Tesla Model S a X se 100kWh baterií na cestě

O tom, že Tesla připravuje elektromobily se 100kWh baterií a dojezdem přes 500 km se mluví už pár měsíců. Teď to bylo de-facto potvrzeno díky nizozemskému dopravnímu úřadu RDW.

Tesla nedávno představila facelift Modelu S, teď se chystá i nová baterie o kapacitě 100 kWh.
foto: Tesla

Tesla využívá holandský úřad RDW k homologaci svých vozů v evropském provozu. Právě v záznamech RDW aktuálně holandský blogger objevil zápis, který jasně naznačuje, že Tesla Motors připravuje brzké uvedení 100kWh baterie v modelech Tesla Model S a Tesla Model X.

Nová verze elektromobilu Tesla Model S 100D je zmiňována s dojezdem 613 km dle NEDC. To v reálném provozu znamená dojezd přes 500 km! A pro Tesla Model X bude nová baterie znamenat alespoň přibližení k 500km dojezdu.

Je pravděpodobné, že díky vyšší kapacitě baterie se také zvýší max. výkon, a tedy i zrychlení – což by mohlo být patrné zejména u nejvýkonnějších modelů P100D s módem „Ludicrous“. Zatím není jasné kdy přesně Tesl nové modely/baterie představí, ale dá se očekávat že v průběhu max. několika týdnů.

electrek.co

66 Comments on “Tesla Model S a X se 100kWh baterií na cestě”

  1. 10A trvale dá i Panasonic
    10A trvale dá i Panasonic PF a PD. Mám je již dva roky, není to žádná novinka, ale v Tesle jsou krátkodobě přetěžovány 2x. Tedy z jednoho článku berou až 14A.Články jsou chlazené kapalinou, nikoli vzduchem. Trošku o tom vím, mám je např. v mé MIA electric.

  2. Krásné, to už je hranice,
    Krásné, to už je hranice, u které bych o koupi elektromobilu uvažovala, teď ještě vyřešit infrastrukturu, sjednotit standardy a dobití na 80% za cca 15 minut.

    Víte co by mne zajímalo? Porovnání váhy u Tesly a podobného spalovacího auta. Mám na mysli to, kolik váží kompletní hnací ústrojí s plnou palivovou nádrží/bateriemi a porovnat to. Jestli je na tom Tesla lépe nebo hůře, když je na jedné straně těžký motor, převodovka, součástky, plná nádrž a na druhé straně jsou „lehké“ elektromotory, ale naopak těžké baterie?

      1. Mě by spíš zajímalo
        Mě by spíš zajímalo porovnání váhy jen toho, co se v těch srovnatelných vozech liší. Tedy na jedné straně motor + převodovka + součástky s tím spojené + plná nádrž a na straně druhé elektromotory + baterie a vše s tím spojené. Tedy řekněme u spalováku 350kg a u Tesly řekněme 500kg (já nevím, to je můj laický odhad, proto by mne to zajímalo, kolik to může vážit na obou stranách. Jestli je to u takového elektromobilu opravdu takový problém, ten nárůst hmotnosti na straně baterií, když se na druhé straně odečte hmotnost těžkých součástek ve spalováku)? 🙂

    1. Dobitia za 15 minút sa tak
      Dobitia za 15 minút sa tak skoro nedočkáme. Batérie sú aktuálne žiaľ buď husté kapacitne alebo výkonovo. Taktiež, rvať do batérie v priemere 320 kW, to by už chcelo slušný kábel, nehovoriac o infraštruktúre. Okrem toho je to bežného človeka zbytočné. Ten kto jazdí pravidelne denne nad 500 km si zatiaľ elektromobil proste nekúpi.

      Tesla je určite ťažšia – batérie sú proste zatiaľ ťažké.
      Plynú z toho výhody ako lepšie ťažisko, v prípade búračky viac kinetickej energie a dopĺňa to lepšia charakteristika elektromotora oproti spaľovaciemu motoru.

      1. jj, vím, že je těžká,
        jj, vím, že je těžká, mě by spíš zajímalo porovnání váhy jen toho, co se v těch srovnatelných vozech liší. Tedy na jedné straně motor + převodovka + součástky s tím spojené + plná nádrž a na straně druhé elektromotory + baterie a vše s tím spojené. Tedy řekněme u spalováku 350kg a u Tesly řekněme 500kg (já nevím, to je můj laický odhad, proto by mne to zajímalo, kolik to může vážit na obou stranách, jestli je to u takového elektromobilu opravdu takový problém, ten nárůst hmotnosti na straně baterií, když se na druhé straně odečte hmotnost těžkých součástek ve spalováku)? 🙂

    2. Váha
      Tesla S 90D 2230 kg

      Váha
      Tesla S 90D 2230 kg pohon 4×4
      Tesla S 75 asi do 2100 kg pohon zadná náprava

      BMW M5 1950 kg pohon zadná
      Audi RS7 , Aston Martin a iné konkurenčné a menej konkurenčné autá sú takmer rovnako ťažké.
      No pozor váha môže byť väčšia aj kvôli tomu že Tesla S je najbezpečnejšie auto na svete a na to potrebujete materiál naviac

      1. jen doplnim s dotazem.
        jen doplnim s dotazem. Neoveroval jsem ale predpokladam, ze vahu BMW mate papirovou. tj. bez plne nadrze. Alespon myslim, ze tato vaha udavana je plne NEnatankovana.

        On ten benzin totiz take neco vazi. Nemluve o dalsich naplnich, ktere se podle mne take do teto vahy nepocitaji. Zde muj dotaz. Mam pravdu?

        Vetsi auta maji klidne 10litru ostrikovace prote strikaji i xenony.

        olej v automaticke prevodovce, olej v motoru. PHM, …

        myslim, ze toto vse muze byt klidne 100kg navic.

    3. Celkově jsem se blbě
      Celkově jsem se blbě vyjádřila, měla jsem spíš na mysli to, že by mě zajímalo porovnání váhy jen toho, co se v těch srovnatelných vozech liší. Tedy na jedné straně motor + převodovka + součástky s tím spojené + plná nádrž a na straně druhé elektromotory + baterie a vše s tím spojené. Tedy řekněme u spalováku 350kg a u Tesly řekněme 500kg (já nevím, to je můj laický odhad, proto by mne to zajímalo, kolik to může vážit na obou stranách, jestli je to u takového elektromobilu opravdu takový problém, ten nárůst hmotnosti na straně baterií, když se na druhé straně odečte hmotnost těžkých součástek ve spalováku)? 🙂

      1. Sestava
        Sestava elektromotor+jednorychlostní převodovka v e-Golfu váží 99,5kg (samotný elektromotor 74kg), baterie pak váží 312kg. K tomu připočtěte cca 20kg na sestavu měniče k motoru, měniče DC-DC a nabíječky baterie.

        Sestava DQ400, tj. hybridní ústrojí z VW GTE vozů váží 138kg z toho: šestistupňová DSG váží 96kg, dvouhmotový setrvačník 8kg, hybridní modul(elektromotor) 34kg. Kolik váží ta 1,4TSI nevím přesně.

        U původního Modelu S s 85kWh baterií tato vážila cca 540kg.

    4. Dovolím si reagovat k
      Dovolím si reagovat k sjednocení standardů a dobití na 80% za 15 minut. Bohužel ke sjednocení standardů asi nedojde nikdy, protože se velcí hráči odmítli už kdysi shodnout. Na to dnes doplácíme všichni. Jediný, kdo všem vytřel zrak byla Tesla se svojí sítí Superchargerů zdarma. Pokud s vozem parkuji doma, dobíjím v garáži 100km/h (3x32A). I kdyby se baterie nabíjela celou noc, bylo by mi to pochopitelně jedno. A na cestách? Supercharger dobije za prvních 10 minut asi 110 km. Kdo vyloženě nechce, dnes už nemusí na cestách po západní Evropě dobíjet déle, než 20 minut, kdy je rychlost dobíjení v podstatě nejvyšší.

    5. Zřejmě často jezdíte 500
      Zřejmě často jezdíte 500 km denně, proto se Vám to zdá jako hranice pro pořízení elektromobilu. Zkuste reálně zhodnotit své denní cesty a možná zjistíte – jako 99% diskutujících na serverech typu autoforum atp., pro které je modlou dojet na jednu nádrž jednou ročně do Chorvatska, proto elektromobil mít v žádném případě nemohou – že Vám stačí denně daleko méně, třeba kolem stovky. Jako mně a mojí ženě.

      Takže máme 2 malé městské Peugeot Ion s dojezdem max. 150 km (reál kolem 136) a nabití z 0 na 80% nám na rychlonabíječce fakt zabere zhruba 15 minut už dnes. Ve městě máme 2, jinak nabíjíme z běžné zásuvky při parkování přes den v práci nebo v noci doma. Infrastruktura se stále rozrůstá, dovolenou v Bílých Karpatech u Myjavy jsme z Ostravy řešili pohodově s 2 krátkými zastávkami kafe+WC ve Valmezu a Zlíně u rychlonabíječek. Žádná úsporná jízda, plná zátěž 4 lidmi, věcmi na 14 dní, že přes ně nebylo dozadu vidět plus zapnutá klimatizace. Pohoda.

  3. Podělím se o radostnou
    Podělím se o radostnou zprávu: mám si koncem srpna vyzvednout Model X P90D v Tiburgu, ale asi budu mít smíšené pocity, pokud vůz nebude možné dodatečně upgradovat na 100 KWh. Takhle drahý vůz si člověk nekupuje jak housky na krámě… Na druhou stranu, přestože každý uvítá co nejdelší dojezd, z vlastní zkušenosti s TMS P85+ musím říci, že mě během 50 tis. km nikdy s odjezdem nenechal ve štychu a pokud bylo nutné dojet dál, stačilo vždy zvolnit a člověk se dostal hravě i pod typickou spotřebu 0,2 kW/km. A topení, resp. klima jsem nevypínal nikdy.

        1. Konkrétně z 85 na 90 kWh
          Konkrétně z 85 na 90 kWh to Tesla nabízí pouhým upgradem (doufám, že jen SW), tuším za 3000 EUR. Elon Musk s příchodem 90 kWh baterií říkal, že to časem půjde otevřít ještě více, ale nikde se nezmínil o kolik. Pouze nabádal k trpělivosti a v podstatě zrazoval zákazníky od ukvapeného upgradu, zejména ty, kteří těch 6% kapacity navíc vyloženě nepotřebují. Další informace na toto téma jsem nezaznamenal.

          1. Já měl pocit že
            Já měl pocit že odemknutí pomocí update je možné jen u 70kWh verze a pak u „nové“ 60kWh a to na 75kWh, neboť se jedná historicky o jednu a tu samou baterii, která šla s touto kapacitou již do výroby.

            Ten příplatek z 85kWh na 90kWh tuším platil jen pro vozy ve výrobě v době ohlášení, kde už všechny baterie měly osazeny nové články a plnou kapacitu 90kWh. Starší baterie 85kWh určitě updatovat nejde a musí se vyměnit.

            Co se týče nové 100kWh baterie tak se přikláním k názoru diskutujících, že aktuálně vyráběné vozy „90“ již mají opět velmi pravděpodobně osazenu 100kWh baterii, kterou půjde updatem odemknout. Počítám že starší 90kWh baterie ale opět odemknout nepůjde.

              1. Jinak aby v tom byl bordel
                Jinak aby v tom byl bordel největší, tak bych se ani nedivil, kdyby se brzo po oficiálním uvedení 100kWh baterie najednou daly odemknout nové 75kWh baterie na 80-85kWh. Neboť dle mé zběsilé úvahy by bylo logické aby kvůli unifikaci i verze „75“ dostala co nejdříve stejné moduly jako 100kWh.

                1. Jedu příští týden na
                  Jedu příští týden na servis do Vídně zjistím fakta.

                2. To by bylo fajn ..mimochodem
                  To by bylo fajn ..mimochodem vůbec bych se nedivil, kdyby to ani tam přesně nevěděli a museli odeslat dotaz na ústředí 🙂

                3. Zeptejte se prosím i za
                  Zeptejte se prosím i za mě! Je v tom vážně bordel. Mám zadokolku S P85+ z roku 2013 a podle předpokladů diskutujících výše na upgrade asi mohu zapomenout. Díky!

                4. No ještě mě napadá jedna
                  No ještě mě napadá jedna cesta jak to zjistit, akorát byste se při tom museli vohnout 🙂

                  .. každá baterie má nalepený štítek, který lze přečíst tuším někde v podběhu. Třeba na tomto fóru přidal uživatel fotku, že jeho nová „60D“ má opravdu 75kWh baterii.

                  Tudíž teoreticky byste tam už mohl nalézt 100kWh štítek. Na druhou stranu by už to ale někdo někde ohlásil.

  4. Já si ještě dovolím
    Já si ještě dovolím hypotetizovat a určitě nejsem jediný kterého to napadlo. Ale jsem přesvědčen že časem tesla bude dávat do Tesel jen jednu jedinou baterii a tu jen softwarově limitovat. Podle mě s tím jak se cena baterií bude dále snižvat (gigafactory) a přestane mít baterie tak zásadní vliv na cenu auta to začne dávat ekonomicky smysl. A vidina toho kolik režije a nákladů tesla ušetří kdyby vyráběla jen jeden typ baterie je pro ně velice lákavá. Nehledě na to že i zákazník bude mít mnohem lepší pocit, když budě vědět, že jeho auto nění jen horší verze lepších modelů, ale je to jen omezená verze, která se kdykoliv může vylepšít až mu to finance/potřeby dovolí. Ale taky je možné že dřív bude cena baterie natolik zanedbatelný prvek že prostě tesla bude prodávat auta s dojezdem 800km a tečka. Vic nikdo nepotřebuje, míň není důvod dávat.

      1. Podle odhadů mnohých
        Podle odhadů mnohých hráčů na trhu (včetně samotné Tesly), by cena baterek měla klesnout v každém případě s tím, jak bude postupně najíždět produkce na Gigafactory 1. O kolik to bude, v tom se odhady se různí, ale je to vesměs pod polovinu dnešní ceny. Tedy fakt o hodně. Ona i samotní Gigafactory 1 byla původně koncipována na produkci 50GWh ročně, ale teď už se hovoří o 150GWh. Porovnejte to s dnešní celosvětovou produkcí cca 30GWh ročně, z čehož jen Tesla odebere kolem 5GWh, připočtěte fakt, že i další firmy staví nové baterkárny a udělejte si odhad sami. Já bych to řekl tak, že násobná (ba přímo řádová) změna celosvětové výroby cenu baterií ovlivní cenu hodně příjemně :-).

        Na druhou stranu, podstatně zvýšit dojezd je možné už dnes, ale jen za cenu zvýšení objemu a hmotnosti baterie. Objem by asi takový problém nebyl, ale hmotnost auta je už tak dost značná. Takže zbývá cesta postupného zlepšování parametrů baterií, tedy hlavně náboje na kilogram hmotnosti. Tady zřejmě „pan vývoj“ ještě neřekl zdaleka poslední slovo…..

        1. ok. tak ja vam ten odhad
          ok. tak ja vam ten odhad udelam. 50GWh rocne, znamenalo 50 procent svetove produkce, pokud se nemylim. v roce 2020. dejme tomu, ze to nebude 50 ale 150 a rocne tedy 200GWh rocne. dejme tomu, ze polovina z toho pujde na dopravu, takze 100GWh rocne. rocne se celosvetove vyrobi 89 milionu automobilu. za tech par let muzeme pocitat se 100 miliony. takze jsme nekde bud na 1kWh na automobil, anebo pokud dame na jedno prumerne e-auto 50KWh tak je to kazde padesate. jsme nekde kolem roku 2025 a mame kapacity baterek tak na dve procenta automobilu, mozna tri. i pokud by vyrobni cena celeho eletrickeho ustroji elektromobilu byla pod cenou spalovaciho motoru, elektromobily budou z hlediska ekonomickeho nejblizsich 15 let urcite mene vyhodne, nez spalovaci motory. z prosteho duvodu. elektromobil ma vyssi spolehlivost a nizsi provozni naklady, je to statusova zalezitost, kazdy ho bude chtit, nabidka s poptavkou se bude muset vyrovnat cenou. takze i z celosvetoveho pohledu je cela elektromobilita hracka pro bohate. a do 15 let se toho moc nezmeni. co bude potom si netroufam odhadnout. zustava jenom doufat v zazrak, prulomovy vynalez, ohromny narust vyrobnich kapacit. nebo neco podobneho. pokud se nic takoveho nestane, elektromobilita zustane snem nasi generace, ktery si budou mozna uzivat az nase deti. jo a jeste mezi casem vyhodime spoustu penez na dotacich a regulacich, ale to je ja story. a mozna bude vsechno jinak. budeme za jizdy dobijet na dalnicich elektromobily, pripadne jezdit hyperloopem. kdo vi. jedno je ale temer jiste. ze do 15let budou auta na baterky porad minoritou.

          1. No existuje i jiný
            No existuje i jiný výpočet.

            Z produkce gigafactory (150 000 000 kWh) se dá vyrobit 3 000 000 elektrických aut (50 kWh) ročně, předpokládaná/plánovaná životnost 10+ let.

            V Evropě se prodá cca 14 miliónů aut za rok – ale všechny automobilky už chtějí nabízet elektromobily – takže reálný předpoklad bude 10% elektrických vozů v prodejním mixu do 5ti let.

            A potom přijde geometrická řada – začne narůstat množství lidí, kteří budou mít možnost se elektrickým vozem svézt – ticho, v garáži to nesmrdí, nemusím jezdit k pumpě, má to pořádný odpich. Takže v roce 2025 bude velká nenaplněná poptávka, automobilky nebudou mít kapacity.

          2. Problem je ze jedna
            Problem je ze jedna gigafactory ani zdaleka stacit nebude a Tesla nie je jedina, ktora buduje taketo tovarne. Ved aj taky VW ak bude chciet masivne zaviest EV tak potrebuje pre ne niekde vyrobit baterky. Ja ocakavam v roku 2025 vyrobna kapacita farbik na svete bude nad 300GWh a to pocitam iba na dopravu. V roku 2030 sa bude dat pocitat vyroba uz v jednotkach TWh a podiel EV na trhu pojde na 50-70% ak nie aj viac a to hlavne koli emisiam a uz nizsim cenam baterii.

            Tieto odhady su ale iba subjektivne.

              1. Odhadovať niečo takéto na
                Odhadovať niečo takéto na 14 rokov vopred je veštenie 🙂

                Môže sa stať, že o dva roky bude vynájdená nová lacná batéria a v 2030 bude ich produkcia v stovkách TWh ročne a spaľovacie motory budú marginálnou záležitosťou pre veteránov.

                Rovnako sa môže stať, že Tesla 3 sa nepodarí presadiť na trhu, Tesla krachne, automobilky stopnú ich elektromobilové pokusy a bude sa čakať ďalšie desaťročia na ďalšiu revolúciu v doprave.

                Osobne predpokladám pozvoľné navyšovanie výrobných kapacít Tesly a výraznejšie navyšovanie kapacít vo veľkých automobilkách. V 2018 má Tesla v pláne vyrobiť 500 000 áut. Ak by sa Model 3 uchytil tak skvele ako Ford-T, tak by mohli zduplikovať 3x Gigafactory a autotováreň povedzme do dvoch rokov a v 2020 produkovať 2 milióny áut ročne. Väčší kus globálneho trhu si asi nemajú šancu utrhnúť. Určite nie iba s tromi autami. Zároveň zvyšok trhu ich bude chcieť dohnať.

                Budúcnosť vyzerá (v tomto) pozitívne. Hlavne ak sa podarí inteligentne prepojiť výrobu a skladovanie energie s batériami v autách.

    1. No to asi ještě chvíli
      No to asi ještě chvíli potrvá, nicméně Tesla opravdu již provedla jisté sjednocení směrem ke zlevnění výroby. Původní 85kWh baterie byla složena z 16 modulů o 444článcích a 60kWh baterie ze 14 rozměrově stejných modulů, ale osazených méně články. Tj. se musely montovat dva jinak osazené moduly.

      Již nějakou dobu se ale montují všechny moduly plně osazené a variace je v tom, jestli jich do krabice osadí 14 s původními články 12Wh (75kWh) nebo všech 16, ale už s novými články 12,6Wh (90kWh).

      Co se týče nové 100kWh baterie tak osobně tipuji že používá stále stejné články 12,6Wh jako verze 90, ale je již osazena nově překonstruovanými moduly, které pojmou více článků (počítám 496 článků). S tím souvisí i odstranění toho výrobně i prostorově „neutěšeného“ systému teplotního managementu modulů, kde články byly dosud chlazeny/ohřívány z boku a jeho nahrazení prostorově i výrobně efektivnějším systémem chlazení/ohřevu spodku článků.

  5. Už ich montujú do nového
    Už ich montujú do nového S a asi aj do nového X.
    Je to potvrdené novým rekordom v zrýchlení na 1/4 mile kde z Tesla S P90D spravila za 10,8s je to na YouTube !
    Čiže už teraz tam tú 100kWh má pri preberaní aktuálnych nových modelov.
    Po oficiálnom odoknutí kapacity na 100 kWh by 1/4 mile malo trvať ešte menej pretože akumulátory budú nabité na väčšie napätie.

    1. Existuje niekde ofic. alebo
      Existuje niekde ofic. alebo aspon neoficiálna správa o montovaní 100 kWh batérií? Rekord na 1/4 míle nič neznamená, tá Tesla mohla mať v pohode iba novší firmware.
      Pochybujem že by o ~10% väčšia batéria mala vyššie napätie. Pravdepodobnejšie je, že bude iba menej prúdovo preťažovaná vzhľadom na kapacitu článkov – na menej C.
      Taktiež je dosť možné, že batéria s vyššou kapacitou bude o niečo ťažšia a preto nemusí mať zvýšenie kapacity priamo úmerný vplyv na dojazd. Je šanca, že by mohla takáto batéria vydržať o niečo dlhšie na okruhu, ale tiež to nebude asi priamo úmerné nárastu kapacity.

      1. Neviem ako moc sa tomu
        Neviem ako moc sa tomu rozumiete asi nie moc tým nechcem uraziť.
        O akumulátoroch viem dosť a o Tesle asi všetko čo sa dá.
        Ich výkon je limitovaný schopnosťou akumulátorov podať čo najväčšie vybíjacie prúdy.
        Čiže čím väčší akumulátor tým väčší výkon.
        Aktuálne ti predajú P90D s akumulátorom P100D no kapacita nebude odblokovaná na plných 100kWh ale len na 90kWh.
        Ale nie som si istý či nastavia menej hlboké vybitie alebo skôr maximálne nabitie.
        Odhadujem to skôr na obmedzenie maximálneho nabitia čiže maximálneho napätia.
        Tak nejako by to malo byť aj v prípade S P60D kde už máš P75D a len ti to odomknú softvérovo za príplatok.

        1. Súhlasím, že batéria s
          Súhlasím, že batéria s vyššou kapacitou bude pravdepodobne umožňovať aj vyšší výkon. Moja poznámka bola o NELINEARITE nárastu výkonu/dojazdu s kapacitou batérie.
          Taktiež netreba zabúdať na technické limity motorov – uvariť sa dajú nie len batérie ale aj elektromotory. Problémy s ich chladením pri vysokej záťaži priznal aj Musk.
          Informáciu o montovaní 75 kWh batérie a softwarovom zablokovaní na kapacite 60 kWh som postrehol.
          Ale zároveň som nikde zatiaľ nepostrehol, že podobný prístup zvolia aj pri 100 kWh batérií. Je to pravdepodobné, ale zatiaľ je to iba domnienka. Okrem toho, píšete o tom ako o hotovej veci, že sa to tak dokonca už robí. Preto som sa pýtal na zdroj.

          1. Zdroj je to nový rekord –
            Zdroj je to nový rekord – skutočne to inak nieje možné tie akumulátory Panasonic ktoré používajú už teraz abnormálne preťažujú čiže viac by s nich už nedostali.
            Viď staršie S P90DL 1/4 mile asi 11,25s nie menej a stiahnúť to na 10,8s nieje inak možné.
            Oni by vedeli aj za 9,9s už teraz by to Tesla S zvládla ale s inými akumulátormy no s menším dojazdom.

            1. Ackoli s vama souhlasim,
              Ackoli s vama souhlasim, jeden rekord neni zadny dukaz kapacity. Za kolik myslite ze tu 1/4 mili ujede Rimac se svoji mensi baterii?

              Rychlejsi cas je pouze dukazem zmen ve vozidle (SW / HW), nikoli vetsi kapacity. Muze to klidne byt proste jen trochu jine slozeni clanku a ne nutne vetsi kapacita. Ale taky bych si tipnul ze tu 100kWh baterii tam uz montuji tak ci tak.

              1. Rimac by to mal dať pod 10s
                Rimac by to mal dať pod 10s no netuším či to dokáže. A áno majú väčší výkon pri akumulátore 85kWh a to predtým uvádzali 92kWh ktovie čo za tým stojí. A o tom som hovoril stačí použiť iné Li-ion akumulátory ktoré znesú väčšie vybíjacie prúdy a možete mať väčší výkon ovšem pri väčšej váhe akumulátora !!! Pretože tie Li-in 18650 ktoré dlhodobo znesú aj do 30A a krátkodobo do 60A majú pri tej istej váhe asi 47g 1 x 18650 kapacitu len maximálne 3000mAh a to už je špička keď máte takú kapacitu pri takých prúdoch.
                Panasonic 18650 už má reálnych 3500 mAh – neviem či už sú v P100D použité
                No výrobca deklaruje prúdový odber asi 7A trvalo
                Aj napriek tomu predávam jednu špeciálnu značku AmpMax ktorá dovoľuje trvalo odoberať až 10A
                https://www.turboled.sk/Akumulatory-baterie/18650/ampmax-18650-3500mAh

                Je však jasné že sa s nich dá cucať ďaleko viac
                V Tesle S P90DL to vychádza cca takmer 19A ovšem len na niekoľko sekúnd potom to obmedzí

                A ak má Rimac niečo čo by trvalo dávalo len 20A vedia s toho bez problémov spraviť 1080 Koní

                1. Špičkovo je možných až
                  Špičkovo je možných až 80A, len je asi problém uchladiť ich 🙂
                  Chcelo by to otestovať ich ponorené v trafooleji. Ten by mal odvádzať teplo násobne lepšie ako vzduch.

Napsat komentář