Česká terénní elektrokola NovaKola zas o něco lepší

V říjnu 2015 jsme psali o unikátním českém elektrokole NovaKola. Během půl roku na něm konstruktér Leoš Novák opět zapracoval, a jeho elektrické kolo tak nabízí několik novinek.

Elektrokola do terénu si získávají čím dál tím větší oblibu
foto: NovaKola

„Po usilovném snažení se podařilo navrhnout a sestavit naprosto nový rám elektrokola, odlišné konstrukce a přepracované geometrie,“ přibližuje novinku Leoš Novák. Celé elektrokolo změnilo vnitřní rozloření prostoru, získalo sportovnější vzhled a na první pohled větší dojem rychlosti.

Změnou úhlu řízení a prodloužením rozvoru dosáhli konstruktéři ještě lepší podélné stability. Přední vidlice je stále kvalitní Marzocchi 380, zadní tlumič SR Suntour byl nahrazen lepší třídou Durolux.

Základní Lithiová baterie je z původních 1550Wh navýšena na 1770Wh a tím i prodloužen dojezd. Dále se změnil systém BMS správy baterie, který nyní komunikuje pomocí Bluetooth s mobilní aplikací pro Android.

Nahrazuje starší model BMS a CycleAnalyst, který nyní spojil do jednoho zařízení. Ráfky i výkon zůstávají shodné s předchozím elektrokolem, stejně tak i možnost upgradů, výkonu, baterie, podvozku a brzd. I toto nové elektrokolo bude vyrobeno v omezené sérii.

vlastní

13 Comments on “Česká terénní elektrokola NovaKola zas o něco lepší”

  1. popravdě mě žádný z
    popravdě mě žádný z modelů NOVAKOLA příliš neuchvátil,jak designem,tak použitými materiály a komponenty,je to asi ale jediná cesta,jak vytvořit prostor pro vysokokapacitní akumulátor-obestavět ho rámem- škoda,že alespoň kyvka není z Alu profilů a nemá přepákování k tlumiči,RBéčko to u modelu Boxter dělalo už před deseti lety,já jsem si ho přestavěl na nábojový motor MagicPie4 s baterií 23,2Ah Li-ion a bylo to super svezení,na jaře jsem to předělal na středový motor Bafang BBSHD a prozatím u něj zůstanu.No,co se týká světel a odrazek,tak je teď v zimě vozím také,protože je brzy tma,někdy je šero celý den,ale přez léto,kdy je vidět a stmívá se až kolem desáté večer,je fakt nevozím,a jestli je to někde předepsané,tak je mi to upřímně u zadku…

  2. Podobný nosný rám
    Podobný nosný rám používá spousty konstruktéru.
    Cena při použití rozdílných komponentu bude velmi rozdílná. Jízdní vlastnosti a dojezd budou také velmi odlišné .
    ELectric MOto cruiser
    Zajímavé je třeba řešení KUBERG FREERIDER
    Těžký motor není v kole Toto řešení přináší Lepší jízdní vlastnosti, ale bez šlapek, které umožňují jízdu s vybitým akumulátorem.
    KUBERG
    http://www.kuberg.com Ostrava-Vítkovice
    Nabídka akumulátorů je čim dál víc bohatší.Je z čeho vybírat .
    http://www.e-pohon.cz/e-pohon
    Osobně jsem měl problém s BMS s balancerem, která vybíjela články a ty se zničily . Raději doporučuji jednoduší BMS bez balanceru a občas provést ručně kontrolu / balancování.

Napsat komentář