ČEZ má novou rychlonabíječku v Karlových Varech

Rozšiřování sítě veřejných rychlodobíjecích stanic Elektromobility ČEZ pokračuje v Karlových Varech. Nabíječka v jenišovském areálu DyCOM BMW nabíjí všechny typů elektromobilů.

Nová rychlonabíječka v Karlových Varech
foto: ČEZ

Krajská lázeňská metropole má první veřejnou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily. Zařízení provozované Elektromobilitou ČEZ je umístěné v areálu firmy DyCOM BMW v Karlových Varech – Jenišově.

Umožňuje 24 hodin denně rychle dobít všechny typy elektromobilů. Na území Karlovarského kraje přitom kvalitní a kapacitní zázemí pro dobíjení elektrických vozů dosud zcela chybělo.

„Rychlé cestování mezi městy si žádá výstavbu zejména rychlodobíjecích stanic schopných promptně obsloužit elektromobily všech značek a nejrozšířenějších standardů dobíjení. V řádu týdnů proto postavíme další stanice tohoto typu po celé České republice,“ vysvětluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Elektromobilita ČEZ nyní v České republice provozuje nejrozsáhlejší síť zařízení pro veřejné dobíjení elektromobilů. Vedle 19 rychlodobíjecích stanic je řidičům k dispozici i cca padesátka tzv. klasických dobíjecích stanic.

Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou. Dobíjení je zpoplatněno na bázi paušálních plateb.

Zákazníci Elektromobility ČEZ dosud platili 150korunový měsíční paušální poplatek pouze za využívání sítě klasických stanic. S instalacemi nových rychlodobíjecích stanic budou identifikace RFID kartou a poplatek za dobíjení vyžadovány v celé síti dobíjecích stanic Elektromobilita ČEZ.

Rychlodobíjecí stanice je standardně vybavena DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW. Dále je k dispozici AC nabíjení se standardním konektorem (zásuvkou) Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW.

Nabíjení s pomocí DC konektorů zajistí 80% dobití kapacity akumulátoru elektromobilu mezi 20 a 30 minutami. Doplňování energie na klasické dobíjecí stanici je záležitostí 2-4 hodin.

V celé České republice v současnosti jezdí více než tisícovka elektromobilů. Elektromobily tak v ČR přestávají být atrakcí z kategorie technických zajímavostí a stávají se běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů.

tisková zpráva

40 Comments on “ČEZ má novou rychlonabíječku v Karlových Varech”

  1. Promiňtě ještě jeden
    Promiňtě ještě jeden offtopic:
    uaeinteract.com/docs/Dubai-to-purchase-new-government-electric-and-hybrid-vehicles/76848.htm

    Dubai se snaží o elektrizaci dopravy, bude nakupovat elektrická a hybridní vozidla, od roku 2015 instalovali minimálně 100 nabíječek.

    Je to zajímavé, jak se státy velmi bohaté na ropu snaží rychle o omezení její spotřeby, zjevně letošní léto, kdy jeden moment Arabskou pouští tečou řeky ledu a krup s pískem a vodou, dvakrát během měsíce je zasaženo pobřeží tajfunem, a teď slunce připaluje, je nutí se taktéž zamislet nad dopay pálení FP.

    Neropné takci zdar. 🙂

      1. Ale že by až tak?
        Spíš

        Ale že by až tak?

        Spíš hádám že jsou k tomu postupně tlačení dvěma faktory, jednak jim opravdu pomalu dochízí ropa i plyn, to by ale klidně pro jeich spotřebu mohlo vydržet dost dlouho a jednak, jak jsem říkal asi na ně dopadají následky více než na jiné země a snaží se s tím něco dělat. (Nehledě na to že auta přímo emitují dost tepla)

        P.S. oprava Trakci 🙂

          1. No nevím kolik místa
            No nevím kolik místa nazbyt mají zrovna oni, to není KSA. Na druhou stranu staví zase velkou, ba přímo obrovskou, jadernou elektrárnu.

            Uvidíme, ale to oteplování Arktidy se mi dost nelíbí, tam bude hroko až až a nehctěl bych tam být pro naprostou pošahanost poslaný, asi nikdo z nás, vůbec, co by z toho bylo? All out war proti Rusku? Vůbec takové hraní si s armádou může opravdu skončit klasickou velkou válkou, s celou tou mašinerií kolem, vůbec v tom jsou asi Evropani nejlepší na světě. (Vraždění se navzájem) Mimochodem víte že je to z roku 2009, že? Pokud se nám začne rozpadat EU, bylo by to asi na spadnutí. (Nehledě na otřesy SV, kde se možná začíná formovat něco nepěkného)

            Je to ale pěkná blbost, když nám tu pod rukama leží tolik zdrojů energie že při jejich využití nevíme co s nimi a pro které bychom se nemuseli bít po hlavách. Bez rizik a dalších problémů (nepočítaje Homera upíjejícího na benzince z hadice youtube.com/watch?v=JsFzeX-k1_E) Správné osazení míst na planetě větrníky/FVE/Hydroelektrárnami k tomu syngasové závody a můžeme mít minimálně tolik lihu že nebudeme vědět co s ním, budeme-li chtít něco lepšího, někde se jistě válejí plány linky ze Zálužské rafinerie.

            Ale když už počítáme s touto nesmyslností, tedy ropou a plynem, nelíbí se mi kurs Evropské energetiky, nalejme si čistého vína, to co předvádějí němci je katastrofa, jsou možná dobří technici a vojáci, ale to je ten problém, vymysleli si tu cestu skrze OZE, ale nijak moc to neupravují, rozkaz zněl jasně… Všude jinde by se asi v závislosti a změně okolních podmínek něco změnilo i v koncepci. Od počátku bylo jasné že nebude možné bez zálohy jít jen přes větrníky.

            Místo toho aby progresivně pracovali, nejen oni ale EU, s emisenkami, stal se z nich mrtvý nástroj. Když padly ceny uhlí, okamžitě měla vyletět cena emisenek, tím že se omezí jejich roční emise, ano je to protitržní, ale pochopitelné. Uhlíková daň také nefunguje. A přechod od uhlí není jen o CO2, ale o celkových dopadech uhelné energetiky. USA díky jejich břidlicovému plynu zdárně omezují emise CO2 bez zásadnějších dopadů na ekonomiku. Udělat to zde, byť s importem, nebo nutností projít půlku Atlantiku, nemuselo se jít ani proti žárovkám a škrtit ekonomiku, při pouze plynu by spotřeba energie násobná proti návrhovému stavu pořád mohla znamenat redukci emisí CO2 dle dohod.

            To mne přivádí k tomu že poslední dobou diskutovaný problém strategických rezerv, zatím ropy, by byl řešitelný. Víme-li roční spotřebu např. plynu, víme-li naše zásoby, víme-li že jsou bezvýznamné, je otázka jestli místo jejich šetření by se více nevyplatilo z většiny ložisek udělat velkokapacitní zásobníky třeba s kapacitou na několik let. Dlo by se tolik, kdyby na těch místech byli správní lidé.

            Mimochodem youtube.com/watch?v=OCkfYzdU0jA

    1. psal jsem to sem nekolikrat,
      psal jsem to sem nekolikrat, SA a Emiraty tuhle premenu avizovala jiz pred X lety, zacali jako prvni s vystavbou mestske casti jam nesmej zadna fosilni auta a cela ta cast je napajena jen z fotovoltaiky a vetru… Masdar City, podobna mesta maj v planu hned 4, tedy co jsem mel moznost videt zakladni plany, asi jich bude i vic, oni totiz tyhle lide zacali videt vyhody v tom kdys bydlej v takovych ctvrtich kde je klid a cisteji

      a nasledne na to i SA nekde oznamili ze do 20 let se chteji oprostit od prijmu ciste z ropy aby jejich kralovstvi bylo schopne prezit nasledna desetileti, ocekavaji ze zajem o ropu muze zacit prudce klesat, a proto SaudiAramco coby kralovsky podnik zacne silne investovat do obnovitelnych zdroju a ukladani energii, a zaroven zapocne transformaci kralovstvi kde se zacnou omezovat dnesni vyhody obyvatelstvu plynouci z ropnych prijmu

  2. Trochu off topic. Jen ze
    Trochu off topic. Jen ze zajímavosti jsem se chtěl podívat na EVmapu a asi tři hodiny psala „připravuji mapu nabíjecích stanic…“ Je chyba u mne, nebo je problém se serverem?

    Nefunguje ani jedna z map, přitom ostatní záložky také, má někdo stejný problém?

      1. Dobrý den, děkujeme za
        Dobrý den, děkujeme za dotaz. Dobíjecí stanice na Šumavě budou instalovány skutečně ještě letos. O typech stanic a lokalitách budeme včas informovat. Co se týče zahrnutí rychlodobíjecích stanic do systému jejich ovládání unikátní RFID klíčenkou, stalo se tak skutečně k 1.7. Děkujeme za zájem o elektrickou budoucnost dopravy! Vaše Elektromobility ČEZ – tj.odpoved ,tak snad ok.Čau

  3. Potěšitelné je toto:
    V

    Potěšitelné je toto:
    V řádu týdnů proto postavíme další stanice tohoto typu po celé České republice.

    V poslední době se ČEZ po předchozích zkušenostech vyhýbal slibům, takže pokud T.Chmelík prohlásil toto, tak to vypadá, že další nabíječky jsou těsně před spuštěním.

    1. Nevidíte v tom spíš
      Nevidíte v tom spíš jistou logiku?
      Ledivce možná původně nápad je pro existenci jejich elektrárny opravte mne pokud ji ČEZ stihl prodat)

      Možná došel na to že ve skutečnosti se s EV více jezdí více po městech, než na dálkové trasy. Všechny Vámi zmínění nabíječky byť měly v dosahu dálnici, byly od velkých měst odsunuté. Také nesmíte zapomínat na to že se objevil neplánovaný Humpolec, se současnými počty EV možná odhadují, že by se prostě dvě v dosahu 90km po D1 neuživily.

      Taky KV jsou blíže k SRN, kde bude přece jen bohatší klientela, která si může EV dovolit a je možné že i do KV zavítá časteji než do Brna, nebo Ostravy. Asi by bylo třeba přes sebe položit Mapy více dodavatelů rychlonabíjecích služeb abychom o tom zjistili víc. Jistě to v ČEZu udělali a podle toho se rozhodují kam jejich stojany dojdou. Dokud není dost EV aby mohla vzniknout konkurence taková, aby se navzájem nekanibalizovali, tak je podle mne dost logické že budou hledat hluchá, nebo relativně hluchá místa.

              1. I za tu bych byl včera
                I za tu bych byl včera rád. Zase jsem musel jet do Ostravy spodem a zejet si 100 km. To už bych raději 2,5 hodiny nabíjel na pomalé. Zato v Praze nám to kvete, teď jsem koukal, že jsou tam další dvě na jednom místě. A tentokrát v tom nejcentrovatějším centru. Takže Praha má už 7ks…

                1. Tak aby v tom bylo jasno.
                  Tak aby v tom bylo jasno. Tato mapa má chyby. Na PRE Na Hroudě není chademo, Kunratice ještě nejsou oficiálně otevřené. Nová stanice v Duhové od ABB vykazuje chyby, několikrát jsem tam nenabil. RWE je více jak rok nefunkční.

                2. Nejsem ani ePavel ani jeho
                  Nejsem ani ePavel ani jeho tiskový mluvčí, tak jsem uvedl odkaz na první mapu, která mě při čtení jeho příspěvku napadla a na které počet rychlonabíječek odpovídal číslu, které uvedl, tj. 7. Jeho poznámku „další dvě na jednom místě v tom nejcentrovatějším centru“ jsem (teď už vidím, že nesprávně) bral jako 2x ČEZ na Duhové. Tedy až Vaše poznámka mě donutila kouknout se na to detailněji. ePavel tím zřejmě myslel opravdu dvě nové rychlonabíječky – zřejmě na Křižíkově 34a v Praze 8 – viz http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html. Podle toho je počet rychlonabíječek ČEZ v Praze opravdu 7 (článek byl o nabíječkách ČEZ, nikoli o všech rychlonabíječkách).

                  Jinak co se týká aktuální nefunkčnosti či poruchovosti, tak s výjimkou EVmapy žádná mapa v ČR neukazuje aktuální stav či obsazenost té které stanice. Prostě rychlonabíječka je na mapě a to, jestli je v provozu nebo ne, jestli je obsazena nebo ne, to mapy na Hybrid.cz ani na Elektromobilita.cz neukazují. Jak se říká „jiný kafe“ je to např. na Vystrkově, ale to je díky už zmiňované EVmapě (u stanic s Funkčností evmapa.cz).

        1. Trochu se toho obávám. Lze
          Trochu se toho obávám. Lze očekávat placení za rychlonabíjení?

          Zákazníci Elektromobility ČEZ dosud platili 150korunový měsíční paušální poplatek pouze za využívání sítě klasických stanic. S instalacemi nových rychlodobíjecích stanic budou identifikace RFID kartou a poplatek za dobíjení vyžadovány v celé síti dobíjecích stanic Elektromobilita ČEZ.

          Dosud platili?? Uvidíme s čím přijdou. Je jasné, že Tesla dnes spotřebuje mnoho energie na stanici a někdy tam stojí hodiny.Proč by majitel iOnu měl platit stejný paušál? Ve světě je rychlonabíjení za příplatek. Možná bude v paušálu jen omezené množství energie, vše nad se bude platit.

          1. To znamená, že dosud byl
            To znamená, že dosud byl potřeba čip ČEZ na všech pomalých nabíječkách (a v současnosti už i na některých rychlonabíječkách) a že do budoucna bude potřeba čip i na všech rychlonabíječkách. Změna systému účtování z tohoto prohlášení přímo nevyplývá, ovšem do budoucna se asi dá předpokládat.

            1. V minulosti se za elektřinu
              V minulosti se za elektřinu platil rovněž jen paušál. Dodnes to tak mají někde na vesnicích na Kubě. Elektroměr byl drahý a doma měl každý jednu žárovku. S vyšším počtem odběratelů a domácích spotřebičů bylo nutno toto řešit. Dnes v ČR jezdí cca 1000 elektrických aut a z toho je jich nějaká část ČEZu. Tj.v celkovém objemu spotřeby nula nula nic. Až tu bude 50tis.EV, bude situace jiná.

              To co dnes platí obce a města za veřejné osvětlení, přejde na majitele EV. Lampy veřejného osvětlení budou přecházet na led světla a ušetřená energie se bude nabíjet v noci do EV.

              1. To je podle mne dost
                To je podle mne dost otázka, LED mají zhruba stejnou nebo horší světelnou účinnost než sodíkové výbojky. U led mezi 50-100lm/W u sodíku více než 100lm/W. Otázka co s tím udělá jen fakt že se používá barevní spektrum a možná i o mnoho desítek let novější a lépe navržená světla.

                Mimochodem když u nás na mostě před lety vyměnili sodíkové lampy za jiné, LED to nejspíš není, možná nějaká jiná výbojka, sobjektivně bych řekl že je na něm mnohem lépe vidět, rozhodně to nebude mít 130W což je myslím minimální výkon sodíkových výbojek.

                Ale všimnout si jiného pocitu z VO se dá i když je někde v řadě sodíkových jedna rtuťová.

                1. Dle mých informací obce
                  Dle mých informací obce přechodem na led světla výrazně šetří peníze v rozpočtech. A o peníze jde v první řadě.
                  Pokud v obci plánují výměnu starého osvětlení, přecházejí na úsporné.
                  Čas ukáže, zda to byla dobrá volba.
                  Mimochodem nepřichází jen obce, ale třeba i čerpací stanice Schell

                2. Pěkná čísla, hlavně to,
                  Pěkná čísla, hlavně to, jak sjem si všiml, že dokonce došlo k poklesu instalovaných světel, nojo jedna věc je asi čistá technologická účinnost výbojky a druhá to co je ještě předřazeno.

                  Úspory mají asi více úrovní než jenom čistě účinnosti, zajímavý bude vliv a světelné znečištění, které je v poslední době stále větší a větší problém.

      1. na dotacich pro nabijecky ma
        na dotacich pro nabijecky ma jit snad az 1 miliarda ne?

        jinak tahle veta je usmevna „Problémem jsou hlavně dlouhodobé dohody s majiteli pozemků, na kterých mají stanice stát. Vlastníci často nevědí, co na parcelách budou chtít za pár let mít.“ … proc ty pozemky rovnou nekoupej? v cene vystavby a cene samotne nabijecky se cena treba i 100m pozemku relativne snadno strati a bude sotva par set tisic korun, navic vetsinu tech pozemku okolo dalnic u benzinek vlastni stat, ten stat ktery CEZ vetsinove vlastni, stejne jako stat vlastni vsechny odpocivadla okolo dalnic, treba ted na D11 nedavno dostaveli benzinku Benzina, u ni je obri odpocivadlo a prekvapeni….. je to statu a nestoji tam zana nabijecka, proc tam tedy CEZ neco nepostavil?

        1. Hypoteticky jako majitel
          Hypoteticky jako majitel hotelu, restaurace, penziónu, obchodu, supermarketu, pivovaru… atd mám před podnikem parkovací místa. Proč bych se bránil umístnění stanice, když mi to dnes potenciálně přivede cca 10-1000zákazníků? A pravděpodobnost, že budou přicházet další je celkem velká. Litoměřice Káva s párou, kdo by takový podnik mimo místních našel??

        2. pozemek nekoupěj protože
          pozemek nekoupěj protože mají podobný systém „nákupu“ jako třeba ŘSD. Pozemek v hodnotě cca 1-2tis Kč/m2 nabídnou výhodně odkoupit za 100-200Kč a to ještě s jednáním řeznického psa. Pak se ovšem diví, že jim to nikdo nechce prodat.
          Spíš se divím nebo je s podivem, že to čez více neinstaluje přímo na své pozemky, které vlastní u svých některých obchodních míst, u vybraných trafostanic atd. Tam je majitelem, je tam přivedeno dostatečně dimenzované vedení a většinou je to na relativně dobře dostupných místech – tak jako to mají třeba v Praze na Duhové nebo v Ml. Boleslavi.

Napsat komentář