Volkswagen: do roku 2025 bude čtvrtina prodaných aut elektromobily

V Německu začala debata o zákazu fosilních aut do roku 2030. Daimler představil své elektrické plány na další dva roky. A Volkswagen nyní ukázal svaly a řekl, že v roce 2025 bude čtvrtina jeho vyrobených aut na elektřinu.

Matthias Müller, nový šéf koncernu Volkswagen po odchodu Martina Winterkorna kvůli kauze dieselgate, odhalil nejnovější plány na velkou restrukturalizaci firmy. Její součástí bude intenzivní zaměření na elektrifikaci.

Müller podle Wall Street Journal na setkání výkonných manažerů koncernu doslova řekl, že je načase „dotáhnout ty nejlepší“, v čemž je slyšet nevyslovená pochvala pro americkou automobilku Tesla.

V rámci nové strategie TOGETHER-2025 chce Volkswagen do roku 2025 uvést na trh více ež 30 nových elektromobilů (skutečně elektromobilů, ne plug-in hybridů).

Cílem je dosáhnout v roce 2025 prodejů zhruba 2-3 milionů elektromobilů (!), která by tak měla tvořit asi pětinu až čtvrtinu celkových prodejů. Součástí plánu je intenzivnější sdílení komponent pro elektroaut v rámci značek Volkswagen, Škoda, Seat, Audi, Porsche i Bentley.

Volkswagen chce do rozvoje elektromobility investovat dvojciferné částky v miliardách eur. V součané době, navzdory tomu, že VW nabízí víc aut do zásuvky než kterýkoliv jiný výrobce, stále ještě nepatří mezi hlavní hráče.

To se ale pomalu mění s nástupem nových modelů jako Volkswagen Passat GTE a Volkswagen Golf GTE, které zažívají velký úspěch například v Norsku. Velmi dobře se tam prodává i elektromobil Volkswagen e-Golf.

Není tomu ostatně tak dávno, co Volkswagen vyzval k tomu, aby se Evropa stala lídrem v oblasti elektromobility. A je to právě VW, největší světová automobilka, která k tomu může skutečně významnou měrou napomoci.

tisková zpráva

84 Comments on “Volkswagen: do roku 2025 bude čtvrtina prodaných aut elektromobily”

  1. TAK PRÝ NAJEDNOU u
    TAK PRÝ NAJEDNOU u AutoRevue.cz jejich KOLEGOVÉ z InsideEVs píší …
    :)))))))))))))))))))DDDDDDDDDDDDD

    Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta…

    http://www.autorevue.cz/nemecko-by-melo-od-roku-2030-prodavat-pouze-elektricka-auta

    http://insideevs.com/volkswagen-group-targets-sales-of-1-million-electric-cars-annually-by-2025/

    http://kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

    1. Předvádět se uměj, ale
      Předvádět se uměj, ale zrealizovat se to bojej. Za 50. let se tomu budeme smát tak jako se teď smějeme tomu jak si před 50ti lety představovali budoucí auta.

      Koncept legendárního Mini se samonosnou karosérií byl nakreslen v kavárně na kus ubrousku. Teď se tady naparujou s nějakejma ptákovinama maj plnou hubu futurismu a budoucnosti, ale pak vyprdnou zase nějakou kozervativní průměrnost.

      1. na plug-in hybridni Auris v
        na plug-in hybridni Auris v kombiku cekam marne a asi marne budu cekat dalsich par let, prvni prohlaseni, takze nez zacnou neco dalt dalsich par let a nez se to dostane skutecne do prodeje dalsich par let, a pak jiz koupim nejaky bezny EV kombik co bude na trhu od nekolika dalsich znacek, takze Toyota zas smula

              1. Leaf me je na dve veci kdys
                Leaf me je na dve veci kdys s nim neujedu 2 moje nejcastejsi trasy, nehlede na to ze to neni kombik, hatchback me proste nestaci

                tyhle rady jsou uzasne, nekdo potrebuje rodinne auto v kombiku na trasy okolo 350km a jinej mu poradi at si poridi hatchback s dojezdem 150km 😀

                1. Automobilka vychází z
                  Automobilka vychází z toho, že většina EV a i hybridů jezdí po městě. Pokud jezdíš dálky, budeš sebou v hybridu tahat zbytečně baterie. A u EV znamená mít na trase rychlonabíječku.
                  Zákony fyziky nejde obejit. S Passatem GTE na dlouhé trase nic nešetříš. Prvních cca 35km pojedeš na baterii a pak už jen na benzín cca 7-9litrů/100km podle toho jak na to budeš šlapat. Passat GTE je udělaný ze dvou důvodu.
                  1)emise, které vyžadují EU normy
                  2)výkon, který vyžadují zákazníci
                  To že to Volkswagen cenově trochu přehnal je dáno tím, že na to jinde dávají dotace a že nemůžou sami sobě konkurovat. By jim ty TDI nikdo nekupoval. 🙂

                2. ale me tohle co pises
                  ale me tohle co pises nezajima 😉 pokud mas potrebu nekomu nabizet auto, nejdriv si pozorne precti to co potrebuje a vyzaduje 😉

                  s hybridem jezdim a ty baterky rozhodne zbytecne netaham, i plug-in hybrid umi jezdi v hybridnim modu, tedy i na dlouhych trasach setri benzin a vyuziva baterek a elektromotor k tomu ze energii rekuperuje a nasledne vyuziva jako pomoc ve chvilich kdy je potreba, s Golfem GTE jsem se svezl takze vim jak to auto jezdi a jak funguje, a Passat GTE nebude jinej

                3. Jedna věc je s tím se
                  Jedna věc je s tím se svézt, druhá je s tím najezdit 50tis.km.
                  Vzdálenost do cca 40km lze jezdit za 0litrů na 100km.
                  Vzdálenost do 100km při rychlosti do 90km/h reálná spotřeba 4-5l/100km.
                  Při dálniční rychlosti 130km/h spotřeba 7-8litrů. Na pomoc baterie při této rychlosti zapomeň.
                  Při rychlosti nad 130km/h spotřeba klidně i 12litrů/100km.
                  Nabíjení baterie z kopce je pro pomoc sice hezká, ale moc ti ti na spotřebě nešetří. Rekuperací se v GTE šetří brzdové destičky. Rozhodně neušetříš na dlouhých trasách, kde je lepší udržovat konstantní rychlost.
                  Papír snese všechno. V tomto směru má Lexus a Toyota náskok a přesně vědí, proč do aut dávají jen malou baterii.
                  GTE je rozhodně slušná raketa, zábavné rychlé auto oproti Toyotě, nebo Lexusu např.CT200. 🙂 Kup si co chceš. Nic ti nenabízím.

                4. s Golfem GTE jsem ujel
                  s Golfem GTE jsem ujel vzdalenost asi 700km a vetsinu z toho po Nemeckych dalnicich

                  a nevim proc fut vypisujes nejaky udaje o spotrebach? s hybridem v podobe Lexusu jezdim dlouhodobe, takze jak co pomaha a nepomaha vim celkem dobre, tak nepis ty nesmysly 😉

                5. Toyota prostě ví, že to v
                  Toyota prostě ví, že to v reálném světě nemá takové auto velký úspěch.
                  A já je naprosto chápu. Nic to totiž neřeší. Ani úspornou jízdu a ani cenu auta. Kombinace kombíku(tj.rodinný vůz) s baterií, která se bude ve městě dobíjet(když není kde), tak u takového auta nedává moc smysl.
                  Na plug in hybrid v kombíku od Toyoty čekáš marně. Je to asi stejné jako čekat, že někdo bude dělat traktor na cestování po dálnici.
                  🙂
                  Kupce by si to jistě našlo, jen je otázkou kolik kusů se toho prodá.
                  Lexuse si nech oni v Lexusu vědí, proč je dělají zrovna tak jak je dělají.
                  A když už máš toho Lexuse, tak jeden dotaz. Jak daleko s ním můžeš couvat?? Kilometr, dva, nebo třeba i deset?? 🙂

                6. Pane Samane, příspěvek je
                  Pane Samane, příspěvek je sice adresován vám, ale čte jej spousta jiných lidí, kteří nemusí mít tolik zkušeností co vy a každá informace jim může být dobrá.
                  Krapet trpělivosti, prosím.

                7. no ale ty cifry co jsou v
                  no ale ty cifry co jsou v tom postu nesedi s tim co mam za zkusenost treba ja, a verim ze i dalsi lide

                8. Jó, to já už nedokážu
                  Jó, to já už nedokážu posoudit.

                9. ja kuprikladu s Golfem GTE
                  ja kuprikladu s Golfem GTE na trase Mnichov-Uberlingen a Uberlingen-Stuttgart-Mnichov mel prumernou spotrebu pod 6 litry, a to byla vetsina trasy po dalnici a brzdou provozu jsem opravdu nebyl, jizda mezi 120-140km/h tak jako vetsina ostatnich Nemcu a ridicu co tam jezdi, kde „M.Krupka“ uvadi 7-8 litru pro 130km/h

                  stejne tak s Lexusem RX450h mam dlouhodobou spotrebu na 7.8 litrech, a to jezdim 80% ceske dalnice D11, D1 a D5 a opet ne zadna brzda, drzim si 120-140, ono nastesti jen malo dalnic v EU je rovinka bez previseni, takze se da nadherne vyuzivat hybridni system i na tech dalnicich, a i u toho lexusu bych klidne uvytal baterii 2-3x kapacitnejsi, na D1 je nekolik mist kde se da baterka zrekuperovat a nasledne vyuzivat pomoc elektromotoru do kopce, na nekterych mistech ta pomoc elektromotoru nestaci ani na pulku kopce a naopak je plna pri rekuperaci u jizdy z kopce obcas i v pulce toho „sestupu“

                10. Podobnou politiku má i
                  Podobnou politiku má i Mitsubishi s Outlanderem. 1.250 tis. Kč za plugin hybrid, ovšem velmi dobrý a navíc s rychlonabíječkou CHAdeMO.

                11. Jen pro doplnění
                  Jen pro doplnění informace. Rychlonabíjení u Outlanderu trvá pouhých 30minut(až na kapacitu 80%). Tj.budu čekat 30minut abych ujel možná cca 30-40km na elektřinu?
                  Tak nějak přemýšlím, kde bych toto využil. Na dálnici v restauraci při obědě, když tam náhodou budou mít rychlonabijeci stanici??

                12. Ta nízká kapacita trvá
                  Ta nízká kapacita trvá rychlodobíjením 30minut? To je nějaká blbost, věřil bych maximálně 10 min.

                13. Je to zhruba 15 minut na
                  Je to zhruba 15 minut na rychlonabíječce ČEZ Hornopolní Ostrava, ale ta jela na výkon cca 40 kW místo inzerovaných 50. A zvládlo se to s přestávkou na kafe/WC v rámci pojížděk po městě, kde jsem těch 50 km reálného dojezdu na elektřinu ověřil.

                14. Kecy, kabel je u CHAdeMa
                  Kecy, kabel je u CHAdeMa součástí stojanu!

                  Asi to nějaký markeťák opsal z nějakého letáku EV s dojezdem přes 100km.

                15. Možná byl myšlen ten
                  Možná byl myšlen ten kabel,jenž je příslušenství vozu.
                  Zásuvky má Outlander dvě. Z nabíjecího stojanu se krade kabel blbě. 🙂
                  U e-golfu se zamkne kabel a nelze jej vytáhnout.

                16. Ten druhý kablík,
                  Ten druhý kablík, dodávaný s vozem, je do standardní domácí zásuvky 230V. Stojan ČEZ i PRE ho na své straně zamkne v sobě. Na druhé straně, na zástrčce Yazaki do vozu je na tlačítku západky očko, kterým se dá provléknout malý kufříkový visací zámek. Západka pak nejde stlačit a kabel z vozu nejde vyndat. Používám na Peugeotu Ion, je to nutné obzvláště na běžných veřejných zásuvkách, kde strana u zásuvky je pouze zastrčená, není uzamčená za dvířky.

                17. V Japonsku se kabely
                  V Japonsku se kabely nekradou…. Zbytek světa potřebuje zámky.

                18. Byla řeč o CHAdeMO a ne o
                  Byla řeč o CHAdeMO a ne o nějakém kabelu do 230V zásuvky.

                19. Mám před sebou zrovna
                  Mám před sebou zrovna prospekt na Outlander PHEV. Strana c.5. uvádí: Pomocí zařízení pro rychlé dobíjení u veřejné stanice můžete vůz dobít za pouhých 30minut(až na 80% kapacity).
                  Bohužel je to tak. Na papíře zdá se výborný produkt, realita je však jiná.

          1. Už jsi v tom jel? Na můj
            Už jsi v tom jel? Na můj vkus zbytečně složité. Jenže jak přesvědčit většinu, že se na elektřinu jezdit dá? Podle mého je to jediné řešení, jak přejít z nafty na hybrid a pak čistě na elektřinu.
            Lidé si to musí vyzkoušet.
            Dnes už třeba v Norsku a i v USA v Kalifornii lidé zjišťují, že tankují benzín do BMW i3 Rex jen zcela výjimečně. A s tím, jak se rozšiřuje možnost nabíjení v každé vesnici u každé hospody zjišťují, že jde jezdit čistě na elektřinu.

    1. Šéfové od Audi hovoří
      Šéfové od Audi hovoří ve stejném duchu.

      2016
      Audi’s electric-mobility chief Stefan Niemand:
      “I hate to admit it, but Tesla did everything right”
      http://electrek.co/2016/03/24/audi-ev-chief-tesla/

      Audi Boss: Electrics—Not Diesels—Are the Future
      http://www.thedrive.com/accelerator/1157/audi-boss-electrics-not-diesels-are-the-future

      Toto byla lehká mediální příprava na nutnost elektrifikace VW.

                1. Hele chlapi vykaslem se na
                  Hele chlapi vykaslem se na ty invektivy. Ksicht neksicht, auto neauto, fakt uz mne nebavi se tu do vas navazet.
                  Tak se timto vsem omlouvam a bavme se racionalne..

                1. to je dost zajimave
                  to je dost zajimave srovnavani pindiku, …..otazkou je, kolik lidi na svete zabiji rocne splodiny z aut a kolik elektrina z elektromobilu?

                2. mě zatím teda ne,ke smůle
                  mě zatím teda ne,ke smůle anonyma,ale prej kdo si počká,ten se dočká 🙂

          1. Ano dotacie,aby sa Ti drhuhy
            Ano dotacie,aby sa Ti drhuhy zbierali na tvoj holiaci strojček. Jedine tak rozkradnuť co sa da. Ak je to take užasne tak nech sa to presadi samo. Nori sa idu posrať a bez špinavej ropy by mali ….na tie tvoje dotacie ti kaslem. Aj je to dobre nech sa to presadi. A nie nariadime…lebo to nikto nechce.

    1. CityGo/eUp bude beztak
      CityGo/eUp bude beztak zaklad pro ten jejich slavnej levnej EV pro masy kterej nedavno taky slibili, proste jen zvednou kapacitu baterk na rekneme 20-25kWh, zlevnej to na tretinu a voala, je tu levne EV od VW

      kdyby chteli muzou mit nekolik dalsich EV v nabidce jiz dnes, ale oni nechtej a nejdriv je potreba udelat velkolepe sliby aby se pak mohli splnit

      1. Tak rekneme si uprimne, VW
        Tak rekneme si uprimne, VW UP je jako levne EV pro masy idealni ne? Pro dva lidi naprosto v pohode, v pripade potreby se odvezt i 4 lidi (treba na chatu za mestem) a diky male velikosti ma malou spotrebu a staci mensi baterka a diky tomu muze byt to auto levne.

        Ja bych treba takovy UP, kdyby byl cenikove za 400 bral hned – na denni dojizdecky naprosto v pohode, a druhe auto kdyz je potreba 2 auto, nebo jet dalku tak mam diesel (takove EV, ktere by mi teoretickys tacilo na dovolene apod stoji 3 mega a to fakt nemam :D)

        1. jo UP je jako levne EV
          jo UP je jako levne EV super, problem je ze levne neni, je to auto za rekneme 190 tisic minus vse okolo spalovaku a + elektromotor a baterka za 400 tisic, pokud by stal eUP 300-350 tisic a ze vetsi cenu to auto nema, tak bude velice vytecnym EV a verim ze by to byl i prodejni trhak, to ale VW zatim nechce

Napsat komentář