Rekordman Plattner prověří spotřebu nového Transporteru

Světový rekordman v hospodárné jízdě Gerhard Plattner se vydá za volantem nového skříňového modelu Volkswagen Transporter 2.0 TDI na trasu Praha-Hannover-Praha s cílem překonat více než 1100 kilometrů na jednu nádrž.

Gerhard Plattner u nové generace Volkswagen Transporter T6. Šestá generace modelové řady Transporter byla uvedena na český trh ve druhé polovině loňského roku. Od ledna do dubna 2016 bylo v České republice registrováno 876 nových vozů modelové řady T6 (Transporter, Multivan, Caravelle, California), zatímco ve stejném období roku 2015 zaznamenala předchozí modelová řada T5 celkem 794 registrací.
foto: Volkswagen

Mezinárodní jízda bude odstartována v úterý 7. června 2016, s návratem do Prahy počítá legendární Rakušan následující den. Gerhard Plattner pojede v barvách českého zastoupení značky Volkswagen Užitkové vozy se sériově vyrobeným skříňovým vozem Transporter bez jakýchkoli speciálních úprav.

„Stejně jako je Volkswagen Transporter legendou mezi lehkými užitkovými vozy, tak i Gerhard Plattner si získal ve světě motorismu legendární pověst svými dálkovými jízdami s rekordně nízkou spotřebou paliva,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.

„Vzhledem k tomu, že Gerhard Plattner dosáhl pozoruhodně nízkých hodnot spotřeby paliva již s předchozími generacemi užitkových vozů Volkswagen, bude velmi napínavé sledovat jeho hospodárnou jízdu s novým Transporterem, který disponuje celou řadou nových technologií pro minimalizaci spotřeby paliva.“

Gerhard Plattner vyrazí na jízdu Praha-Hannover-Praha, jejímž cílem bude dosáhnout na jednu nádrž co nejnižší spotřeby paliva, v úterý ráno 7. června 2016.

Na cestu se vydá za volantem skříňové verze modelu Transporter T6 2.0 TDI EU6 s výkonem 110 kW/150 k a šestistupňovou mechanickou převodovkou, v metalickém odstínu modrá Acapulco.

Na regulérnost měření spotřeby paliva dohlédne nezávislá organizace International Police-Motor Corporation. Po návratu do Prahy ve středu 8. června 2016 bude následovat neformální setkání Gerharda Plattnera s novináři.

Rakouský motoristický novinář Gerhard Plattner je uznávaným specialistou na dálkové automobilové jízdy s co nejnižší spotřebou. Za své výkony byl několikrát zapsán do Guinessovy knihy rekordů, která navíc Plattnera prohlásila za „nejvšestrannějšího řidiče světa“.

Plattner má na svém kontě desítky rekordů v hospodárné jízdě automobilem i celou řadu pozoruhodných rychlostních výkonů. Mezi jeho rekordy patří například 1000 km Německem s průměrnou spotřebou 2,12 l/100 km, non-stop cesta patnácti zeměmi Evropy za 100 EUR na palivo nebo rekordní jízdy na závodním okruhu.

tisková zpráva

63 Comments on “Rekordman Plattner prověří spotřebu nového Transporteru”

  1. S Citroenem BX 19D v
    S Citroenem BX 19D v 90.letech jsme běžně na 60L nádrž ujeli 1.200 km, takže 5L/100 km v plném obsazení a po tehdejších cestách a dálnicích, takže kolem 90 km/hod. a 60 ve městě. Nijak dobře se za námi samozřejmě nedýchalo a startovat studený motor v garáži a vyjet z ní, znamenalo zanechat za sebou modrý dým a plynovou komoru. V zimě ještě větší řacha, byť předehřev fungoval skvěle a pokud člověk do toho nelil nefiltrovanou naftu z lokomotiv, tak nastartoval napoprvé i v -15 C. Ovšem ve sněhu za námi zůstal příslovečný černý flek od výfukových plynů. No a kam jsme vjeli, tam jsem ten bordel sebou dovezli a zanechali.

    Snaha pána dokázat, že se s tím VW dá najet hodně kilometrů na 1 nádrž je sice hezká, nicméně znamená jen více míst, kam se dostane o něco méně kraválu, sazí, jedu a vibrací, než je obvyklé. Ptám se proč proboha? Když už dnes to dle svých konceptů (VW Budde)umí VW bez doprovodného sajrajtu?

  2. Transporter v této verzi
    Transporter v této verzi má udávanou spotřebu mimo město 5,1 a nádrž 80 litrů. Průměrný řidič by tedy měl na jednu nádrž ujet 1568 km . A Gerhard Plattner, rekordman v úsporné jízdě se s ním pokusí ujet alespoň 1100 km. Tak doufejme, že se mu to podaří.
    Btw u svých naftových aut jsem nájezd pod 1100km na nádrž nikdy neměl.

          1. No dobytek produkuje metan,
            No dobytek produkuje metan, ktery lidem nijak neskodi, uhelky maji dnes v EU takove filtry a navic vysoke kominy, ze jejich dopad na lidi je minimalni, autem jezdis par metru od lidi kazdy den – ve mestech je dorpava v drtive vetsina pripadu s rezervou nejvetsi zdroj znesicteni, navic velmi skodliveho znecisteni…

              1. To je všechno hezké.
                To je všechno hezké. Jenže dobytek nejbližší (pominuli ten lidský) od nás z domu je několik desítek kilometrů daleko a produkuje si svoje plyny na loukách v lese. Kterýžto je zase váže a potřebuje k růstu.
                Továrna je minimálně 10 kilometrů od nás a postupně zavedla filtry a spol. Dnes si mohu v Ostravě sednout na lavičku, aniž bych ji jako za komančů utíral (totéž zábradlí a cokoliv horizontálního). Taky se nám kvůli tomu v jižních Čechách tehdy smáli. Ostravaka poznáš dříve, než promluví, říkali. Otře si zábradlí, než se opře, lavičku, než si sedne, ofoukne kytku, když ji utrhne……
                Ale to smradlavé řvoucí auto mi dojede s kraválem a vibracemi až před barák, kde si vedle hovím na terase naproti lesa, a brutálně mi tam zamoří vzduch. I za tu chvíli, než služba předá balíček, poslíček pizzu nebo borec zjistí, že zabloudil a soused bydlí o 2 ulice níže. A to je problém.

      1. že nejede brzda-plyn? že
        že nejede brzda-plyn? že nepředjíždí na plnou? že se nadrzo nepředjíždí v koloně a nevynucuje si pak třeba zařazení? že na místo dojede po stokilometrové trase o 5 minut později než dobytek?

        Nebo co konkrétně je na jeho stylu co by normální řidič nesnesl? Neberu problémy dobytka za volantem co by určitě vraždil, když by měl někoho jako on před sebou…

        1. Do hlavy panu Martinovi
          Do hlavy panu Martinovi nevidím,
          ale dle mého se druhá část jeho věty nevztahovala na styl jízdy jenji, ale na absenci filtru v jeho 12 let starém dieselu. Můj kamarád neměl u svého diesela vůbec nic, ani katalyzátor a za ním se jet opravdu nedalo, to byl smrad i když jsem mu nechal 150 m náskok.

      1. Jistě se jedna o překlep
        Jistě se jedna o překlep ve výkonu Škoda 2,0 TDI měla tehdy 103kW…

        Jen pro zajímavost. Pokud opravdu pán jezdí za 4litry a najezdí 500tis. km tak spotřebuje a spálí cca přes 20000litrů nafty, což je jedna slušná cisterna nafty.
        Spálíte-li 20tisíc litrů nafty, z výfuku takového vozu zamoříte jedno celé město. Ano jistě budete argumentovat, že to trvalo 12let a muselo se najet 500tis.km.
        Reálně ale takto zamoříte každý den jedno město kde jezdí 12let starou Škodovkou jen 50tis.obyvatel a každý z nich ujede jen 10km s vaší deklarovanou spotřebou 4 litry.
        Bylo by dobré vyzkoušel jet za tímto 12let starým autem na kole třeba jen několik kilometrů.
        Miluji bližního svého a i jeho plíce.:-)

                1. ty jsi tupý 🙂 A kde na to
                  ty jsi tupý 🙂 A kde na to mám vzít? 🙂 Ty opravdu nechápeš slovo „cena“? 🙂

        1. chceš řešit životní
          chceš řešit životní prostředí? Až vyřešíš ty největší znečišťovatele, což je dobytek a uhelné elektrány, tak řes auta. Řešit auta bez toho největšího bordelu může jen pablb 😉
          Proč bys řešil auta, když bys to bez hlavních znečišťovatelů vůbec nevyřešil? 🙂
          chtělo by to více přemýšlet

          1. Tohle je zajímavá
            Tohle je zajímavá analogie, která mně napadla už mockrát.
            Magoři, co jezdí po městě auty, co žerou 15 a proti nim elektronadšenci, pro něž je každý řidič spalovacího auta ďábel, který si zaslouží smrt.
            A pak lidi, co denně sežerou kilo hovězího, dvě kila sýra a dva litry mléka a proti nim vegani, kteří by všechny masožravce bez rozdílu linčovali.
            Nepomohli by téhle planetě víc lidi, co spotřebují 1 kg masa měsíčně a jezdí auty, co žerou 5 litrů benzínu ?

                1. Az bude dostupna elektricka
                  Az bude dostupna elektricka varianta jina nez auto do mesta nebo limuzina v cene rodinneho domu, tak si je ta „mlcici vetsina“ klidne koupi. Do te doby s tim zadne plane onanovani na diskuznim foru a kazani o podradnych lidech (kterypak totalitni rezim to pripomina?) nic neudela, protoze proste dnesni EV proste alternativou pro delsi cesty nejsou (prilis mnoho kompromisu) i kdyby ses na hlavu postavil…

                2. můžeš světu pomoci i
                  můžeš světu pomoci i jinak, než řešit druhotné problémy s auty, třeba ten dobytek
                  jenže nevzdělaný dobytek (což jsou mnohdy fašisti a podřadní, jako nynější totalitní systém v USA/EU či dříve v SSSR) sám sebe neodstraní 🙂

                3. Já myslím, že každý by
                  Já myslím, že každý by měl začít u sebe. Přemýšlet kolik toho projezdí, kolik protopí, kolik prožere, kolik vytvoří odpadu.

                4. tak to dělám, ale bohužel
                  tak to dělám, ale bohužel lidé okolo jsou povětšinou neandrtálci
                  a bez řádného vzdělání neandrtálci zůstanou

                5. Dotaz. Co si mám
                  Dotaz. Co si mám představit pod pojmem „řádné vzdělání“?

                6. Malý dvůr, dlouhý bič a
                  Malý dvůr, dlouhý bič a žádná díra pod vratama.  🙂

                7. jestli tohle nevíš, tak
                  jestli tohle nevíš, tak tobě rozhodně chybí a už to nic nenapraví 🙂

                8. Opravdu nevím, co je podle
                  Opravdu nevím, co je podle tebe řádné vzdělání. Čekal jsem , že mi to napíšeš, abych mohl pochopit tvé argumenty v diskuzi výše.

                9. Pane Lhoto,
                  stiskněte si v

                  Pane Lhoto,
                  stiskněte si v prohlížeči ve kterém čtete tuto či jinou diskusi na Hybridu Ctrl+F a zadejte jeho nick – jenja.
                  Následně se pokuste přečíst všechny jeho příspěvky, a pokud to přečkáte bez újmy, zhodnoťte, zda s takovým jedincem vůbec má smysl diskutovat.
                  Já už to vzdal.

                1. Jistě, máš
                  Jistě, máš pravdu.
                  Fotovoltaické a větrné elektrárny v současné době dodají sotva tolik energie, kolik se spotřebovalo na jejich výstavbu.
                  Na vodní se může spoléhat třeba Norsko, nebo Čína.
                  Proti jádru osobně nic nemám, ale má spoustu odpůrců. Dva velké důvody proti němu se jmenují Černobyl a Fukušima.
                  Chci poukázat na fo, že filozofie: „mám elektromobil, chovám se ekologicky“ je nesmyslná.

                2. S těmi větrnými tě
                  S těmi větrnými tě podezřívám ze lži, máš na to nějaké zdroje?
                  Nezapomeň ještě mnohem závažnější poruchu v USA, ta se zatajila narozdíl od Černobylu.
                  Ale i tak jsou jaderné elektrárny MNOHEM šetrnější než uhelné.

                3. Pane „jenja“, vytýkáte
                  Pane „jenja“, vytýkáte druhému neuvedení zdrojů.
                  Můžete uvést zdroj na „mnohem závažnější poruchu v USA“?

                4. goo.gl/ArZtss
                  goo.gl/kuYk4j
                  g

                  goo.gl/ArZtss
                  goo.gl/kuYk4j
                  goo.gl/DKKpgx
                  A to se už dnes říká, že Fukušima je horší jak Černobyl.

                5. Pane „jenja“, děkuji za
                  Pane „jenja“, děkuji za odkazy.
                  Z jejich cílů ale mám pocit že jsem se neocitl na moc seriozních stránkách, takže jejich informacím zrovna moc nevěřím.
                  Představte si třeba, že byste se, coby naprostý neznalec, začal zajímat o firmu Tesla a její vozy a narazil na informace uváděné na „autoforum.cz“ panem Bednářem a spol. Nevím jestli jste na těch stránkách někdy byl (já se tam chodím pobavit jako do Obludária) – tolik nenávisti vůči jedné konkrétní firmě a tolik úmyslně zkreslujícíh informací na jednom místě se vidí málokde (naštěstí).

                  Pokud bych chtěl hledat poněkud důvěryhodnější informace o Fukušimě/Černobylu šel bych raději na střízlivý, senzace za každou cenu nevyhledávající server „osel.cz“ a dal si tam v pravém horním rohu stránky do okénka „Hledat“ termín který mne zajímá a následně si vybral z nabídnutých článků.
                  Rozhodně se mi tam dostane relevantnějších informací než na nějakých bulvárních stránkách.

                  Při hledání na webu přes Gůgla mi na dotaz na vaši větu „Fukušima je horší jak Černobyl“ byla dokonce nabídnuta stránka „osud.cz“ kterýžto server považuji za jeden z vrcholů neserioznosti a podvodů.
                  Obecně – podle toho kde hledáme, dostaneme odezvu v odpovídající kvalitě a důvěryhodnosti.

                6. to jsem čekal,
                  to jsem čekal, zpochybnění jakéhokoliv zdroje 🙂
                  jsi pravý fašista a jeho typická propaganda, gratuluji
                  nebo můžeš dokázat, že se to nestalo? 🙂

                7. Fukušima je doslova
                  Fukušima je doslova průser, který stále trvá a TEPCO neví jak jej zastavit. Od roku 2011 non stop proudí do Pacifiku radioaktivita spodní vodou, protože pokusy s izolací pomocí zmrazeného pásu země selhali. Roboti Toshiba vysílaní do reaktorů se doslova rozpadají silnou radiaktivitou než vůbec někam dojedou, takže zatím není šance zjistit co se huvnitř děje natož tam udělat nějaký opatření.
                  http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Fukushima_and_Chernobyl_nuclear_accidents

                8. „Fotovoltaické a větrné
                  „Fotovoltaické a větrné elektrárny v současné době dodají sotva tolik energie, kolik se spotřebovalo na jejich výstavbu.“

                  Co to zase meleš? Máš k tomu nějakou studii nebo si jen tak kváknul nějakej svůj dojem? :D:D

    1. Šmarja ty máš Šáde
      Šmarja ty máš Šáde RAKOVINOMET bez DPF ?? A ještě se tady tím chlubíš 🙂 Koukej to vyměnit alespon za LPG jinak tady nemáš co dělat. Dízlák na hybridu, kam sme to dopracovali :))))
      Kdo vlastní ŠÁDE DÍZL JE NEJENŽE NEPŘÍTEL STÁTU ALE I CELÝHO LIDSTVA :))

Napsat komentář