Čína a zelená doprava?

V současné době nejdou pojmy a příliš k sobě. Reporty z většiny měst hlásí naprosto katastrofální ekologickou situaci a stavby monstrprojektů jako je přehrada Tři soutěsky nejsou důkazem toho, že by ekologie čínskou vládu nějak zvlášť zajímala.

Přesto nedávno čínský výzkumný ústav ústy svého ředitele ohlásil, že do roku 2025 bude v Číně jezdit polovina všech automobilů na nějaké alternativní palivo, ať už půjde o diesel, či .

Doprava v , která byla v minulosti založena převážně na cyklistice a prostředcích hromadné dopravy – tedy trvale udržitelných způsobech dopravy, se dnes stále více motorizuje. Automobilové koncerny spatřují v Číně jeden z nejslibnějších trhů pro své výrobky.

Počet osobních automobilů roste ročně o 50 %, přičemž v roce 2020 by podle odhadů mělo v Číně být 176-234 miliónů vozidel, tedy stejně jako dnes v USA. Pokud by každá čínská rodina vlastnila 1 klasický automobil, pak by se produkované emise staly celoplanetárním problémem.

Napsat komentář