Tesla mění vývojáře čipů pro Autopilot

Tesla se rozchází s izraelskou společností Mobileye, která pro ni až dosud zajišťovala vývoj čipů pro Tesla Autopilot. Obě strany popírají, že by šlo o přímou reakci na nedávnou první fatální nehodu.

Technologii Autopilot dnes využívají elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X, brzy také – nejspíš v pokročilejší verzi – i Tesla Model 3
foto: Tesla

V pravidelném konferenčním hovoru aktuálně zástupci společnosti Mobileye potvrdili, že ukončí partnerství s Tesla Motors. Automobilka Tesla sice vyvíjela technologii Autopilot interně, ale využívala přitom počítačové čipy Mobileye EyeQ3, které zpracovávají informace ze senzorů vozu.

Vztah obou společností se poslední dobou značně komplikoval a zdá se, že Elon Musk nebyl s možnostmi izraelských čipů zcela spokojený. Ostatně, i to je důvod, proč začala Tesla najímat přední odborníky na vývoj mikroprocesorů z AMD (např. legendu Jima Kellera).

Elon Musk nicméně nedávno na svém twitteru řekl, že chce poděkovat firmám i Mobileye za jejich pomoc při zlepšování technologie Autopilot. „Prosím směřujte veškerou kritiku na Teslu,“ napsal doslova. A kromě toho dodal, že s Bosch pracují na zlepšení radarového senzoru prostřednictvím softwarového updatu.

Zástupci Mobileye potvrdili, že ještě budou dodávat do Tesly své čipy EyeQ3, ale nové čipy EyeQ4 a EyeQ5, které budou třeba pro pokročilejší autonomní funkce, už Tesla nechce.

Celou situaci ještě následně okomentoval Musk s tím, že hlavním problémem je šíře záběru Mobileye. Firma totiž dodává své čipy do stovek modelů aut, včetně starších vozů. Musí s sebou tedy táhnou velkou zátěž z minulosti.

„Tesla je laserově zaměřena na na dosažení plně robotického řízení na jedné integrované platformě s řádově vyšší bezpečností než běžné manuálně řízené auto,“ dodal Elon Musk, šéf Tesla.

19 Comments on “Tesla mění vývojáře čipů pro Autopilot”

  1. jeste nekolikrat ji vymeni
    jeste nekolikrat ji vymeni nez pochopi, ze plne autonomni rizeni je a dlouho bude jenom dalsi z elonovych snu, ktere soucasne technologie proste nejsou schopne zvladnout. ano. jednoho dne budou urcite auta jezdici na baterky v noci dobijene prebytkovym proudem vozit posadku bez ridicaku. ale ta doba je hodne daleko.

      1. jj ale to je otazka nekolika
        jj ale to je otazka nekolika let, do te doby musi neco mit i pro model 3, Jim urcite musel lidem z Tesly zdelit ze prumer vyvoje cipu je okolo 5-7 let, nepocitaje celej ekosystem daneho hardware, a ikdyby si licencovali nejakou erchitekturu tak to zas as tak moc nezkrati, ocekavam spise ze projekt jen presunou k jine firme kde si budou moci diktovat vice parametru presne tak jak to nadiktuje Jim, a ze to bude firma sidlici nekde v blizkosti aby spoluprace mohla bejt co nejuzsi a s rychlima odezvama

                1. Ale taky jezdí nalitý a
                  Ale taky jezdí nalitý a honí si ego. Bouračka z oslnění není tak často.

                2. Ale taky jezdí nalitý a
                  Ale taky jezdí nalitý a honí si ego. Bouračka z oslnění není tak často.

Napsat komentář