TEST: BMW i3 – uživatelská recenze

Čas od času nám od aktivních čtenářů magazínu Hybrid.cz přijde zajímavý článek, který většinou rádi uveřejníme – ač jsme už třeba téma dříve zpracovali. To je i případ Josefa Šoltese a jeho dojmů z elektromobilu BMW i3.

autor: Josef Šoltes

Kdo nikdy neřídil automat, bude mít po usednutí do i3 v hlavě asi chvíli zmatek. Je to automat, není to automat? i3 je tak trochu svá. Ovládání je typické BMW s dodatkem trochu specifických záležitostí elektromobilní řady. Auto se “startuje” tlačítkem Start/Stop na kolébkovém ovladači pod volantem a to vždy po stisknutí brzdy.

auto elektromobil BMW i3 test uživatele

foto: archiv autora

Pak už vám v podstatě stačí jen se připoutat (nad přibližně 20 km/h nepříjemně pípá), a to i u spolujezdce, protože vůz pozná, že tam jste, a zařadit. Tedy „zařadit“. Otočit kolébkovým ovladačem dopředu, případně dozadu, pokud chcete couvat.

Ovladač je dvoupolohový, takže lze přeskočit neutrál a řadit rovnou z jízdy vpřed jízdu vzad, samozřejmě pouze se stisknutým brzdovým pedálem. Potud celkem standardní automat s mírně neobvyklým řazením.

Ovšem tento automat se po zařazení sám nerozjede a po zařazení má nejblíže chování pouťového autíčka – myšleno v dobrém. Dle mého názoru je to hlavní výhoda tohoto typu automatu. Třeba Nissan Leaf má dle mého názoru nesmyslně standardní automatové chování a po zařazení se rozjede.

auto elektromobil BMW i3 test uživatele

foto: archiv autora

Ovládání auta zpravidla probíhá pomocí jedné nohy na plynovém pedálu. Je třeba si na to chvíli zvykat, někomu to sedne od začátku, druhý si zvyká déle a třetí si nezvykne asi nikdy.

Nástup rekuperace je poměrně rychlý a intenzivní, chce to jemnou práci s plynem. Výhodou (a trochu i nevýhodou) je, že brzdy asi za dobu auta nebudou potřebovat vyměnit vlivem opotřebení. Maximálně tak vlivem zareznutí (na mém kousku už trochu orezlé jsou).

K samotné jízdě asi není třeba mnoho psát. Kombinace nízkého těžiště, 125 kW a okamžité reakce na plyn vyvolá úsměv na tváři každého pilota. Manželka rozjezd přirovnávala ke startu letadla. To samozřejmě umožňuje okamžité předjetí a únik ze situací, které by byly často neřešitelné.

Vjel vám někdo do cesty? Během vteřiny ho předjedete a jedete si dál. Dynamicky je na tom BMW vzhledem k cílové skupině opravdu dobře. Ostatně, čísla mluví za sebe. Verze bez prodlužovače dojezdu (BEV) zrychlí z nuly na sto za 6,7 s. V opačném případě kolem 7 sekund.

auto elektromobil BMW i3 test uživatele

foto: archiv autora

A tato čísla jsou skutečně dosažitelná v běžném provozu. Ovládání je velmi jisté, volant není přeposilovaný a díky tomu relativně dobře cítíte povrch vozovky, po které jedete, i když tlumení nerovností je dobré.

Rozumná hmotnost vozu společně s ideálním rozložením hmotnosti a náhonem na zadní kola se pozná a i3 pokračuje v dobré tradici BMW. Mínusem je nemožnost úplného vypnutí stabilizačních systémů.

Právě běžný provoz však určuje cílovou skupinu tohoto vozu. V podstatě opravdu jde o auto, které je na každodenní dojezd do práce, případně rozvoz dětí na kroužky, školy a podobně. Rozhodně nejde o vozidlo pro více než dva dospělé a dvě děti (je čtyřmístné).

auto elektromobil BMW i3 test uživatele

foto: archiv autora

Cestující na zadních sedadlech mají relativně dostatek prostoru, sám si se svými 186 cm bez problému sednu. Problém je spíše nad hlavou, kdy vzadu drhnu o strop. Hlavní nevýhodou při vystupování dospělých cestujících ze zadních sedaček je ale jinde.

Je totiž třeba, aby v podstatě vystoupili i cestující na předních sedadlech – minimálně se musí odpoutat. Co je nevýhodou pro dospělé se mění ve výhodu v případě malých dětí.

Absence středního sloupku umožňuje velmi pohodlné umístění autosedačky a usazení potomka, který nemá šanci z vozu jakkoliv vypadnout nebo vylézt, i kdyby se intenzivně snažil.

Na předních sedačkách bylo v mé výbavové verzi pohodlí relativně průměrné, nejedná se o vůz, ve kterém byste obecně trávili více než hodinu v kuse, takže to ani nevadí. Příjemné jsou výhřevy sedaček nastavitelné ve třech stupních, které i manželka kvitovala velmi pozitivně.

auto elektromobil BMW i3 test uživatele

foto: archiv autora

Auto jsem si půjčil tento leden, takže jsem si užil všechny možné klimatické podmínky. Od mrazu -15 °C po +15 °C. V první řadě musím říct, že pokud se člověk řádně vybaví prodlužovacím kabelem a nestydí se auto všude zapíchnout do zásuvky, dojede v rozumných mezích v podstatě kamkoliv.

Auto je schopno pokrýt 99 % cest běžné rodiny, pokud běžně jezdíte do vzdálenosti max. 100 km. Pak už to začíná být nepohodlné. Když jsem se opravdu snažil, podařilo se mi auto vybít za 60 km. Ale to bylo podmínkami, kdy jsem vyjížděl v -18 °C na hory, takže jsem překonával velké převýšení a ještě na sněhu. Rozhodně nic ideálního.

Při návratu rekuperace zajistila, že pár kilometrů dojezdu tam přece jen zbylo. Standardně dojede BMW i3 i v zimě bezpečně 100 km. Nikdy jsem se během měsíce nedostal do situace, kdy bych měl opravdu strach, že nedojedu, nebo se musel vrátit zpět.

A to hlavně díky prodlužovači dojezdu. Benzínový dvouválec z motorky o obsahu 600 cc dovede auto udržet v pohybu prakticky nepřetržitě, kdyby to bylo třeba, ale musíte jet do 90 km/h.

auto elektromobil BMW i3 test uživatele

foto: archiv autora

Zvukový projev je zpočátku velmi tlumený, ale v případě delšího využití vás to začne obtěžovat, protože na maximální otáčky (určuje samo dle potřeby) už celé auto vepředu nepříjemně vibruje a je slyšet takové zvláštní hučení.

Zvenku je pak prodlužovač vysloveně hlučný. K delšímu provozu však není určení, takže v pořádku. Auto má jezdit na elektřinu, ne na benzín.

Díky jedné rychlodobíječce ČEZu v Hradci se mi podařilo i několikrát ušetřit a za přibližně 30 minut jsem zdarma (zatím) dobil na 80 %. Další nabíjení pak nemá cenu, zbylých 20 % by trvalo dvě hodiny.

Kompletně plastový povrch auta a karoserie z uhlíkových vláken jsou alespoň pro mne velkým plusem. Už se nemusíte bát odřenin na parkovišti u supermarketu. Plast se jednoduše prohne a zase vrátí zpět.

auto elektromobil BMW i3 test uživatele

foto: archiv autora

Díky karosérii je auto také relativně lehké, i když baterie samozřejmě dělají své a provozní hmotnost je v podstatě stejná jako u běžného vozu nižší střední třídy.

Co vás možná překvapí, jsou vnější rozměry vozu. Není to žádný diblík, je sice krátký, ale šířkou se vyrovná svým benzínovým běžným sourozencům. Při parkování do garáže jsem se nejednou celkem zapotil.

Drobnou nevýhodou jsou zajímavá a také velmi unikátní kola, kdy není zase tak složité je při parkování odřít nebo poškodit a sada s pneumatikami vychází na lidových 27 000 Kč s DPH.

U prémiového auta podobného typu to asi nebude zase tak jedinečné, ale nepříjemné to rozhodně je. Další nevýhodou je i usazování nečistot pod zadními dveřmi. Sice nemohou korodovat, ale je to nevzhledné a špatně se čistí.

Skutečně velkou nevýhodou je ovšem cena celého vozidla, která v dané výbavě s prodlužovačem, tempomatem, výhřevy, nejlepším displejem navigace a nejlepším interiérem dosahuje bezmála 1,2 milionu korun.

Jde sice o výkladní skříň technologií BMW a opravdu skvělé auto z pohledu řidiče, avšak cenovka je nadměrně vysoká i pro osoby, které by si auto dle mého názory mohli dovolit.

Vždyť za tuto cenu dostanete 3 srovnatelně použitelná auta na benzín. A nevyváží to ani následná nízká cena za údržbu a provoz, která může v případě využívání dostupných možností atakovat zanedbatelné až nulové částky.

Celkově auto srdcem nadšence hodnotím velmi pozitivně. Vysoká cena je bohužel daní za zcela nový koncept u BMW. Uvidíme, co se stane, až dorazí nový model i3 s dvojnásobnou baterií.

Cena původního modelu by mohla spadnout skutečně výrazně, prodejce v ČR budou mít asi dost velký problém se jich zbavit a pak by už koupě mohla začít dávat i skutečný smysl, protože auto je to neskutečně zábavné.

vlastní

56 Comments on “TEST: BMW i3 – uživatelská recenze”

  1. Dobrý deň, uvažujem o dovoze i3 z USA, dovozca sa pýta na
    Dobrý deň, uvažujem o dovoze i3 z USA, dovozca sa pýta na výbavu ktorú by som chcel. Čo by podľa vás nemalo v aute chýbať a naopak, čo je podľa vás zbytočné? Špeciálne ma zaujíma tepelné čerpadlo na kúrenie, montovali ho od začiatku výroby, alebo až neskôr a len na objednávku? Poraďte prosím!

          1. AC/DC konektor tvorí jeden blok, vymieňa sa ako celok, mení
            AC/DC konektor tvorí jeden blok, vymieňa sa ako celok, mení sa za európsku verziu, vedia to urobiť v BMW servisoch, je to ale informácia len z jedného zdroja. Problémy záruky, upgreatovania, využívania rôznych systémov mám ísť konzultovať do BMW. Auto sa dá z USA doviezť od cca 16000 euro. Je to na zvážení každého človeka, či sa mu to oplatí. Je asi fakt, že ceny pôjdu postupne dole aj v Nemecku, práve v súvislosti s tým, ako budú automobilky postupne ponúkať nové modely elektromobilov. Takže netreba sa asi unáhliť a možno stačí trocha počkať. Ten dovoz je fajn pre nedočkavých….

              1. Kdysi jsem chtěl dovézt veterána za 10 tis. USD a zjistil
                Kdysi jsem chtěl dovézt veterána za 10 tis. USD a zjistil jsem, že kompletní dovoz s papíry a všem kolem (clo, dph) by vyšlo na 5 tis. USD, tak jsem to zavrhnul a koupil v Německu za 11 tis. EUR. Navíc by mě čekalo zařídit řada vyjímek, jako oranžové blinkry (přes to dnes „nejede vlak“), vyjímku na skla apod. . Co jsem koukal v bazarech, tak nejmenší ceny za i3 byly kolem 14 tis. USD a takové auto bych ani nekoupil totálně odježděné kousky 5 let staré, některé mají najeto i přes 100 tis. km. V Německu se dá sehnat i za 15 tis. EUR.

  2. REX – BEV je pro mě nutnost – dostanu se tak s elektromobilem
    REX – BEV je pro mě nutnost – dostanu se tak s elektromobilem tak daleko, jak potřebuji a nemusím se někde na pumpě nebo kdovíkde doprošovat o prodlužovačku. V krajním případě si klidně vezmu do kufru kanystr s benzínem. Párkrát za rok potřebuji jet 500 km daleko do Polska. S REXem je to reálné.

  3. Tepelné čerpadlo a kapacita baterie – majitélé BMW i3,
    Tepelné čerpadlo a kapacita baterie – majitélé BMW i3, chtěl bych Vás požádat o radu. Příští týden si jedu prohlédnout jednu i3 a potřebuji poradit způsob, jakým ověřím přítomnost tepelného čerpadla ve vozidle a aktuální kapacitu baterie. Díky. Radek

  4. Dobrý den všem, tak to
    Dobrý den všem, tak to tady tu diskusi pozoruji a mam k tomu pár faktických, praktických poznámek. Jsem vlastníkem BMW I3 REX. Automobil jsem koupil těsně před koncem minulého roku. Do dnešního dne jsem s ním ujel cca 31 000 km. Drtivá většina jízd přesahuje 400 km/den – tedy cca 2×200 km. Jezdím s ním také do Itálie cca 1100 km cesta na místo. Vozidlo tyto delší trasy zvládá bez problémů ikdyz na trasy nad 300 km je potřeba počítat s větší časovou rezervou. Po cestách se pohybuji rychlostí dle předpisů tj. na dálnici jedu trvale 130 kmh pokud to provoz umožňuje. Pohon REX využívám tak, že do kopce jej zapnu a po rovině někdy a z kopce téměř nikdy. Tímto stylem jízdy lze jezdit trasu Praha, Brno se spotřebou cca 4l + elektřina. Tento příspěvek jsem napsal proto, že zde již po několikáté čtu o delších trasách informace, které jsou založeny na spekulacích a ne na každodenní praxi. Celkem ujedu měsíčně cca 10 000 km tj. Cca 6000 km I3 REX a zbytek konvenčním vozidlem (trasy nad 500 km)

    1. Zajímavý study case.
      Zajímavý study case. 🙂
      Jak je vidět, když se chce, tak to jde. 🙂 I když ve vašem případě bych zvolil výrazně levnější Prius, s kterým jsem také jezdil 4-4,5 l na 100 km a za zbytek peněz postavil malou FVE na barák.
      Používáte i3 spíše jako hybrid, ostatně přes 400 km/den není typický nájezd pro i3, coby městské vozidlo pro krátké přískoky ve městě.

          1. No kouzlo jizdy v I3 REX je
            No kouzlo jizdy v I3 REX je prave v tom ze ty baterky nenechate vybit jak jsem psal v prvnim prispevku a pak mate takouvou hezkou spotrebu. Pokud baterky vybijete a jedete jenom na motor tak je spotreba klidne 5 l/100 km. Je to dano tim ze motor bezi v ruznych rezimech ktere ruzne zerou. Kdyz se s timto naucite zit tak dosahnete te hybridni spotreby 2l/100 km ikdyz jedete velmi zive 🙂

            1. Dotaz
              Jaké palubní

              Dotaz
              Jaké palubní nastavení v Menu pro Rex doporučujete.
              Když Rex aktivujete při jízdě do kopce .Kdy ještě není akumulátor vybitý. Pracuje v nejnižších otáčkách ?
              Když jedete dlouhou trasu Aktivujete Rex během jízdy při poklesu kapacity pod 75% ?
              Podle toho co jste psal, tak se vyplatí zapnout Rex dříve a tím se v kombinovaném režimu prodlouží dojezd . Jaký je přibližný rozdíl dojezdu .
              Jak je to se zobrazením paliva v nádrži u Rex.Není zobrazována spotřeba ?

              1. Rex lze bohuzel vyuzivat az
                Rex lze bohuzel vyuzivat az pokud klesne kapacita baterie pod 75%. Prakticky to znamena ze v prvnim kopci ktery nasleduje po poklesu kapacity pod 75% zapnu manualne REX. REX jak jsem vypozoroval je nastaven od vyrobce tak ze meni svuj vykon na zaklade vice parametru. Jeden z nich je kdyz kapacita poklesne cca o 4 % pod hodnotu kdy byl aktivovan a zacne pracovat n vyssi vykon – je to poznat, protoze zacne byt vice slyset :). V ten okamzik jej vypnu a znovu ihned zapnu rim jej udrzm v nizkych otackach a tedy v rezimu kdy pomaha a nezere :). Nektere kopce tak vyjedu na jednu aktivaci nektere na 2. V alpach na hodne aktivaci :)). REX neukazuje spotrebu v litrech ale vidite dilky stavu nadrze vzhledem jejimu malemu objemu mate po par dotankovani slusny prehled kolik je spotreba. Prodlouzeni celkoveho dojezdu je urcite o vice jak 10% nekdy podle terenu i 20%. Jedine co vas musi bavit je manulane spinat a rozpinat REXe podle toho co vidite pred sebou. Napriklad Jezdim trasu Brno Valaske Mezirici. Kdyz jedu standardne tzn. Napred na elektrinu a pak na REX tak klidne spotrebuju celych 9 litru. Kdyz jedu vyse popsanym zpusobem mam absolutni spotrebu cca 2,5 litru. Toto plati pro venkovni teplotu +5 stupnu

                1. Díky Zajímavé jak se dá
                  Díky Zajímavé jak se dá aktivním přístupem ušetřit. 20% to už je velký rozdíl.
                  Tím že zapínáte Rex v kopcích tak vlastně prodlužujete životnost akumulátoru. Články nejsou namáhány takovými proudy Mělo by to mít pozitivní vliv na jejich životnost .

      1. S eNVeckem z Prahy od Burgerkingu je to na Vystrkov 94 km a do
        S eNVeckem z Prahy od Burgerkingu je to na Vystrkov 94 km a do kopce i v zimě. Dnes to jezdíme z Čestlic 86 km. eNVecko má asi po iOnu nejhorší dojezd, takže s čímkoliv jiným je pohoda. Na Vystrkově jsem měl i 20%, když se zadařilo.

    1. Tak vám nevím, ale dneska
      Tak vám nevím, ale dneska jsem byl v Inveltu v Praze obhlédnout i3 a za ty 2 hoďky, co jsem si tam prozkoumával i3 s jejich „geekem“ a svezl se, tak jejich obchodník uzavřel 2 objednávky. Asi to bude tím, že i3 je již k dispozici dnes a ne na papíře. 🙂
      A já na 90% jsem již rozhodnut jít do i3 také, jen řeším účetní detaily…

    2. To autíčko je dizajnovo
      To autíčko je dizajnovo (nepriehladnutelné) celkom v pohode :-DD
      Viezol som sa v tom a fakt tá dynamika je super, čo som ani nečakal, ale nevýhod má viac ako výhod.
      napr.

      -malá baterka
      -netypické kolá (neskutočne drahé a zle to vyzerá)
      -malý kufor
      -vysoká cena

      Napriek tomu sa dobre predáva. Mňa by na to ale nenamotal.
      Tiež mám objednanú T3 a radšej si počkám…

      1. Pár detailů k těm
        Pár detailů k těm bodům:
        – S větší baterkou už je reálný dojezd 200 km. Na městské autíčko je to naprosto dostačující.
        – Kola jsou netypická, ale nijak obzvlášť drahá. Zimní gumy Continentaly stojí 3100,- Kč / kus, což je cena v pohodě. Na předchozím autě mně jedna pneu na zadní nápravě stála skoro 10 tisíc. 🙂
        – Kufr je malý, ale musíte si uvědomit, že to je městské vozítko. Cliu nebo jinému malému prckovi také nevyčítáte malý kufr, protože to k tomu patří.
        – Vysoká cena je relativní pojem. Leaf v nejvyšší výbavě stojí přes 900 tisíc, slušně vybavený e-Golf je také přes 1,1 mil. a tohle je prostě prémiové značka, za kterou se prostě připlácí. Kupec BMW 5 také ví, že stejně vybavený Superb stojí o milion méně a stejně si BMW koupí…

        A co se týče Tesly 3, můj odhad je, že pokud startovací cena bude v USA 35 tisíc USD, tak tady to bude přepočteno na 34 tisíc EUR (dle webu Tesly – 86340 EUR vs 89500 USD za 90D) + DPH a začínáme na ceně 41 tisíc EUR. Takže se slušnou výbavu to tipuji na min. 50 tisíc EUR. A BMW i3 začíná na cca. 36500 EUR za silnější verzi.

    3. To že o něčem nevíš,
      To že o něčem nevíš, neznamená, že to neexistuje. Policie v LA nakoupila právě BMW i3 a to měla možnost testovat i Teslu. Takže ta tvoje parodie na EV má jinde ve světě celkem úspěch. Já si na rozdíl od tebe myslím, že BMW i3 je auto budoucnosti. Ano má jistě své mouchy, zadní dveře, pneumatiky, cena… atd. Rozhodně mi přijde rozumné místo tuny baterií tahat sebou malý motor a dojezd v době, kdy nejsou nabíjecí stanice řešit takto.

      msn.com/en-us/autos/news/bmw-wins-bid-to-supply-lapd-with-100-electric-cop-cars/ar-AAgO3i2g?li=BBnbfcL

      1. Pane „mk“, ten odkaz nějak
        Pane „mk“, ten odkaz nějak nefunguje.

        EDIT:
        pokud byste se zaregistroval, mohly by vám mejlem chodit upozornění, že na váš koment někdo zareagoval
        další výhodou registrace je možnost již odeslaný komentář znovu „upravit“ do té doby, než na něj někdo odpoví
        doporučuji

          1. (pokračování)
            také se

            (pokračování)
            také se vám jako registrovanému u náhledu článku zobrazí počet „nových“ komentářů od vaší poslední návštěvy
            tyto „nové“ komentáře jsou ve výpisu pod článkem barevně odlišeny
            prostě paráda – doporučuji

            na předání instrukce pro odkazy budu minutku pracovat
            jakmile to sem vložím tak se to automaticky spustí a to by vám k ničemu nebylo
            trpělivost

    1. Rexe si můžeš zapnout a
      Rexe si můžeš zapnout a on ti bude udržovat zvolenou kapacitu baterie. Jezdit se zapnutým Rexem je nesmysl.
      1) je hlučný
      2) spotřeba je vysoká
      3) nádrž na benzín je u I3 malá

      Místo investic do Rexe by bylo lepší investovat do nabíjecí stanice. 🙂
      To je můj úhel pohledu.
      Dle informací co mám, tak majitelé i3 tankují třeba jen 1x za rok. Tudíž celý rok vozí zbytečnou zátěž.
      Inženýři z BMW Rexem ukazují, že elektromobil může s lehkou váhou ujet klidně 400km a to i s relativně malou baterií. To se bohužel jiným výrobcům aut zatím nedaří.

        1. No řekněme to asi takto.
          No řekněme to asi takto. Pokud bych uvažoval BMW s nebo bez Rexe, tak si koupím raději bez. Pokud vím, že pojedu někam dál, za ty ušetřené peníze si mohu půjčit auto, nebo jet taxíkem. 🙂 Provozní náklady na výměnu oleje a filtrů udělají ročně také nějakou korunu.
          Ve většinu roku vozíš sebou zbytečný motor.:-)

          Nebo ty peníze mohu investovat do firmy, která staví nabíjecí stanice. 🙂
          A také si můžeš nechat namontovat veřejný wallbox.

        2. Pokud si i3 kupujete jako
          Pokud si i3 kupujete jako další auto na ježdění po městě (moje první auto je velké V-Klasse, které do města není ideál), tak REX je nesmysl. Zvláště s větší baterkou, kde reálný dojezd je 200 km. Pokud pojedu ne delší cestu, vezmu si první auto.
          Za ty peníze (přes 100 tisíc) si radši koupím výbavu do auta, jeden luxusní wallbox domů/do práce a ještě mi možná zbyde.

                1. To je v pořádku. Každý
                  To je v pořádku. Každý má jiné priority. Také pamatuji doby, kdy ploché TV stály 250 tisíc a výš a kde je trh dnes…
                  Elektroauta jsou dnes zejména pro (bohaté) nadšence, kteří svými penězi platí vývoj za levnější produkci pro zbylé masy.

                2. Tak o prachy az tak nejde
                  Tak o prachy az tak nejde (jde 🙂 ale nejak by se to zvladlo – mam samozrejme na mysli 1M, ne 3M za TS), ale ten nekomfort na jen trosku delsi trase je sileny.

                3. Jak jsem psal výše, i3 je
                  Jak jsem psal výše, i3 je městské vozítko, které máte jako druhé a další auto v rodině a je určeno na popojíždění po městě.
                  Na delší trasy toto auto není určené, od toho je primární auto typu X5, BMW5, atd.

    2. Co konkrétně byste chtěl
      Co konkrétně byste chtěl vědět? Manuální zapnutí samo o sobě neexistuje. Zapíná se automaticky podle nastavení v menu, které je ovšem relativně široké. Nicméně tohle jsem neřešil, protože praxe ukázala, že když se jeden na benzín, je spotřeba poměrně vysoká, kolem 8 litrů.

      1. Zdravím.
        V BMW i3 Rex

        Zdravím.
        V BMW i3 Rex jsem se projel, ale měl jsem jen jednu hodinu a ta utekla velmi rychle.
        Zajímají mě Právě ty možnosti nastavení a jak se to projevuje .
        Ukazuje palubní zobrazovač okamžitou spotřebu benzínu a otáčky nebo je jen omezen na ukazatel paliva ?

        Spalovací motor ve voze BMW i3 REx je možné nastavit v menu, že se sám aktivuje, když je baterie nabitá na méně než 75%. Kolik je spotřeba při nejnižších otáčkách ?
        V případě delší cesty se doporučuje jej aktivovat prostřednictvím menu právě při této hodnotě a s vozem bude možné dosáhnout co nejdelšího dojezdu.(Zapnete dříve dojedete dál ? Než kdyby řidič čekal, až se sám aktivuje při vybitém akumulátoru kdy běží v ve vysokých otáčkách ?) Při klidném jízdním stylu motor stačí dobíjet baterii a udržovat úroveň na této hodnotě.
        Motor se spustí i automaticky a to při hodnotě nabití baterie pod cca 10-15%, aby bylo možné pokračovat v cestě.(motor běží na nejvyšší otáčky vysoká spotřeba )
        U stojícího vozu není možné zapnout motor.(pokut není akumulátor vybitý ? 5-15% ? ) Ten se automaticky vypíná při zpomalení pod cca 18-20 km/h.
        V případě, že by se kolona pohybovala rychlostí například 25km/h, motor by běžel do doby, než by nedošel benzín z 9l nádrže, nebo do doby, než je akumulátor dobit do hodnoty nabití baterie, při které byl manuálně aktivován a kterou se snaží automaticky dosáhnout.
        Některé starší elektromobily měly bu-fík na vytápění interiéru .
        Škoda je, že ztrátové odpadní teplo není využito pro vyhřívání interiéru . V zimně by to řidič ocenil.
        Také mě napadlo Do jaké míry by šlo nahradit Rexe Elektocentrálou Prostě zastavit dobít a pokračovat. Rex je pomyslný záchranný kruh který pomůže v krizové situaci . Jak hodně je investice do příplatkové výbavy REX účelná ?

        1. Palubní zobrazovač uvádí
          Palubní zobrazovač uvádí výhradně dojezd. Spotřeba benzínu se nikde nepočítá. Při standardním nastavení se REX spustí při vybití baterie na 5 % kapacity. Pro udržitelnou jízdu je nutné jet maximálně 90 km/h, jinak může i tak dojít k vybití baterie.

          V podstatě platí, že co ujedete na elektřinu, ujedete i na benzín. Takže pokud svítí dojezd na elektřinu kolem 130 km (nejčastější hodnota v létě), tak na benzín to bude podobné.

          Daná doporučení jsou podle mně nesmyslná a tím autem bych pak nechtěl jezdit. REX je skutečně hlavně jako nouzovka a dojezdovka. Jízda s ním není žádná slast, je to docela dost cítit v nohách.

          REX má ve své režii výhradně auto, takže ho nijak ručně nezapnete.

          Jak píšu v textu, REX mne několikrát zachránil, ale jen proto, že jsem to díky němu vůbec neřešil. Takže ano, v tomto je účelný docela dost. Ale za normálního provozu se aktivuje tak 2x do měsíce.

Napsat komentář