Auta do zásuvky sníží spotřebu benzínu v USA o pětinu

Konzultační společnost Wood Mackenzie působící v oblasti energetiky předpovídá, že díky elektromobilům a plug-in hybridům v výrazně klesne spotřeba benzínu.

Elektromobil Chevrolet Bolt se začne v USA prodávat už na konci letošního roku, brzy přijde také do Evropy jako poněkud krkolomný „Opel Ampera-e“.
foto: Chevrolet

Analytici společnosti Wood Mackenzie hádají, že pokud se elektromobilům a plug-in hybridům podaří v roce 2035 získat 35% podíl na trhu, pomůže to snížit spotřebu benzínu ve Spojených státech o jednu pětinu.

Aby se toto mohlo stát realitou, budou muset vozy jako Tesla Model 3, Chevrolet Bolt, nový Nissan Leaf a další získat popularitu mezi masou spotřebitelů. A zatímco Tesla k tomu má dobře nakročeno, ostatní automobilky v tomto směru přeci jen poněkud strádají.

Klíčovým vozem proto má být právě Tesla Model 3, resp. podle našeho názoru i zmíněný Bolt. To jsou dvě auta, která mohou v USA výrazně pohnout s prodeji elektromobilů. A určitě by neuškodil také dlouho odkládaný vstup úspěšného Mitsubishi Outlander PHEV na americký trh.

ZAJÍMAVOST: V současné době se v USA spotřebuje asi 9 milionů barelů benzínu denně.

Zmíněných 20 % snížení spotřeby v roce 2035 je ale ten nejoptimističtější odhad. Konzervativní sázka hovoří o 5% snížení spotřeby benzínu při 10% podílu elektrických aut (elektromobilů a plug-in hybridů).

Jak už to tak s podobnými odhady bývá, je třeba je brát s velkou rezervou. A spíš na ně hledět jak na způsob uvažování nebo posly aktuálního vývoje. S tím, že Ford, Volkswagen, Hyundai i další nyní masivně do vývoje elektromobilů investují.

121 Comments on “Auta do zásuvky sníží spotřebu benzínu v USA o pětinu”

  1. Pane „Mara“, Anonymů se tu
    Pane „Mara“, Anonymů se tu neustále pohybuje a plevelí diskusi několik najednou.
    Každý, kdo není registrovaný, a nepřepíše přednastavený „nick“ má automaticky předpřipravené jméno „Anonym“. Já jsem zde normálně jako „mykanec“, jen jsem se pro napsání tohoto příspěvku úmyslně na chvíli odhlásil.
    Odhlašte se a vyzkoušejte.
    Je sranda, když se několik zanícených nesouhlasících Anonymů začne dohadovat ve stejném vlákně diskuse – úžasně „přehledné“ 🙂

    (jen doufám že se nepletu)

  2. TO: XMen; Bob-an; E-ryc;
    TO: XMen; Bob-an; E-ryc; Ozana; Anonym (Pavel); Anonym
    SUBJECT: Hádka

    Prosím než se rojede nějaká hádka, přečetli jste si pořádně celý kontext kolem té vtržené věty? Pro jistotu dávám ještě jednou celý odstavec

    „Aby se toto mohlo stát realitou, budou muset vozy jako Tesla Model 3, Chevrolet Bolt, nový Nissan Leaf a další získat popularitu mezi masou spotřebitelů. A zatímco Tesla k tomu má dobře nakročeno, ostatní automobilky v tomto směru přeci jen poněkud strádají.“

    Jde o to že se ono pokulhávání a nakročení týká popularity mezi lidmi a obecným povědomím. Zatímco Tesla jde dost tvrdě do PR, slyšíme o ní v podstatě pořád, jsme jí zahlceni, o Boltech, Leafech etc. není slyšet tak moc a už vůbec nemají kolem nich nikdo nedělá takové obrovské halo.

      1. Zaplacené to být nemmusí,
        Zaplacené to být nemmusí, ale umí to, umí prodávat líp elektriku než kdokoliv jiný. To je celé, našel způsob, který ho skoro nic nestojí, tak proč ne? Ten člověk začal na internetu, umí ho skvěle využívat, šeptanda je možná ještě leší než reklama za miliony.

        Umí někdo způsobit prodeje aut které ještě ani nevyjelo z fabiky v takových čislech? Neumí, nebo se o tom nezmiňuje. E. Musk umí velmi dobře pracovat s lidmi, vytvořil kolem Tesly skoro auru čeho si božského, pro mnohé lidi je to modla.

        I kdybych já, nebo Vy měl fabriku na EV s mnohem lešími technickými parametry, i kdyby na tom bylo použité to nejmodernější co máme (třeba Flow Batteries, elektromagnetická ložiska atd.), byl obstojný palubní systém, byť třeba bez autopilota, a cenově byli na 750k Kč, nebudeme mít takový úspěch jako Tesla.

        Ta propagace co dělá, nebo dělal v začátcích je přinejmenším polovina úspěchu. Proč? Bez toho by bylo možné EV, tak jako se stalo mnohokrát, před lidmi zesměšnit, přesvědčit je to tom že to nepůjde dalších 30 let a že na tom musí pracovat vědci, nikoliv inženýři (tedy základní výzkum prvků).

          1. Vzhledem k tomu jak fungue
            Vzhledem k tomu jak fungue zobrazování posledních komentářů jsem vás před tím neviděl.

            tay máte firmu, která tyto baterie vyrábí: redflow.com/products/redflow-zbm-2/

            několik adalších:
            nanalyze.com/2014/06/worlds-largest-iron-chromium-flow-battery-from-enervault/

            energystoragereport.info/redox-flow-batteries-for-energy-storage/

            uetechnologies.com/news/18-news/articles/55-largest-capacity-flow-battery-in-north-america-and-eu-is-on-line-and-commissioned

    1. Ja sa nechcem hadat ale fakt
      Ja sa nechcem hadat ale fakt je ten, ze jedine Tesla predava nieco realne. Ostatny maju bud koncepty alebo hracky. Tesle robia reklamu ich produkty a pretoze nemaju konkurenciu preto sa tu o nich pise, ci sa nam to uz paci alebo nie. Okrem Boltu je schopna konkurencia vzdialena roky a mozno nebude na trhu ani v tejto dekade. Osobne sa zacinam obavat o ten novy Leaf. To ze nie je nove info moze znamenat, ze nemaju nic nove alebo maju problemy. Pod tym „pokulhavanim“ si ja predstavujem, ze hosi nemaju co ponuknut a to este nejaky cas.

      Moje postoje pramenia z toho, ze roky nam stale motaju medove fuzy ze uz o par rokov o par rokov to bude a nie je stale nic. Ako fanusik EV som sklamany, ze musel prist Musk aby sa to niekde pohlo a to je smutne. Pritom vyhovarat sa na technologie neda. Nic vyznamne sa za poslednych 10 rokov neudialo. Cele je to iba o tom co povedal ten sedivy stary panko z Fiatu „oni by aj mohli ale NECHCU“.

      1. Já to pokulhávání zase
        Já to pokulhávání zase beru tak že buď neumí nebo se jim nechce propagovat EV v takové míře, většinou je asi vidí jako vhodné 2. auto do domácnosti, navíc zatím havně na „ježdění kolem komína.“

        A je to pochopitelné, ze servisu jim jde poměrně dost peněz, navíc by si přílišnou propagací EV dělali konkurenci svým vlastním modelům. Bez konkurence by teď teprve přicházel čas plug-in hybridů. Ostatně on teprve nastává, nemyslím že by automobilky, vzhledem k trhům a všemu, hned mohly naskočit na čistá EV, na to lidé nejsou navíc mentálně připravení a ani infrastruktura. Ale pak by bylo velmi vhodné aby takové plug-in hybridy měly alespoň 150-200km na baterie a hlavně možnost i využtí rychlonabíjení, tak bude možné aby v dosahu infrastruktury bylo vozidlo provozováno jako čistý elektromobil.

        A jak je to s technologií, to je otázka, nevím kdy se začalo přecházet v návrzích na asynchronní motory, první to snad bylo v roadsteru, ale hrozně dlouho trvalo než vývojové týmy pochopily, že přes stejnosměrné komutátorové nízkonapěťové motory cesta nevede. Ale to je jen z toho jak se to bralo, pokud byly požadavky na lehká malá vozítka s malým výkonem, nikoho ani moc nenapadlo jít někde přes 48V stejnosměrných. zato proudy tam chodily klidně 72-100A.

      2. 1. Starý dinosauři brzděj
        1. Starý dinosauři brzděj vývoj elektroaut a začali je vyrábět jen z donucení státu Kalifornie a CARB států. VW je donucenej dízlgejtem. Kdyby nebylo Tesly tak by nebylo Bolta ani jinejch aut s větším dojezdem a ještě za 50 let by jsme byli nucení kupovat směšný elektroauta.

        Dokonce i mediálně populární Volt má směšný a omezený počet vyrobených kusů. Druhý Volt model 2016 si můžete koupit jen v 9 CARB státech! Teprve model 2017 bude ke koupi ve všech 50 státech americké unie!

        2. Všichni jsou v EV autech minimálně 10 let pozadu za Teslou. Viz za jak dlouho přijde skoro ekvivalentní elektro Porsche nebo VW s podbným dojezdem.

        3. Tesla je se svou sítí supernabíječek a napřed o světelný roky. Až všichni konečne dopatlaj ty svý Tesla zabijáky tak zjistěj, že bez sítě super nabíječek jsou jejich auta jen sirotci pro jízdu okolo komína. Na dlouhý cesty jim pouhý rychlonabíječky nestačej.

            1. Jasne v pohode.Eu norma Euro
              Jasne v pohode.Eu norma Euro 5 a dalsi euro 6 od roku tusim 2017? a tak dale uklada automobilkam jake co2
              ma mit celkova vyrobni serie automobilky + dalsi emise a to uz narazi na technologie motoru ze uz to nelze nijak dale snizovat normalni cestou (a financne) tudim aby automobilka snizila emise musi zaradit do nabidky nejdrive hybrid nebo rovnou EV tim snizi prumer emisi.Ver mi vim o cem mluvim svagr a jeho bracha pracuji ve vyvoji u skody.ok.

        1. Ja bych rekl, ze pozadu
          Ja bych rekl, ze pozadu nejsou vubec. Kdyz umim 25kWh (nebo kolik ma) eGolf, kolik myslis, ze je toho treba vyvinout pro 60kWh ePassat (krome noveho battery packu, samozrejme)?
          Jen (z principu zavedene automobilky) nemaji skupinu fanatickych uctivacu, co by za ten ePassat dali 3M…
          A udelat auto pod mega s rozumnym dojezdem T-bozstvo dneska taky neumi, na to doba neuzrala.

          1. Zrovna VW má asi absolutně
            Zrovna VW má asi absolutně nejvíc fanatických uctívačů co vůbec znám a co jsem poznal, který vrážej do svýho miláčka bambiliony. No a jestli si myslíš že Tesla ty „uctívače“ dostala darem tak se šeredně mýlíš.
            Navíc když jsou lidi schopný utratit za zoufalej VW XL1
            šílenejch 111 000 Euro nebo 2 300 000 Euro za VW Veyrona, tak proč by nemohli utratit pár šupů za VW elektrokreaci? Lidi by to udělali z fleku, ale takhle se musej spokojit s nedodělky z Fremontu a ještě si na ně i několik let počkat. ;D

            Klasický automobilky maj neuvěřitelný zdroje a možnosti a dávno by mohli mít pěknou sadu od základu postavených elektrokár s normálním dojezdem a superdobíjením, ale jaksi je teď fyzicky nemají a první modely s normálním dojezdem přistanou na trhu až po roce 2020 takže pozadu jsou. Vo síti supernabíječek, kultuře prodeje, upgrejdu online ani nemluvě. Ty dinosauří elektrovozítka se zkripleným dojezdem a zkripleným nabíjením jsou zatím víc k pláči než k radosti, jak cenově tak výkonem, ale přesto je spousty nadšenců, kteří to přetrpěj.
            Tesla dodala na trh káru s pořádným dojezdem už v roce 2008 což je oproti roku 2020 rozdíl 12 let. Rozdíl mezi moci a udělati v tom moc nepomůže.

            1. Flotilu aut se slusnym
              Flotilu aut se slusnym dojezdem a rozumnou cenou nemuzes mit ani dneska, natoz pred 20 lety, duvod? Cena baterky. Holt kdyz zatim jen vyrobni cena baterky vychazi porad vyssi nez vyrobni cena celeho spalovaciho auta v levnejsich kategoriich, tak je to problem.
              60 kWh baterka (zaklad pro auto se slusnym dojezdem) pri dnesni cene optimisticky 200 dolaru za kWh vyjde skoro na 300 000kc – to je cca vyrobni cena Skody superb ve stredni vybave….

                1. A jak to souvisi s tim co
                  A jak to souvisi s tim co jsem napsal? Udelat auto s cenovkou zacinajici hrube pres milion zas takovy problem nebude, problem bude udelat sirsi paletu aut se slusnym dojezdem.
                  Bezne masove znacky aut jako treba skoda pomalu ani neprodavaji auta v takove cene (maximalne nejake specialni extravybavene edice svych nejvyssich modelu), za jake se budou prodavat v nejblizsich letech ty nejlevnejsi varianty BEV ..

                2. protoze nemaj potrebu to
                  protoze nemaj potrebu to momentalne prodavat levneji, netlaci je konkurence a netlaci je zakaznici, netlaci je k tomu zakony, cena EV zacne klesat az bude dostatek konkurence, az bude dostatek zakayniku a az zase o chlup poskoci emisni limity a zase to o chlup prodrazi zazehove a spalovaci motory

                  to same se tykalo i tech spalovacich a zazehovych aut, zpocatku draha , zakaznik na to nemel a tak jich bylo malo a emise se neresili

                  vsimni si paraely, Tesla nasadila cenu od rekneme 1.8 do 3 milionu, tedy adekvatni cena k zabehlym modelum „konkurencnich znacek“ v podobe Audi 6, BMW 5, Mercedesu E (porovnavat vykonostne podobne modely, je jasne ze ty 3 zminena auta se daj v soc-edici poridit i pod milion) a co nabydli nebo nabizeli stare automobilky? mestska auticka 2-3x drazsi nez jejich alternativy na benzin a naftu, pak kompaktni auta nizsi stredni drazsi o 200-500 tisic nebo imidzovky typu i3 (to auto je neco jako Cooper, Fiat 500 a podobne, proste je drazsi jen diky tomu cim je), a kdys se podivame na to co by melo prijit, Tesla hodla vydat model 3 a rekneme ze cena bude nad milionem 1-1.2 milionu, tedy opet podobne draha aleternativa k obdobne vykonnym autum konkurence v dane tride, BMW3, Audi 4, Mercedes C, stare automobilky v danem segmentu vydavaj plug in hybridy za 1.2+ milionu, ciste elektricka asi az pozdeji, az s Teslou nebo spise po Tesle, a aby se nereklo tak GM vyda Bolta ktery je zase radsi tou vlastni kategorii, vpodstate bude zase tim Ev ktere nebude mit ve tride kompaktnich MPV elektrickou konkurenci, oni zatim proste nechtej vydat elektromobil ktery by primo necemu konkuroval a ukazalo se ze cena je proste nadsazena umele aby na tom jeste neco vydelali predtim, nez bude konkurencni boj na takove urovni kdy us to bude stejne vydelecne jako kazde jine dosud vyrabene jejich auto kde maji spoustu konkurence 🙂

                  pro VW by asi nebyl zadnej vetsi problem vydat EV ve stredni tride typu Passat, A4, Superb, s nejakou 60-80kWh baterkou za cenu jakou planuje mit Tesla 3, problem je ze by si tim vzali zakazniky z vlastniho pisecku a dobudoucna se odrizli o celkem zajimave zisky ze servisu a prodeje nahradnich dilu (to co se kazi hodne na spalovacich a zazehovych motorizacich se proste v Ev jaksi nema jak kazit kdys to tam neni), a baterky v tomto kontextu neresim, protoze drtive vetsine zakazniku budou baterky asi stacit celkem dlouho, tedy dlouho na to aby cena za tu dobu vyrazne klesla a coby nahradni originalni dil to melo minimalni efekt vydelku automobilky, vem si ze kuprikladu na svetlech coby nahradnim dilu muzou vydelavat hodne, unikatni design ktery psorste stoji penize, ale baterka je jen obal a v nem spousta „monoclanku“ a za to si proste nemuzou rict nejak velkej balik navic, musej se +- ridit konkurenci 🙂

                3. Doplnim automobilky
                  Doplnim automobilky potrebuji prodeje ne zisk na servisu.Servisi nepatri automobilce.

                4. bez servisu neni prodej
                  bez servisu neni prodej dilu, tyto dve casti spolu uzce souvosej, garaznik ti casto auto opravi a neni jen cistym menicem dilu za dil, a ze dnes se spousta tech dilu dela prave tak aby se dali menit jako vetsi celky, tedy vice penez 🙂

                5. Ano ja se bavim o
                  Ano ja se bavim o automobilkach ty servis nezajima oni chteji cisty zisk hned do konce kvartalu a pak je to moc nezajima jen svolavaci akce a to jen ty na ktere se prijde.

                6. prodej originalnich
                  prodej originalnich nahradnich dilu znamena pro automobilky okolo 60% zisku 😉 svolavaci akce s problemem jsou prave pro automobilky prodelecne, neb tam musi platit i ty dily 😉

        2. No zrovna ty nabijecky rekl
          No zrovna ty nabijecky rekl bych nebudou tak zasadni problem, jednak i tesla by potrebovala sit pro masove prodeje svych aut mnohonasobne rozsirit – tzn je uz celkem jedno jestli mate 10 nabijecek a potrebujete postavit dalsi 90, nebo mate 0 a postavite jich 100.
          Druhak porad verim tomu, ze nabijeni bude zajistovane do budoucna subjekty nezavislymi na automobilkach…

          1. Celkem souhlas, ale myslím
            Celkem souhlas, ale myslím si, že Tesla je ten poslední co něco takovýho podceňuje. Dost možná už to bude obsažený v blížícím se oznámení o strategii na dalších 10 let. Stávajíci síť není malá a konkurence jí taky nevybuduje přes noc a tahanice o sjednocování konektorů, způsobů nabíjení, platbách jsou sotva na začátku. To bude ještě spousty hašteření.

    2. No ale auto neni mobil a to
      No ale auto neni mobil a to „obecne povedomi o znacce“ neni tak zasadni. Navic i dneska porad zna vice lidi VW nez teslu.
      Ve chvili kdy s EV prijde ve vetsim meritku vice vyrobcu a zacnou se hromadne kupovat, tak drtiva vetsina zakazniku pujde stejne po pomeru cena/vykon jako dnes…..

    1. Jo to je tady normalka to ja
      Jo to je tady normalka to ja uz neresim nema to cenu:) Ja osobne vidim vetsi potencial (masova vyroba) ve nissanu a
      hlavne jine automobilky se muzou vysvihnut a zacit vyrabet vice aut i modelu.Tesla je prukopnik, ovsem zatim jen pro bohate 😉 coz je pro nas dobre snizuje cenu baterii a technologie.A jako ted kazdy kopiruje toyotu a jeji hybridy tak zacnou ostatni kopirovat teslu ktera technologii dava zadarmo k dispozici. Ovsem podivejte se jak ted zaspala toyota 🙂 clovek by rekl ze jako leader bude na spicce 😉 takze vse muze byt za 10 let jinak. Vsemy zatracovany VW muze prijit a asi prijde take s masivnim nastupem EV a jelikoz maji finance prostredky maji k tomu nakroceno slusne;) za 5 let uz budou bezne auta s dojezdem 300km a cenou porovnatelnou se spalovakama.Takze zatim vyckavat sledovat a setrit 😉 Ja aktivne prosazuji nabijeci mista kde muzu aby se vytvorila v cr infrastruktura pro EV.To jedine ted muzu delat.;) Hezky den

        1. tak ja teda nevim, podle
          tak ja teda nevim, podle tech „pred-recenzi“ co se daji najit v korejstine je to o neco mensi nez Prius, o neco horsi ne Prius, a jizdni vlastnosti horsi nez Prius, plug-in verze dojezd pod 40km v plne elektricke na urovni Leafu 24, cena neni znama, daji se najit jen spekulativni

        1. Čímpak to asi bude, že
          Čímpak to asi bude, že tě ta Tesla tak neskonale vzrušuje že nevidíš nic jinýho? :D:D
          Láska a nenávist jsou jen rozdílné strany stejné mince ;D To já si ostatních článků všímam velmi pečlivě 😉
          Ale jestli na to nemáš žaludek tak doporučuju četbu Mateřídoušky nebo Mimibazar ;D
          Pak už jen cvokař a prášky 🙂

          1. Tak ono to bude tím, že o
            Tak ono to bude tím, že o Tesle zase až tak moc lidí neví, je to záležitost hlavně podobných serverů, jako je Hybrid. Nedávno byl za mnou kamarád ze společníkem, mají v Praze taxislužbu a o Tesle věděli asi tolik že existuje o EV vůbec mají představu jen mlhavou. Propagace EV včetně Tesly je minimální, bohužel. Dokonce ani v Mateřídoušce o ničem neví :-).

    2. No jo máš recht vo Ioniqu
      No jo máš recht vo Ioniqu se tu vůbec nepíše … googl našel jen mizernejch 2700 výsledků na hybrid.cz 😀
      http://www.hybrid.cz/search/google?cx=partner-pub-4329451659785028%3A7967895692&cof=FORID%3A11&ie=UTF-8&query=Ioniq&sa=OK&form_token=0ba223055ac9d3cd4140f548ef375c79&form_id=google_cse_searchbox_form

      Ioniq je pěkný auto, ale kolik to má šancí s tím směšným dojezdem třeba proti Boltu?

      1. No nevim, cena asi bude
        No nevim, cena asi bude vyrazne nizsi, a na dlouhou trasu je s dnesni infrastruktur o nicem jizda jak boltem tak ioniqem, na cesty do prace dojezd Ioniqu staci….
        Pro lidi co maji v rodine dve auta, ale mne dava vetsi smysl levnejsi Ioniq, nez drazsi Bolt s lepsim dojezdem.

  3. „A zatímco Tesla k tomu má
    „A zatímco Tesla k tomu má dobře nakročeno, ostatní automobilky v tomto směru přeci jen poněkud strádají.“

    Nic takove se ve zdroji nepise! A mame tu zase tu Tesla tlacenku 🙁

    Relevantni data na podporu „faktu“, ze ostatni stradaji? Rezervovat se da i pozemek na mesici, toze rezervace neplati.

    Dekuji.

      1. Nissan, BMW, Chevrolet,
        Nissan, BMW, Chevrolet, atd
        Mozna nemaji takovy dojezd, ale zase nestoji takovy ranec.

        Pokud nekdo bude jezdit v BMW (priklad) kazdy den do prace, ovzdusi prospeje vic nez ridic Tesly co pojede jednou za mesic.

        Clanek je o obecnem prinosu elektromobility, proto nechapu proc se tam cpe podprahove „Tesla is the best“.

        PS Mara.147: Proc by neodpovedel? Klasicky „dle sebe soudim tebe“, proto netreba separatne reagovat.

          1. 1. I v USA si auto za 60
            1. I v USA si auto za 60 000$ plus muze dovolit jen hornich 10%. A mozna to pro Vas bude prekvapeni, ale tito lide (herci, zpevaci, …) maji v garazi spoustu aut. Pro ne je koupe Tesly prestiz, ale realne v ni nejezdi … moc.

            2. Pokud se nepletu tak pan Radovan (majitel Tesly) sam na tomto servu zminil, ze Tesla neni uplne idealni auto na provoz po meste, protoze je pomerne velke.

            Toze ANO URCITE (!) jsou lide co Teslu maji, ale do prace jezdi v/na necem jinem.

            1. Pan Radovan neni majtelem
              Pan Radovan neni majtelem tesly, ale dvou peugeot iON. To že majitele tesly jezdi s něčím jinym slyším prvně. Při rozhovorech právě naopak uvádějí, že od doby co mají teslu už dluho druhe auto nepoužil. A kdyby se auto rozměrů tesly nedalo ve městě používat, proč by lide kupovali SUV a dalsi rozměrné vozy?

                1. Potvrzuji a pokud je hezky,
                  Potvrzuji a pokud je hezky, tak i ten Smart ED zůstává doma a osedlává krásné výkonné moderní elektrokolo.

                2. Teda vy máte z těch měst
                  Teda vy máte z těch měst teda pořádnej vítr :D:D
                  V jednom městě bydlím a se svým starým Renoultem 25 jsem projel a zaparkoval úplně všude 🙂
                  A to je prd vo proti závozníkům s dodávkama, to sou fakt nezmaři 🙂 Se trochu pochlapte a nebuďte slečinky ;D

              1. Ja mam SUV a je o 78cm
                Ja mam SUV a je o 78cm kratsi nez Tesla sedim vejs nad hlavou mam 17cm.Predek kapoty vidim „zacatek auta“ zadni sklo „konec auta“.senzory nepotrebuji;)
                Kufr 420vs 1700l.
                A do mesta kdyz parkuji v parkovacim dome (z 60 procent parkovani ve meste) bych si netroufnul octavii natoz teslou.;) Ale jezdim i na kole ale tim rodinu neodvezu:)
                Jinak zacinam podnikat kroky aby hypermarkety u nas meli dobijeci mista tak uvidime:)

                1. A já pořád kdo nám to
                  A já pořád kdo nám to tady vorejpává dveře a voni jsou to ty křupani co ani neuměj řídit. Holota jedna, kdo má porád platit ty lakýrníky? Ty do města radši nejezdi ani na vobandážovaný koloběžce.

                2. Ty zalez nikdo na tebe neni
                  Ty zalez nikdo na tebe neni zvedavej homoklado.

                3. Humor na úrovni mateřský
                  Humor na úrovni mateřský školky, to se nedivim že tě ve fabrice pustili akorát k tomu vytírání sociálních zařízení 🙂

                4. Porad lepsi nez delat
                  Porad lepsi nez delat rozkurovace v modry ustrici.Jak ty na me tak ja na tebe hovadko:)

                5. Koukám že 25 let na
                  Koukám že 25 let na hazlíkách si zažil asi pěkný věci 🙂

              2. Všude slyším přesný
                Všude slyším přesný opak, kdo si koupil Teslu už v ničem jiném nechce jezdit. V Kalifornii majitel 2 Ferari koupil Teslu a za 2 měsice šli obě Ferari z domu. Mladej autor úspěsnejch appek na mobily Allen Wong si koupil vysněný Lambo, pak Teslu a už je Lambu nevěrnej 😀
                To je ten co udělali ty známý porovnávací sprinty mezi oběma kárama na YT.

                1. To bylo na Pavla Anonyma,
                  To bylo na Pavla Anonyma, tak se hned nedurdi 🙂

                  No a teď se dostanem trochu do obrazu s tím co nás čeká ;D
                  Tesla Model 3 66kWh(?) = 13 300 kč/kWh
                  Boltík 60kWh = 15 000 kč/kWh

                  a to už je panečku úplně jiná písnička že 😀

                2. … az budou, v
                  … az budou, v nasledujicich 12 mesicich se obavam, ze bude jen to, co uz je za ceny jake jsou …

                  Prvni predvadeci Bolt/Ampera-e by tu mel byt v kvetnu pristiho roku a je otazkou kdy pujde realne koupit (nekde jsem cetl, ze evropska produkce u Opelu bude jen 7-9 tisic kusu rocne), T3 tu nejspis v 2018 nebude vubec, povali se pro americky trh. Ale treba se mezitim rozhoupou i Nissan a ostatni.

                3. Máš naprostou pravdu,
                  Máš naprostou pravdu, výrobní a prodejní kapacity u Voltů i Boltů jsou pořád dost okleštěný a to samý platí i pro Opel mutace, který se stejně budou dovážet z Ameriky.
                  Je to spíš jen takový mediální ekologický mávátko „Hele my u Chevy taky máme rádi planetu“ zatímco chrlej kvanta spalováků, kterých se snažej prodat co nejvíc to ještě půjde. Zpožďujou ten náběh elektrokár co to jen jde. Zatím je to jen jedna velká komedie a plácnutí do vody.

                  Odposlechnuto:
                  „In theory a $37.5k Bolt could possibly be available this year in California only. In reality they will all be moderately optioned and possibly marked up over MSRP. If you like someplace that is not a CARB state you will not see a Bolt until middle to late 2017.“

                4. Dnes to tak v podstatě
                  Dnes to tak v podstatě dělají všichni, vyždímat co nejvíc s toho co mají, pokud výrazně neklesnou prodeje, nebo se konkurence netlačí moc dopředu nikdo se nesnaží. Vývoj se dělá „do šuplíku“ . Přesvědčil jsem se o tom nedávno u jedné zbrojovky, těšil jsem se jak bude na IWA představený nový model co udělali a dozvěděl jsem se, že to vedení zatrhlo, protože by moc konkurovala stávajícím, tak se ještě cca. dva roky nebude prodávat. To je tak když je dnes víc ekonomů a manažerů než techniků a inženýrů.

                5. Přiznám se, že to tak na
                  Přiznám se, že to tak na firmě děláme taky. Snažíme se vyždímat ze strojů co to jde, takže u nás nejsou 6-8 let staré počítače výjimkou. Při pořízení to byly nabušené stroje a nyní se v nich vymění jen sem tam něco za pár stokorun či levněji. Klávesnice, myš. Snad jen nový monitor byl v tisících, ale to kvůli novějšímu SW, kde bylo na obrazovce naráz více informací. Střeva stále stejná. Z doby, kdy jsme museli mít vždy vše nové jsme už vyrostli. Vývoj je tak překotný, že nemá cenu neustále kupovat novinky. Spíše vymýšlet, jak stávající věci dát do systému a vyždímat ještě více.

      2. No funkcni EV prodavaji VW,
        No funkcni EV prodavaji VW, Ford, Renault, Nissan, BMW i dalsich par automobilek.
        Jako bonus to jsou auta, ktera nezacinaji na cenovce 2,5 milionu Kc.
        K vyrobe dostupnych aut pro masy, jsou rekl bych tyhle automobilky bliz nez tesla….
        To ze treba VW nebo nissan nemaji realne plany na vyrobu vykonneho sedanu typu Model S me, a troufam si rict ze i drtivu vetsinu potencialnich zakazniku opravdu ani v nejmensim netrapi ….

        1. Pisal som porovnatelne a nie
          Pisal som porovnatelne a nie funkcne. Funkce EV existovali uz pred 20 rokmi a mohli sa seriovo vyrabat. To co tu popisujete su hracky a nie auta. Vyuzitelne max. do mesta.

          Sedan ma nezaujima moze to byt hociaka karoseria. Realne jedine pouzitelne EV je iba Tesla Model S a X. Cokolvek s dojazdom pod 200 mil je hracka pre fanusikov. Takze kde je konkurencia pre Teslu? Zatial jedine Bolt splna ako tak poziadavky byt konkurenciou. Kde mame ten novy Leaf ci VM? O rok? O dva? O pat? Toto je uz ako s fuziou, o ktorej sa hovori ze bude o 30 rokov. Bohuzial sa o nej takto hovori uz asi 50 rokov. Ked pride konkurencia potom sa mozme bavit, zatial je to iba v teoretickych rovinach typu mozno, asi, ak tak a podobne.

              1. A podle ceho merite
                A podle ceho merite „pouzitelnost“?
                Ono jestli Leaf je bez problemu pouzitelny pro 95% vsech cest a tesla pro 98% vsech cest uz neni takovy rozdil ne? (ve chvili kdy to neni 100%, tak je to porad problem).
                Obecne EV si pozrizuji ve svete v drtive vetsine lidi, kteri nemaji jen jedno auto a v tu chvili ten dojezd neni pro pouzitelnost toho EV tak zasadni (kdyz je treba obcas jet 1000km na dovcu autem, tak to proste zajedou spalovakem)

                1. 1000km na dovolenou lze ujet
                  1000km na dovolenou lze ujet na kole, na motorce, elektromobilem, když si to naplánuješ.
                  Vše co je nad 1000km stačí letadlo. 🙂
                  Ale chápu. Ráno v 5hodin chci vyrazit a večer se chci koupat v Chorvatsku. Je to trochu jako závod s časem. Je to nuda, nuda a zase nuda.
                  Porovnejme rozlohu USA vs EU…. v EU jsou úsměvné vzdálenosti a stále všichni potřebujeme dojezd 1000km.

                2. Nedavno jsem jel se znamym
                  Nedavno jsem jel se znamym do Francie na otočku Teslou. Jel jsem tam pro šváru obhlédnout jetého Leafa, kterého jsem nakonec koupil. Cesta tam i zpět s Teslou je fakt na pohodu, vůbec není důvod brát spalovák. Mimochodem nafta pro známého do jeho TDI by v tomto případě stála cca 7.000 kč. Auto naplánuje zastávky na SC, dokonce spočítá, jak dlouho tam nabíjet. Nakonec byly stejně naše zastávky delší, než bylo potřeba na nabití pro dojezd k dalšímu SC. Třeba za spočítaných 13 min. nabíjení si člověk ani neodskočí na záchod a nevypije kafe. 25 minut na oběd ve fastfoodu je taky sakra málo.

                3. Pekny az na tu cenu tesly
                  Pekny az na tu cenu tesly 2.5 mega. Co ten leaf jaka verze a cena a najezd?.

                4. Jenomže u té tesly vím
                  Jenomže u té tesly vím přesně za co platím. Za 1,8M bez DPH mám nejen suprové auto, ale s jeho dojezdem a SC v ceně mi právě takovéto smartics, greenway, evmapy atp. můžou být ukradené. Leafa jsme pořídily i s ostatníma nákladama za 380tis s DPH. Najeto 39t, ročník 2013. Vybaveno keyless, LED světlomety, carwings. Záruka 1 rok.

                5. Jen tak pro zajimavost,
                  Jen tak pro zajimavost, kolik km (Francie je docela velka), jaka byla doba jizdy Teslou a Leafem? Nebo se Leaf potupne privezl na valniku?

                6. Hned u hranic s nemeckem,
                  Hned u hranic s nemeckem, takze tam i zpet cca 2000 km. Leaf jel na valniku, ne ze bych nebyl dost nadsenec, nabijecek je tam dost a technicky to problém není. Ale když jsem si spocital, kolik bych na smartics nabijeckach zaplatil, tak jsem zvolil levnejsi variantu. Však proto taky jsem tam nikdy nikoho nabijet nevidel.

                7. Jo, jo, krapet to soudruzi z
                  Jo, jo, krapet to soudruzi z NDR s těma cenama přepískli. O to větší důvod jim konkurovat nebo pro místní nabíjet jen doma. Kdo chce moc, nemá nic.

                8. Spíš trochu víc to
                  Spíš trochu víc to přepískly… Tento obchodní model je prostě mrtvý. Kdo má teslu, tak mu smartics, greenway, evmapa atp. můžou být ukradený a kdo má ev typu leaf nabíjí většinou doma a na delší trasy provětrá fosila. Je jen málo lidí co se bude řídit poučkou je to sice dražší, zato delší cesta…

                9. Takže se zdá že je
                  Takže se zdá že je levnější si vozit Leafa na valníku?
                  To na extra moc dobrou propagaci elektromobility nevypadá, Antone Pavloviči 🙂
                  (co jsem, ksakru, zase nepochopil?)

                10. Ano, přesně tak, v tomto
                  Ano, přesně tak, v tomto případě ano. Tady to spíš nepochopil někdo jiný. A myslí si, že lidi budou platit víc peněz za menší komfort na delších jízdách ve srovnání se spalovacím vozem.

          1. No nevim, me z pohledu
            No nevim, me z pohledu drtive vetsiny lidi na planete prijde mnohem zajimavejsi treba Leaf, nez Model S – uz proto, ze ze leaf si spousta lidi muze dovolit koupit, zatimco model S je pro „hornich 10 tisic).
            Jinak to je jak tvrdit, ze VW je ve vyvoji klasickych aut tezce pozadu a vlastne uplne na nic, protoze nema v nabidce zadne auto srovnatelne s Ferrari Italia….
            Mimochodem Leafu obecne se prodalo celosvetove o dost vice nez treba modelu S, takze to asi nebude tak hrozne…

            1. Neznám sice přesně Vaši
              Neznám sice přesně Vaši situaci, ale určitě Vám bude plně dostačovat současný dojezd elektormobilů v nabídce.
              Není to na Moravě s rychlonabíječkami kromě Ostravy a Brna žádná sláva, ale jezdíme oběma malými elektromobily v klidu a pohodě. Žena právě začala nabíjet nočním proudem, dorazila domů po 3 dnech ježdění do práce a po nákupech klasicky s 0 dílky baterie z 16 a dojezdem dle palubního počítače 3 km.
              Já tam mám 31 km dojezd a 4 dílky z 16 po 3 dnech, naposledy jsem nabíjel skoro do plna v pondělí přes den v kanceláři. Zítra sice pojedu 80 km, ale cestou mám 2 rychlonabíječky kousek od sebe, takže i kdyby byla jedna plná, skočím na druhou. 20 minut a mám z 0 na 80%. Protože ještě něco v autě bude, tak asi jen čtvrt hodiny. Akorát na pár telefonátů nebo projití emailů. Při velké krizi je po cestě 6 pomalých nabíječek, kde bych musel na 10 km dojezdu strávit 20 minut (na 20 km 40minut, na 30 km hodinu atd.).
              Pak to pověsím dobít po cestě při obědě, případně doma na FVE nebo v kanceláři. Domů dojedu s plnou, protože v sobotu jedu na otočku do Zlína a je zbytečné dobíjet – byť levně – přes noc.
              Zlín vezmu s malým Ionem přes Valmez, kde rychlonabiju, ať ve Zlíně na nově otevřené rychlonabíječce nemusím. Až zase zpátky ve Valmezu cestou domů. Zlín využiju až za měsíc, kdy jedu do Hodonína. Ale na více dní, takže si před cestou zpět nabiju normálně ze zásuvky v místě ubytování.

Napsat komentář