Život ve světě podle Tesly

„Fully Charged“ je název skvělého pořadu britského herce a komika Roberta Llewellyna (Červený trpaslík). Stejně se ale jmenuje i nové promo-video automobilky Tesla.

Solární elektrárna + Tesla Powerwall + Tesla Model S = energetická soběstačnost
foto: Tesla

Tesla Motors v novém propagačním videu představuje tří- čtyřčlennou rodinu z australského Queenslandu. Protože u protinožců není o sluneční záření nouze, využívá její dům solární elektrárnu.

Hlava rodiny je navíc technologický nadšenec, takže jako rodinné auto slouží Tesla Model S. Nakonec stačilo přidat domácí úložiště Tesla Powerwall a máme tu energeticko-dopravní ekosystém značky Tesla ne nepodobný tomu, který ve světě počítačů už nějakou dobu provozuje Apple.

Tesla

25 Comments on “Život ve světě podle Tesly”

  1. Hezké, krásná příroda,
    Hezké, krásná příroda, krásné domy, krásné předzahrádky a ploty, krásné trávníky – jako z pohádky. Jen nechápu jednu věc – jde o takového nadšence a má tam domácí úložiště Tesla Powerwall.
    Nechápu ale, proč si takový nadšenec nezařídil, aby mu i ta baterie v Tesle model S nesloužila zároveň taky jako nějaký rozšíření toho domácího úložiště – vždyť se to přímo nabízí….No a pak by připojil do domácí sítě i auto a měl by další zálohu energie v autě i pro domácnost.

      1. To ano, ale v sobotu a v
        To ano, ale v sobotu a v neděli je auto doma a dopoledne se může nabít ze solárů a večer může elektřina sloužit i pro potřeby domácnosti. Nastavilo by se to tak, aby se baterie v autě vybila max na 50% tak, aby mohl jet v pondělí do práce. Auto by tak mohlo doplňovat domácí úložiště. Nešlo by o primární zdroj, ale o doplňkový zdroj k domácímu úložišti a pouze by rozšiřovalo jeho variabilitu.

        1. Ano, bylo by to užitečné:
          Ano, bylo by to užitečné: třeba když si manželka v neděli ráno vzpomene že chce abyste jeli na návštěvu tchyně, můžete se vymluvit, že auto je vybité protože si včera večer moc dlouho fénovala vlasy 🙂 Promiňte mi, jen vtípek…
          Ale vážně: myslím že je praktičtější, když je auto pokud možno vždy připraveno na případnou delší neplánovanou cestu.
          A navíc: solární systém by měl být navržen tak, aby výkon solárů a kapacita baterie byly v optimálním souladu. Pokud bude majitel v týdnu jezdit s Teslou do práce, bude celková kapacita baterií o víkendu větší než ve všední den. Aby se to o víkendu dalo využít (plně nabít), musel by se navýšit výkon solární instalace, který by ale ve všední dny nešlo plně využít.

      1. No tak to je blbý, to je
        No tak to je blbý, to je jako kdyby jste po Ferari chtěli, aby s ním majitel jezdil maximálně 50 km/h.
        I když…. nad tím tak přemýšlím, možná je to proto, že Tesla s autem prodává i elektřinu zdarma a přirozeně se brání tomu, aby někdo nenabil auto zdarma na Teslka dobíječce a doma ho nevybil a tak to opakoval stále dokola.
        Nicméně mohli třeba dát variantu, že si někdo koupí auto bez možnosti zdarma nabíjet auto – no a pak by to mělo smysl – (přirozeně by auto mělo být levnější).

          1. I větší domácnosti se
            I větší domácnosti se vejdou s celkovou spotřebou do 1000 kWh/měsíc, i kdyby „jeli“ pouze na elektřinu z Tesly, tak je to nějakých 150 cyklů za rok. Li-ion by měla v pohodě vydržet přes 2000 cyklů, takže bych se o životnost moc nebál, i při kombinaci s ježděním to těch 8 let dá. U Ionu by to bylo něco jiného :).
            Třeba naše domácnost má spotřebu odpovídající 18 tisícům km v Tesle za rok :).

Napsat komentář