Plug-in hybrid Fisker Karma byl propadák, který vedl ke krachu Fisker Automotive. Firmu převzali Číňané a chystají teď návrat s modelem Karma Revero.
foto: Karma Automotive
Nový
V malé továrně v kalifornském městě Moreno chce Karma Automotive vyrábět si 900 vozů Revero ročně. Podle zástupců firmy Karma Automotive jsou cílovou skupinou pro sportovní sedan lidé, kteří si aktuálně kupují Tesla Model S.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW dodá elektropohon pro Karma Automotive
Těžko ale říct co přesně by je mělo přinutit koupit si místo Tesla Model S (třeba s nově chystanou 100kWh baterií) právě plug-in hybrid Karma Revero. „Kdyby šlo jen o styl, šli bychom proti Aston Martin a Maserati. Ale tihle zákazníky zajímá také technologie,“ říká Jim Taylor, šéfekonom Karmy.
Wanxiang Group Corp., která Karma Automotive vlastní, momentálně chystá stavbu vlké továrny v Číně za $375 mil. Chtějí tam vyrábět až 50 000 aut ročně! Reportéři magazínu Wired už měli možnost si Revero mezi prvními také projet.
Přišli se zajímavými detaily: solární střecha o výkonu 200 W umí nabíjet i hlavní baterii. Po silnicích se prohání už asi 10 prototypů. A systém infotainmentu se proti původnímu Fisker Karma o dost zlepšil (protože ten původní nestál za nic).
Fisker-Karma zas takovej
Fisker-Karma zas takovej propadák nebyl. Ukázal že se něco novýho děje a že mimo hlavní proud můžou vznikat hezký auta. Rozhodně probudil spousty lidí a jak vidno nezaniknul a žije dál.
Stejně tak byl propadák i Smart, sen jednoho Švýcara, kterej pak musel koupit Mercedes aby to dotáh dokonce. Tydle auta symbolizují odvahu svých tvůrců dělat něco jiného. Na to spousta lidí ani firem nemá. Jsou to pionýři, kteří pak holt schytávaj šípy do zad.
Píšu tu nezmysly. Napr.
Píšu tu nezmysly. Napr. že starý Fisker mal dojazd 50 km a nový, že má 80 km. Už aj Fisker Karma mal dojazd 80 km.
EPA nebo NEDC?
EPA nebo NEDC?
Podľa papierov k autu
Podľa papierov k autu
A tam jsou údaje podle
A tam jsou údaje podle jaké legislativy?
To netuším, takéto
To netuším, takéto detaily nesštudujem, proste všade sa uvádza 80-82 km. Aj na tachometri pri nabití batérie ukazuje dojazd 81 km
Ok, dík za upřesnění.
Ok, dík za upřesnění.
Zo všetkých plug-in
Zo všetkých plug-in hybridov má toto auto najdlhší elektrický dojazd. Tým, že má aj benzínový motor, nie je nevyhnutne viazané na nabíjačky, takže je to celkom dobrý kompromis. A keďže má nádherný dizajn, samozrejme cena je vyššia ako u bežných áut, ale zas nie až tak dramaticky.
Tak prepadak to vylozene
Tak prepadak to vylozene nebol.Len sa to auto objavilo v nespravny cas na nespravnom mieste.U nas -zapadne Slovensko som vydaval jazdit jeden-dva kusy. Bolo to nieco podobne , ako elektromobily Renault s vymenitelnymi batériami.
Je v tom ještě furt Bob
Je v tom ještě furt Bob Lutz, nebo ten je jen u verze Fiskeru čistě s V8 spalovákem?
Dokonce i zpět se starým dizajnérem.
Fisker Karma byl možná
Fisker Karma byl možná propadák, ale velice krásný ….
·
·