ČEZ rozšiřuje rychlodobíjecí stanice v Praze, Brně a Zlíně

Instalace kvarteta nových rychlodobíjecích stanic, v Praze, Brně a ve Zlíně, a také jejich obsluha prostřednictvím zákaznické ID karty od počátku prázdnin – to jsou poslední novinky z dílny Elektromobility ČEZ.

Instalace nové rychlonabíjecí stanice v rámci sítě ČEZ
foto: ČEZ Elektromobilita

Provozovatel nejhustší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic umožňuje už téměř 4 roky rychlé doplnění energie všem nejrozšířenějším typům a značkám elektromobilů.

První veřejnou rychlodobíjecí stanici v České republice zprovoznil ČEZ 20. září 2012. Od té doby jich vyrostlo dalších 13, poslední kvarteto pak během minulého týdne. Nové rychlodobíjecí stanice už několik dní slouží řidičům elektromobilů v Brně (J.P.N. Cars Brno), Praze (Duhová 2, Auto Jarov) a Zlíně (Synot Auto).

„Dostatečně robustní infrastruktura pro rychle se rozvíjející segment elektromobility je momentálně prioritou. Rychlé cestování mezi městy si žádá výstavbu zejména rychlodobíjecích stanic. V řádu týdnů proto postavíme další stanice tohoto typu po celé České republice. Jde o první viditelné výsledky nového kontraktu s vítězem výběrového řízení na dodávku nových rychlodobíjecích stanic, společností ABB Česká republika,“ vysvětluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Elektromobilita ČEZ nyní v České republice provozuje nejrozsáhlejší síť zařízení pro veřejné dobíjení elektromobilů – vedle 14 rychlodobíjecích stanic je řidičům k dispozici i padesátka tzv. stanic normálního dobíjení

Rychlodobíjecí stanice pod značkou ČEZ rostou i v lokalitách, kde dosud sloužily elektromobilistům klasické stanice. „Vychází to z naší strategie průběžně budovat dlouhodobě fungující síť, v níž se úroveň kvality služby postupně zvyšuje,“ dodává Tomáš Chmelík.

Nabíječky jsme přidali do naší mapy stanic

Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou. Dobíjení je zpoplatněno na bázi paušálních plateb.

Zákazníci Elektromobility dosud platili 150korunový měsíční paušální poplatek pouze za využívání sítě klasických stanic. S instalacemi nových rychlodobíjecích stanic budou identifikace RFID kartou a poplatek za dobíjení vyžadovány v celé síti dobíjecích stanic Elektromobilita ČEZ.

Rychlodobíjecí stanice je standardně vybavena DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW. Dále je k dispozici AC nabíjení se standardním konektorem (zásuvkou) Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW.

tisková zpráva

72 Comments on “ČEZ rozšiřuje rychlodobíjecí stanice v Praze, Brně a Zlíně”

  1. Pravděpodobně všichni s
    Pravděpodobně všichni s BEV bychom rádi ještě trochu větší pokrytí.
    Leč nejde to tak rychle, ale hýbá se to hýbá. Myslím však, že právě i kvůli Vystrkovu, se prostě něco děje/bude dít i v dalších lokalitách a že mapa nabíjecích stanic bude oranžovější i na znojemsku i na českobudějovicku i na karlovarsku i na šumpersku i na zlínsku… Vidím to ve světlých barvách, dočkáme se.

  2. Zákazníci Elektromobility
    Zákazníci Elektromobility ČEZ dosud platili 150korunový měsíční paušální poplatek pouze za využívání sítě klasických stanic. S instalacemi nových rychlodobíjecích stanic budou identifikace RFID kartou a poplatek za dobíjení vyžadovány v celé síti dobíjecích stanic Elektromobilita ČEZ.

    Dosud platili 150Kč? A teď budou platit? Nějaká změna přichází?

    1. Já to pochopil tak, že i u
      Já to pochopil tak, že i u rychlodobíjecích stanic bude potřeba identifikace tím jejich čipem, ale platí se furt stejně. Doteď bylo rychlodobíjení vlastně úplně zadarmo, ani člověk nemusel mít jejich čip…což by teď mělo s instalací nových stanic končit.

      1. S kolem, koloběžkou atd.
        S kolem, koloběžkou atd. to asi není tak jisté.
        Např. dnes už mnou jednou zmíněné nabíjení na „Jihlavská 320/2, 664 41 Troubsko“ na http://www.evmapa.cz/troubsko-netdatacomm píše: „Zásuvky CEE 32A CEE 16A 400V a schuko 6x 16A 230V mimo provoz. Chademo v provozu.“
        A přes Chademo se bicykl či koloběžka asi nabít nedá.
        Nevím jak je to u ostatních nabíječek v jiných lokalitách.

          1. Přiznávám, že jsem ten
            Přiznávám, že jsem ten odkaz „e-vysocina“ přehlédl, protože mi hladové oko okamžitě padlo na slova „kolo, koloběžka“ (el. koběžku vlastním) a vzpomněl jsem si že jsem dopoledne viděl právě to „schuko 6x 16A 230V mimo provoz“ a to se může stát u kterékoliv nabíječky.
            Samozřejmě u „projektu e-vysočina“ se to stát asi nemůže když je to přímo jejich.
            Už raději nic nebudu psát. Omlouvám se za své mimo mísu jsoucí bláboly.

  3. tak super – jen houšť a
    tak super – jen houšť a větší kapky…
    Vzhledem k aktuální hustotě sítě nabíjecích stanic – jedna poznámka pro některé „uživatele“ zejména majitele Tesel. Prosím nedělejte si z těchto míst u rychlonabíjecích stanic parkovací místa. Několikrát se mi stalo, že Vaše vozidla stála u těchto stojanů i celý den, přestože už dávno nenabíjela. Navíc pokud auto tohoto typu nabíjíte, tak by bylo fajn tam nechat třeba na Vás číslo, protože i když budete nabíjet „jen“ 2-3 hodiny, asi už nebudeme hovořit o rychlonabíjení. Bylo by dobré nejlépe u toho auta zůstat a případně místo na pár minut uvolnit popř. se zkusit domluvit.

    1. Nedávno jsem takto jednu
      Nedávno jsem takto jednu Teslu na áčkách v Brně prostě odpojil. Naštěstí – díky tomu že používají redukci na CHAdeMO – to jde. Auto skoro plné a majitel nikde, rychlost nabíjení nižší než u použití Mennekes zásuvky na totmtéž rychlonabíjecím stojanu. A pomohlo to. Tesla ihned majiteli na mobil nahlásila přerušení nabíjení a do pár minut byl na místě :-). Omlouval se, zdržel se u dobrého kafe v pohodlné sedačce.
      Ale to byla fakt výjimka. Jinou Teslu v Ostravě jsem nabíjet nechal, byla tam sotva 6 minut a o kus dále je navíc druhá rychlonabíječka. Volná.

      1. Také mám zkušenost.
        Také mám zkušenost. Nejprve jsem cca 10 minut čekal, jestli se majitel Tesly neukáže. Auto jsem obešel, jestli neuvidím někde kontakt. Pak jsem Teslu odpojil a začal nabíjet. Po deseti minutách přiběhl majitel Tesly a tolik nadávek jsem snad v životě neslyšel a trochu jsem se bál a bylo mi vyhrožováno právníky … Kabel jsem mu vrátil a majitel se zavřel do auta a nabíjel do plna ještě asi hodinu. Mně by stačilo už asi 5 – 10 minut.
        To nyní nebude možné, když se budeme autorizovat čipem. A taky doufám, že po nabití se stanice automaticky odhlásí.

        1. to je bohuzel to o cem jsem
          to je bohuzel to o cem jsem tu nedavno psal, a cim vice lidi bude mit EV, tim vice bude lidi co se budou podobne chovat, bohuzel 🙁 a trosku se bojim ze tohle u nekterych jedincu neodboura ani zpoplatneni casu a ne jen nabite energie

          tyhle lidi i v dobe kdy meli spalovak byli schopny delat podobne svinarny i na cerpackach, proste natankovali, auto nechali na miste, sli zaplatit a pak si tam jeste dali treba obed, tazke stojan klidne pul hodky nepouzitelnej a oni cumej skrz sklo bufetu na benzince a smejou se lidem co musej cekat na okolni stojany, a obsluha cerpacky jen krci rameny

          a obavam se ze s tim nenadela nic ani CEZ nebo jina firma provozujici stojany, ze by treba takovemu cloveku zablokovali dobijeni kdys by na nej bylo vice stiznosti, proste by si zaridil cip na nekoho jineho a dal vesele takhle lidi nasiral

          1. psal jsem ohledně tohle
            psal jsem ohledně tohle problému i na čez. Vzhledem k tomu, že se jedná o rychlonabíjení, tak jsem navrhoval omezit dobu nabíjení na cca 1h popř. něco podobného dát i jako dodatek do smlouvy o užívání čipu. Řešit to určitě jde celkem jednoduše – jinak majitel tím možná může i riskovat třeba cihlu v okně, pokud přijede stresovaný zoufalý jedinec.
            Na čezu se tím prý budou zabývat…. Nějaká cedule by tam šla dát popř. automatické odhlášení po nějaké době nabíjení, ale kdy něco udělají prý zatím neví…

            1. Tak ono je to z velke casti
              Tak ono je to z velke casti zpusobene tim, ze ty dobijeci stanice dneska jsou ve vetsine pripadu jen promo akce a nemaji nejaky poradny business model. Do budoucna se da cekat, ze stanice budou omezovat dobu nabijeni (napriklad prni pulhodina zdarma, jen podle kWh, a pak zpoplatneni), kvuli tomu, aby se dostalo i na ostatni platici zakazniky (coz dneska CEZ moc resit nemusi)…

                1. Stačí proklamace a tohle
                  Stačí proklamace a tohle je hlavně pro řidiče spalováků.

                2. jj, minulý pátek takhle u
                  jj, minulý pátek takhle u Kauflandu v Ostravě si drzí spalováci obsadili rovnou obě zelená parkovací místa. Chtěl jsem jim dát lekci, ale měli štěstí, že do 5min. oba vypadli :).

                3. To bych měl s nissanem v
                  To bych měl s nissanem v zimě smůlu. Abych s plně naloženým eNV dojel z HK do Prahy musím nabít skoro plnou a to je třeba se studenou baterkou 80 minut. Když pojedu s Teslou do plzně a budu moct nabíjet jen 45 minut, budu se muset zastavit nabít i v Praze a asi se shodneme na tom, že tam budu vadit i těch 45 minut víc, než 1,5 hod v HK kde většinou nikoho nepotkám. Na to asi není jednoduché řešení, a už vůbec ne nějakými zákazy.

                4. to je pravda, ono by to v
                  to je pravda, ono by to v zimě sotva stačilo i na Leaf – těch 45min byl jen nástřel, taková varianta, která by normálně nabíjecího člověka neměla omezit a zabránila by blokaci stojanu. Možností je určitě víc a lepších. V podstatě, kdyby se všichni chovali rozumně, tak by ani nebylo co řešit

                5. Jo, to je tak vždycky,
                  Jo, to je tak vždycky, kvůli pár lidem co to maj v paži pak vznikají pravidla, zákazy a zákony co obtěžujou všechny ostatní. Přál bych si, aby do budoucna byly ty nabíječky u dálnice a byly nahusto, že by mi fakt stačilo přibrzdit na 15 min. Prostě nabíjet 15 + 15 minut ve spodní kapacitě baterie místo hodiny skoro do plna… Dnes jsem ty Pražské novinky vyzkoušel. Na duhové to pomůže kapacitně, ale na tom jarově to je ještě hůře dostupné, než ta duhová. Všude samá zácpa, od Plzně cesta Prahou na 45 min. Leda, že by tam nabíjeli Pražáci…

            2. Co mě ještě napadlo,
              Co mě ještě napadlo, pokud by neexistovala „rozumna“ domluva mezi nabíjecími elektromobilisty je tento algoritmus:

              přijede auto k nabiječce, autorizuje se a nabijí a pokud není požadavek tj. neni druhá autorizace v pořadí, tak může stát libovolně dlouho. Pokud ovšem tzv. vadí druhému uživateli s čipem, druhý uživatel se normalně autorizuje čimž omezí toho prvního na nabíjení max. 80% (pokud již tohoto SoC dosahl rovnou přeruší nabíjení) a blokne jeho kartu k tomuto stojanu na 30min.
              Tzn. stojan by měl umožňovat dvojí autorizaci, aby systém věděl, že je požadavek na nabíjení od druhého uživatele a zajístí tak nekontrolované omezování uživatelů.

      2. Skvele hosi, je videt ze v
        Skvele hosi, je videt ze v tom mate jasno! Proste kdyz stoji nekde Tesla, tak ju proste vypnete a je to! Co ma co nabijet tak dlouho, ze? Na case, ze to CEZ konecne zamkne cipem. Mimochodem neomlouval jsem se ja tobe, ale ty mi, protoze jsi me vypnul a nechtel jsi dostat po cuni 🙂 🙂 🙂 Ja byl vpohode, jednak jsem z A-cek na auto videl a jednak mi to Tesla server poslal, ze me nekdo „takto“ vypnul. Doufam, ze mi tu nechcete nedo tvrdit, ze nabijet Teslu do plna se v CR nesmi 🙂 Neco jineho je slusne nechat tel. kontakt, kdyz jdu od auta nekde dale. S automatickym odhlasenim po nabiti souhlasim a s tim ze lidi jsou a budou svine taky. Ale Tesla preci musi obsadit nabijecku na dele, aby dojela dale! Omezit rychlonabijecku jen na hodinu to je fakt chytre… Chvala bohu za brzky Tesla SC Humpolec a Prahu, snad vam ostatnim uz dame pokoj… 😉

        1. je vidět, že se Vás to
          je vidět, že se Vás to trochu dotklo.
          On ten největší problém asi bude v tom, že daný typ rychlonabíječek byl primárně určen pro nabíjení EV do cca 30kWh kapac. baterie. Pokud tam přijedete s Teslou, tak samozřejmě taky nabijete, ovšem už nemůžeme hovořit o rychlonabíjení a ať chcete nebo ne, tak bohužel stojan blokujete. Tedy pokud takový běžný rychlonabíjecí stojan chcete použít, potom by to chtělo trochu soudnosti a snahu se domluvit. Osobně, pokud jsem potřeboval cca 15min. na nabití, tak mě majitel Tesly pustil (pokud byl u auta), pokecali jsme a pak jsme si to zase přepli. Proto je dobré tam nechat ten tel. nebo být u auta a pokud ty rychlonabíječky fungují tak jak fungují, tak se prostě domluvit.

          1. ale nedotklo… 🙂
            … vzdyt

            ale nedotklo… 🙂
            … vzdyt Radovan psal, ze to probehlo v pohode. Jen jsem zde chtel rypnout do toho otevreneho menu CEZU, kde jde vypnout i zoufaleho Teslaka, ktery je daleko od domova a potrebuje se i nekdy vratit 😀 Verte hosi, ze jsou to nekdy nervy dostat se nekdy vcas domu. Ta zoufala situace je pouze v CR a na vychod, jsme takove velke fosilni parkoviste uprostred Evropy 😉 Chvala bohu za ty soucasne zmeny, snad uz bude lepe… Jezdim s EVs uz 4 roky, uz jsem toho dost zazil… verte 🙂

  4. Kdo se stará o tu vaši
    Kdo se stará o tu vaši mapu? Je hodně neaktuální.
    Úplně chybí Slavonice (EON) a Humpolec (EON, Tesla)
    Více jak rok nefunkční Praha (RWE) a Charous (asi EON a navíc není zadarmo).
    Více jak rok není Na Hroudě (PRE) CHAdeMO.
    Třeba Troubsko a BVV už také nejsou zadarmo.
    U některých by se dalo doplnit, že karta je u ostrahy/na recepci.
    A takhle bych mohl pokračovat dlouho.

  5. Na jednu stranu spokojenost,
    Na jednu stranu spokojenost, že už se začalo, na druhou stranu bych se to rád – jako registrovaný dlouholetý platící zákazník – dozvěděl první formou emailu nebo SMS, kteréžto oba kontakty na mne v ČEZu mají. Ne náhodně přečtením článku na hybrid.cz. Pánové, uvědomte si to už prosím konečně – dnešní doba je především o komunikaci se zákazníkem.

    1. Co mne trošičku
      Co mne trošičku překvapilo je umístění vedle ulice Ostravská, čili jen kousek od starší rychlonabíjecí stanice ČEZu u AAA Auto. Ale předpokládám, že je to o ochotě partnerů a časem se najde i někdo na výpadovce směr Bratislava (Modříce, Chrlice) a směr Brno (Lískovec, Ostopovice).

                1. Emuj jsou moc drazi. To si
                  Emuj jsou moc drazi. To si radsi pujcuj z Ajo.cz. Sice nemaji elektromobily ale jsou levnejsi a aspon to nejsou arogantni hovada jak v emuj.

                2. Emuj užívám výhradně
                  Emuj užívám výhradně kvůli elektromobilu; auto v podstatě nepotřebuji, tak se jdu občas svézt s něčím zajímavým.
                  S arogantníma hovadama jsem se u nich nesetkal.
                  Tři osobní kontakty i několik telefonických byly vždy naprosto v pohodě. Po webu auto zamluvím, kartou odemknu a pak zamknu, takže s nimi nepřijdu do styku.

                3. Zajímavé… podělil byste
                  Zajímavé… podělil byste se prosím o víc zkušeností? Jak je to např. s tím nezapočítáváním času půčovného, když dobíjíte. Platí to i během pomalého dobíjení na obyč. zásuvce?

                4. Bohužel, v tomto vám s
                  Bohužel, v tomto vám s informacemi nepomohu.
                  Je mi naprosto jedno jestli zaplatím stovky čtyři nebo pět. Takové detaily jako odpočet času za nabíjení jsou mi lhostejné.
                  Z pomalé/domácí zásuvky jsem ještě nenabíjel. Bydlím totiž ve třetím patře paneláku a potřebný minimálně padesátimetrový kabel který by dosáhl až na parkoviště nemám a nemíním pořizovat.
                  Pokud bych bydlel v domku, zajímaly by mne samozřejmě stejné informace jako vás.
                  Nabíjím pouze z rychlonabíječky u Výstaviště.
                  Váš dotaz s jistotou zodpovědět nemohu a plácat dohady nemíním. Doporučuji se obrátit přímo na firmu.

                5. Ok, pro pobavení a
                  Ok, pro pobavení a vyzkoušení elektromobilu se emuj hodi, souhlas.

                6. Pokud nabijíte Emuj auto,
                  Pokud nabijíte Emuj auto, tak se vám žádné hodiny neodpočítávají. Emuj vám za nabíjení „vrací“ peníze v poměru 8kč/kWh pokud nabíjíte doma nebo 1-4kč/kWh když nabíjíte na rychlonabíječkách. Bohužel, když vám vrátí 1-4kč/kwh za nabíjení, tak se vám nevyplatí auto vlastně nabíjet, jelikož utratíte víc za cestu k nabíječče + čas strávený nabíjením. Proto se taky často stává že jsou auto nabitá jen třeba na 20%. Obecně emuj má problém, že nemá jakekoliv vlastní nabíječky, tedy jsou odkázání na rychlonabíječky po brně, kde oni platí 10kč/kwh a ještě vám 1-4kč/kwh. Je to pro ně tedy značně nákladné a proto i jejich služba je v porovnání s konkurencí dost drahá. Mě od jejich služby nakonec definitivně odradilo jejich amatérské a arogantní chování k zákazníkovi. Kdybych vám měl pověděl všechny negativní historky co sem s nimi zažil, vydalo by to na román.

                7. Pane Vondraku,
                  Pane Vondraku, píšete:

                  Vložil/a Vondrak (bez ověření), Po, 2016-06-20 12:16
                  „… aspon to nejsou arogantni hovada jak v emuj.“

                  Vložil/a Vondrak (bez ověření), Po, 2016-06-20 15:44
                  „… jejich amatérské a arogantní chování … všechny negativní historky co sem s nimi zažil…“

                  Svěřte se nám s nějakou tou arogancí či negativní historkou. Takto jen na někoho nadávat může také vypadat jako ničím nepodložená pomluva.

                8. Zdá se, že tady někomu
                  Zdá se, že tady někomu silně vadí, že se objevil nový carsharing, a těm starým bude možná trochu šlapat na paty. Jak by řekl Cimrman: „Obyčejný, špinavý, konkurenční boj. Styďte se Mayere, styďte se Ma – ye re, styďte se V – o – n -d – r – á – k – u…

                9. Pane Vondráku,
                  jsem z EMUJ

                  Pane Vondráku,
                  jsem z EMUJ a Váš názor a ostrý komentář mně přiměl, abych se podíval do registru klientů. Chtěl jsem se podívat, co se Vám u nás přihodilo, že jste tak rozezlen. Zjistil jsem, že klienta pod jménem Vondrák, které uvádíte, NEMÁME a nikdy jsme NEMĚLI. Tudíž se mi nepodařilo přijít na to, co Vás vede k tomuto komentáři. Pokud uvedete jméno pod kterým jste měl registraci u EMUJ, tak mohu zjistit více.
                  Přeji pěkný den.
                  Janeček

                10. Pane Janečku, sice
                  Pane Janečku, sice pláčete na nesprávném hrobě – nejsem ‚Vondrák‘ ale ‚mykanec‘ – chtělo by to o „dirku vedle“, ale jsem vám velice vděčen za vaši odpověď – utvrdila mne v dojmu, že si Vondrák jen pouští hubu na špacír a pomlouvá.
                  Snad si to pachatel přečte.

                11. Děkuji Vám za
                  Děkuji Vám za upozornění, poslal jsem to tedy ještě jednou panu Vondrákovi.

                12. Pane Vondráku,
                  jsem z EMUJ

                  Pane Vondráku,
                  jsem z EMUJ a Váš názor a ostrý komentář mně přiměl, abych se podíval do registru klientů. Chtěl jsem se podívat, co se Vám u nás přihodilo, že jste tak rozezlen. Zjistil jsem, že klienta pod jménem Vondrák, které uvádíte, NEMÁME a nikdy jsme NEMĚLI. Tudíž se mi nepodařilo přijít na to, co Vás vede k tomuto komentáři. Pokud uvedete jméno pod kterým jste měl registraci u EMUJ, tak mohu zjistit více.
                  Přeji pěkný den.
                  Janeček

      1. Snad se na Olomoucku dříve
        Snad se na Olomoucku dříve dočkáme soukromých rychlonabíeček v rámci evmapa.cz v Hranicích (z Ostravy 53 km, z Olomouce 42 km), Uničově (z Hranic 76 km, z Olomouce 30 km) a v Jeseníkách v Šumperku (z Uničova 30 km, z Olomouce 60 km). Další vzdálenosti z Hranic od stávajících rychlonabíječek ve Valmezu, Zlíně a Vyškově by tak byly 25 km, respektive 50 km a 73-85 km (podle trasy). A to už by byla pěkná síť. Zatím nic dalšího konkrétního říci nemohu, ale časový horizont zhruba podzim 2016.

Napsat komentář