Když se na veřejnost dostaly první nákresy a rendery obřího vyvýšeného čínského autobusu, většina z nás si nejspíš říkala: další ztřeštěný nápad Číňanů, který upadne v zapomnění. Chyba lávky!
foto: New China
Společnost „Transit Explore Bus“ neboli TEB sestrojila a uvedla do pilotního provozu první stejnojmenný prototyp. Jezdí v čínském městě Čchin-chuang-tao asi 300 km východně od Pekingu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BYD postaví další továrnu na elektrobusy
Elektrické a vodíkové autobusy Mercedes-Benz Citaro v roce 2018
Čína má s dopravou ve svých obřích městech skutečný problém a nebojí se sáhnout po opravdu revolučním řešení. TEB má vlastně plnit podobnou úlohu jako metro, tj. převézt co největší počet lidí bez toho, aby zabíral místo na silnici.
Podle odhadů firmy TEB jsou však náklady na jejich obří elektrobus pouze asi 16% v porovnání se systémem metra. Elektrický autobus se nabíjí z nabíječek rozmístěných podél linky, podobně jako klasické elektrobusy.
Pilotní projekt poběží až do konce léta. Zda a kdy se nový autobus dočká masivnějšího nasazení zatím není jasné, záleží na výsledcích testů. Ale vzhledem k tomu, že čínská města nakupují elektrobusy po tisících, není praktické nasazení vůbec nepravděpodobné.
cokolvek co jazdi neustale
cokolvek co jazdi neustale pravidelne je fajn. to je napriklad nedostatok autobusovej dopravy medzi mestami, okrem tazkopadneho rubikonu s casmi odchodov, neznamej ceny a potreby drobakov ked nejazdite pravidelne, je to spomalene drncajuce utrpenie stojacom na kazdom rohu, ktore vas ani nezavezie kam treba, ale musite presadat na iny druh a tam znova cakaaaaat a potom staaat a drzat sa.
preto je proti tomu osobne auto v tak obrovskej vyhode.
skoda vlakov, ze sa zastavili v nejakej ere, a je z toho na zastavkach smradlavy zapadnuty vymrety svet, a vlaky snad ani nejazdia po kolaji a v miestach ktore vidate.
z cestovania by nemal byt projekt s planovanim, malo by stacit prist a sadnut na prve co pride po 5 minutach a doviezt sa, podla moznosti do 30km za par minut, nie hodinu a pol ako teraz aj s vsetkym +este zo stanice miestnou dalsiu hodinu, ak mate stastie.
neviem v akom stave je tato doprava v CZ, ale tu sa od komunizmu akurat zdvihli ceny a je v tom este vacsi chaos a prestupovani ako pred tym.
vlaky zdrama je utopia, vykrik v krci.
na Prahe mi ako navstevnikovi Metro pripada ako ta najlepsia vec na svete, bez potreby zvlastnych znalosti a planovani, proste niekam vleziem pod zem, pockam si na daco, a nejak ma to dopravi kam chcem, ked v priebehu zistim ze treba prestupit z jasnej mapky, skratka vystupim, nastupim.
Toto na SR nie je. Tu jedine vlastne auto.
Tahleta blbina má provozní
Tahleta blbina má provozní náklady metra, přepravní kapacitu metra, ale stavba přijde 6x levněji a dá se to snadněji vylepšovat. Pokud to urbanistický plán města dovolí nebo s tím dopředu počítal, tak není co řešit. Je to fakticky pokračování v Číně úspěšného brazilského vynálezu – RBT, Rapid bus transport.
RBT je skvělej vynález a
RBT je skvělej vynález a super řešení povrchovýho metra v tý Brazili včetne sociálních dopadů a bezpečnosti. Tam za to moh jeden progresivní starosta.
youtube video by tam místo
youtube video by tam místo nudných statických obrázků nešlo fóknout??
youtube.com/watch?v=JS3ULbv2B0Q
S tou výškou proč ne.
S tou výškou proč ne. Dovedu si představit, že na pražské magistrále bude jen jeden povrchový pruh pro všechny auta s jakoukoliv výškou a pod zemí budou dva pruhy s výškou jako v podzemních garážích.
No tý krávo! Pro masovou
No tý krávo! Pro masovou zemi masová doprava
https://pbs.twimg.com/media/Co2-spkXEAA1u0t.jpg
podle me to je spis tramvaj
podle me to je spis tramvaj a ne bus. Vzdyt to jezdi po kolejich…
mě to přijde jako pneu,
mě to přijde jako pneu, jen to má asi nějaké další podloží a vedení kvůli rozměrům a manévrovatelnosti. Kdyby to bylo na kolejích, tak by se to nemuselo nabíjet, nepotřebovalo by to aku a napájení by jednoduše mohli dát přes koleje…
Přes koleje mohli, ale
Přes koleje mohli, ale jednoduše nikoliv. Chtělo by to izolovat a byly s tím další problémy. Navíc je otázka jestli a nakolik se ještě vyplatí dneska navrhovat tramvaje jako trolejové.
Nehledě na to že takto mohou položit jen do asfaltu panely a nic víc neřeší, při kolejovém napájení by museli ještě stavět celou řadu měníren a pomocnýxh provozů.
tak určitě mohli, je na
tak určitě mohli, je na kalkulaci – ony obě varianty nejsou zrovna nic jednoduchéího, jestli a jaký způsob by se jim vyplatil. Podle mě ten bus nebude mít moc možností s variabilitou použití vzhledem k rozměrům. Osobně si taky myslím, že tam bude aku a vedení bez kolejí…
Geniální způsob jak
Geniální způsob jak zvýšit využití dosavadní dopravní infrastruktury.Nízké náklady na budování dopravní sítě oproti jiným dopravním prostředkům.
(Achylova pata) Vyžaduje ukázněnost. Řidiči automobilu, kteří musí dodržovat polohu v jízdním pruhy . Hrozí závažné kolize.
Nemá to trolej. Městský širokorozchodný vlak.Nový druh dopravního prostředku BTS .
Koleje Pevně daná trasa jízdy. Jestli to, ale není jako u bagrů, které se používají na železnici Kde je zasunovací železniční podvozek a bagr může odjet po silnici.
Také to nástupiště je docela zajímavé Musí být vybaveno automatizovanými zábranami, které zamezí pádu cestujícího na vozovku.
https://www.youtube.com/watch?v=-d2FrOYX0fw
Pojízdný semafor To ve mě evokují ty Tři barevná světla na přední i zadní části .
taketo nieco bude jazdit na
taketo nieco bude jazdit na jednej hlavnej linke: letisko, stanica, centrum ako zakladna osa dopravy mesta. tej trase prisposobia podmienky kde dodavky a nakl. auta urcite nebudu moct ist a hotovo. osobaky podbehnu ☺
Nizka svetla vyska je snad
Nizka svetla vyska je snad vtip. Staci jedna dodavka nebo nakladni auto a cely Gigabus stoji v kolone.
Kde udelali soudruzi chybu?
Nemyslím si že by to
Nemyslím si že by to musela byt nutně chyba. Vyšší by měl problém s mosty a tunely. Takhle stačí udělat pruhy jen pro osobní vozy(nízké vozy) je to v podstatě jednodušší než bus pruhy a efektivnější.
Základní myšlenka asi
Základní myšlenka asi není ta, aby se bus procpal zácpou. Mělo by se řešit, aby zácpy nebyly. Pokud jsem to pochopil, jde o to, aby dokázal obrovský kolos jezdit současně s auty. Výhodné je, že ho mohou osobáky podjet, zatímco stojí ve stanici. Dodávky se budou držet na ním, ukázněně v jednom pruhu. Pokud bude jeho průměrná rychlost i se zastávkami nižší, než rychlost kolony, dodávky ho brzdit nebudou, protože se budou držet za ním.
Každopádně to nebude úplně jednoduché a až testovací provoz ukáže smysl.
Určitě bude potřeboval nějaké sofistikované (laserové) hlídání výšky jak pro řidiče za ním, tak pro bus nadjíždějící auta před ním.
Také tam určitě budou pravidelně nějaká vyhýbací místa.
Parametry a princip je videt
Parametry a princip je videt zde:
https://www.youtube.com/watch?v=DasakKlrXZ8
Svetla vyska je 2,2m.