S P100D také Ludicrous módem (za tučný poplatek), může o svém autě směle prohlásit, že jde o nejrychlejší sériově vyráběné auto na světě. LaFerrari i Porsche 918 Spyder totiž byly kusově omezeny.

Navíc byly řádově dražší než nová Tesla a nabízely mnohem méně místa pro cestující i náklad. Nový Model S má podle střídmější aritmetiky americké EPA dojezd 315 mil, tedy asi 504 km.

Větší baterie je nově dostupná také pro Tesla Model X. Model X P100D s Ludicrous módem zrychlí z 0 na 100 km/h běhm 2,9 sekundy a podle EPA ujede 289 mil (462 km), resp. 542 km dle NEDC.

Zákazníci, kteří už si objednali modely P90D, ale zatím jim nebylo auto doručeno, si mohou za 100kWh baterii připlatit $10 000. Ti, kdo už doma vozy Tesla P90DL mají bude uprade stát $20 000, protože bude třeba „recyklovat“ jejich stávající 90kWh baterii.

Tesla nakonec v tiskové zprávě přiznává, že P100DL je drahé auto. „Chceme ale zdůraznit, že pomáhá zaplatit menší a mnohem dostupnější Tesla Model 3, který je ve vývoji,“ stojí doslova ve zprávě.

Tesla

135 Comments on “Tesla Model S P100D: dojezd 613 km, zrychlení 2,5 sekundy”

  1. Odpověď na motory v kolech
    Odpověď na motory v kolech elektromobilů:
    Nikdo to nikdy seriozně zkoušet nebude, protože gyroskopický effekt…
    Dost na to že se v čr prodávají elektrokoloběžky s motorem v předním kole a maximálkou skoro 40. Rád bych viděl koloběžku v této rychlosti na cvičáku, kde se motorky vyhýbají překážce (motorky Am v rychlosti 45kmph). To by bylo zděšení že nejde zatočit co?
    Takže přední náhon (respektive náhon řízene soupravy) je z fyzikálního hlediska nesmysl.
    Druhá věc je že Elon deklaroval, že bude dělat s asynchroními motory raději než s BLDC (rozumějme se všemi druhy BLDC) a to protože neodym (materiál na nejlepší magnetickou slitinu, tedy pro nejefektivnější motory) je v zemské kůže vzácný a on jej nechce spotřebovávat když to jde jinak (asynchro). Proč mluvím o BLDC? Protože kam až sahá moje znalost je BLDC jediný motor, který by šel reálně použít jako motor do kola, a to kvůli konstrukčním rozměrům asynchronu stejně tak jako nutnosti převodovky (tedy pevného převodu). S asynchrony ve stávajícím stavy by se prostě nedalo rozjet, protože nemají ten potřebný moment. Na rozdíl od mnohapolových BLDC motorů.
    Osobně mám za sebou DP na toto téma, a jedním dechem mohu dodat, že mnohapolové BLDC sice mají skvělý moment ale bez elektrické převodovky (přepínání Y-D) zase mizernou maximální rychlost zejména u malých průměrů (na koloběžce mám 16″) a to by se vám zase nelíbilo…. 😀

    1. Muzete nejak rozvest tu
      Muzete nejak rozvest tu mysleknu s gyrospockym efektem? Kolo pohanene i nepohanene ma ten gyroskopicky efekt prece uplne stejny ne?
      Jedine ze by kolo s motorem bylo vyrazne tezsi (coz nebude, protoze kdyby ty kola kvuli motoru vyrazne ztezkly, tak to bude zpusobovat radu dalsich problemu)

        1. No proto ti pisu, ze to kolo
          No proto ti pisu, ze to kolo byt tezsi moc nemuze (tj realizovat by se to dalo az s velmi lehkym motorem), protoze to tezsi kolo by melo i jina dalsi problemy…
          Mimochodem mezi koly u maly a velkych aut, je nekolikanasovny rozdil v hmotnosti a ani ty nejobrejsi kola nemaji nejaky vynzamny problem s gyoskopiskym efektem….

      1. No při stejné hmotnosti
        No při stejné hmotnosti mají effekt stejný. Problém nastává když na té koloběžce (nebo elektromobilu) potřebujete s tezkym hnanym a zároveň řízen kolem zatočit. Tady zapracuje onen gyro efekt a rychle se otáčející kolo má tendenci bránit se otočení a pokud už překonáte jeho odpor bude se chtít vrátit do té pohodlné polohy ve které původně bylo. Zkuste si uvolnit predni kolo u bicyklu, roztočit ho rukou a pokud máte kolo v dobrém stavu budete cítit počáteční odpor při pokusu o otočení řidítek. A to je kilogramove kolo. Můj Magic pie má kilowattu a 6,7 kg takže 7 ale má menší průměr kola
        Nicméně i tak je ta síla poznat. Nedovedu si představit síly u 25″ kola s výkonem stovky kilowatt ne-li megawatt s hmotnosti minimálně desítky kilogramů v rychlosti 250 kmph v krizové situaci kdy potřebujete uhnout kolizi. IMO na dolamani kloubů.

          1. No úplně bych nesouhlasil.
            No úplně bych nesouhlasil. Kola musí mít nějakou pevnost a to jestli se to dělá uměle „elektronem“ a nebo opláštěním motorů je jedno. Navíc jsem onehdy nakládal kola od autobusu Karosy… Byla dost těžká a když spadlo, tak nešlo zvednou a museli jsme to zvedat dva a ještě pomocí lana (odhad k 100kg jedno kolo na nápravě jsou 4). Takže limitaci ve hmotnosti kola bych tak neviděl. Samozřejmě v poměru k autu. Naprosto s Vámi souhlasím že v tuto chvíli nemá cenu o něčem takovém uvažovat. Na druhou stranu kdo by před ?5ti? lety uvažoval o dojezdu elektromobilu 1000km (hypermilingem to s 100kW baterií někdo dá ;-)), maximálku 250kmph a zrychlení do 3s. Já se jen snažil odpovědět na otázku, která zde padla z mé zkušenosti a tak nějak laicky. Kdo by měl potřebu, poskytnu další info ale asi už mimo diskuzi.

  2. Hezký pokrok… Když
    Hezký pokrok… Když vzpomenu, že loni touto dobou byly aku pro Teslu ještě jen 85kWh, na podzim jsem objednával 90-ku za příplatek 2500 euro, po Novém roce už byla v základu s faceliftem a teď rovnou 100kWh s příplatkem.

    Ještě bych ocenil, kdyby nabídli možnost normálně koupit novou baterku s tím, že tu stávající si nechám ve sklepě pro akumulaci energie z fotovoltaické střechy. Až budou mít větší baterku, řekněme tak 150kWh, tak bych to tak chtěl udělat.

    A ještě douška z jiného soudku. Včera jsem jel od Rijeky do Splitu navštívit kámoše a u sjezdu na Gospič koukám na upoutávku – muzeum Nikoly Tesly. Zajel jsem tam a nelitoval. Moc pěkně udělaná životopisná expozice, funkční makety Teslových vynálezů, vše zasazené do historických souvislostí. Doplněno filmem a velice efektní ukázkou funkce Teslova laděného trafa. Plus dětské hřiště a na parkovišti zdarma 2x Mennekes 32A. Doporučuji všem jako hezké zpestření cesty k Jadranu. Expozice dokázala zaujmout dokonce i mou manželku a dvě puberťačky (a to už je co říct! :-)), které tam prý konečně pochopily, proč se našemu elektromobilu točí kolečka… 😉

    1. No pokrok… Realita je
      No pokrok… Realita je bohužel taková že nová 100kWh baterie má o 832článků více než původní design 85 a 90. Tj. já věřím že již v roce 2012 bylo technicky možné uvést Tesla baterii v tomto novém uspořádání s kapacitou 95kWh (s původními články ~12Wh). To že je nová technologie vnitřního uspořádání baterie nejspíše nákladnější je věc druhořadá. Zároveň toto nové uspořádání již definitivně vyčerpalo možnost dalšího navyšování kapacity pouhým přidáním článků.

      Tudíž jediný pokrok za 4roky v bateriích s nejvyšší energetickou hustotou (=formát 18650) je z ~12Wh na ~12,65Wh a především na obzoru není žádné signifikantní zlepšení. (Samsung, LG i Panasonic mají teď vzorky ~12,75Wh) článků.

      Technologie současných 20650, 20700, 21700 (21-70) ani v jednom případě nepřinesla stejnou nebo dokonce lepší energetickou hustotu než aktuální 18650ky, pouze se jim přibližují.

      V současné době stále platí optimistický odhad na články nezbytné pro 120kWh Tesla baterii rok 2020, konzervativní pak 2025.

      1. Velký dík za fundovaný
        Velký dík za fundovaný výklad!

        … S tou kapacitou se totiž pojí specifický fenomén: Úplně že začátku jsem jezdil v autě s baterkou 10kWh a neměl jsem nikdy žádný problém. Pak jsem si udělal upgrade na 30kWh a dvakrát se mi stalo, že jsem se plazil do cíle krokem s téměř vybitou baterkou. Teď mám aku 90kWh a velmi často se dostávám do situací, že bych potřeboval větší. Náebo si říkám – co bych asi teď dělal, kdybych měl jen 85kWh??

        Ta velká kapacita mne zjevně odnaučila promýšlet věci hodně dopředu….. :-))

      1. Jednoduse, vezme avizovanou
        Jednoduse, vezme avizovanou cenu T3 bez dane a cla ($45k), prepocte to na koruny (837 741 CZK) a vydava to za evropskou cenu Ampera-e. Proste kukot, no, asi mu ta Tesla kapku leze na mozek… 😉

        $37.5k = 897 580 CZK
        +4% clo (a to jsem optimista) = 933 483 CZK
        +21% DPH = 1 129 514 CZK

          1. pro me treba auto velikosti
            pro me treba auto velikosti Leafa (nejlip v kombiku) do 450-500 tisic, ono az se zacnou budovat kapacity na vyrobu baterii a budou mit automobilky ty kapacity dostatecne, tak zacnou produkovat i hure vybavene modely elektromobilu, a tam bude i sance na jejich zlevneni

            vpodstate kdys by dnes treba rekneme Ford dal na trh Focuse electric za cenu rekneme 500 tisic korun v nejake zakladni vybave jakou ma zakladni Focus 1.6 benzin za 300 tisic, tak by mel problem s tim ze by nemel dostecne kapacity na dodavky baterii, takze by prodal stejne jen omezene mnozstvi kusu ktere by prodal i kdyby byli o treba 200 tisic drazsi, byl by tedy blbej aby to auto prodaval o tech 200 tisic levnejc 🙂

            1. mate naprostou pravdu. uz
              mate naprostou pravdu. uz jsem to nekde psal. musk rad rika, ze cenu za kWh dostane pod sto dolaru. ale hacek je v tom, ze on ma na mysli vyrobni naklady, ne trzni cenu. kdyz mu nabehne gigafactory tak bude produkce zhruba nekde kolem 100KWh/rocne celosvetove. a vzhledem k tomu ze zhruba tech 100 mil aut se rocne vyrobi, tak je 1kwh/automobil. cili cenu baterek (a elektromobilu) budou drzet vysoko prave nizke kapacity. kolik giga tovaren bychom potrebovali? hodne. takze s tema peti lety bych byl hodne opatrny. jedine co se zmeni budou marze na elektromobilech, resp. na baterkach. koncova cena bude hodne dlouho drzena ne vyrobni cenou ale vyrobni kapacitou. nemluve o tom, ze v pripade zlevneni se lionky zacnou vyplacet uz i v jinych oblastech, nejenom v doprave. takze budoucnost je krasna ale hodne vzdalena.

    1. až budou konkurenti
      až budou konkurenti hromadně nabízet Autopilota zdarma, třeba to Tesla dá zase zadara.
      Ale zatím…
      …je holt jediná kdo to má v nabídce. Může si dělat co chce, pokud najde zákazníky 😉
      A co si budem povídat – Tesla potřebuje peníze s tím tempem růstu jak sůl

      1. adaptivni tempomat s brzdnym
        adaptivni tempomat s brzdnym asistentem a asistentem jizdy v pruzich nabizi konkurenti „zdarma“ v nekterych konkurencnich modelech jiz davno, Mercedes S to ma snad jiz od roku 2005, to same co zvlada autopilot se da dnes poridit i do Passata, jen to holt nikdo nenazval Autopilot

        Tesla ma super PR co dokaze prodat kdejakou ptakovinu a prirovnani k Apple neni ciste nahodne 🙂 a jasne, zjistili ze muzou a potrebujou vydelavat, tak proc by to neudelali ze 🙂

        1. Ale to přece není to
          Ale to přece není to samé. Adoptivní tempomat jen sleduje auto pred autem a brzdí, a sledování jízdních pruhů jen upozorňuje že auto opouští pruh a když řidič nereaguje tak se to pokusí srovnat. U toho nejde pustit volant a nechat se vést. Což ten asistent jízdy Tesly dokáže. Sleduje situaci kolem celého auta, ne jen prd sebou. Řidič pak rychle nabude dojmu, že zvládne vše a třeba se během jízdy kouká na film, jako ten jouda z Floridy. U běžných adaptivních tempomatů to nehrozí 🙂

          1. kdys si skouknes funkce a to
            kdys si skouknes funkce a to jak se ty auta chovaj a co udelaj v jakych situacich, tak zjistis ze to ty auta umej stejne jako ta Tesla, u Passatu muzes normalne pustit jak volant, tak nesedet na sedacce ridice, ostatne videi kde lidi tyhle kokotiny vyvadej je na netu dostatek

                1. Raději v poli než v
                  Raději v poli než v protisměru s tirákem.

    1. By me zajimalo, o kolik je
      By me zajimalo, o kolik je realne vetsi vyvar z P100D nez z P90D – tedy o kolik tech par desitek (vic jich asi nebude) P100D prodanych misto P90D vylepsi financovani vyroby T3..

      Podle me jediny zpusob jak realne financovat vetsi vyrobu T3 je zacit co nejdriv vyrabet alespon nejake T3 se ziskem 🙂

        1. Jenze to urcite ukusuje z
          Jenze to urcite ukusuje z prodeju te P90D (podle nekterych teorii je to dokonce stejne auto a sw omezeni).

          Necht je to tak a tech $20.000 je extra cisty zisk. to bychom pri 200 autech tydne meli $208M rocne, vic nez jsem cekal (milionari daji skoro totez, co daly predrezervace na T3)… Hmm…

            1. Ja som to pochopil tak, ze
              Ja som to pochopil tak, ze ked mam objednanu P90 ale este ju nemam dorucenu tak si mozem za 10 000 kupit upgrade na novy battery pack, co je nezmysel. Tych 20 000 zaplatim pri upgrade zo stare P90 alebo PXX ktoru uz mam. Tam ale by som uvazoval s tym, ze tu povodnu baterku, ktora bude este dobra, mozem za slusnu cenu aj predat.

    1. Kdysi jsem na toto téma
      Kdysi jsem na toto téma pátral a došel k těmto problémům seřazených podle důležitosti.

      1) Bezpečnost provozu
      .. dlouho nic
      2) Cena
      3) Neodpružená hmota náprav

      O té bezpečnosti se moc nemluví ale bude to ta největší překážka. Nebál bych se ji přirovnat k bezpečnosti systému drive-by-wire. Aneb dokud to funguje tak je to OK, ale co se stane při poruše za jízdy?

      1. No nevim v cem je problem s
        No nevim v cem je problem s bezpecnosti u motoru v kole? Resp o co je to nebezpecnejsi nez motor v aute a hlani kola pres kardan?
        Podle to dnesnim predpisum nijak neodporuje ne? Jen musi zustat zachovany mechanicke brzdy (prime mechanicke propojeni brzdoveho pedalu s brzdovym systemem na kole)..

        1. No jde o vznik kritických
          No jde o vznik kritických situací když se něco pokazí. Jednak je tam elektronický diferenciál, který se může (a dost často to také dělá) zbláznit a pak se začnou dít věci. Stejně tak když jeden motor z nějakého důvodu vypadne tak opět hrozí mezní situace.

          To u obyčejného diferenciálu v podstatě nehrozí.

        1. … a začnou ho využívat
          … a začnou ho využívat jako normální součást auta, např. pro bezpečné předjíždění, najíždění na dálnici nebo “ujetí” z nebezpečné situace (jedné kolizi jsem už takhle předešel). Samozřejmě málokdy dojde na opravdu maximální akceleraci, natož z nuly.

          1. pro predjizdeni je potreba
            pro predjizdeni je potreba pruzne zrychleni v dane rychlosti, nokoliv odstuch z nuly na 96km/h, a podle videi je to neco ceho se elektromotoru od urcitych rychlosti jiz nedostava, podle toho co se da skouknout a podle toho jak jsem se s Teslou S mohl povozit, tak od nejakych 80-85mil/h ma pruzne zrychleni lepsi spalovak, porovnavat jsem nazivo mohl Teslu S P85 a BMW M3 (jeste model s atmosferou)

            pruzne zrychleni na urcity rychlostni stupen bejvalo bezne v testech aut, dnes to meri bohuzel malo recenzentu

            vpodstate to jak elektromotoru v Tesle dochazi dech a pruzne zrychleni s narustajici rychlosti se da krasne vydet ve vsech tech testech zrychleni kde Teslu stavej proti ruznym sportakum, zezacatku vyraznej nastup Tesly, ale posleze zacne Tesla stracet az je v urcity moment pokorena, spalovaci motor i diky prevodovce ma prave tu vyhodu ze ve vyssich rychlostech se lepe vyuziva jeho sila

            a co me docela hodne prekvapilo je kdys Tesla omezi prisum stavy ve vyssich rychlostech nebo s vyssim zatizenim, krasne to je videt na videu Brorna kde testuje svoji Teslu X, v urcity moment mu auto nastavi limit a pruzne zrychleni je v tu ranu v „hajzlu“

            1. Elektromobil ma prece tu
              Elektromobil ma prece tu vyhodu ze jeho zrychleni je okamzite. Jinymy slovy nema zadnou prevodovku a pri seslapnuti plynoveho pedalu doda elektromotor energii do pohyboveho ustroji okamzite. Na rozdil od spalovaku ktery jede na principu prevodovky, tedy jeho zrychleni ma podobu „zubatice“ , a pri seslapnuti plynoveho pedalu kurva zalezi na tom v jakych otackach jsem a jaky stupen mam zarazen. Tedy v realne situaci kdy mam par vterin na reakci tak u EV seslapnu pedal a vyletim kupredu ,at uz jedu 20km/h nebo 100km/h. Zatimco kdyz to same udelam s ICE tak kdyz seslapnu plynovy pedal ve chvili kdyz uz mam na danem stupni vysoke otacky tak se auto pomalu ani nehne, musim preřadit a az potom pridat plyn a zacit akcelerovat. Ano pokud sem cirou nahodou v nejakych optimalnich otackach na danem stupni tak auto zrychli hezky ale jen na chvili protoze musim opet preradit a tim ztratim rychlost.
              To tve pozorovani o „dojizdeni“ Tesel na videich z Drag testu je dano tim ze tesla ma moc malou maximalku + snizovani vykonu kuli chlazeni ale to uz nema s akceleraci nic spolecneho.
              Mozna melu kraviny ja, tak me opravte ale uz sem se projel v hodne EV a ICE a zrychneli bylo vzdy jak nebe a dudy.

              1. prevodovka v tom hraje jen
                prevodovka v tom hraje jen urcitou ulohu a to jak pro elektromobil, tak pro fosilni auto, a velika vyhoda je prave ve chvili kdy elektromobil stoji a rozjezd je z nuly, neb tam je prodleva nejvetsi u tech vycestuponovych prevodovek, proto jakykoliv elektromobil tak krasne vystartuje, pri jizde jiz takovou roly u danych konkurentu nehraje, prodlevy prevodovek jsou dnes jiz tak smesne, ze spise bude citit rozdil v reakcni rychlosti danych ridicu, ve vyssich rychlostech pak naopak prevodovka pomaha prave autu ktere ma vyce rychlostnich stupnu, neb diky prevodovce se muze motor drzet na svych nejlepsich hodnotach

                fosilnim autum dela rozjezd z mista vzdycky problem, ikdys motor roztocis do idelanich otacek tak to nasledne na kola koryguje spojka, cos u elektromotoru neni, proste se jede podle otacek elektromotoru, kdys se ale jede jiz nejakou rychlosti, tak ta vyhoda elektromotoru jiz neni takova, protoze spojka muze na ty kola prenaset vic vykonu neb ze toci obe casti, jak motor tak i ty kola, je to krasne videt na tech testech lidi zrychlovani proti Tesle S, z mista nemaj sanci, neb nez zareaguje prevodovka a nez dostane spojka moznost tam davat vic a vic vykonu, tak je Tesla pric, nasledne ale Tesle dochazi dech a je predjeta 🙂

                „mala“ maximalka Teslel (ona neni as tak mala, i 250 je dost) je dana take tim ze elektromotor by jiz musel tocit moc otacek, holt trvalej prevod, takze by hrozilo ze to nevydrzi elektromotor, kdyby mela Tesla prevodovku a mohla si ve vyssich rychlostech preradit na jiny rychlejsi stupen, tak by mohla jet klidne i treba prez 300 nebo 400km/h

                navic na co se strasne zapomina, na dany mod kdy Tesla takto dokaze sprintovat nikdo normalni nejezdi, neb ten mod je vhodnej jen pro tohle sprintovani v primce, a stezi bude nekdo pri predjizdeni smatrat po display aby si nastavil Ludicrous a po manevru ho zase vypnul 🙂

                1. Nevím o čem se tady
                  Nevím o čem se tady hádáte, ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že zrychlení i slabší 85D (bez jakýchkoliv modů) je pro běžnou jízdu naprosto dostačující. V běžných „okreskových“ rychlostech, kde je hbité předjíždění nejvíc potřeba, nemá moc konkurentů (mohu srovnat pouze s Audi R8, BMW M3…ani jedno nemělo pružné zrychlení z 60-100km/h lepší. Přesto byly všechny dostatečné k bezpečnémů dokončení předjíždění).

                  PS: místo těchto sporů si procvičte pravopis. Z chyb v psaní „i“,“y“ a „s“,“z“ bolí oči.

                2. hadky jsou vzdycky o
                  hadky jsou vzdycky o blbostech,… takze i tako 😀

                  a pravopis procvicovat nebudu, coby disortografik bych totiz nedelal nic jineho nez procvicoval, to je asi jako slepemu rict aby jedl co nejvice mrkve a obcas i otevrel oci aby videl 🙂

                3. A nebude tak náhodou
                  A nebude tak náhodou rychost omezena aximální frekvencí při které je schopen elektromotor ještě pracovat? Pokud se nepletu, tak se v Tesle používají asynchronní elektromotory, tedy obrátky by se měly regulovat změnou frekcence a tam bude nějaká mezní kdy přestane motor být efektivní.

                  Zajímalo by mne jak tam řeší rozběhové proudy u tak výkonného motoru by musely být obrovské, pokud by byl zapojený trvale na plné napětí a bez jakékoliv další, alespoň hrubé, regulace Y/D.

                4. netusim, ale to omezeni
                  netusim, ale to omezeni vykonu je videt na nekolika videiich uzivateleu Tesel, Bjorn to i okomentoval u toho Xka, jak jako nemuze tocit do nekoncena fosilni kara, tak nemuze do nekonecna tocit ani elektromotor, oba maji sve limity

                5. Samozřejmě, každý stroj
                  Samozřejmě, každý stroj má své výhody a nevýhody, ale měl jsem na mysli rozběhový proud, který je myslím u běžných asynchronních motorů 7x větší, nehledě na momentovou charakteristiku, řešení musí být zajímavé, ale zároveň vlemi jednoduché.

          1. blbost, Tesly po Praze obcas
            blbost, Tesly po Praze obcas potkavam a zadne vystrelovani ani na kruhakach ani krizovatkach u nich nevidam, normalni plynule jezdeni, nebejt toho ze jsem fanda do EV tak si jich ani nevsimnu

            a porad dokola, nikdo tu netvrdi ze je to blbost, proc mas potrebu vkladat pod prsty nekomu neco co nikde nenapsal?

            jestli jezdis ty stylem plnej „korek“ od krizovatek v provozu, tak tak holt jezdis

      1. ne, Time, nevejde
        Model S

        ne, Time, nevejde

        Model S P100D with Ludicrous mode
        Range: 315 miles (EPA Estimate) / 613 km (NEDC Estimate)
        0-60 mph acceleration: 2.5 seconds
        0-100 km/h acceleration: 2.7 seconds

        Model X P100D with Ludicrous Mode
        Range: 289 miles (EPA Estimate) / 542 km (NEDC Estimate)
        0-60 mph acceleration: 2.9 seconds
        0-100 km/h acceleration: 3.1 seconds

  3. „že jde o nejrychlejší
    „že jde o nejrychlejší sériově vyráběné auto na světě“

    vzdycky kdys tohle ctu tak si vybavuju maximalni rychlost, ne zrychleni 😀

    a levnej ten upgrade fakt neni, ciste naklikana nova P100D ve full konfiguraci je za $159250 (k 5 milionum korun), to us je celkem slusna voda uplne jinych aut a popravde tyhle penize daj jiz opravdu jen fandove elektromobility, pri tehle cene se us neda ani uvazovat o sporeni nakladu na provoz i v pripade ze clovek bude jezdit jen po Superchagerech a najezdi ke stovce tisic km za rok

    1. No ano, termin nejrychlejsi
      No ano, termin nejrychlejsi je zavadejici. Proto amici pouzivaji „quickest“ a ne „fastest“ protoze to lepe vistihuje ze jde o zrychleni a ne rychlost. Takze bych v cestine radsi pouzival „nejhbytejsi auto“ pokud se neuchylime k „nejrychleji zrychlujicimu“ anebo uplne nejlepe „nejzrychlovatejsi“ 🙂
      Jinak clovek co takove auto kupuje opravdu nema problem s cenou benzinu. Ja myslim, ze skoro vsichni lide co kupujou Tesla S to nedealji s predstavou ze usetri za benzin. Pokud mas penize na takove auto, tak co je pro Samana 1000kč je pro ně 100kč, tak si predstav jak zanedbatelny vydaj je pro ne pak zaplatiti „60kč“(v jejich meritku) na benzince za benzin. Tady jde spis o to ze maji proste nejlepsi auto na svete ve vsech smerech a nemusi za nej nechat 20Mega.

      1. pro me je 1000kc porad
        pro me je 1000kc porad 1000kc, nemel jesem problem provozovat RS6, nemel bych problem provozovat Teslu S ikdybych dobijel u stojanu za 8-10 kacek za KWh, a bohuzel v kategorii aut nad urcitou sumu se cena provozu resi asi nejvic (hlavne v EU) protoze pak by nedavalo smysl si kupovat luxusni auta za 100+ tisic eur a chtit do nich „uspodnej“ diesel, coz v EU je vetsina takovych aut, bohuzel 🙁

        s mima najezdama by se me tahle Tesla S P100D oproti treba maximalne vybavenemu Mercedesu S hybrid nezaplatila vpodstate nikdy, a to je Tesla S spise konkurent pro Mercedes E

          1. no nevsim sem si ze bych na
            no nevsim sem si ze bych na kazdem semaforu z auta doloval maximalni zrychleni :D, ale jo pokud to nekdo potrebuje

            jinak ano nevyuziva se v beznem zivote za volantem ani jeden z tech parametru

            vyssi maximalni rychlost ti trosku prozradi i to jak pruzne bude auto ve vyssich rychlostech, rekneme nad 200km/h, coz je pro vetsinu lidi opet zcela zbytecnej udaj

            bezny ridic nevyuziva ani maximalni zrychleni, ani maximalni rychlost, vetsina normalnich ridicu se snazi jezdit plynule a tak aby se posadce dobre cestovalo

                1. čím lepší zrychlení,
                  čím lepší zrychlení, tím bezpečnější předjíždění
                  to fakt ani tohle nechápeš? 🙂

              1. precti si to poradne ty
                precti si to poradne ty trolle 😉 a pak si skoukni video kde Bjornovi Tesla X omezi aktualni vykon a pruzne zrychleni auta razem spadne na minimum 😉 od urciteho rychlosti ma elektromotor mnohem horsi pruzne zrychleni nez stejne vykonne fosilni auto

                a nevim jak ty experte, ale ja kdys predjizdim, tak nezacinam od nuly, ale mam jiz nejakou rychlost 😉 podle videi kde stavej Teslu S proto ruznym sportakum na sprinty, se da odvodit ze do nejakych 70-80 mil v hodine ma Tesla navrh, ale nad tuhle rychlost jiz ztraci, a tam bude mit Tesla jiz horsi pruzne zrychleni nez ty fosilni auta 😉

                http://www.youtube.com/watch?v=C8CgeT_qpB0

                na 5:30 mu auto omezi vykon na 300Wh/km a akcelerace jde v tu chvili do, a to same udela kterakoliv tesla kdys ji budes zdimat vic nez je zdravo pro baterky a motor

                daji se dohledat i videa s pruznym zrychlenim
                http://www.youtube.com/watch?v=ABic0vQtgwc
                a tam to pro Tesly jiz tak slavne neni jako kdys startuji z mista kdy fosilni auto straci hodne

                1. Tesla není sportovní vůz
                  Tesla není sportovní vůz = nejdeš vždy na plno = máš vždy připraven plný výkon pro předjíždění 😉
                  Nebo jezdíš na silnici neustále na plno jako na okruhu? Ty opravdu moc nepřemýšlíš, trolle, že 🙂

                2. t tom testu pruzneho
                  t tom testu pruzneho zrychleni co jsem postnul tam Teslu porazi Audi RS7, tedy jeji primej konkurent 😉 zrychlovat zacinaji na zhruba 60km/h

                  elektromobil ma nejvetsi vyhodu pouze na startu kde se zacina od nuly, tam ma elektromotor proste okamzitej nabeh a fosilni auto nema sanci, pri jizde jiz tahle vyhoda tak patrna neni

                3. jen když pojedeš jako na
                  jen když pojedeš jako na okruhu, při 100 % normálním ježdění na silnicích si Audi ani při předjíždění neškrtne, a to ani do 60km/h 😉

                4. Minule se mi pokoušel
                  Minule se mi pokoušel konkurovat pašík R36. A na konci omezení pěkně čučel, jak to zrychlý z 80 na 140. A to prosím nemám performance verzi…

                5. tak Pasik R36 taky neni
                  tak Pasik R36 taky neni zadny delo co by melo konkurovat Tesle, to by bylo hodne spatny kdyby R36 konkuroval 😀

                6. Jako že sedanu má
                  Jako že sedanu má konkurovat supersport jo?

                7. ne, jakoze autu vyssi
                  ne, jakoze autu vyssi stredni tridy s cenovkou nad 1.5 milionu ma konkurovat auto vyssi stredni tridy s cenovkou nad 1.5 milionu a odpovidajicim vykonem, a ne stredni trida co zacina-la o pul milionu niz a ma pravdepodobne mensi vykon? srovnavej s auty jako S-RS6,S-RS7,M5,E-AMG, a podobnyma, to jsou auta stejne cenove relace, auta s podobnym vykonem

                  sak i obycejne BMW i3 podrti na semaforech kdejakej sportak, ale snad ho nebudeme srovnavat treba se Superbem 206kW, neb jsou to auta pro uplne jine zakazniky

                  srovnavejme srovnatelne 🙂 nebo muzem zacit srovnavat treba i dalsi nesmyslne parametry, treba jak dlouho bys tomu R36 ujizdel nez by te on predjel? ujedes stejnym tempem jako on treba 500km v kuse? nebo si das sprintik kde ho pokoris a pak se budes dalsich 400km plahocit s kamionama v pravim?

                  proste kazda strana si vzdy najde neco co bude vyhovovat jeho potrebam 🙂 hele normalne ja jednou jeste kdys sem lem ClioRS, tak jsem to na semaforech nandal Mercedesu SL500, a taky jsem se cejtil jak King of the road 😀

                8. Ja komentoval rozebirane
                  Ja komentoval rozebirane dynamycke zrychleni. Ještě pridam citat od známého, co se zivi prodejem dražších aut. Podotykam, ze nikdy neprodal zadnou teslu, ani ji nevlastni.

                  směle bych reakce 80kW Leafa přirovnal k přeplňovanému čtyřválcovému motoru o výkonu cca 130kW, stejně tak uváděnou 280kW Teslu S můžeme jízdně srovnávat s přeplňovaným motorem V8 o výkonu cca 380kW. Je tedy asi jasné, že velkou většinu běžné automobilové produkce můžete s Teslou S „pojídat k snídani“. Několikrát jsem na dálnici v Německu nadělil pánům „rychlořidičům“ i cca 50m vzdálenost při zrychlení ze 100 na 200 km/h vozům s výkony výrazně přes 300kW.

                9. a ted ruku na srdce, opravdu
                  a ted ruku na srdce, opravdu sis Teslu poridil abys na smesnem sprintovani pokoril auta jako typu R36, nebo kvuli necemu jinemu?

                  vidis a ja bych radsi srovnaval s auty co turbo nemaj, tedy s atmosferama

                  popravde pretahovani se o to kdo ma vetsiho pindika a lip mu to drandi od semaforu jsem prestal nekdy v dobe kdy jsem prodal Clio RS, uf to je jiz 10 let

                  a dovetek na zaver, smele bych prirovnal Leafa s 80kW a Teslu S s 280kW k autum co proste v dalkovejch jizdach nekonkurujou ani autum co maj 40 nebo 140kW, u te Tesly jen se Superchargery a holt ne vsude, jak pravi jeden trouba na auto.cz, holt dokud to v zime neda Plzen-Ostrava a zpet za jeden den a celej ten den nestravim jen tou jizdou…?

                10. Od kdy je zrychleni z 80 na
                  Od kdy je zrychleni z 80 na 140 sprint? To je to zrychleni o kterem ty tvrdis, ze tesla nemá. A je to prostě kec. Naopak, nez spalovak zaradi a dostane se do idealnich otacek, muze radit znovu. Ano, když uz jede na sestku a nema omezenou maximalku, tak me mozna dozene. Teslu jsem si poridil proto, ze je to EV s velkym dojezdem, kdyby dělal kdokoliv jiny EV s polovicnim dojezdem, klidne daleko nizsim vykonem, tak teslu nemam. A mas pravdu, tesle v dalkove jizde nic nekonkuruje. Hold cesta ČR-FR a zpět za 0 kč fakt nemá konkurenci, navíc, když trvá přibližně stejnou dobu, jako se spalovačem. Já vím, ty to jistě jezdíš na jeden zátah, bez trapných 15min přestávek po 200km. Takovejch lidí je spoustu a spoustu jich taky má pomníčky u silnic.

                11. kde tvrdim ze nema Tesla
                  kde tvrdim ze nema Tesla zrychleni z 80 na 140? to nikde netvrdim 😉 ale jsou proste konkurencni auta ktera maj v danych rychlostech lepsi pruzne zrychleni, to je cele 😉

                  razeni automatu je u konkurencnich modelu rychle, takze mezi tema tvejma 80-140 jsem si jistej ze treba stara RS6 by tvoji Teslu vpohode dala, pokud mas jen 280kW verzi tak by te dala i na tech 0-100, ovsem je zbytecne to resit, neb takto stejne nikdo nejezdi, predpokladam ze 99% tveho jezdeni s Teslou bude proste normalni jizda tak aby jsi ujel co nejdal, tedy to jak Tesly a vlastne vetsinu elektromobilu na silnicich vidam jezdit

                12. Ještě jsem koukal na to
                  Ještě jsem koukal na to RS7 a stoji bez dane to co moje tesla s DPH. Když uz srovnáváme. A ano, každý si dokaze vybrat v cem soutěžit, třeba v pojidani benzinek. Takove auto bych nedokazal nakrmit. A už vůbec servisovat. Ale asi je to právě pro ty, co ho občas vytáhnou na okruh. Já mám za rok 50.000

                13. a co jsi delal pred tim nez
                  a co jsi delal pred tim nez sis poridil EV? nekrmil jsi nahodou ty same benzinky co ti co EV nemaji?

                14. No jistě, ale autem co ma
                  No jistě, ale autem co ma spotřebu 7 litru a ne co tu bezinku sežere i se stojanama. A ted mám řádově vyšší výkon a náklady na PHM a servis taky řádově, ale nižší…

                  EDIT: Ale hlavně jsem tím chtěl číct, že prostě neuvažuju způsobem: tak si pořídím dražší auto (RS7) ale zato budu mít dražší provoz.

                15. a to je presne to co jsem
                  a to je presne to co jsem cekal ze napises, jaksi nekteri resi ekonomickou stranku a nekteri to neresi, kdyby lidi resili jen ekonomickou stranku, tak se rocne neproda na 350-400 tisic sportovnich aut a na silnicich budou povetsinou jen mestska auticka se spotrebou nula nula prdlacky 🙂

                  tak jako ty resis spotrebu 7 litru, tak nekdo muze resit to ze s EV nedojede tam kam potrebuje dojet a mezitim bude muset nekolikrat stat hodinu nedbo i vic nez se mu auto dobije, nekdo resi ze mu auto v nejakym modu da stovku za 2.5 a nekdo zase ze ma pohodlnej autak co vyda i za masazni salon

                  a servis? ja ti nevim, ale na RS6 jsem zadnej servis neresil, proc by se jako mel resit servis u noveho auta? to by bylo dost na povazenou resit servis u noveho auta, servis at si resi dalsi majitele tech aut co si to koupej jako ojete

                16. Tak servisem myslim třeba
                  Tak servisem myslim třeba vymenu oleje filtů brzd a kotoučů. Proste provozni zalezitosti.

                17. u soucasneho auta ktere
                  u soucasneho auta ktere momentalne ridim je zaruka fullexclusive na 4 roky a najezd 160 tisic km, kdy nemusi majitel resit ze servisnich ukonu nic, vse je v rezii dane automobilky, je to SUV a rekneme primej konkurent Tesle X, cena noveho auta 1,75 milionu a ano proti Tesle X to nema takove parametry vykonu a zrychleni a do nejakych 200km/h by me Tesla nakopala o nekolik parniku, ale servisne me to auto nebude za 4 roky stat nic krome benzinu a pneumatik, mimochodem u aut cenove kategorie kde zacinaj Tesly, tedy radove 17-1.8 milionu jsou takove sluzby zcela bezne, urcite to maj u BMW, Audi i mercedesu (z vlastni zkusenosti vim jen Audi a BMW)

                  to je prave to ze z nejakeho duvodu majitele Tesel nebo fanousci Tesel tohle radi prehlizej

                  a perlicka na zaver, co se stane kdys tobe nekde Tesla cirou nahodou klekne, proste prestane jet? mas nejakou asistenci kdy ti auto sami odtahnou do nejblizsiho jejich servisu a pristavi ti rovnou nahradni vozidlo stejne kategorie? ja tuhle sluzbu u daneho auta mam a to „zdarma“, je to v onom balicku servisu ktery stal pri porizeni auta 30 tisic

                18. Tak to je v celku bezna
                  Tak to je v celku bezna zalezitost. Jako u operetivniho leasingu. Když je auto nove, tak ma zakaznik všechno v cene. A az se dostane do stadia, ze zacne něco odchazet, tak ho prodaji, nebo si to zakaznik zacne platit.

                  Jinak mam havarijko bez limitu, to znamena odtah kamkoliv po evrope. A jak jsem se jiz nekde zminoval, tesla servis zapujci zdarma (bez predplatneho)jinou teslu po dobu servisu ci opravy.

                  A ne upne jsem pochopil to full exclusice, to je zdarma, nebo je to ten balicek za 30.000?

                19. samozrejme je to cena toho
                  samozrejme je to cena toho balicku, tak jako ty to mas v cene pojisteni, takze si vpodstate rocne platis nejakou sumu, u mnou uzivaneho auta je to jen na 4 roky a ne rocne

                  havarijko je neco co si muzes sjednat kazdy ke kazdemu autu, je to sluzba pojistovny, nikoliv automobilky

                  a pokud maji v nekterych lokalitach majitele Tesel problem ze i na banalni opravy musi cekat mesice, tak pochybuju ze v danych lokalitach dokaze Tesla zajistti zdarma nahradni vozidlo, Tesla proste prilis expanduje, ale zapomina na zakladni veci jako je kvalitni servis, kde lidi co utrati za auto 2 miliony a vice, jsou vetsinou zvikli na celkem luxusni servisni sluzby, trosku se bojim aby prave na tohle Tesla nedojela, bylo by to pro elektromobilitu spatne

                  jeste otazka, opravdu ti po Evrope odtahnou auto kamkoliv na jakoukoliv vzdalenost? vetsinou tam bejva omezeni na km, pojistky bez omezeni bejvaj casto dosti mastne

                20. Ptal jsem se na to
                  Ptal jsem se na to fullexclusive na 4 roky a najezd 160 tisic km. Jestli to ma kazde auto, nebo v ramci nejakeho priplatku.
                  Protože když resime, ze u tesly ze nemusíš menit olej a filtry, tak argumentovat ze premiove auta to maj taky 4 roky zdarma – za 30.000 by bylo úsměvné. Navíc jsem pochopil, že tu mluvíme o nějakém SUV a né té pravé konkurenci, tedy RS7 s papírovou spotřebou 11 litrů.

                  Ano, je to bez limitu k nejbližšímu znackovemu servisu. bezlimitni je slozenina BEZ a LIMIT. Bohuzel, allrisk pojistky na auto za 2 mega bývají drahé, ale riskovat takovou finanční zrátu třeba při totálce, nebo krádeži nehodlám.

                  Nemuzu reagovat na to, ze v nejakych lokalitách ma tesla problém. Me po servise s vymenou celniho skla volali druhy den, ze mají hotovo. Ale ja si auto vyzvedaval az druhy tyden, nemel jsem cas a nic me netlačilo, jezdil jsem jinou teslou.

                21. ja psal jiz par prizpevku
                  ja psal jiz par prizpevku zpet ze se jedna o SUV a srovnaval jsem ho proto s Teslou X, tak jako 30 tisic me porad prijde vpohode optori tomu co stoji Tesla X ktera je konkurenci k auto co uzivam, a je rozdil dat za auto 1.8 milionu ve kterem je 30 tisic nebo dat za auto 2.35 milionu kde to v cene neni, a to je ta Tesla X zakladni 60D, tedy auto co ma sice napsano ze ma ujet 355km, ale vime jak to je 🙂

                  takze si to shrnme, bud bych mohl mit za 2.35 milionu TesluX 60D a musel si k ni sjednat pojisteni kde budu mit garance odtahu po cele Eu do jakehokoliv servisu Tesly (kolik asi takova pojistka bude rocne stat?), tedy klidne i dal nez 300-500km, a nekde tam me asi Tesla pujci po dobu opravy jinou TesluX (o cems pochybuju 😀 opravdu ma kazdy servis Tesla pripravene k pujceni dalsi tesly?) a nebo si muzu jezdit v hybdinim SUV za 1.8 milionu kde je v priplatku ktery je jiz v dane cene 1.8 milionu (cena na fakture byla tusim milion 760 tisic vcetne vsech priplatku) a dana znacka me zajisti odtah sama a primo na misto me pristavej tusim do 3 hodin nejake jejich nahradni SUV, no to je opravdu slozite rozhodovani, zvlast kdys vim ze s mejma najezdama bych ten rozdil cca 550 tisic projezdil na benzinu asi tak za 8 az 9 let 🙂

                  proste kazde to auto ma sve pro a proti, a je na kazdem z nas aby si ta pro a proti zvazil a podle toho se rozhodl

          2. No nevim, ja nevyuzivam max
            No nevim, ja nevyuzivam max zruchleni ani u sveho soucasneho spalovaku, ktere neni nijak svetoborne (urco dost pres 10s), zajimalo by me kdo v realu vyuziva max zrychleni v hodnotach pod 5 sekund?
            Jinak samozrejme vsichni vime ze Tesla je je absolutne nejdokonalejsi auto vsech myslitelnych ohledech, vcetne prepravy vrtnych souprav na ropne pole Jenjo, to nam nemusis pripominat…

    2. 20.000 USD za upgrade z
      20.000 USD za upgrade z P90DL na P100DL nie je v tejto kategórii vôbec uletený a rozdiel pri novom aute 10.000 USD už vôbec nie. Ak si pozrieš že Porsche, alebo Ferrari si pri najvyšších modeloch v pohode vypýta 20-30.000 EUR za super športový balíček, ktorý väčšinou len obsahuje viac karbónu a nejaké upravené spojlery, zlepší to zrýchlenie tiež maximálne o 0,2s a stále nájdu dosť ľudí, čo si to kúpi.

Napsat komentář