Fisker Karma znovu ožívá díky Číňanům – jako Revero!

Plug-in hybrid Fisker Karma byl propadák, který vedl ke krachu Fisker Automotive. Firmu převzali Číňané a chystají teď návrat s modelem Karma Revero.

Fisker Karma se nyní jmenuje „Karma Revero“
foto: Karma Automotive

Nový nabídne dojezd čistě na elektřinu 80 km (původní auto zvládlo asi 50 km). Cena by se měla pohybovat kolem $135 000.

V malé továrně v kalifornském městě Moreno chce Karma Automotive vyrábět si 900 vozů Revero ročně. Podle zástupců firmy Karma Automotive jsou cílovou skupinou pro sportovní sedan lidé, kteří si aktuálně kupují Tesla Model S.

Těžko ale říct co přesně by je mělo přinutit koupit si místo Tesla Model S (třeba s nově chystanou 100kWh baterií) právě plug-in hybrid Karma Revero. „Kdyby šlo jen o styl, šli bychom proti Aston Martin a Maserati. Ale tihle zákazníky zajímá také technologie,“ říká Jim Taylor, šéfekonom Karmy.

Wanxiang Group Corp., která Karma Automotive vlastní, momentálně chystá stavbu vlké továrny v Číně za $375 mil. Chtějí tam vyrábět až 50 000 aut ročně! Reportéři magazínu Wired už měli možnost si Revero mezi prvními také projet.

Přišli se zajímavými detaily: solární střecha o výkonu 200 W umí nabíjet i hlavní baterii. Po silnicích se prohání už asi 10 prototypů. A systém infotainmentu se proti původnímu Fisker Karma o dost zlepšil (protože ten původní nestál za nic).

Karma Automotive

12 Comments on “Fisker Karma znovu ožívá díky Číňanům – jako Revero!”

  1. Fisker-Karma zas takovej
    Fisker-Karma zas takovej propadák nebyl. Ukázal že se něco novýho děje a že mimo hlavní proud můžou vznikat hezký auta. Rozhodně probudil spousty lidí a jak vidno nezaniknul a žije dál.

    Stejně tak byl propadák i Smart, sen jednoho Švýcara, kterej pak musel koupit Mercedes aby to dotáh dokonce. Tydle auta symbolizují odvahu svých tvůrců dělat něco jiného. Na to spousta lidí ani firem nemá. Jsou to pionýři, kteří pak holt schytávaj šípy do zad.

              1. Zo všetkých plug-in
                Zo všetkých plug-in hybridov má toto auto najdlhší elektrický dojazd. Tým, že má aj benzínový motor, nie je nevyhnutne viazané na nabíjačky, takže je to celkom dobrý kompromis. A keďže má nádherný dizajn, samozrejme cena je vyššia ako u bežných áut, ale zas nie až tak dramaticky.

Napsat komentář