V Německu začala debata o zákazu fosilních aut do roku 2030. Daimler představil své elektrické plány na další dva roky. A Volkswagen nyní ukázal svaly a řekl, že v roce 2025 bude čtvrtina jeho vyrobených aut na elektřinu.
Matthias Müller, nový šéf koncernu Volkswagen po odchodu Martina Winterkorna kvůli kauze dieselgate, odhalil nejnovější plány na velkou restrukturalizaci firmy. Její součástí bude intenzivní zaměření na elektrifikaci.
Müller podle Wall Street Journal na setkání výkonných manažerů koncernu doslova řekl, že je načase „dotáhnout ty nejlepší“, v čemž je slyšet nevyslovená pochvala pro americkou automobilku Tesla.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nový Volkswagen e-Golf s dojezdem 300 km už koncem roku?
Škoda Auto nabídne elektromobil v roce 2021
Volkswagen by měl vyrábět elektromobily v USA jako odčinění dieselgate
V rámci nové strategie TOGETHER-2025 chce Volkswagen do roku 2025 uvést na trh více ež 30 nových elektromobilů (skutečně elektromobilů, ne plug-in hybridů).
Cílem je dosáhnout v roce 2025 prodejů zhruba 2-3 milionů elektromobilů (!), která by tak měla tvořit asi pětinu až čtvrtinu celkových prodejů. Součástí plánu je intenzivnější sdílení komponent pro elektroaut v rámci značek Volkswagen, Škoda, Seat, Audi, Porsche i Bentley.
Volkswagen chce do rozvoje elektromobility investovat dvojciferné částky v miliardách eur. V součané době, navzdory tomu, že VW nabízí víc aut do zásuvky než kterýkoliv jiný výrobce, stále ještě nepatří mezi hlavní hráče.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Volkswagen s 70kWh baterií a dojezdem 500 km?
To se ale pomalu mění s nástupem nových modelů jako Volkswagen Passat GTE a Volkswagen Golf GTE, které zažívají velký úspěch například v Norsku. Velmi dobře se tam prodává i elektromobil Volkswagen e-Golf.
Není tomu ostatně tak dávno, co Volkswagen vyzval k tomu, aby se Evropa stala lídrem v oblasti elektromobility. A je to právě VW, největší světová automobilka, která k tomu může skutečně významnou měrou napomoci.
TAK PRÝ NAJEDNOU u
TAK PRÝ NAJEDNOU u AutoRevue.cz jejich KOLEGOVÉ z InsideEVs píší …
:)))))))))))))))))))DDDDDDDDDDDDD
Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta…
http://www.autorevue.cz/nemecko-by-melo-od-roku-2030-prodavat-pouze-elektricka-auta
http://insideevs.com/volkswagen-group-targets-sales-of-1-million-electric-cars-annually-by-2025/
http://kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
Vývojové oddělení BMW
Vývojové oddělení BMW Překvapuje 3 inovativní vize skoro současně
BMW Vision Next 100
https://www.youtube.com/watch?v=ztfVoGqW5VU
Rolls-Royce 103EX
https://www.youtube.com/watch?v=S1R_0F70PL4
Mini vision next 100
https://www.youtube.com/watch?v=tN9V-XRpRnc
tři opravdové
tři opravdové „inovativní“ hnusy, blééé
Předvádět se uměj, ale
Předvádět se uměj, ale zrealizovat se to bojej. Za 50. let se tomu budeme smát tak jako se teď smějeme tomu jak si před 50ti lety představovali budoucí auta.
Koncept legendárního Mini se samonosnou karosérií byl nakreslen v kavárně na kus ubrousku. Teď se tady naparujou s nějakejma ptákovinama maj plnou hubu futurismu a budoucnosti, ale pak vyprdnou zase nějakou kozervativní průměrnost.
tyoe to je jeden hnus na
tyoe to je jeden hnus na papíře větší než druhý a TESLA USA už jedee :))
K čemu 30 modelů? Za pár
K čemu 30 modelů? Za pár let nastoupí autonomní auta. Typ výtahu už taky nikdo neřeší:)
Vysvětluj to starejm
Vysvětluj to starejm dinosaurům co stavěj auto kolem motoru zatímco by ho měli stavět kolem senzorů a počítače vo síti supernabíječek nemluvě 😀
No rekneme si uprimne
No rekneme si uprimne „staveni auta kolem senzoru a ne kolem motoru“ je spise reklamni prohlaseni, nez inzenyrsky postup…
Neslyšel jsem to z úst
Neslyšel jsem to z úst automobilky ani od novinářů a inženýrskej postup není jenom jeden jedinej. Inženýr je tu právě od toho, aby zohlednil nové a často protichůdné požadavky což občas vede k nečekaným a netradičním řešením.
To bude pak ta největší
To bude pak ta největší hlína a psina, Lidi totiž přestanou auta kupovat úplně a automobilky na to budou čumět jako puk. Bude to jako v Neználkovi ve Slunečním městě. Budou autonomní taxíky do města a speciály pro meziměsto.
Vystrkov aktuálně! Dnes
Vystrkov aktuálně! Dnes proběhlo zdárně první testovací nabíjení. Už jen týden…
Fakt k tématu… Přestaň
Fakt k tématu… Přestaň zaplevelovat všechny diskuze.
jak to napsat,aby to
jak to napsat,aby to nebolelo,POLIB SI!
http://www.auto.cz/volkswagen
http://www.auto.cz/volkswagen-zvazuje-prodej-tri-ze-svych-firem
Volkswagen zvažuje prodej
Volkswagen zvažuje prodej tří ze svých firem
Mluvilo se i o Seatu.
Mluvilo se i o Seatu.
novinky.cz/auto/406907-volksw
novinky.cz/auto/406907-volkswagen-ma-prestat-vyrabet-desitky-modelu.html
handelsblatt.com/my/unternehm
handelsblatt.com/my/unternehmen/industrie/strategieschwenk-vw-speckt-angebotspalette-ab/13754068.html
Teď už se jen těšim jak
Teď už se jen těšim jak Toyota představí svou flotilu elektroaut a bude se tvářit jako že nic :)))))))))))))
A už je to tady, pěkně
A už je to tady, pěkně vágní rétorika 😀
http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/06/15/toyotas-prius-chief-engineer-signals-shift-towards-battery-electric-vehicles/#612148f935b0
na plug-in hybridni Auris v
na plug-in hybridni Auris v kombiku cekam marne a asi marne budu cekat dalsich par let, prvni prohlaseni, takze nez zacnou neco dalt dalsich par let a nez se to dostane skutecne do prodeje dalsich par let, a pak jiz koupim nejaky bezny EV kombik co bude na trhu od nekolika dalsich znacek, takze Toyota zas smula
Jedinej plug kombík je
Jedinej plug kombík je Passát GTE, ale to je krám
hlavne Passat GTE je
hlavne Passat GTE je nechutne drahej a extremne slozitej stroj, pro prvnich par let asi vpoho, ale ja chci auto treba na 10 let a najezd 200-250 tisic km
Kup si Nissana Leafa
Kup si Nissana Leafa 🙂
http://insideevs.com/exclusive-interview-with-steve-marsh-as-his-nissan-leaf-hits-150000-miles-original-battery/
Leaf me je na dve veci kdys
Leaf me je na dve veci kdys s nim neujedu 2 moje nejcastejsi trasy, nehlede na to ze to neni kombik, hatchback me proste nestaci
tyhle rady jsou uzasne, nekdo potrebuje rodinne auto v kombiku na trasy okolo 350km a jinej mu poradi at si poridi hatchback s dojezdem 150km 😀
Automobilka vychází z
Automobilka vychází z toho, že většina EV a i hybridů jezdí po městě. Pokud jezdíš dálky, budeš sebou v hybridu tahat zbytečně baterie. A u EV znamená mít na trase rychlonabíječku.
Zákony fyziky nejde obejit. S Passatem GTE na dlouhé trase nic nešetříš. Prvních cca 35km pojedeš na baterii a pak už jen na benzín cca 7-9litrů/100km podle toho jak na to budeš šlapat. Passat GTE je udělaný ze dvou důvodu.
1)emise, které vyžadují EU normy
2)výkon, který vyžadují zákazníci
To že to Volkswagen cenově trochu přehnal je dáno tím, že na to jinde dávají dotace a že nemůžou sami sobě konkurovat. By jim ty TDI nikdo nekupoval. 🙂
ale me tohle co pises
ale me tohle co pises nezajima 😉 pokud mas potrebu nekomu nabizet auto, nejdriv si pozorne precti to co potrebuje a vyzaduje 😉
s hybridem jezdim a ty baterky rozhodne zbytecne netaham, i plug-in hybrid umi jezdi v hybridnim modu, tedy i na dlouhych trasach setri benzin a vyuziva baterek a elektromotor k tomu ze energii rekuperuje a nasledne vyuziva jako pomoc ve chvilich kdy je potreba, s Golfem GTE jsem se svezl takze vim jak to auto jezdi a jak funguje, a Passat GTE nebude jinej
Jedna věc je s tím se
Jedna věc je s tím se svézt, druhá je s tím najezdit 50tis.km.
Vzdálenost do cca 40km lze jezdit za 0litrů na 100km.
Vzdálenost do 100km při rychlosti do 90km/h reálná spotřeba 4-5l/100km.
Při dálniční rychlosti 130km/h spotřeba 7-8litrů. Na pomoc baterie při této rychlosti zapomeň.
Při rychlosti nad 130km/h spotřeba klidně i 12litrů/100km.
Nabíjení baterie z kopce je pro pomoc sice hezká, ale moc ti ti na spotřebě nešetří. Rekuperací se v GTE šetří brzdové destičky. Rozhodně neušetříš na dlouhých trasách, kde je lepší udržovat konstantní rychlost.
Papír snese všechno. V tomto směru má Lexus a Toyota náskok a přesně vědí, proč do aut dávají jen malou baterii.
GTE je rozhodně slušná raketa, zábavné rychlé auto oproti Toyotě, nebo Lexusu např.CT200. 🙂 Kup si co chceš. Nic ti nenabízím.
s Golfem GTE jsem ujel
s Golfem GTE jsem ujel vzdalenost asi 700km a vetsinu z toho po Nemeckych dalnicich
a nevim proc fut vypisujes nejaky udaje o spotrebach? s hybridem v podobe Lexusu jezdim dlouhodobe, takze jak co pomaha a nepomaha vim celkem dobre, tak nepis ty nesmysly 😉
Toyota prostě ví, že to v
Toyota prostě ví, že to v reálném světě nemá takové auto velký úspěch.
A já je naprosto chápu. Nic to totiž neřeší. Ani úspornou jízdu a ani cenu auta. Kombinace kombíku(tj.rodinný vůz) s baterií, která se bude ve městě dobíjet(když není kde), tak u takového auta nedává moc smysl.
Na plug in hybrid v kombíku od Toyoty čekáš marně. Je to asi stejné jako čekat, že někdo bude dělat traktor na cestování po dálnici.
🙂
Kupce by si to jistě našlo, jen je otázkou kolik kusů se toho prodá.
Lexuse si nech oni v Lexusu vědí, proč je dělají zrovna tak jak je dělají.
A když už máš toho Lexuse, tak jeden dotaz. Jak daleko s ním můžeš couvat?? Kilometr, dva, nebo třeba i deset?? 🙂
Pane Samane, příspěvek je
Pane Samane, příspěvek je sice adresován vám, ale čte jej spousta jiných lidí, kteří nemusí mít tolik zkušeností co vy a každá informace jim může být dobrá.
Krapet trpělivosti, prosím.
no ale ty cifry co jsou v
no ale ty cifry co jsou v tom postu nesedi s tim co mam za zkusenost treba ja, a verim ze i dalsi lide
Jó, to já už nedokážu
Jó, to já už nedokážu posoudit.
ja kuprikladu s Golfem GTE
ja kuprikladu s Golfem GTE na trase Mnichov-Uberlingen a Uberlingen-Stuttgart-Mnichov mel prumernou spotrebu pod 6 litry, a to byla vetsina trasy po dalnici a brzdou provozu jsem opravdu nebyl, jizda mezi 120-140km/h tak jako vetsina ostatnich Nemcu a ridicu co tam jezdi, kde „M.Krupka“ uvadi 7-8 litru pro 130km/h
stejne tak s Lexusem RX450h mam dlouhodobou spotrebu na 7.8 litrech, a to jezdim 80% ceske dalnice D11, D1 a D5 a opet ne zadna brzda, drzim si 120-140, ono nastesti jen malo dalnic v EU je rovinka bez previseni, takze se da nadherne vyuzivat hybridni system i na tech dalnicich, a i u toho lexusu bych klidne uvytal baterii 2-3x kapacitnejsi, na D1 je nekolik mist kde se da baterka zrekuperovat a nasledne vyuzivat pomoc elektromotoru do kopce, na nekterych mistech ta pomoc elektromotoru nestaci ani na pulku kopce a naopak je plna pri rekuperaci u jizdy z kopce obcas i v pulce toho „sestupu“
Podobnou politiku má i
Podobnou politiku má i Mitsubishi s Outlanderem. 1.250 tis. Kč za plugin hybrid, ovšem velmi dobrý a navíc s rychlonabíječkou CHAdeMO.
Jen pro doplnění
Jen pro doplnění informace. Rychlonabíjení u Outlanderu trvá pouhých 30minut(až na kapacitu 80%). Tj.budu čekat 30minut abych ujel možná cca 30-40km na elektřinu?
Tak nějak přemýšlím, kde bych toto využil. Na dálnici v restauraci při obědě, když tam náhodou budou mít rychlonabijeci stanici??
Ta nízká kapacita trvá
Ta nízká kapacita trvá rychlodobíjením 30minut? To je nějaká blbost, věřil bych maximálně 10 min.
Je to zhruba 15 minut na
Je to zhruba 15 minut na rychlonabíječce ČEZ Hornopolní Ostrava, ale ta jela na výkon cca 40 kW místo inzerovaných 50. A zvládlo se to s přestávkou na kafe/WC v rámci pojížděk po městě, kde jsem těch 50 km reálného dojezdu na elektřinu ověřil.
Osobně jsem to nezkoušel.
Osobně jsem to nezkoušel. Zde uvádí rovněž 30minut.
http://www.auto.cz/test-mitsubishi-outlander-phev-elektricky-samuraj-82638
Nevýhodou dobíjení je skutečnost, že se zásuvka třeba jako u Volkswagenu E-Up! nezamkne, kabel se tak může stát během dobíjení na veřejném místě cenným úlovkem hledačů kovů. 🙂 Taky dobrý.:-)
Kecy, kabel je u CHAdeMa
Kecy, kabel je u CHAdeMa součástí stojanu!
Asi to nějaký markeťák opsal z nějakého letáku EV s dojezdem přes 100km.
Možná byl myšlen ten
Možná byl myšlen ten kabel,jenž je příslušenství vozu.
Zásuvky má Outlander dvě. Z nabíjecího stojanu se krade kabel blbě. 🙂
U e-golfu se zamkne kabel a nelze jej vytáhnout.
Ten druhý kablík,
Ten druhý kablík, dodávaný s vozem, je do standardní domácí zásuvky 230V. Stojan ČEZ i PRE ho na své straně zamkne v sobě. Na druhé straně, na zástrčce Yazaki do vozu je na tlačítku západky očko, kterým se dá provléknout malý kufříkový visací zámek. Západka pak nejde stlačit a kabel z vozu nejde vyndat. Používám na Peugeotu Ion, je to nutné obzvláště na běžných veřejných zásuvkách, kde strana u zásuvky je pouze zastrčená, není uzamčená za dvířky.
V Japonsku se kabely
V Japonsku se kabely nekradou…. Zbytek světa potřebuje zámky.
Byla řeč o CHAdeMO a ne o
Byla řeč o CHAdeMO a ne o nějakém kabelu do 230V zásuvky.
Mám před sebou zrovna
Mám před sebou zrovna prospekt na Outlander PHEV. Strana c.5. uvádí: Pomocí zařízení pro rychlé dobíjení u veřejné stanice můžete vůz dobít za pouhých 30minut(až na 80% kapacity).
Bohužel je to tak. Na papíře zdá se výborný produkt, realita je však jiná.
Už jsi v tom jel? Na můj
Už jsi v tom jel? Na můj vkus zbytečně složité. Jenže jak přesvědčit většinu, že se na elektřinu jezdit dá? Podle mého je to jediné řešení, jak přejít z nafty na hybrid a pak čistě na elektřinu.
Lidé si to musí vyzkoušet.
Dnes už třeba v Norsku a i v USA v Kalifornii lidé zjišťují, že tankují benzín do BMW i3 Rex jen zcela výjimečně. A s tím, jak se rozšiřuje možnost nabíjení v každé vesnici u každé hospody zjišťují, že jde jezdit čistě na elektřinu.
Nejel. To že skoro
Nejel. To že skoro netankujou zjistili lidi hned u Volta.
Volt? To byl střep, který
Volt? To byl střep, který nejel. VOLKSWAGEN GTE je úplně jiná liga. Ten alespoň jede. BMW i3 rovněž.
https://youtu.be/gxRptqAOt7E
Už loni 2015 Matthias
Už loni 2015 Matthias Mueller, tehdy ještě jako šéf Porsche doslova řekl, že Tesla je nejlepší, že udala směr a že ji musej následovat.
“Tesla has built an exceptional car. They have a very pragmatic approach and set the standard, where we have to follow up now.”
http://insideevs.com/porsche-ceo-tesla-set-standard-must-follow/
Šéfové od Audi hovoří
Šéfové od Audi hovoří ve stejném duchu.
2016
Audi’s electric-mobility chief Stefan Niemand:
“I hate to admit it, but Tesla did everything right”
http://electrek.co/2016/03/24/audi-ev-chief-tesla/
Audi Boss: Electrics—Not Diesels—Are the Future
http://www.thedrive.com/accelerator/1157/audi-boss-electrics-not-diesels-are-the-future
Toto byla lehká mediální příprava na nutnost elektrifikace VW.
To je mě zajmava zprava …
To je mě zajmava zprava … a nevis nahodou co na to řekl Vahlandovic než vypadnul?
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/koncici-sef-skody-vahland-opusti-cely-koncern-odmitl-strategii-pro-usa
No doslova rozhodne nerekl,
No doslova rozhodne nerekl, ze tesla je nejlepsi…..
No jestli vidíš nějakej
No jestli vidíš nějakej propastnej rozdíl mezi nejlepší a exceptional tak už slyšíš i trávu růst 😀
Bych řekl že exceptional je víc než nejlepší. 😀
Exceptional je vyjimecny,
Exceptional je vyjimecny, slovo dost zasadne jineho vyznamu nez nejlepsi….
Whatever. No jestli mi
Whatever. No jestli mi chceš nakecat, že tím myslel „výjmečně“ debilní tak se obávám, že jsi to výjmečně nepochopil 🙂
Samozrejme ne, jak jsi na to
Samozrejme ne, jak jsi na to prisel? Ty bezne rikas ze je ne neco vyjimecne a tim automaticky myslis, ze je to nejlepsi na svete? Ja jsem za svuj potkal dost vyjimecnych lidi, i ridil par vyjimecnych aut, presto by se o nich nedalo rict ze jsou nejlepsi…
thefreedictionary.com/excepti
thefreedictionary.com/exceptional
Pro info vyklady co znamena „exceptional“ – podle me to na teslu presne sedi, fakt to nema ale nic spolecneho s tim, jetli je neco nejlepsi…
Hahahahaha no to je
Hahahahaha no to je legrační zpráva, tomu se snad nedá ani věřit :))))))
Budeš sedět v
Budeš sedět v elektrokáře dřív než se naděješ, spalováky už maj vykopanej hrob 😀
http://www.bbc.com/news/business-36548893
Ani Ty v ni ješte nesedíš
Ani Ty v ni ješte nesedíš tak nekecej blbosti. Aby Vám ta bublina nespraskla dřív neš se naděješ.
jaká bublina furt? Když je
jaká bublina furt? Když je potřeba s něčím hnout (zlikvidovat dízl a elektro namnožit) a zaprodanci sedí na brzdě tak jediný co pomůže sou dotace to je přeci tutovka :))) A zaregistruj se už at ti vidíme do ksichtu ty elektronulo 🙂
Prave proto se neregistruju
Prave proto se neregistruju abych nevidel tvuj priblblej ksicht. A regustruju se na strankach, na kterych se mluvi skutecnyc autech a s lidmi, ktery tomu rozumi. Ty se odbavuj se svou partou tady…. iphonaci a teslaci pomateni
:)) to jako myslíš ty
:)) to jako myslíš ty „odborně manipulovaný“ autoXXmagazíny.cz ?? :))
Víš mě by zajímalo kolik do nich dinomobilky lejou, aby tam mohli borci jako ty si pravidelně masírovat kondičku ega 😉
Kliiid,praskne ci cevka..
Kliiid,praskne ci cevka..
Hele chlapi vykaslem se na
Hele chlapi vykaslem se na ty invektivy. Ksicht neksicht, auto neauto, fakt uz mne nebavi se tu do vas navazet.
Tak se timto vsem omlouvam a bavme se racionalne..
tak proč tu teda kazíš
tak proč tu teda kazíš vzduch,ropáku?
Aby te nezabil proud ty
Aby te nezabil proud ty elektofobe
to je dost zajimave
to je dost zajimave srovnavani pindiku, …..otazkou je, kolik lidi na svete zabiji rocne splodiny z aut a kolik elektrina z elektromobilu?
mě zatím teda ne,ke smůle
mě zatím teda ne,ke smůle anonyma,ale prej kdo si počká,ten se dočká 🙂
Ano dotacie,aby sa Ti drhuhy
Ano dotacie,aby sa Ti drhuhy zbierali na tvoj holiaci strojček. Jedine tak rozkradnuť co sa da. Ak je to take užasne tak nech sa to presadi samo. Nori sa idu posrať a bez špinavej ropy by mali ….na tie tvoje dotacie ti kaslem. Aj je to dobre nech sa to presadi. A nie nariadime…lebo to nikto nechce.
Samo se to právě že
Samo se to právě že neprosadí když zaprodanci sedí u koryta na kohoutu 😉
Jo a dik to elektronulo je
Jo a dik to elektronulo je pro mne pocta..
+1 🙂
+1 🙂
Zatím splaskla tobě 😀
Zatím splaskla tobě 😀
Jo jo, když se podívam na
Jo jo, když se podívam na prodeje vašich elektropopelnic, tak nemám ten pocit,žeby splaskla…
A ty pětiletkové plány už známe. Tak si kup to svoje vysnívaný elektro a užívej si…
A ani vo tom nevíš 😀
A ani vo tom nevíš 😀
VW se nedá věřit !!
VW se nedá věřit !! :)))))))) ten už toho nakecal … zatím to používá jako krytí, uvidí se až jak činy 😉
http://kcc-hho.webnode.cz/znacka/vw-germany-/
Teď už může ukázat
Teď už může ukázat svaly i Škodovka. CityGo EV?
CityGo/eUp bude beztak
CityGo/eUp bude beztak zaklad pro ten jejich slavnej levnej EV pro masy kterej nedavno taky slibili, proste jen zvednou kapacitu baterk na rekneme 20-25kWh, zlevnej to na tretinu a voala, je tu levne EV od VW
kdyby chteli muzou mit nekolik dalsich EV v nabidce jiz dnes, ale oni nechtej a nejdriv je potreba udelat velkolepe sliby aby se pak mohli splnit
Tak rekneme si uprimne, VW
Tak rekneme si uprimne, VW UP je jako levne EV pro masy idealni ne? Pro dva lidi naprosto v pohode, v pripade potreby se odvezt i 4 lidi (treba na chatu za mestem) a diky male velikosti ma malou spotrebu a staci mensi baterka a diky tomu muze byt to auto levne.
Ja bych treba takovy UP, kdyby byl cenikove za 400 bral hned – na denni dojizdecky naprosto v pohode, a druhe auto kdyz je potreba 2 auto, nebo jet dalku tak mam diesel (takove EV, ktere by mi teoretickys tacilo na dovolene apod stoji 3 mega a to fakt nemam :D)
jo UP je jako levne EV
jo UP je jako levne EV super, problem je ze levne neni, je to auto za rekneme 190 tisic minus vse okolo spalovaku a + elektromotor a baterka za 400 tisic, pokud by stal eUP 300-350 tisic a ze vetsi cenu to auto nema, tak bude velice vytecnym EV a verim ze by to byl i prodejni trhak, to ale VW zatim nechce
Tak ja nepredpokladam, ze VW
Tak ja nepredpokladam, ze VW bude brat jako levne auto pro masy soucasny UP se soucasnou cenou…
Mimochodem spalovaci UP ve
Mimochodem spalovaci UP ve vyabve a s parametru E UPu dneska stoji pres 400 tisic
Tolko aj mal stát, ked sa
Tolko aj mal stát, ked sa hovorilo, ze pride na trh, ale hold vokswagen je proste křivák!!!