Další pokus o diskreditaci Tesla Motors nevyšel

V posledních týdnech mělo mediální oddělení automobilky Tesla plné ruce práce. Muselo totiž řešit několik útoků a snah o pošpinění jména firmy.

Elektromobil Tesla Model S u nabíjecí stanice Supercharger. Kdy se asi dočkají nějaké výbušné mediální kauzy o chybovosti/potenciální nebezpečnosti tyto?
foto: Tesla

Kolem poloviny května se z hlubin internetu vynořilo několik nařčení, že systém částečně robotického řízení Tesla Autopilot je zodpovědný za nehodu vozu Tesla Model S/Tesla Model X. Jistý Jared Overton tvrdil, že jeho Model S sám najel do zaparkovaného přívěsu.

Následně se objevila zpráva Ariann Simpsonové, která si vzpomněla, že její nehoda 26. dubna nejspíš také byla způsobena systémem Tesla Autopilot. Automobilka pochopitelně tuto i všechny ostatní nehody detailně prověřila.

Nakonec firma dospěla k jednoznačnému závěru, že v obou případech šlo o lidskou chybu (tak jako u většiny autonehod). Tesla znovu zopakovala, že už od vydání systému Autopilot se snaží zákazníkům vštípit do hlavy, že se díky němu z jejich auta nestane plně robotický stroj.

A že tedy musejí VŽDY zůstat bdělí a ostražití a KDYKOLIV musí být schopni převzít zpět kontrolu nad vozidlem. „Autopilot je zdaleka nejpokročilější takovým systémem na silnici, ale nedělá z Tesly robotické auto a neumožňuje řidiči vzdát se zodpovědnosti,“ vyjádřila se Tesla oficiálně pro magazín Autobloggreen.

Teprve před pár dny se pak vynořila obvinění, že Tesla Model S má špatné tlumiče, které snad i mohou ohrozit bezpečnost řidičů. Americká vládní organizace zodpovědná za bezpečnost na silnicích ale aktuálně informovala, že většina těchto nařčení byla shledána za neopodstatněná/podvodná (v 37 ze 40 případů byla nahlášena chybná adresa nebo falšené VIN).

Tesla samotná se pak na svém blogu ke kauze vyjádřila v tom smyslu, že s elektromobily Model S/X pochopitelně nic v nepořádku není, ani s jejich tlumiči. Tesla vlastní veškerá svá servisní střediska, a má tedy o všech nedostatcích svých vozů dokonalý přehled.

„Kdykoliv se objeví byť jen potenciální problém s některou komponentou, plně se pustíme do vyšetřování. Toto, v kombinaci s extenzivním testováním odolnosti, nám dává vysokou důvěru v naše tlumiče,“ píše doslova Tesla.

Dále se ve svém příspěvku velmi asertivně, ale podrobně, upřímně a bez okolků vyjadřuje ke kauze tlumičů a NHTSA, stejně jako k falešným obviněním z toho, že zaměstnanci jejích servisů nabízeli slevy opravy výměnou za mlčenlivost (dokonce prý vymožený podepsáním smlouvy!).

Na závěr Tesla neváhá upozornit, že fabrikátorem poslední velké mediální smršti o údajně vadných tlumičích je blogger jménem Edward Niedermeyer. Což je člověk, který byl původně autorem blogu jménem „Tesla Death Watch“.

Ten od 19. května 2008 odpočítaval čas do doby, než „Tesla zemře“. Zatím se nedopočítal a nejspíš ani nedopočítá. V posledních dvou odstavcích neváhá Tesla upozornit, že „hraní si“ s cenou jejích akcií zveličováním malých závad nebo dokonce vymýšlením celých kauz může mít pro někoho nemalý finanční přínos.

„Přes všechno řečené, Tesla někdy skutečně dělá chyby. Nejsme a nikdy jsme ani netvrdili, že jsme dokonalí,“ uzavírá „Tesla Team“ svůj příspěvek, za který by jejich marketingové oddělení jistě zasloužilo ocenění.

Autobloggreen, Tesla

54 Comments on “Další pokus o diskreditaci Tesla Motors nevyšel”

        1. Samozřejmě že si je
          Samozřejmě že si je jistý, psali to přece na nejobjektivnějším elektromobilním serveru autoforum.cz :-))))

          Dámy a pánové, ale já jsem se pobavil jinde, náhodou čtouce přílohu MF Dnes Auto Dnes. Náš oblíbený elektrobijec František Dvořák tam zhodnotil novou Octavii 1.0 TSI nadpisem Litr stačí, utáhne ji. Myslel jsem, že spadnu pod stůl, ale nevtipkoval. Škoda auto opravdu do tohoto vozu dává jen litrový motor (přesně 999 cm3) z VW Polo, Audi A1 nebo Seatu Ibiza.
          Za pouhých 395 tisíc Kč si užijete i klasický spalovací podvod – oficiální spotřeba pro ovčany je tabulkových 4,5 litru. Redaktoři se při ostřejším svezení na 75% výkonu dostali na 9 LITRŮ !!!!!! A neopomněli dodat, že rozumný ovčan bude jezdit za 6-7 LITRŮ !!!!! Stále se za tyhle podvody nedává přes hubu a mělo by se.
          A proč to vůbec jede a dokonce prý dokáže vlažně 202 km/hod. a 180 drží bez stresu? Protože je to geniálně propojeno s 6stupňovým manuálem nebo za příplatek 47 tisíc Kč se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou DSG převodovkou. Škoda už prý má prvních 200 objednávek.

          Myslel jsem si, že srandy bylo v tom Dikobraze dost, ale dorazila mne Jolana Nováková článkem Tankování v Evropě Nespleťte si pistoli benzín zelená nafta černá. Obsah stupidně odpovídá nadpisu.Boží, doporučuji :-)))

                1. Měl sem na mysli dieselgate.
                  Měl sem na mysli dieselgate.

            1. autoforu muzete vytykat
              autoforu muzete vytykat objektivitu/neobjektivitu. muzete mluvit o ropne lobby a podobnych konspiracich a nevim cem jeste a muzem se bavit do nekonecna. kazdopadne na blogu tesly je nesporne, ze budou hajit svoje zajmy. tedy zajmy tesly. co je predse jen trosicku jine kafe. navic odkaz, ktery jste poslal tak mate z clanku ktery jsem poslal ja. tak se panove konecne proberte z toho elektro tesla snu.

                1. to se tedy divit nebudu.
                  to se tedy divit nebudu. akorat ukazujete, ze jste ten clanek ani necetl. ja jsem poslal jenom jeden odkaz. ale koukam ze jsem podrazdil hromadu fanatiku. najednou je server neobjektivni, najednou delam z komara velblouda. prominte pane, ze jsem se dotkl vasi elektro matry. by the way. neni to jediny clanek.

                2. Kulový čep- Je takový
                  Kulový čep- Je takový problém vzít a vypláchnou mazadcí tuk (vazelínu) pak s tím jezdit, až se to zhuntuje a potom v médiích udělat senzaci jak je ten podvozek nebezpečný .
                  Tesla má víceprvkové nápravy jako mnoho jiných aut. Jsou ale díky velkému výkonu pohonu více namáhány . Tesla používá standardní komponenty od výrobců pro automobilový průmysl.
                  Nebo myslíte, že si sami vyrábějí i kulové čepy ? Pane Fanatik .

                  Mě na Škodovce po 30000km praskly silembloky a nepříjemně to v zatáčkách klepalo. V Servisu mi řekli To je běžné. Musíte to co nejdříve vyměnit .
                  Žádnou aféru, že má Škodovka poddimenzované součásti nápravy jsem médiích nezaznamenal.
                  Autoforum.cz je automobilový Bulvár
                  Důležitá je kvantita. Hlavní je počet čtenářů, ty sebou přinášejí peníze za Reklamu. Množství je důležité ne objektivita článků.
                  Panu M.Bednářovi je nějaká Tesla motors ukradena Hlavně, že mu článek přinese provizi.

                3. Bednář je zarytý
                  Bednář je zarytý antiTeslácký úchyl.

                4. clovece, na jedne strane
                  clovece, na jedne strane obvinujete nekoho, ze vyplachnul cep na druhe strane tvrdite, ze tesla ma standardni komponenty, ale jsou vice namahany. tak jak je to? autoforum je bulvar, ok, neberu vam to, tak mi tedy dejte odkaz na ten, ktery neni bulvar. krome stranek tesly.

                5. protoze ta nadeje je
                  protoze ta nadeje je falesna. tudy zatim cesta nevede. je to jako kdyz chcete hubnout a verite tem, kteri vam rikaji ze jist muzete stejne akorat k tomu musite jist jeste neco navic. treba snist pilulku ktera navic dobre chutna, nebo neco vypit. a potom dokonce muzete jist jeste vic. takovehle kury zabiraji na minooritu a i ta tomu musi verit. ale ja si myslim, ze to nekdy i pujde, akorat nase generace si to uz moc neuzije. mozna par jednotlivcu. na hubnuti je proste potreba nejakou tu fyzickou namahu a omezeni prijmu energie. a na ekologickou dopravu je poterba vic nez strpet omezeny dojezd, dlouhou dobu dobijeni pripadne vysokou cenu a nechat se hyckat pseudovyhodama typu nemusim na benzinku, nebo jsem energeticky nezavisly nebo ticho v kabine. ale v pohode. obeznich je porad dost a dlouho bude, spalovacich motoru taky.

                6. k tomu prvnimu odkazu:
                  k tomu prvnimu odkazu: nejsem pesimista. k tomu druhemu: je to jen dalsi z marketingovych pocinu tesly, pripadne osobni prezentace elona muska. nic vic. situace je daleko slozitejsi nez prestat rafinovat ropu a mit energii na elektromobily. treba proto, ze nedostatek elektriny pro elektromobily fakt neni problem a i tady se to resi jenom okrajove. anebo treba i proto, ze produktem rafinace ropy rozhodne neni jenom benzin a nafta. ale nebojte. ropa se presnatne rafinovat drive nez dojde. stejne jako se ve prestalo tezit uhli pred tim nez doslo. ono se tezi, ale uz jenom spise z duvodu udrzeni zamestnanosti. pripadne jinych okrajovych duvodu. kazdopadne i ohledne uhli byly odhady kdy dojde. a ta toba mela nastat uz v minulem stoleti. a i elektromobily pripadne cista doprava taky jednou bude. nikdy jsem netvrdil opak. tvrdim akorat, ze soucasna technologie baterii neni jeste pouzitelna pro masove nasazeni. to je cele.

                7. Vzhledem k tomu, ze z ropy
                  Vzhledem k tomu, ze z ropy je vetsina plastu, tak bych se brzkeho ukonceni rafinace az tak moc nebal…

  1. Se snahou závistivých,
    Se snahou závistivých, pochybovačných, neschopných a zhrzených zdiskreditovat ty, co věci dělají správně a dobře, se setkáváme dnes a denně. A bohužel je to součást života. Na druhou stranu, kdyby jich nebylo, tak by se ti diskreditovaní neměli takovou snahu neustále zlepšovat a zdokonalovat.

    1. Ono je to nenapadne zminene
      Ono je to nenapadne zminene na konci, ale ty problemy byly skutecne
      – autopilot opravdu nevidi trubky na vleku (coz je mimochodem dost tezka uloha pro jakykoliv senzor)
      – casti podvozku mimo idealni Kalifornii (napr. tam, kde se soli) opravdu reznou

      Jen se obou pripadu chytili lide jako Cipisek D. a jenja „druhe strany“…

        1. Jen pozor abyste se se svou
          Jen pozor abyste se se svou snahou nedostal do všemožných patálií parodoxních situací. Víte cesta do pekel je někdy dlážděna dobrými úmysly.

          Jako nyní, prohlásil jste „důležitý je převálcovat dízl“ Nebudu vám vkládat nic do úst, ale vaše věta klidně může být vyložena že by vám nevadilo vrátit se k pálení uhlí na dráze, náhrady dieselu čímkoliv, třeba mazutem, starýma šponovkama, čímkoliv, jen ať to není diesel, přestože všichni víme že máte ny mysli elektrickou dopravu.Ale někdo jiný by vás takto mohl zesměšnit.

          Jen abyste se podíval co může diesel taky třeba nahradit a možná by vám takové řešení nebylo pochuti: dlm-ag.ch/

          Někde mají i celé PDF ale pro představu je tu co vyjde z komína a výfuku byť oba pálí importní ropné palivo. dlm-ag.ch/en/modern-steam?start=5 Jestlipak mi prozradíte proč.

          Tu je celé PDF
          dlm-ag.ch/attachments/article/52/Modern%20Steam%20english.pdf Podívejte se na strany 9 a 13

          K těm trubkám, to je poměrně vážný problém zatím, který může znamenat smrtelnou nehodu, pokud budou dost přečnívat návěs tak pokud je senzory nezachytí, tak může dojít doslova k nabodnutí auta na ně. V lepším případě se bavíme jen o zničeném vozidle a lehkých zraněních, v horším o smrtelném úrazu.

            1. Důvody jiného výkladu
              Důvody jiného výkladu jsou různé, může to být použito jako technika v diskusi. Na druhou stranu jsou aplikace kde prostě elektřina prozatím není vhodnou náhradou dieselu nebo přeneseně uhlovodíkových paliv.

              To je třeba zmíněná železnice, jednou jsme tu s někým počítali nezávislou elektrickou trakci, tedy bateriovou lokomotivu, snesli jsme X dat a dojezd nám vyšel asi 200-300km a to bez možnosti navrhnout nabíječku, pro přenos 24MW nabíjecího výkonu by bylo třeba 8kA na 3kV. Elektrizovat všechny tratě je nereálná situace, jsou to tisíce km a elektrizace jednoho kilometru je otázka asi 30 milionů, počítejte minimálně 194 mld a to se jenom bavíme o zaražení sloupů kolem kolejí, ne o opravě svršku, výměně výměn a zabezpečovacího zařízení a eventuálně zdvojkolejnění, pak bychom se bavili o nějakém 2-4 násobku oné sumy, tedy 338-776 miliardách korun.

              Nebo třeba jenom kamiony, tam musíte splnit dojezd a povolenou hmotnost (100t se na vlaku s 3500t ztratí), něco kolem 48t (pozor v zahraničí jen kolem 40t). Pokud vezmete část na baterie, pak vám klesá užitečná hmotnost. Kamion potřebuje asi 85kWh na 100km, při cca 100Wh užitečné kapacity (s horní a dolní rezervou) to máte 850kg/100km. Potřebujete dojezd alespoň 200-300km, to máte 1.7-
              2.55t, to je při již dost slušné snížení efektivní hmotnosti. Nehledě na to že nabíječka pro ně by musela při nabíjení během 15 minut dodat výkon asi 1.1MW, to je při 400V 2.75kA, pokud by byla baterie o 600V, pak je to 1.8kA. Vyšší napětí nepředpokládám z důvodů bezpečnosti.

              Nebo v letecké dopravě, pokud tam nebude užitečná kapacita baterií s ochranami z obou stran někde kolem 2-3kWh/kg tak se nedá o žádném nahrazování ani mluvit.

              Ovšem při nahrazování si musíme vybrat co chceme hlavně omezit a co počká. Jestli půjdeme po NOxech pak by někdo měl zavolat pánům z DML a obvolat nějaká ta šrotiště, jestli po CO2 pak asi do TEDOMu že by chtěl přestavět flotilu všeho na zemní plyn. (pak ale počkáme s redukcí NOx a nevím jestli plynové motory pro vozidla ještě dělají). A pokud vše na baterie, pak asi zkuste zavolat do nějakého ústavu jestli se nechtějí dát na vývoj baterií pro tato použití. A stejně u letadel budeme muset chtě nechtě nějakou dobu asi strpět vodík, nehledě na to že některé motory možná budou sto i letů na nízké oběžné dráze kde je vodík nutnost.

              Nikdo tu totiž nedá ani těch 19.5mld ročně na nové troleje na dráze, cukají se i před předěláním již elektrifikovaných 3kV na 25kV, a zbytečně to natahují, natož na elektrizaci dálnic pro které asi ve světě ani ještě není napěťovo-proudová dohoda a chytit se v dalších vícesystémových technologiích by bylo peklo. Doteď nás straší 3kV napěťová soustava, byť se má snad předělávat, to se Německy mluvícím a severským zemím nestalo, tam se od počátků jede na 15kV 16.7Hz.

              Vydržet Rakousko-Uhersko, tak by se to nestalo ani tady, nebo spíš nebýt poválečných politiků, kteří byli orientovaní na Francii, která si na truc Německu zvolila 1.5kV aby k ní elektrické lokomotivy z Německa nemohly, z vojenského hlediska pro množství parních to smysl nemělo. Pokud se firmy u kamionů nedohodnou, tak by to mohlo dopadnout podobně.

                1. Jsou věci, které prostě
                  Jsou věci, které prostě překonat nejdou. Když dokážeš vystřelit prakem kámen do výšky 10 metrů, tak jsi schopen spočítat, jak velký prak potřebuješ k vystřelení kamenu na oběžnou dráhu. Ale prakticky touto metodou satelity na oběžnou dráhu dostávat nebudeš…
                  Nebo když před desítkami let se dostali lidé na Měsíc, tak bylo plno názorů, že když už jsou lidé na Měsíci, tak není problém za pár let doletět na Mars.
                  Fosilní paliva mají své nesporné výhody, které jiná paliva nemají a možná ani mít nikdy nebudou. Správný přístup je mix všech paliv a aplikovat každé palivo do oblastí, kde to má smysl a přdevším přináší nesporné výhody oproti současnému řešení.

                2. Zaujímavé. Kedysi (a to
                  Zaujímavé. Kedysi (a to ešte ani zďaleka nie som starý) sme na vyjadrenie súhlasu a obdivu používali „100 bodov“. Napr. „Tak to je vtip za 100 bodov.“ Dnes s nástupom virtuálnych sociálnych sietí používame už len „+1“. Že by to neustálom tlačením nových a nových papierikov skutočný prejav devalvácie meny v praxy? 🙂

                3. Ale vzdyt vysvetluje duvody,
                  Ale vzdyt vysvetluje duvody, ktere cini masove nasazeni problematickym (ne nemoznym) a pravdepodobne zvysuji cenu… me ta argumentace prijde logicka. A ano pak se ceka na nekoho kdo ma „koule“ a slapne do toho (je dostatecne maly, neni zatizen existujici infrastrukturou a vybavenim a zaroven ma dost kapitalu a ochoty riskovat)… co je na tom sloziteho pochopit?

                4. Šlo to u osobních aut, kde
                  Šlo to u osobních aut, kde byla do 3.5t rezerva a počítá se to na místa, ne na užitečnou hmotnost. Navíc auto má proti kamionu spotřebu asi šestinovou.

                  U kamionů byť bychom tam počítali s pauzami pro povinný odpočinek se budeme pořád bavit o baterii neskutečně těžké v porovnání s hmotností vozu, navíc musí mít jistou dojezdovou rezervu, tedy kdyby 400km, tak máme asi 3.2t, to je asi 8% celkové hmotnosti. Naproti vodíku by bylo třeba jen 5kg/km, tedy celkem 4 lahve z Miraie. Otázka je hmotnost zbytku pohonné jednotky.

                  Na dráze se elektrizovaly a elektrizují výrazně zatížené trasy, ale je tu ten problém že z hlediska budoucnosti nemá cenu investovat do 3kV systému, na druhou stranu sever republiky je v tomto chycen a míchání by znamenalo buď nutnost nákupu vícesystémových lokomotiv nebo pokračující provoz v dieselové trakci. Na druhou stranu míchání s Rakouským systémem problém není, pouze klesá výkon lokomotiv na 1/3 což je přijatelné a odpovídá pak výkonu lokomotiv naftových. U bateriových by bylo problematické dobíjení.

                  U letadel se můžeme bavit pro energetickou hustotu jen o vodíku. Prozatím.

                  Pokud chceme opravdu všechno na baterie, pak potřebujeme baterie, které mají tak alespoň dvojnásobnou kapacitu, tedy někde mezi 300-400Wh/kg. Pak jsme co se týká pozemní dopravy v klidu. Do té doby jsou tu jisté problémy.

Napsat komentář