BMW poráží Teslu v zákázce losangelské policie

Bavorská automobilka BMW zvítězila v tendru losangelské policie na dodávku 100 elektromobilů. Předběhla tak například i konkurenci v podobě Tesla Motors.

Takhle bude vypadat 100 elektromobilů BMW i3 sloužících jako vozy městských hlídek policie Los Angeles (LAPD)
foto: cleantechnica.com

Bavorské motorové závody dodají polici do Los Angeles (LAPD) celkem 100 kusů elektromobilu BMW i3. Celkový počet elektromobilů které využívá město Los Angeles se tak zdvojnásobí.

LAPD v minulosti testovalo Tesla Model S, ale volba nakonec padla na menší, levnější a méně výkonné BMW i3.

Tříletý pronájem stovky elektromobilů BMW vyjde včetně údržby a oprav na $1,4 mil. Dalších $1,5 mil. budou ale náklady na nabíjecí infrastrukturu – 100 běžných nabíječek a čtyři rychlonabíječky.

Elektromobily BMW i3 budou určeny pro běžné policejní hlídky. Vozy Tesla Model S by v takovém použití přeci jen poněkud vyčnívaly a našly by nejspíš lepší uplatnění u silniční policie.

Svou roli sehrálo i množství servisních center BMW nebo fakt že losangeleská policie využívá motocykly této značky. S dalšími výrobci elektromobilů jako je Tesla chce však LAPD i nadále spolupracovat.

tisková zpráva

15 Comments on “BMW poráží Teslu v zákázce losangelské policie”

    1. vtipne, kolikrat jsi ridil
      vtipne, kolikrat jsi ridil nejake auto s 6 a 8 valcem v honicce? vis za jak hodne ci malo kilometru dojde benzin treba takovemu interceptoru kdys se mu spale na plyn? pravdepodobne ne vid?

      tak jen dve zkusenosti, sice ne honicka v ulicich LA ale na okruhu, s RS6, petilitr s V10, nadrz na 80 litru, na Mosteckem okruhu jsem vyjezdil nadrz za necelich 120km, a pak treba civilnejsi auto, bezny Charger s 3.5 V6, nadrz na 70 litru, kdys se mu slape na krk, neujedes s nim ani 150km, toliko asi tak k tomu tvemu „tam neni dobijecka. pripadne sorry, dal to nejede, dosla stava v baterkach“, v nadrzi benzin dojit nemuze? on se tam nejak teleportuje? 😉

      policejni honicky jsou peken ve filmech, v realu se ale zas tak nedeji a pokud se jiz neco takoveho resi, pravdepodobne to bude otazka 10-15 mil maximalne, proste si zavolaj posily, vzdusnou hlidku a neresi nejake hodinove dovadeni v ulicich, nehlede na fakt ze tohle budou auta spise pro „botickare“ 😉

      1. Pravda, pravda.
        RS, je jeden

        Pravda, pravda.
        RS, je jeden z mnoha trotlů. Bohužel podobné dotazy jsem dostal i od kolegů, u kterých bych očekával trochu víc inteligence.
        Otazka:
        A co budeš dělat v tom tvém elektromobilu, když se něco stane a budeš potřebovat rychle dojet do nemocnice?
        To že spalováku taky může dojít benzín už vůbec v potaz neberou, nebo argumentují tím, že zajedou k benzince a za 5 minut mají nacepovano.
        A vůbec je nenapadne že to samé se dá udělat s elektromobilem. Na dojetí do nejbližší nemocnice cca 10-20 km, stačí buď to co v baterii zbylo nebo nabití za pár minut.
        Ale tu už si vysvětlit nedají oni mají zafixovano že to je na baterku a ta že je blbá a nic s tím nejde udělat.
        Prostě hloupost světu vládne.

  1. Text v titulku článku „BMW
    Text v titulku článku „BMW poráží Teslu v zákázce…“ mi připadá dosti bulvární až pitomý.
    Jedná se dva tak rozdílné vozy, jak ve velikosti tak i v ceně a jízdních vlastnostech, že se o nějakém vítězi/poraženém nedá naprosto hovořit.

    opravte si aspoň to „zákázce“

  2. Jak to napsat srozumitelně
    Jak to napsat srozumitelně – i majitel Tesly za 4 miliony vybavené vším, co je volitelně k dispozici Vám řekne na rovinu, že Teslou Model S se jezdí po městě blbě. Je to auto jako kráva, špatně se tím najíždí do úzkých uliček s odbočeními v pravém úhlu a ty zpomalovací prahy a další nesmysly typu historická dlažba taky nic moc. Takže po městě jezdí v elektrickém Smartu ED a je spokojen. Nebo na kole.
    Jen u BMWi3 bude zločincům vzadu – pokud tam bude plná policejní úprava, jak je v USA zvykem, tedy spolu s přepážkou – trochu těsno. Ovšem jako tichá nenápadná hlídka s brutálním zrychlením naprosto OK.

    1. Cožeto, historická dlažba
      Cožeto, historická dlažba a úzké uličky v LA? :D:D:D
      Dokážete si vůbec představit na jaký koráby byli uličky LA naplánovaný? :D:D U těch starejch korábů když jste dal trošku větší rejd tak to hned chcíplo :D:D
      Btw to by mě fakt zajímalo jak poskakuje po spomalovacích prazích i3 na těch svejch galuskách? To asi taky nebude žádnej med.

    2. To platí tak o Evropě. V
      To platí tak o Evropě. V L.A. jsem snad úzkou uličkou ani neviděl, na jejich širokých bulvárech se otočí i kamion a historickou dlažbu tam snad ani nikdy nezavedli. 🙂
      To BMW bude pro pochůzkáře, botičkáře a administrativu, si tipuji… Na honičky a převážení zatčených jim budou sloužit klasické bouráky…

Napsat komentář